B4 logo - den vrede koala
There will be no head down and no bla bla!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.11.09.2017, kl 10:27:13 Seneste opdatering: d.15.09.2017, kl 10:09:31
Iver(via web)

Nedtakt: ob-Brøndby IF 1-1 (1-0)

Næsten ubrugeligt resultat.

Vi har nu i 4 udebanekampe fået mindre med hjem end vi burde / havde fortjent. Hvorfor set vi dette mønster?

Farum: Chancer misbruges, og vi forærer et mål væk til sidst. Snydes for straffespark.
Randers: Misbruger friløber, får mål underkendt for offside, og snydes for straffespark
Århus: Vi får en dum udvisning, men alligevel har vi kæmpe chance for at udligne til sidst.
Odense: Lukker et dumt mål ind - tilfældighed som kan ske - spiller dårligt i 1. halvleg, og brænder chancer i 2. halvleg. Nå ja, vi snydes da lige for et straffespark igen (Fisker)

11 mod 10 eller 10 mod 11, vi spiller på samme måde. Så det kan ikke være årsagen.

Pukki virker uskarp.

Vi kommer frem til chancer nok i alle kampene.

Vi holder kun rent bur i en enkelt af udekampene.

I går burde vi have vundet.

+1 +1 Besvar

32 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.11.09.2017, kl 10:40:49
Kapper(via mobil)

Hej

Der var fire mulige straffespark. Ud over Fisker situation var der arm på bolden (kan og bør dømmes da armen er lang ude fra kroppen) samt takling på Pukki som er mere tvivlsom og en takling på Kliment som i min optik bør koste et straffe også (i hvert fald til jeg ser den igen i aften)

Odense: Lukker et dumt mål ind - tilfældighed som kan ske - spiller
dårligt i 1. halvleg, og brænder chancer i 2. halvleg. Nå ja, vi
snydes da lige for et straffespark igen (Fisker)

11 mod 10 eller 10 mod 11, vi spiller på samme måde. Så det kan ikke
være årsagen.

Pukki virker uskarp.
Fisker og Mukthar ligeså.
Vi kommer frem til chancer nok i alle kampene.

Vi holder kun rent bur i en enkelt af udekampene.

I går burde vi have vundet.
Det er sådan at når hold pakker sig, som OB gjorde så er sandsynligheden for at vi vinder noget mindre end når modstanderen vil spille bold (eller bare ikke pakker sig). Derfor ingen stor overraskelse at det blev en svær kamp hvor fodbolden desværre ikke vandt.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 01:03:10
S.P.(via mobil)

Kampen var endnu en fæl skuffelse, og det begynder at ligne en resultat- og spillemæssig krise.

Det er nemt at se et mønster i de seneste kampe: Vi er holdt op med at spille AZ-stilen, og er i stedet begyndt at spille som ethvert andet ordinært hold. Væk er det hårde genpres fra alle mand, efterfulgt af direkte angreb i banens længderetning. Væk er den evige bevægelse, de udfordrende løb og den indbyrdes forståelse. Væk er modet til at fejle, sådan som AZ ellers indprentede i sidste sæson.

Aktion, aktion, aktion er blevet til aktion, fedtspil, boldtab.

Jeg tror i høj grad, at det skyldes, at vi pludselig er blevet favoritter i stort set alle kampe. Vi har alt at tabe hver eneste gang, og intet at vinde udover det på forhånd forventede. Pludselig er vi udråbt til titelkandidater, og det har spillerne taget til sig, bevidst eller ej, så ingen tør risikere noget som helst. Vi forsøger at spille kontrolleret resultatbold i stedet for AZ-bold. Men vi er ikke i stand til at spille klogt og kynisk, ligesom vi er helt ude af stand til at spille under pres (her tænker jeg på forventningspres, selvom vi heller ikke gør det godt under pres på banen).

Hver eneste gang, Brøndby byder op til fest og proklamerer, at NU skal det være, så ender det med skuffelse. Og hver gang, vi står med mulighed for at tage et markant skridt i den rigtige retning, så folder holdet sammen. Sådan har det været i årevis - Lissabonkampen, Agger-"hjemkomstfesten", osv. Eksemplerne er (alt for) mange de sidste 12 år. Det er en mental mur, som vi ikke har brudt ned endnu.

Denne gang har vores konkurrenter nosset i det fra sæsonstart, og det har vi haft masser af chancer for at udnytte. Men vi - med vores forstærkede trup - har atter floppet under forventningerne.

