B4 logo - den vrede koala
It's not a question about figure skating. It's a question about goals!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.04.10.2017, kl 09:36:46 Seneste opdatering: d.04.10.2017, kl 22:21:19
Aijo(via web)

Optimal startformation

Vi er nu 11 kampe inde i sæsonen, har set lidt til alle spillere omkring førsteholdstruppen og Blokken er i løbet af kampene fyldt med weekendtrænere, som kender truppen bedst og ved, hvordan man havde lirket AaB’s defensiv op, havde scoret flere mål, fået flere tvivlsomme dommerkendelser vores vej, mens Zorniger har høstet en del kritik.
Her i landskampspausen kunne den derfor benyttes til, at lokke folk væk fra skakten og få en debat i gang om, hvordan vores optimale start-11’er ser ud – vi ser bort fra eventuelle skader og karantæner og indlemmer dem derfor bare i vores ideelle opstilling (selvom jeg tvivler på Mensah kommer til at gå igen på manges hold…).
Vi har for første gang i lang tid en trup, hvor der rent faktisk er noget at skyde ind med fra bænken og, hvor der rent faktisk kan være delte meninger omkring flere af pladserne fordi vi rent faktisk har kvalitet i truppen og 15-16 gode spillere.
Så; Brøndby IF spiller en livsvigtig kamp på søndag kl. 18, afgørende for, hvor man ender i tabellen. Hvordan stiller du op? Begrund meget gerne dine valg. Mit eget bud vil følge her:
Rønnow
Larsson, Arajuuri, Rocker, Crone
Nørgaard
Tibbling/Vigen
Mukhtar
Pukki/Kliment
Rønnow giver sig selv og behøver ingen yderligere forklaring. Larsson er kaptajn og har et højt topniveau, har samtidig hævet sit bundniveau i denne sæson, synes jeg.
Jeg vælger Arajuuri fordi han vel nærmest er den mest duelstærke CB i superligaen (?). Alle bolde der sparkes op vinder han og den vej igennem kompenserer han for manglende hurtighed. Rocker er pasningsstærk, hvilket er vigtigt i vores system at en af vores CB kan. Hermansson er lidt mere all-round, men også uden de helt store spidskompetencer – er dog meget tryg ved, at have et så kompetent tredjevalg.
Jeg synes, at Crone og Jung er meget ens i niveau. Jung har ikke skabt mange store målchancer på trods af sit venstreben og Crone vinder derfor duellen fordi, at han ikke blot er lejet og forhåbentlig er her flere år endnu. Hvis niveauet er tæt på ens ser jeg hellere vores egne spille. Jung kan dog hæve niveauet lidt og ændre min holdning.
Nørgaard giver sig selv – måske superligaens bedste DM. Passer perfekt i sin nye rolle.
Vigen/Tibbling byder ind med en masse forskelligt. Fight, timing, gode løb, hurtige afleveringer m.m. Jeg synes pladsen er svær (den sværeste) for Fisker har med 3 assist i de to seneste kampe også en plads på holdet, men de to her er fremtiden. Alternativt ville jeg tage Fisker/Tibbling. Synes Tibbling har set spændende ud og er stadig ’ny’ i superligaen og modstanderen kender ham ikke så indgående endnu og har derfor sværere ved at dæmme op for ham. Halimi er lidt samme situation som Jung. Synes hans niveau ligner de andres meget, men som lejet spiller skal han hæve barrieren mere for at spille fast. Derfor vil han være mit fjerdevalg.
Mukhtar har haft et formdyk, men er vores potentielt dyreste spiller vi kan afskibe pt og vi har givet 10 millioner for ham og kender hans store potentiale. Han skal spille regelmæssigt, men Halimi kunne måske godt få én kamp på den plads i ny og næ.
Jeg vælger Pukki/Kliment over Kamil, da Pukki er vores bedste chance for en angriber med konstant mål i støvlerne og Kliment fordi, at 4 mål og 4 assist indtil videre er vores farligste mand. De tre ligger meget tæt i niveau, så jeg kunne sådan set godt se dem alle tre skifte lidt, som de gør lige pt – indtil én af dem forhåbentlig slår igennem og sætter sig fast på pladsen. Jeg synes, at Kliment skaber en god del chancer og kunne Pukki bare få banket én enkel ind tror jeg, at stimen, forhåbentlig, ville vende.
Kører man min opstilling ville man have Bellot, Jung, Hermansson, Halimi, Fisker, Mensah og Kamil på bænken – det er altså spillere, hvor de fleste af dem ville gå ind på størstedelen af holdene i superligaen, hvis man fjerner fcm og fck. Det er noget som skal give point i løbet af en sæson, at vi har kvalitet på bænken, at skyde ind med.
Nå, kom med jeres bud på en start-11 og en begrundelse – vi har jo rent faktisk alternativer og lidt at vælge imellem.

