Phone

+123-456-7890

Email

[email protected]

Opening Hours

Mon - Fri: 7AM - 7PM

Er du ejeren af en hjemmeside, men er ikke helt sikker på, om den når frem til specielt mange brugere? I givet fald kan det være tid til at foretage en SEO-analyse, sådan at du kan lære, hvad der giver genklang hos dine besøgere, og sådan at du ved, hvordan du kan tiltrække nye. Det kan gøres på flere forskellige måder. Du kan vælge at gøre det selv, eller du kan eventuelt vælge at hyre et webbureau til at ordne det for dig. De kan for eksempel findes på webbureauer.dk .

Hvad er SEO?

Næsten alle kender i dag ordet SEO eller har hørt om søgemaskineoptimering, selv om de ikke ved meget om, hvad det egentlig er. Formålet med SEO er at gøre dit websted mere synligt i søgemaskinerne og få det til at dukke op på de første par sider, når nogen søger på et bestemt søgeord. Søgemaskiner analyserer teksten på websteder og leder efter det, som internetbrugeren har søgt efter; når søgeordet er fundet, returneres webstedet af søgemaskinen, så brugeren kan tjekke det ud og få de oplysninger, vedkommende har brug for.

SEO handler også om at forbedre hjemmesidens placering og øge kendskabet til brandet, og før man kan begynde at forbedre en hjemmesides SEO, skal man foretage en dybdegående SEO-analyse. En professionel ekspert vil foretage en gratis SEO Audit, før denne selv giver et tilbud på en pris for optimeringsprojektet.

En komplet SEO Website Audit rapport er nødvendig for at evaluere webstedet, fordi hvert websted er forskelligt, og du kan ikke vide det bare ved at se på det. Dette er kun en af grundene til, at det er vigtigt at foretage analysen.

Hvad er en SEO-analyse?

Der er to hovedårsager til at gennemføre en SEO-analyse: før du gennemfører en SEO-kampagne og efter den. For det første skal du, før du fastlægger en SEO-strategi, vide, hvilke områder af dit websted der skal forbedres, og hvordan de kan forbedres. Når du har implementeret en specifik strategi, vil du vide, hvordan den fungerer. Dette er det bedste tidspunkt at foretage en anden SEO-analyserapport, som kan sammenlignes med den gamle for at kontrollere, om SEO-strategien har givet pote.

Du ønsker at holde styr på både indholds-SEO og teknisk SEO ved at kontrollere, hvordan den sidste kampagne ændrede dine søgeordsrangeringer, sideindlæsningshastighed, optimering af konverteringshastighed og webstedets crawlability.

For at foretage en SEO-analyse kan du hyre en professionel eller et digitalt marketingfirma, såsom webbureau.dk , men det kan også gøres på egen hånd.

Recommended Articles