Er det så hønen eller ægget? Den lurende fiasko er i hvert fald krøbet ind under huden på spillerne. Pukki er så bange for at brænde, at han dårligt tør skyde på mål, og hvornår har vi sidst set Mukhtar vende med bolden og glide af på modstanderen, så vi kommer i overtal (noget han gjorde efter behag sidste sæson)? Nu spiller han baglæns i stedet for. Det er bare eksempler - vi kan alle remse op af spillere, der ikke leverer på niveau. Selv Rønnow er begyndt at droppe (hvordan kan OB få lov at score på sådan en Serie 4-afslutning?).

Mit ønske er, at AZ renser ud i spillernes hoveder, så de glemmer alle tåbelige ideer om mesterskab og pokaler. Ideer om, at vi nu skal være kloge, kyniske, kontrollerende, forsigtige og for enhver pris undgå fejl og nye skuffelser.

Lad os angribe med hovedet under armen. Tage chancer med dybdeløb og risiko for at løbe forgæves. Presse hundrede procent med alle mand og risiko for at blive overspillet og tabe kampen. Lad os få noget kaos og galskab tilbage på banen sammen med noget spilleglæde. Jeg ved godt, at humørskabere som Holst og gangster-Phiri er væk, men det behøver for f*nden ikke være blevet så alvorligt alt sammen. Vi vinder alligevel ikke det mesterskab, så vi kan lige så godt bare give den gas. Det er også vores eneste chance for at vinde det mesterskab, hvis det alligevel skulle lade sig gøre.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 08:19:34 som svar til #2 af S.P.
Jens - Yellow Madness(via web)

Godt indlæg!

Jeg er bange for at pointen omkring Phiri-Holst kan være mere afgørende end man lige tænker (jeg havde faktisk ikke tænkt det).

På holdet nu er 1! Crone, med rødder i Brøndby IF. Mange vil sige det er helt ligegyldigt, men en stamme (behøver ikke være nøglespillere) af homegrowns tror jeg har en positiv indvirkning på mentalitet, humør mv.

På banen synes jeg nu også vi savner Phiri (og Hjulsager) i forhold til perioden med "AZ bold".

Genpresset sidder ikke som det skal, måske er modstandere også blevet bedre til at undgå det. Tempoet mangler i ligeså høj grad. Mukhtar savner Phiri og Hjulsager, selvom Halimi har værktøjerne, så virker det bare ikke helt.

Mand-for-mand synes jeg holdet er stærkt, man kan altid tænke at centerforsvaret er langsomt, på den anden side: Ingen er vel utilfredse med Benedict? Paulus er landsholdsspiller, Hjørtur er i nærheden af landshold, så helt ringe er det vel ikke...

Muligvis er Alex blevet lidt overrasket over hvordan modstandere er ekstra opsatte mod Brøndby IF, men det er jo ikke nyt! Han skal og må få banket mere tempo ind i holdet, lad Fisker-Mukhtar-Halimi (hvis de er startere) løbe solen sort, og altså KULSORT, skift dem allerede ved 55-60 minutter. Tempoet skal op.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 08:57:21
Iver(via web)

Vi har 14 point for 8 kampe. For et år siden havde vi 18 point for 8 kampe. Det havde vi så også efter 10 kampe, så hvis vi får en sejr og en uafgjort i de næste to kampe, så er vi pointmæssigt status quo. Og efter 13 kampe havde vi 23 point. Så umiddelbart synes jeg at vi pointmæssigt burde kunne forvente status quo eller måske endda en fremgang hvis vi ellers lærer at score mål på udebane.

Og vi har allerede mødet fcn, ps&e og fcm (sidste år havde vi kun mødt to af disse hold og der fik vi 2 point - i år har vi 6 point i disse 3 kampe).

Det med udebanen er naturligvis noget lort og det skal vi have rettet. Til gengæld er det vel mange år siden vi har haft en hjemmebanestart som i år. Det ligner jo et fort hvor der både er godt gang i stemningen, og vi scorer ret mange mål.

Det er også positivt, at vi - med undtagelse af kampen i Farum - ikke smider points når vi er foran i kampene. Sidste år ved denne tid var der en masse brok fordi vi ikke holdt fast i føringerne mod Horsens (2-2) og Midtjylland (3-3), og senere gentog det sig mod Randers (2-2). Dvs. vi skal "bare" foran i kampene, så vinder vi.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 09:19:18
Funny Man(via web)

Jeg undrer mig gevaldigt over, at Vigen ikke spiller mere, end han gør. Why is that? Og så undrer jeg mig over, at Crone blev ofret i søndags. Jeg har ikke set noget fra Jung, der berettiger, at han er bedre end Crone, som i denne sæson virkelig har lagt på. Ja, han laver stadig fejl indimellem, men jeg mener altså, at han fortjener stor ros.

