B4 logo - den vrede koala
There will be no head down and no bla bla!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.30.09.2017, kl 09:54:26 Seneste opdatering: d.02.10.2017, kl 19:47:16
Puma(via web)

Optakt: Brøndby-Sønderjylland

Når.. Endelig fik vi bugt med udebane komplekset og nu ser vi frem mod en, på papiret, overkommelig hjemmebanekamp. Problemet er bare, at ingen kampe i denne sæson, synes at være overkommelige. Og slet ikke mod de mindre hold, der typisk stiller sig ned og forsvarer.

Mange snakker om at de næste 4 kampe skal vindes hvis vi skal regnes for seriøse titelbejlere. Ofte sker det bare, at vi ikke vinder de "lette" kampe. Den sværeste af de kommende 4 kampe, må dog vurderes at være kampen imorgen. De seneste to opgør med SJE er endt uden sejr. Sønderjyske er inde i en stime hvor de i de seneste fem kampe, kun har tabt en. Dog har de spillet 3 uafgjorte og lukket en del mål ind. Netop mål, har været et problem for os på det seneste. Seneste kamp giver dog håb på den front. Vi scorede endelig på hjørne og Kamil scorede et rigtig flot angriber mål. Det må også formodes at han er tilbage i startopstillingen. Her kommer mit bud (håb):

Rønnow
Larsson - Rocker - Hermannson - Crone
Nørgaard- Fisker
Tibbling-Mukhtar
Pukki- Kamil

Og her en opfordring til alle: Kom nu på stadion!! Kl 16 kamp, sidste før landskampspause og en mulighed for at hænge på i toppen!

[billetto.dk]

+4 +1 Besvar

14 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.01.10.2017, kl 07:39:59
Iver(via web)

Det er en super vigtig kamp som vi skal vinde. Vi skal selvfølgelig forbi Horsens i tabellen, og gerne forbi enten fcn, fcm og/eller ps&e, og det kan vi komme med en sejr hvis blot en enkelt af dem snubler.

Forårets to kampe mod dem mener jeg ikke vi kan bruge til noget. Den ene var en "reserveholdskamp", i den anden får vi udvisning men kæmper os alligevel til point.

Jeg mener faktisk at vi har lige præcis de spillere der skal til mod et hold som SE. SE er godt, de har en god og sammenspillet trup, men de viser svagheder. Zimling spiller aldrig 90 minutter og er muligvis helt ude med en skade - han har ellers været god for dem.

Og jeg har også iagttaget, at de faktisk lukker pænt mange mål ind. Sikre sejre smides væk, dog har de også præsteret at komme tilbage fra 0-2 i Nordsjælland, så de er absolut ikke ufarlige foran mål. Specielt den hurtige Uhre skal vi passe på, og naturligvis Greko som lavede hattrick mod os i Haderslev.

Jeg tror ikke at de hverken kan eller vil spille defensivt a la Aalborg. De vil nok passe på og måske spille 4-5-1, men jeg tror ikke de kan spille så destruktivt, så jeg forventer at vi får den sædvanlige spandfulde chancer. Og så må Röckers hovedstødsmål også have givet både ham og holdet et boost. Når man først én gang har set at det kan lade sig gøre, så går der næppe så længe før vi ser det igen.

Vi har vel Arajuuri med igen efter endt karantæne, og jeg gætter på at han indtræder i stedet for Hermansson. Og så tror jeg også man prøver Kamil + Pukki fremme, samt smider Halimi på bænken til fordel for Tibbling eller Vigen. Er dog meget i tvivl om det bliver Tibbling eller Vigen, for jeg kender ikke coach' idéer.

Men bottomline: Vi SKAL vinde.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.10.2017, kl 22:27:21
Iver(via mobil)

God kamp, ringe chanceudnyttelse, men 4-0.

Var det startopstillingen vi ramte i dag? Mange gode, men jeg glæder mig mest over Tibbling. Han er dygtig og en der handler hurtigt.

