B4 logo - den vrede koala
Hvis nogen ønsker en plan for sin dag, bør de få sig et job i en bank. (sagt på træningslejren i Dubai)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.04.08.2017, kl 10:26:02 Seneste opdatering: d.11.08.2017, kl 15:05:09
Iver(via web)

Kamptråd: Brøndby IF - ps&e

Så skal vi op på hesten igen. Vi har alle mand klar, dog er Pukki muligvis ikke 100% fit, og Jung er vel heller ikke helt i form endnu (mon han har knoklet hårdt herhjemme mens holdet var i Kroatien?)

Wilczek ryger helt sikkert på bænken igen. Forsvaret og angrebet giver vel sig selv, eneste spørgsmål er midtbanen. Det bedste bud er:

Rønnow
Larsson - Röcker - Aarajuri - Crone
Nørgaard
Fisker - Vigen
Mukhtar
Pukki - Kliment

- vi kan sætte Halimi ind i stedet for Fisker eller Mukhtar
- vi kan sætte Tibbling ind i stedet for Fisker
- Mensah er sammen med Wilczek reserve i angrebet

Vi skal minimere fejl i forsvaret, og så skal vi spille med et tempo som volder ps&e midtbanen problemer. Som de har spillet indtil nu i DK + CL kval. bør Kvist være en mand vi kan få på overarbejde. Og deres forsvar er blevet meget mere usikkert.

Jeg synes vi har et rigtig godt hold. Nuvel, vi er færdige i Europa, men nu handler det om Danmark, hvor reelt kun 2-3 hold bør kunne stå distancen spillemæssigt mod vores hold (det er ps&e, fcm og fcn). Vi har 6 points i 3 kampe - burde have været 7 og dermed førsteplads, men det er ingen katastrofe. Efter søndag har vi mødt de måske 3 sværeste hold, og så er vi faktisk i en situation hvor man kan forvente sejr i samtlige resterende kampe ud af de første 13, for vi er altså klart forstærket ift. sidste år, mens vores modstandere tilsyneladende er lige så rodede som de plejer at være, dog med Odense som en ubekendt faktor.

Vores fjende kan være vores egen selvtilfredshed. Er det det vi ser hos Mukhtar nu? Og hos fans? Vi er på 1 år gået fra at være et hold på niveau med nummer 3-6 til at være i top-2 med KLAR afstand ned til nr. 3 (baseret på sidste år). Nu skal vi bare ikke gå i stå, men være endnu mere sultne, ydmyge og ærgerrige. Er jeg for positiv og rosenrød? Måske. Jeg kender godt forsvarets problemer, men vi må arbejde med dem. Det er stadig et stærkt, stærkt hold, og vi går ikke døde i slutningen af kampene, ikke engang i går i 30 graders varme. Det kommer til at gavne os. I efteråret skal vi bygge basen for at vi kan komme tættere på nummer 1 end i sidste efterår.

+3 +1 Besvar

36 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 10:44:58
Thegreatdane(via mobil)

Det bliver ikke denne her kamp, vi kommer op på hesten igen på.

Det er en kamp hvor vi har alt at vinde - ergo kan vi kun skuffe. Når der er noget på spil, så møder vi ikke op på dagen.

Vores svage sider er i allerhøjeste grad læst og de bliver udnyttet af både små og store hold efterhånden i hver kamp. På et halvt år er målene raslet ind og man kan tælle clean sheets på én hånd.

FC er foran på alle parametre og det er rosenrødt at forestille sig andet. De vil sikkert vinde kampen, og vi kommer til at tale om balancer, skader og næste år. Skulle vi vinde vil jeg fejre det som et mesterskab fordi det er utænkeligt at FC ikke vil forudinvestere de penge DE får fra Europa i deres hold for at modvirke chancen for et kollaps, der lader andre komme til titelfadet.

I øvrigt forventer jeg ikke at se Pukki, der har svigtet os gevaldigt nu hvor han pludselig kan se enden på hans kontrakt. Vi havde én god halvsæson. Han ligner én der for længst er mentalt videre. Han kan stort set ikke ramme et åbent mål.

Det er mit bud på et realistisk scenarie. Den ender med en uinspireret sejr til FCK med et eller to kontramål.

Desuden: risikerer vi at stille mand uden en eneste FRA Brøndby?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 12:02:42 som svar til #1 af Thegreatdane
Porstmand Per(via mobil)

Jeg er stort set enig. Midtbanen er virkelig god, men angrebet er halvsløjt og forsvaret er decideret dårligt.

Og hvor bliver talenterne af? Er det ikke på tide at give Mads Juel Andersen eller Kabongo chancen i forsvaret? De kan vel kun være bedre end Röcker og Hermansson.

Pukki ser ud til at være gået lidt i stå. Larsson ligner også en der styrtdykker i niveau lige om lidt. Jeg ville sælge begge to hvis jeg var BIF.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 12:32:25
Iver(via web)

Ja, vi har nogen problemer. Men den der med at modstanderne har luret os, den tror jeg stadig ikke på. Så havde de gjort det efter 5 runder sidste år.