Og hvorfor er Mukhtar helt væk? Og Halimi? Jøsses, det er langsomt i øjeblikket.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 09:47:26
CVST(via web)

Det er selvfølgelig ikke iorden at vi ikke vinder den kamp.
Og nej, jeg vil ikke ned på "vi blev snydt for et straffe" niveau, fordi det sker i alle kampe, at et hold bliver snydt for det ene og det andet. Lad nu det ligge!

Jeg synes generelt at forsvaret spillede en fin kamp. Jeg synes at HH så meget fin ud, og gik godt med frem i banen, og slap som oftest godt af med bolden.
Crone spillede spillede egentlig en fin forsvarsmæssig kamp men det halter lidt i det offensive, da han er hæmmet af at han er højrebenet.

Fisker var den eneste af vores midtbanespillere der kunne være sin indsats bekendt. Han tager altså de ture som ingen af de andre gider, og han skiller sig fint af med bolden ved at forsøge at sætte igang med sideskift og des lignende.
Jeg fatter hat af at det var ham der blev pillet ud og ikke Halimi, for han fik slet intet til at fungerer, og så er det ligegyldigt om han har små hurtige fødder. De skal også fungerer.
Jeg kunne have ønsket mig at Vigen kom ind istedet for, og så skulle det nok have været 10 minutter tidligere.

Pukki plejer at være en glimrende presspiller, og det fungerer slet ikke for ham mere. Selvtilliden der mangler eller om han bare er skuffet over, at han ikke spiller i en økonomisk truet klub fra Grækenland ved jeg ikke, men vi ved hvordan han spiller når det kører for ham, og den del skal vi have igang igen.
For han ER vores bedste angriber.
Og jeg tror faktisk på, at når han får hul på bylden igen, så kommer han igang.
Kliment skaber en masse røre deroppe, og får da også scoret mål og lavet assists. Så det ville være dumt at tage ham ud af holdet, når nu det bestemt ikke er HAM der har spillet sig af.

Muhktar skabte sig så godt et navn i sidste sæson, at han i denne sæson har en ekstra mand på sig hver gang, og det er han nok lidt hæmmet af. Dog synes jeg stadigvæk at man ser i glimt at han gir mere plads til sine medspillere ved at trække en ekstra mand med sig.

Alle hold spiller næsten altid over 100 % når de møder Brøndby, og det kan vi godt mærke.
Forskellen denne sæson er bare, at vi vinder over og spiller godt imod topholdene, imens at det kniber imod de mindre hold.
Mesterskabsslutspillet skal vi nok komme i, og jeg tror også på en medalje. Men det bliver dog ikke den af det ædleste metal.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 10:06:07 som svar til #5 af Funny Man
Torben/Casual(via web)

Jeg undrer mig gevaldigt over, at Vigen ikke spiller mere, end han
gør. Why is that? Og så undrer jeg mig over, at Crone blev ofret i
søndags. Jeg har ikke set noget fra Jung, der berettiger, at han er
bedre end Crone, som i denne sæson virkelig har lagt på. Ja, han
laver stadig fejl indimellem, men jeg mener altså, at han fortjener
stor ros.

Jeg undre mig også Vigen ikke bliver foretrukket frem for Hamili, som især på udebane ikke er fysisk nok og sjældent vinder bolden tilbage.

Ser mange undre sig over, at Crone skal skiftes ud. Synes dog det er tydeligt, at modstanderen har læst, at intet farligt kommer fra Crone. Se kampen mod agf og ob igen. De lader tydeligvis Crone ligge alene og helt fri i vores venstre side, for så at pakke midten, da de ved, at Crone ikke kan lægge et ordentlig indlæg i det offensive. Det betyder, at vores spil, som vi gerne vil have ind over midten og gennem Hany er lukket ned og ofte, vælger vi så at spille på Crone, som jo står fri, men alt for ofte rammer han ikke nogen i vores opspil. Vi er på den måde læst. Crone gør det rigtig godt defensivt og kommer også godt med offensivt, men uden farlige indlæg fra hans side, så er han reelt værdiløs i det offensive.

Derfor gav det god mening, at skifte Crone, ikke fordi han gjorde det dårligt, men for at skabe en ekstra offensiv dimension med Jung, som han giver da han er venstrebenet.

Og hvorfor er Mukhtar helt væk? Og Halimi? Jøsses, det er langsomt i
øjeblikket.
På udebane har vi i de 3 sidste kampe spillet uden den energi, der er nødvendig, for AZ spillestilen skal lykkes. Vi spiller pt. på udebane ikke som et hold der løber og kæmper som en enhed, men som 11 spillere der hver især finder deres løsning og så er det dømt til at gå galt, når vi ikke presser som en enhed. Modstanderen bliver ikke fanget i ubalance og vi får ikke skabt de farlige situationer som er meningen med vores spil, mens vi selv alt for ofte bliver fanget i ubalance.