Vi smadrede SE, og havde vi blot vundet en af de uafgjorte (eller fået 2-2 i Farum), så havde vi ligget nr 1 trods dommedagsprofetierne om at vi var læst, AZ spillere selvtræner ikke, AZ er hård, vi scorer for lidt, Mukhtar, Pukki og Kamil er mentalt væk, vores forsvar er langsomt osv osv.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 08:57:47
Farisæren(via web)

Super indsats og meget underholdende i går.
Desværre går der alt for langt tid inden vi får lukket kampen.
Det er en fornøjelse at se Brøndby med sådan en tilgang til kampene.

Jeg stiller mig dog stadig totalt uforstående overfor Zorniggers brug af Klement i fast startopstillingen. Dette er ikke et spørgsmål om at manden ikke kan bruges. I går var den efter min mening helt gal.
Klement mangler i den grad slutprodukt på mange af de aktioner han er indblandet i. Klement arbejder/løber forbilledligt, men aflevering, hoved spil, afslutninger, teknik og almindelig fodbold forstand er ikke til et tophold i superligaen. Når jeg ser på de andre angribere og midtbanespillere har Zornigger ikke langt fra konsekvens til handling, denne regel gælder dog ikke for Klement. Det er en klar fejl fra Zornigger.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 09:06:44 som svar til #3 af Farisæren
Puma(via web)

Enig i kritikken af Kliment. At vi stiller med ham skyldes bare at vi ikke har nogle formstærke alternativer. Og det er truppens største problem: Vores angribere er ikke gode nok. Se på vores konkurrenter. fck og FCM har jo klasse angribere der score på deres chancer, hvor vores udnyttelsesprocent jo er helt uhørt, taget statussen som tophold i betragtning. Hvis vi skal være en seriøs titelbejler, mener jeg at det kræver at vi forstærker os på angrebspositionen til venter.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 09:07:30
Iver(via web)

Sjovt, ser rigtig mange steder hvor Kliment kritiseres efter kampen i går. Jeg synes hans styrke betyder meget for holdet. Han erobrer bolde og han kan godt give et kraftigt skulderskub. I denne sæson har han været klart bedre end Pukki, mens Wilczek ikke kan vurderes pga. for få kampe.

Med de mange små midtbanefolk (Tibbling, Mukhtar, Halimi) er det godt med noget fysik fremme, ligeledes når vi møder hold der står mere kompakt.

Det afgørende for valg af angribere må være hvordan de fungerer sammen med midtbanen. Her var Tibbling rigtig god, og Pukki nød godt af midtbanen i går. Der blev stukket en del gode bolde til ham.

Pukkis slutprodukt er så, at han arbejder godt, han er hurtig, han kan løbe i dybden, men til gengæld er han helt ufarlig på hovedet, og han har pt. en chanceudnyttelse som Christian Bassogog. Det har allerede kostet mange point i denne sæson.

Wilczek var til gengæld god - igen. Så nu står vi i en situation hvor vi har 3 angribere der er gode til forskellige ting.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 10:41:54 som svar til #5 af Iver
Farisæren(via web)

Det helt store problem med Kliment er at mange af de spidskompetancer en angriber skal have har han ikke.
Kliments spidkompetance er at han kan løbe(arbejdsraseri), men når modstanderne pakker sig har han kun sit løb via genpres samt tilbageløb at bidrage med(naturligvis også vigtigt).
Han er svag på spark(afslutninger), hovedspil, perception(overblik), teknik(driblinger/tæmninger/1/2 berøringer).
Jeg tror ikke vi kan vinde Guld med Kliment, som fast starter, han er for nem for modstanderne at pakke ned og det svækker vores direkte angrebsspil, specielt på små områder.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 11:06:43 som svar til #3 af Farisæren
Torben/Casual(via web)

Kliment - som nu er hans navn, er uskarp, men arbejder hårdt for holdet.

Største problem er vel pt. at ingen af vores angribere er skarpe, det var noget jeg påpegede flere gange inden transfervinduet lukkede, at vi ville få problemer med. Den manglende skarphede har i mine øjne allerede kostet vigtige point i 5 kampe i denne sæson,

Pukki er god, når det kører for ham, men i går får han 2 friløbere, den første gør han vel ok, men den anden ikke en gang rammer målet.

Kamil er ikke god i småspillet og alt for ofte, ser han dum ud, når han skal være med i opspillet uden for boksen, dog klart den bedste boksspiller vi har.