+1 Besvar

4 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.04.10.2017, kl 11:24:57
Puma(via web)

Midtbanen er grund til mit største dilemma grundet vores priviligerede omgang med gode spillere her. På papiret og når man måler spillerne individuelt (på midtbanen), er jeg faktisk helt enig i din opstilling. Dog har jeg svært ved at sætte Fisker af. Han er ekstrem arbejdsivrig, aggressiv i duellerne og den spille med flest assist. Desuden er han den spiller i truppen der slår de bedste indlæg på dødbolde. Jeg mener ligeledes at Hany og Nør er indiskutable startere. Med Fisker startende er det altså et spørgsmål om Vigen eller Tibbling skal være 4 mand. Hvis Tibbling starter, må Fisker komme ned ved siden af Nør og hvis Vigen starter, må han tage den offensive med Mukhtar.

Jeg synes vi har 5 fantastiske midtbanespillere og så er Halimi ikke engang nævnt. Jeg ser dog kun Halimi som en sub for Mukhtar, når han har brug for hvil.

Forsvaret skal tilføres fart og kvalitet! Rocker er en god styrmand, men vi har brug for en ny spiller ved hans side. Sanneh er mit bedste bug og håb.

Angrebsmæssigt skal der også nyt blod.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.10.2017, kl 13:40:38
CVST(via web)

Med den form Fisker har vist den sidste måned, og med den spiller med flest løbede kilometer i klubben, så kan jeg slet ikke se hvorfor han dog skulle sættes af. Men sådan er vi jo så forskellige, og det er en del af det charmerende ved fodbold. - at man kan se så forskelligt på 2 ting.

Ud fra dags formen som den er lige nu på holdet, så ændrer jeg holdet en smule fra den opstilling du har lavet:

Rønnow

Larsson - Röcker - Hermansson - Jung

Nørgaard

Fisker - Tibbling

Muhktar

Wilzcek - Pukki

Som du selv skriver, så er vi i et luksusproblem idet at vi på midtbane kan bytte om uden at blive dårligere. Dog vil jeg pga dagsformen foretrække Fisker foran Tibbling og Vigen, da han bidrager med pres, assists, speed og fanden-i-voldskhed.
Vigen og Tibbling er meget lige men sidste kamp med Tibbling var fantastisk, og den bølge må han da gerne ride på :-)

Muhktar og Halimi er 2 teknisk gode spillere men jeg vil dog foretrække Muhktar, da han sparker som en hest og vi har set hvor højt hans niveau er. Håber sidste kamp giver ham lidt mere medvind de næste kampe.

Jeg synes Wilzcek skal have chancen med Pukki igen. Sidste sæson der spillede de 2 fantastisk sammen, og de var godt oppe i topscorerlisten.
Pukki ved vi har niveauet. Han startede jo også denne sæson fint, men så er der gået et par måneder med manglende scoringer. Jeg er sikker på at han nok skal komme i gang igen. Hans presspil sammen med Wilzcek er uundværligt og så vil jeg dog erkende, at Kliment er væsentlig bedre i år end sidste år, så det er en fin erstatning at kunne sætte ind.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.10.2017, kl 13:42:08 som svar til #1 af Puma
CVST(via web)

Jeg synes det ville være et selvmål af klubben, hvis de ikke helhjertet gik efter at sikre sig Sannah ved vinterens transfervindue - enten allerede fra vinter men ellers fra næste sommer hvor kontrakten udløber.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.10.2017, kl 22:21:19
Jakobb(via web)

Jeg synes faktisk det er langt svære - end jeg lige troede. For hvis jeg tager udgangspunkt i hvad jeg mener er samtlige spilleres TOP-potentiale, giver det én opstilling - men hvis stabiliteten dækker ind, er det anderledes.

De sikre, for mig, som jeg ikke vil bruge tid på at præsentere: Rønnow, Larsson, Röcker, Arajuuri, Nørgaard, Tibbling, Mukhtar. Alle kender dem.

VB: Crone vs. Jung. Crone er en fin VB, når man har med, at han er højrebenet. Har stadig ungdommelige blundere, men er steget gevaldigt i niveau, især højnet bundniveauet. Jung, stabil, burde være mere erfaren, højere topniveau, venstrebenet.. Men viser i mine øjne ikke den forskel der burde være på de to.

Midten: Fisker og Vigen slås om den sidste plads. Går jeg efter topniveau, vælger jeg Vigen. Tager jeg stabiliteten med, er Fisker mit valg.

Angrebet: Pukki har det klart største topniveau - han viser bare tæt på ingenting, og alt det oplagte kikser han. Kliment svinger mellem fremragende og ikke til stede. Han er dog klart den angriber som har produceret mest. Kamil er den bedste fighter, og har det bedste samspil med begge de andre angribere.Umiddelbart ser jeg Pukki/Kliment som den konstellation der har det dårligste topniveau. Pukki/Wilczek det bedste topniveau. Kliment/Wilczek det som fungerer bedst pt.

Alt i alt bliver mit valg:
Rønnow: Crone, Röcker, Arajuuri, Larsson - Nørgaard, Fisker, Tibbling, Mukhtar - Kliment, Wilczek.

+1 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.