Jeg savner en VIgen eller Tibbling for Hamili på udebane.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 11:00:02
S.P.(via mobil)

Jeg undrer mig også lidt over valget af spillere - især af Halimi. Han kan meget med bolden, men det fører sjældent til noget. Faktisk går det ofte i stå. Og samarbejdet mellem ham og Mukhtar fungerer ikke sådan, som man kunne forvente.

Hvis man lejer en spiller (endda uden forkøbsret), så skal han være markant bedre end alternativerne, og det mener jeg ikke, at Halimi er. I det lys tjener det ikke noget formål for Brøndby at udvikle en af Mainz' spillere på bekostning af vores egne, som Vigen, Tibbling og Mensah, der samler støv på bænken. Om et år er Halimi væk, og så kan vi starte forfra på pladsen.

Samme argumenter finder jeg i forhold til Jung og Kliment (sidstnævnte mener jeg dog stadig, at vi har forkøbsret på efter forlænget leje?).

Desuden lader det ikke til, at Kliment og Pukki kan arbejde sammen. De er begge dygtige spillere, men er også temmelig ens i deres stil og beslutninger, og komplimenterer slet ikke hinanden, som Wilczek og Pukki i sidste sæson. Det efterlader holdet med to individualister i stedet for en duo.

I forhold til venstre back er jeg dog enig i Casuals vurdering af Crone/Jung-udskiftningen. Den gav fint mening, sådan som kampen forløb. Og jeg har slet ikke set nok til Jung til at afvise, at han faktisk ER markant bedre på pladsen, selvom Crone er modnet meget.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 11:30:54 som svar til #4 af Iver
S.P.(via mobil)

Vi har 14 point for 8 kampe. For et år siden havde vi 18 point for 8
kampe.

Den status viser vel også, at det slet ikke har været tilfredsstillende.

Vi burde have forbedret os siden sidste år, især med den forstærkede trup: Vi har beholdt profiler som Pukki og Rønnow og har samtidig fået en væsentligt stærkere midtbane. Samtidig har konkurrenterne dummet sig og givet os flere muligheder for at lægge afstand. Men vi har misset hver eneste mulighed. Pointmæssigt har vi ikke engang holdt status quo i forhold til sidste år, hvor træner, system og flere spillere ellers var helt nye.

Kampbilledet har også givet grund til panderynker. Der er for mange ting, der ikke længere fungerer. Vi spiller kun i små sekvenser sådan, som vi lærte AZ-stilen at kende i sidste sæson.

Det havde vi så også efter 10 kampe, så hvis vi får en sejr
og en uafgjort i de næste to kampe, så er vi pointmæssigt status
quo.
Jeg er bange for, at kampen mod AaB bliver et nyt dyk i nedturen. Folk tror, at den er vundet på forhånd (hjemmebane, og AaB har haltet i sæsonstarten), men belært af historien er der lagt an til et bollespark af de grimme.

Derefter venter Hobro på udebane: Møder vi atter op med en arrogant, "klog" indstilling, kombineret med halvhjertet fodbold, så risikerer vi en røvfuld der. Hobro mener det åbenbart alvorligt igen i år, de kan lave mål, og de vil med deres spillestil være 100 procent klar til at stikke kniven ind, når vi dummer os.

Ind imellem er der så en pokalkamp ...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 14:10:25 som svar til #9 af S.P.
Iver(via web)

Ja, det er naturligvis dumt vi ikke har udnyttet vores chancer på udebane. Havde vi vundet i Farum havde vi ligget nummer 1 nu. Havde alt så været godt (min pointe er, er det så lille en forskel der afgør om vi har succes eller fiasko) ?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 17:54:22 som svar til #10 af Iver
S.P.(via mobil)

Selvfølgelig ser det pointmæssigt ikke så larmende slemt ud endnu, fordi sæsonen ikke er så gammel, og både fck og FCM har været venlige at være lige så ustabile i deres første kampe. Men fortsætter vi sådan her, vil vi stille og roligt dratte udenfor rækkevidde af de sjove pladser.

Efter min mening skulle vi have haft mindst uafgjort mod Farum samt sejre over både Randers og OB (med det røde kort i Aarhus kan man jo ikke kræve noget der, selvom det på forhånd også burde have været i hvert fald eet point).

Men det er blot pointhøsten. Noget andet er vores spil - det er den del, der er mest bekymrende.