Kliment arbejder hårdt, men afslutter ofte for dårligt, dog oplæg til Hanys første mål og senere burde Hany også have scoret på oplæg fra Kliment, da de var 2 mod 1.

Jeg forstår godt hvorfor Kliment er blevet fortrukket, da Pukki virker uden selvtillid. Største problem for Kliment er bare, han ikke er god i samarbejdet med Kamil, hvor Kamil og Pukki virker som det bedste makkerpar.

AZ har derfor nogle svære valg han skal tage, skal han vælge de bedste spillere på dagen, eller det bedste hold! Pt. vælger AZ Kliment, og når man som Pukki så endelig får chancen og så vælger at brænde 2 friløbere, så er det svært, at påstå, at AZ har gjort det forkerte.

Jeg er generelt ikke stor fan af vores angribere, da de burde banke mål ind på stribe i vores system, men det sker ikke og jeg synes det er oplagt at sige, at ingen af vores angribere har den store kvalitet pt. og ikke har haft det siden sidste efterår.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 12:06:38
Iver(via web)

Er det vigtigste ikke at de kan samarbejde med midtbanen?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 14:48:32 som svar til #8 af Iver
Torben/Casual(via web)

Er det vigtigste ikke at de kan samarbejde med midtbanen?

Jo, det prøvede vi i starten af sæsonen i form af Kliment og Pukki, men måtte sande mod agf og randers, at så snart modstanderen stillede sig dybt, så var Pukki og Kliment intet værd, uden bagrum at løbe i.

Igen vi skal hente en dygtig teknisk angriber til sommer, det må være fokuspunkt nr. 1 og så siger vi vel farvel til Pukki og Kamil, er mit bud.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 15:14:54
Farisæren(via web)

Jeg er enig med dig Torben, men mit skræk scenarie er dog, at hvis Kliment bliver en fast del af start 11 i en endnu længere periode end talentet beretter til.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 15:18:52
Aijo(via web)

Jeg tillader mig, at skrive det samme, som jeg har gjort på SSO, da debatten også er relevant her:
Jeg kan se, at Kliment høster en del kritik rundt omkring, og jeg er da heller ikke altid selv lige begejstret for, hvad han laver af ting på banen, men hvis man kigger på spillede kampe og hans stats kan vi se, at der er spillet 11 kampe. Der er i alt 36 i superligaen, hvis vi derfor tredobler hans stats (Altså, såfremt han holder niveauet), så ville han ende på 12 mål og 12 assists - det er vel egentlig pænt nok, eller er det bare mig?

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 15:22:00 som svar til #11 af Aijo
Aijo(via web)

Til sammenligning kan jeg fortælle at, hvis han havde de stats sidste sæson, så havde han scoret ligeså mange mål som Cornelius, Santander, Marcondes og kun én dårligere end Kamil, og han havde været delt 'topscorer' på assistlisten med 12 sammen med Borring.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 15:44:41
Jakobb(via web)

Kliment har 4 mål og 4 assists. Pukki og Wilczek har 3 mål og 1 assist - til sammen! Så ved jeg godt at Kliment har fået mere spilletid, men kan sagtens se argumenterne for, at han starter på banen.

Som Pukki spiller pt. har jeg svært ved at se argumenterne for at lade ham starte på bekostning af Kliment.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.10.2017, kl 19:47:16
CVST(via web)

Det var en dejlig kamp.
Selv på dage hvor det i nogle dele af kampen ikke så godt ud, så vinder vi stadig 4-0. Det kendetegner ofte et hold der hører til helt i top. Det er sådanne kampe vi har misundet fck for flere gange, når de vinder en komfortabel kamp uden at spille vanvittig godt.

Roser til Larsson for bare at være en fantastisk anfører, og virkelig har løftet sit spil på den defensive del i denne sæson.

Roser til midtbanen for at finde godt sammen i dagens kamp. Endnu engang er Fisker og Nørgaard fantastiske sammen og viser at de hører til blandt de første på holdkortet. Og så er det dejligt at se at Tibbling griber chancen fra start, og at Muhktar fik banket noget selvtillid ind i sig selv og holdet :-)

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.