Vi famlede i starten af foråret, men der skulle vi også erstatte Hjulsager med Austin, og dermed kom Nørgaard væk fra sin 6'er position. Vi sikrede os ret hurtigt sølvet, og så er det da klart at motivationen ikke er 100%. I pokalkampene var vi dog klar, her vinder vi i Midtjylland trods det at vi kommer hurtigt bagud, og det er ikke alle hold der klarer det derovre. Forinden slår vi Randers fordi vi kæmper os tilbage til sidst, og i finalen ville alle der har set kampen tro at vi vandt, hvis man fjernede muligheden for at se om et skud gik ind eller blev klaret af keeperen (engang var der en konkurrence på tysk TV der hed Tor Stop. De stoppede lige før man kan se om der er redning eller mål, og så skal man gætte).

Vi havde store chancer ved 0-0, og også ved 1-1. Først efter 2-1 i ca. 82. minut dør vi. Det var en kamp hvor vi også havde alt at vinde, og vi burde have vundet. Nu er forskellen så bare, at ps&e er blevet klart svækket, og at vi til gengæld har en øv-oplevelse med i bagagen. Til gengæld er Kliment, Aarajuri og Pukki friske og veludhvilede.

Ja, Larsson er gået lidt kold, til gengæld har vi nogen sultne folk på midtbanen i Lasse Vigen og Kasper Fisker. Og Mukhtar skaber altså stadig chancer i stort set alle kampe, uanset hvor dårligt man så mener han spiller.

Vores forsvar er problemet - pga. vores manglende hastighed. Crone føler jeg mig egentlig tryg nok ved.

DM synes langt væk efter ps&e har sikret sig millioner igen, men kampen på søndag kan vindes. Og det skal vi gøre.

+8 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 12:33:59
bobas(via web)

På papir har vi en helt fantastisk midtbane, men den har ikke fungeret hver gang og de kampe hvor den ikke fungerer som i går de bliver tabt.
Derfor er det svært at sige hvad der sker til derby.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 12:35:28 som svar til #4 af bobas
Iver(via web)

Ja, men i Superligaen har den vel fungeret temmelig tilfredsstillende, ikke?
Husk på, der er forskel på Superliga og EL. Desværre.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 12:51:12 som svar til #5 af Iver
bobas(via web)

Ikke helt... den var fantastisk mod fcm. Mod Lyngby? - langt fra.

Jeg synes dog at den burde også fungere i EL. Det gik for nemt for modstanderen. Jeg kan efterhånden se problemer i vores spillesystem selv om jeg er begejstret for underholdningsværdi.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 13:07:37 som svar til #5 af Iver
Thegreatdane(via mobil)

Brøndby evner ikke at spille med den kynisme, der gør at vi realistisk set får tre point med. Hvor god en chance vi har kan jeg kun forsøge at kvantificere:

-Du snakker om vi har mange chancer, men så må vi sammenholde det med vores udnyttelsesprocent for at få et realistisk billede af hvad de mange chancer pt. er værd.

- FC har et betydeligt bedre forsvar. Det er ikke længere markant bedre! Så jeg forventer chancer til os, men så må vi igen konstatere at der er langt fra chance til mål i vores klub.

-FCK har en mental fordel. Her ligger jeg stor vægt på at FC betegner sig selv som i en lille bølgedal. Men sandheden er, at de er fint med i suppen og direkte på vej i Chl efter et formaliseret møde med Qarabag. FC praktiserer den form for spin og manipulation der skal til for at vende nogen marginaler til deres favør.
Brøndby derimod skyder ligesom med boomerang i medierne. 'Vores fokus er på fc' er det dét bedste vores Kaptajn har at gøre med? Hvad der sker psykologisk er at FC har skubbet megen opmærksomhed på BIF og BIF påtager sig presset for at præstere. We know how that usually goes..

Alt i alt tror jeg på 20% chance for en sejr til Brøndby.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 13:27:39 som svar til #7 af Thegreatdane
Mandriel/Oliver(via web)

Brøndby derimod skyder ligesom med boomerang i medierne. 'Vores
fokus er på fc' er det dét bedste vores Kaptajn har at gøre med?
Hvad der sker psykologisk er at FC har skubbet megen opmærksomhed på
BIF og BIF påtager sig presset for at præstere. We know how that
usually goes..

Pavlovic har lige udtalt cirka det samme iflg bold.dk - Er der stor forskel?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 16:21:50 som svar til #4 af bobas
Porstmand Per(via mobil)

Jeg synes nu at midtbanen fungerer hver gang. Også mod Split.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 10:03:40 som svar til #1 af Thegreatdane
Kapper(via mobil)

Hej

Desuden: risikerer vi at stille mand uden en eneste FRA Brøndby?
Nej. Vi stiller med 11 fra Brøndby og en hel bænk også.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 10:08:51
Torben/Casual(via web)

Jeg ser det som en af de vigtigste kamp i denne sæson, da det vil en kamp, der vil være et pejlemærke for os.