Jeg er 100 procent sikker på, at vi havde tabt i Odense, hvis de ikke havde fået rødt. Nu fik vi et point og kan bortforklare, at vi ikke fik alle tre (OB parkerede bussen). Vi glemmer bare, at vi (imo) slet ikke havde fået noget, hvis det havde været 11 mod 11, sådan som holdene kom ud til kampen. Og dermed lever vi videre med ideen om, at det ikke er så slemt, at der er grund til at trykke på alarmen.

Jeg er bange for, at AaB og Hobro kan blive to grimme oplevelser.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 20:40:36 som svar til #11 af S.P.
Iver(via web)

(dette indlæg er ikke møntet på nogen specielt)

Svært at sige om vi kun fik 1-1 pga. udvisningen. Var Odense så gode? Jeg tror de havde trukket sig tilbage selv hvis de var 11 mod 11, og så kunne vi sikkert alligevel have fået 1-1.

Enig mht. Farum og Randers. Havde vi fået uafgjort og sejr i de kampe, samt vundet i Odense, så havde vi haft 19 points i 8 kampe, hvor vi i mit "budget" kun har brug for 18 for at blive mestre. Og chancerne har jo været der i alle kampe.

[twitter.com] siger, at vi burde have vundet 3-0 i Odense bedømt på chancer (OB havde ingen chancer). Den siger også, at vi burde have 18 point for 8 kampe. Så ud over chanceudnyttelsen så ser det på papiret ekstremt fantastisk ud. Det gør det altså.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 21:42:39 som svar til #12 af Iver
S.P.(via mobil)

Selvfølgelig er det kun et gæt, hvordan det ville være gået i Odense uden det røde kort. Men jeg synes ikke, det så godt ud i starten. Vi var slet ikke mødt op.

Men jeg kan godt lide din optimisme. Den er tilsyneladende altid intakt :-D

Og det er klart, at holdet kan vokse, og spillet pludselig kan blomstre, i takt med mere selvtillid, når målene forhåbentlig begynder at komme igen. Hvis det "bare" er det, der skal til, så må det gerne ske meget snart ...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.09.2017, kl 22:21:56 som svar til #13 af S.P.
Iver(via mobil)

Er normalt ikke specielt optimist, men synes det er vildt at vi ligger ok men med rette kan ærgre sig over at vi ikke ligger endnu bedre. Det er fedt at vi i hver kamp skaber lige så mange eller flere chancer end modstanderne. Og i flere kampe lukker vi modstanderne totalt ned og Rønnow har 0 redninger. Det betyder, at der kun mangler en meget lille, omend væsentlig detalje: den ene eller de to amgribere der sparker kuglen ind.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 00:56:17 som svar til #14 af Iver
S.P.(via mobil)

Ja, i forhold til de sidste 10-12 år, så er det selvfølgelig ret vildt: Vi kan med rette ærgre os over, at vi ikke ligger (endda forholdsvist komfortabelt) på førstepladsen.

Og det ærgrer jeg mig i den grad over!

Som jeg skriver længere oppe, så har vi i mange år fejlet, når vi stod over for muligheden for at tage et af de afgørende skridt ud af mørket. Og i denne sæson - med konkurrenternes indsats in mente - har vi stået med muligheden for at tage netop sådan et skridt. Et stort et. Og vi har fejlet igen.

Nogle bruger den kliché, at "sæsonen er lang". Underforstået: At der er tid til at rette op på tingene, hvorfor et par dårlige kampe ikke er så afgørende. Men det har altid gjort mig vred, for det er en illusion.
Realiteterne er, at en sejr i de første kampe er nøjagtig lige så mange point værd, som en sejr i de sidste. Og i en tæt liga kan de to point, som vi ikke fik mod Randers ("fordi vi ikke lige ramte dagen"), være præcist de to point, som vi står og mangler efter sæsonens allersidste kamp. Til den tid er det bare for sent.
Jeg forventer derfor, at alle spillerne leverer 100 procent hver gang - fra sæsonens første fløjt og til det sidste pift til næste år. Men forventninger er til for at blive skuffede, især i Brøndby ;-)

(Jeg er i øvrigt også stadig sindssygt bitter over, at vi røg ud af Europa efter så tandløs en indsats. Gruppespil er trods alt den eneste mulighed for at skabe et langtidsholdbart økonomisk fundament, så boblen ikke brister igen).

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 08:17:15 som svar til #14 af Iver
Kapper(via mobil)

Hørt hørt.

Lidt som om de som brokker sig nu havde forventet at vi lå klart nr. 1 i hele denne sæson. Desuden så er det et øjebliksbillede det her.
Når vi har mødt alle hold en gang, så er det lidt mere passende at evaluere holdet. Glem lidt af jeres surhed til det tidspunkt lads.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 09:00:43
Iver(via web)

Synes ledelsen gør det godt. Vores tunge forsvar ville ikke være et problem hvis angriberne gad putte boldene ind. I Århus har vi fx stor chance ved 0-0 og midtbanespilleren Lasse Vigen en ved 1-0.

Det er tydeligt at vi også gik efter at hente Marcondes. Han ville nok være brugt som angriber, og så havde man sandsynligvis solgt Pukki eller Wilczek. Så ledelsen er ambitiøs og de ved godt at Pukki er i gang med sin sidste sæson hos os, samt at der godt kunne bruges en anden.

Lige nu skal der bare hul på bylden. Synes også vi må rose Kliment, for han kommer næsten frem til chancer i hver kamp. I søndags scorer han et mål, har en anden god chance hvor han burde være cool og vente til Grytebust har smidt sig, og endelig er der hans hovedstød der rammer overliggeren. Men han sikrede os trods alt uafgjort. Og tror ikke vi har set det sidste fra ham endnu.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 10:23:47
Farisæren(via web)

Undskyld jeg kommer til at gentage mig selv.
Vi kan tage hvilket som helst angreb (selv Randers) i Danmark og de vil gøre det ligeså godt som vores angribere.
Vi producerer så mange chancer og muligheder i hver kamp så det skriger til himlen. Kliment løber og arbejder godt ( det er det mindste man kan forlange), men Kliments fodbold forstand og tekniske mangler skriger på hjælp. Wilczek har ikke været i nærheden af noget siden han scorede mod Lyngby i foråret han er tung, langsom , fodbold forstand ( -8,5) og mister alle bolde.
Pukki har desværre meldt sig ud , muligvis pga. manglende transfer indtægt. Og lad os så lige tage Mukthar for prins Knud en gang til. Ikke meget kvalitet over hans aktioner i lang lang lang lang tid. Fysisk/nærkamps mæssigt snakker vi U17-U19 Niveau. Når vi snakker spark ( Frispark & hjørne spark, hvor koncentration er nøgle ordet ) fejler han gang på gang. Vi sidder hver gang han skal sparke og har store forventninger, men bliver alt for ofte skuffet. Glem alt om DM Guld vi vil løbe ind i mange skuffelser desværre. Forsvaret udelukker jeg i denne omgang, jeg undrer mig dog over at alle vores midt stoppere altid sparker bolde ud til indkast i stedet for bare en gang imellem at vende spillet via en fremadrettet aflevering til en midtbane spiller eller som minimum at spille bolden tilbage til målmanden (som har bedre overblik) så han kan vende spillet.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 10:52:44
tct1979(via mobil)

Med den mængde chancer skabes, og de kæmpe chancer der brændes, ser det altså ikke så slemt ud. Hvis vi havde scoret tre i Odense, så havde alt været godt. Jeg tror og håber der kommer hul pø bylden, men Pukki må snart i gang eller en tur på andet holdet.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 10:53:40
tct1979(via mobil)

Kamil skaffede os straffe i forige kamp

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 10:57:45 som svar til #16 af Kapper
S.P.(via mobil)

Jeg ved ikke, om nogen på forhånd havde forventet, at vi skulle ligge klart nummer et nu. Jeg havde ikke forventet det.

Men at antyde, at det af den grund er okay, at man ikke tager imod sine gaver (f.eks. det røde kort i Odense), fordi man på forhånd ikke havde forventet at få dem, forstår jeg ikke. Så har man da resigneret på forhånd. Det giver sikkert sindsro, men det giver ikke sølvtøj.

Det kan sammenlignes med at bryde seedning i Europa: Man kan ikke på forhånd forvente at slå et bedre hold, men for en klub, der gerne vil definitivt tilbage til toppen, gælder det i den grad om at være klar og slå til, hvis muligheden alligevel byder sig. Ellers kommer vi aldrig videre herfra. Så bliver det aldrig andet end "måske til næste år".

Mine forventninger før sæsonen var derfor, at vi ville spille med samme ærgerrighed som i sidste sæson. Og at vi ville gribe de chancer, der kunne byde sig undervejs.
Havde vi gjort det, så ville vi også have haft førstepladsen nu (uafgjort mod FCN og sejr i Randers og Odense). Det kan vi vel ikke være uenige om?

I det lys synes jeg, at skuffelse er på sin plads. Også selvom det er et øjebliksbillede, og at en førsteplads lige nu selvfølgelig ikke betyder, at man også har den, når sæsonen er forbi (men med fem point mere ville chancen for det dog være markant større).

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 11:02:43 som svar til #18 af Farisæren
Leitz(via web)

Hold da op Farisæren, hvis man ikke vidste bedre skulle man tro vi lå til nedrykning.
Synes nu ikke Kliment virker som en dum spiller, og han har da en nogenlunde teknik. Han er ofte i en farlig position, og hvis han fortsætter sit nuværende scoringssnit ender han på 15 mål for sæsonen. Ikke helt ringe.
Pukki er inde i sin værste periode i Brøndby, men vi har før set ham banke kasser ind på samlebånd. Hvis vi kan få ham og Hany bare et lille gear op, ser det rigtig fornuftigt ud.

Får AZ samtidigt styr på den rigtige konstellation til midtbanen (Hvorfor ikke spille med Vigen og Nør samtidig, når de kan finde hinanden i blinde?), så tror jeg fortsat på vi kan blande os om guld.
Er vi favoritter? Nej, men vi har trods alt fået flere point end fck og fcm, så helt sort ser det dog ikke ud.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 11:26:22
Farisæren(via web)

Hej Leitz
Ja jeg er meget skuffet, men prøv at iagttage hvor mange gange Klement er i en gunstig position enten til skud eller afleveringer og hvor ofte han mangler ideer til at løse specielt komplicerede problem stillinger inde i feltet. Klement bør lave over 30 mål, hvis han fortsætter med at spille fuld tid, da holdet (spille stilen) skaber så mange muligheder for en angriber at vi skal tilbage til 80'erne og 90'erne for at se Brøndby holdet skabe så mange muligheder på modstanderens nederste 1/3 del.
Jeg er enig i at nøglen til øget Brøndby styrke er at Pukki og Mukhtar øger deres niveau. Vores midtbane press er fantastisk og en spiller som Nørgård er stærkt undervurderet, han spiller på så højt et niveau hver gang at han må nærme sig A landsholdet. han er utroligt konstruktiv og fremadrettet , vinder samtlige nærkampe, har hårdhed i sit spil og virker upåvirket af alt og kan ikke forstyrres i sin mentale tilstand. En ægte proffesionel.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 12:24:28 som svar til #23 af Farisæren
Leitz(via web)

Hej Farisæren
Helt enig i at Kliment for ofte pisser chancerne væk. Håber det bliver bedre i takt med at han får flere kampe. Det er vel første gang i hans karriere han spiller kontinuerligt.

Og ja Nørgaard er høj høj klasse. Håber snart Åge vælger ham til fordel for Kvist. En midtbane med Nør, Delaney og Eriksen vil godt nok være sjov at se.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 13:50:09
tct1979(via mobil)

Ser nu også helst kamil og pukki, men det nytter jo ikke noget når de spiller som de gør. Vi mangler i den grad angribere... skræmmende at Pukki kan gå så langt ned i gear pga. transfer snak

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 13:50:31
tct1979(via mobil)

Men mon ikke han kommer tilbage med mål i støvlerne

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 18:05:41 som svar til #21 af S.P.
Kapper(via mobil)

Det ved jeg heller ikke (hvilket også fremgår klart af mit indlæg). Men pointen var dog blot, at vi har endnu ikke mødt alle hold og at udsving typisk betyder mere når sammenligningsgrundlaget er sparsomt.

Men selvfølgelig er jeg også skuffet over at sætte point i 3 af de sidste 4 kampe, men nuancerne skal også med. Vi har været bedre end de point vi får, så måske skal vi holde fast i nuværende kurs, så skal de kampe som ellers er på vippen nok vendes til vores fordel.

Jeg synes ganske enkelt at det er historieløst at ønske formations skifte eller træner udskiftning som hørt i skaten i denne uge.
(Den primære årsag til pointtab er vel også netop at vi undervejs i kampene har stoppet med det hidsige genpres?)

Jeg håber dog coach finder den rette opstilling, for i min optik har vi ikke tid til at vente på hverken Pukki eller Fisker.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.09.2017, kl 22:41:52 som svar til #27 af Kapper
S.P.(via mobil)

Jeg følger ikke så meget med i skakten (ærgrer mig mest over, at den har overtaget så meget af tidligere tiders fantastiske debatter). Men jeg er bestemt heller ikke fortaler for hverken træner- eller formationsskifte. Det er nær den dummeste idé, jeg længe har hørt. Vi har omsider fundet noget, der fungerer for os - når det fungerer.

Min ærgrelse går på, at det ikke har fungeret de sidste kampe. Men det er ikke systemets skyld. Det er de spillere, der ikke følger systemet og - som du skriver - blandt andet er holdt op med at udføre det ihærdige genpres. Hvad enten det så skyldes formdyk, frygt for at dumme sig og begå fejl, eller manglende stamina til at udføre det nødvendige, hårde arbejde. For selvom det er en simpel måde at spille på, så kræver den vanvittigt meget af spillerne, både fysisk, men i den grad også mentalt.

Netop derfor peger jeg også på det mentale: At AZ formår at "nulstille" holdet og vende tilbage til basic. Og ja: Finder den rette opstilling. Eksempelvis undrer jeg mig over, at der i landskamppausen blev lagt vægt på, at midtbanen fik lært hinanden at kende og fik masser af timer sammen i systemet, og i den første kamp derefter starter Halimi inde - den eneste af dem, der IKKE var med til at "lære hinanden at kende" i pausen. Hvorfor ikke bringe en midtbanekonstellation, der netop havde trænet intensivt sammen i to uger? Jeg har ikke noget imod Halimi, men SÅ god er han heller ikke. Nå, men det er vist en anden snak.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.09.2017, kl 08:22:14 som svar til #28 af S.P.
Kapper(via mobil)

Jeg er bestemt enig. Jeg havde også forventet at se vigen og Tibb fra start mod OB. Som minimum en af dem.
Fisker og Halimi har jo ikke spillet godt de forudgående 3 kampe (mener faktisk Hany var rigtig god weekenden før).

Jeg formoder dog at vi ser skift i starterne på midtbanen på søndag.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.09.2017, kl 09:13:23
Iver(via web)

Ja. Hvis jeg skal være mere positiv, så er det jo, at vi har fortjent sejrene i 6-7 af de 8 kampe, og når man lytter til podcasts så kan de fortælle rigtig mange ting som Brøndby skulle have gjort anderledes mod fx OB:
- højere tempo
- spil mere direkte
- lad være med at afslutte udefra når der står 2 mand foran og blokerer
- være hurtigere i tanke og handling
- overveje at udskifte 1 eller 2 af spillerne på midtbanen

Dvs. der er masser af plads til forbedringer, og mon ikke man også er opmærksom på disse ting i klubben? Vores 2. halvleg var også klart bedre end 1. halvleg, så AZ ved jo godt at der skal korrigeres nogen ting.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.09.2017, kl 11:45:02 som svar til #30 af Iver
Kapper(via mobil)

Godt HH ikke hørte nedenstående for så havde vi da tabt i Odense

- lad være med at afslutte udefra når der står 2 mand foran og
blokerer
😁

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.09.2017, kl 10:09:31
kewell(via web)

Jeg synes der har været mange fine pointer om, hvor vi kan gøre det bedre, og hvor tingene ikke helt fungerer i øjeblikket.
Det meste af det, er jeg sådan set enig i.

Vi skal dog passe på med ikke at overanalysere.
Jeg vil gerne ligge hovedet på blokken og påstå, at noget så simpelt som den manglende skarphed, hos Pukki og Mukhtar alene (ikke for at de skal hænges ud), har resulteret i de mange pointtab.
Samtlige pointtab har været kampe, som har ligge lige på vippen, og større effektivitet/klasse i afslutningerne (som vi har haft rigeligt af), havde givet det ene mål eller to mere, som var nok til at vinde kampene.
Så kan man diskutere hvorfor Pukki og Mukhtar, ikke viser samme niveau, som i sidste sæson, og der har også været nogle fine analyser fremme, og hvor jeg igen er enig i, at leveringerne til, f.eks. Mukhtar, ikke er alt for gode i øjeblikket, så må vi også bare erkende, at han det til trods, har haft rigeligt med chancer.
Det samme kan siges om Pukki, som selvfølgelig også lider under, at Mukhtar ikke helt fungerer optimalt i øjeblikket.

Men vi ved også alle sammen, at resultaterne danner og farver holdningerne, til stort set alle aspekter af holdet, og i særdeleshed opfattelsen af, hvor godt spillet har været.
Havde vi hentet sejrene i FCN, Randers og OB, samt udlignet på Tibblings chance i AGF, så havde alt jo været rosenrødt, til trods for, at den eneste forskel ret beset havde været en gennemsnitlig (for ligaen) udnyttelse af chancerne.

Kigger vi fremad er jeg ret fortrøstningsfuld.
Vi skaber lige nu, nok chancer til at vinde de fleste kampe.
Vi har et kæmpe potentiale i Pukki og Mukhtar, forstået på den måde, at de kan ligge væsentligt på deres niveau, når man ved hvordan de præsterede i sidste sæson.
Derudover har vi fire meget dygtige, men også nye, 8'ere, som også kun blive bedre, som vi får spillet dem ind, og finder stammen på holdet.
Derudover har vi Jung, som kommer ind i Odense og viser rigtigt gode takter.
Jeg kan rigtigt godt lide Crone, men en venstre back med skarpe indlæg er bare utroligt meget værd, og giver holdet endnu en offensiv facet.

+2 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.