Ja, det er tidligt på sæsonen, men også en kamp der på mange måder vil vise tegn på, hvad Brøndby er lavet af i år. Vinder vi, så vil der komme kæmpe pres på ps&e, og vi vil få en masse selvtillid og tro på, at vi måske kan vinde guld i denne sæson, det skal give holdet et kæmpe boost de næste par måneder.

Uafgjort er måske det mest logiske resultat, det kan begge hold leve med, især ps&e, som kan få et lille boost af, at få uafgjort på den måske sværeste udebane for dem i ligaen. Brøndby vil omvendt stadig være foran dem, og kan kort efter en hård EL kamp, stadig være en oplagt medaljekandidat.

Nederlag vil være forfærdeligt. Ude af EL og nederlag til dem, så vil historierne omkring AZ og hans mangel på sejre over dem komme til live, der vil komme en masse negative BIF historier og en masse Rønnow og Pukki vil væk historier.

Jeg mener det er en kamp vi skal vise, at vi vil det i denne sæson. De kan ikke true bagrummet hos os med hurtige angribere, da de er meget tunge oppe foran. De burde kunne fanges ude af balance med et forsvar og midtbane, som tydeligvis ikke er i synk. Eneste problem er deres målmand, som har en evne til at komme i vejen for meget og vores angribere, er ikke de mest skarpe. Kan vi skabe en kamp i kaos, så bør det være til vores fordel, det er derfor vigtigt, at vi stiller en frisk midtbane, som er klar til at løbe solen sort og presse dem til at lave de fejl, som de har lavet masser af, i deres øvrige kampe i denne sæson.

Som altid bliver det sikkert et tæt derbyopgør, hvor de små marginaler afgøre meget, så det er vigtigt, at vi er skarpe på de få chancer vi får. Mener ikke vi haft større chance for sejr i mange år mod dem, med næsten fyldt stadion der vil bære spillerne frem, men kan vi magte at være favoritter!!

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 10:42:07
CVST(via web)

Det bedste transfervindue vi har haft i årevis.
Jeg ved godt, at Lasse Vigen har stjålet de fleste overskrifter med hans 4 mål i superligaen osv.
Men vi har en Kasper Fisker som er en type spiller som bare løber kampen igennem, kæmper, sjældent IKKE rammer en medspiller og som gerne vil fremad. Han betyder så vanvittig meget for holdet, og ham og Nørgaard udgør en stærk akse på midten.
Ja, Muhktar er set bedre, men han skal nok komme igang igen. Alle hold vi møder er ekstra opmærksomme på ham, men det kan så give mere plads til vores øvrige spillere.

Det er en fantastisk situation vi står i, at vi på midten har så gode folk, at vi ikke bliver ringere stillet ved udskiftninger. Og selv om vi ikke rigtig har set noget til Tibbling endnu, så er det fantastisk, at vi har så stærke kort, at vi kan true toppen af ligaen.

Vi mangler speed i forsvaret. Ingen tvivl om det. Larsson er ligesom resten af forsvaret mærket af, at vi har et langsomt forsvar. Röcker er god til at bryde spillet, lægge den rigtige pasning fremad. Men han er desværre gigantisk langsom. Og det har vi desværre set blive fremstillet i de første kampe. Og det hjælper selvfølgelig ikke, at hans makkere i forsvaret heller ikke har speed.
Har set Rasmus Thelander fra Papathinaikos har været nævnt nogle steder. Og han ville faktisk være ret god at hente. Udover at han nok ikke ville være den dyreste i lønninger og sikkert kan fåes ganske gratis pga situationen i det græske, så har han den speed som vi mangler. Og da han spillede i AaB var han inde omkring landsholdet.
Det ville være nærliggende at kigge den vej :-)

Angrebet - Ja Kliment viser endelig hvad der har gjort, at vi har lejet ham på nu 2. år.
Med en mulig transfer af Pukki og efter pålydende også Wilszek på vej væk fra klubben, så skal klubben bruge penge igen.
Ikke bare på en men på flere. Ved ikke om der er et ungt talent som man tør give nogle chancer på holdet, men det ville kræve at vi også selv frasagde os titlen som mesterskabsaspiranter.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 15:55:29
Jedi mind tricks(via web)

Vores fjende kan være vores egen selvtilfredshed. Er det det vi ser hos Mukhtar nu? Og hos fans? Vi er på 1 år gået fra at være et hold på niveau med nummer 3-6 til at være i top-2 med KLAR afstand ned til nr. 3 (baseret på sidste år). Nu skal vi bare ikke gå i stå, men være endnu mere sultne, ydmyge og ærgerrige. Er jeg for positiv og rosenrød?
Den selvtilfredshed tror jeg ikke, for alle ved at hvis AZ ikke føler at de lever op til deres bedste, står der straks en sulten mand klar til at gå ind og bevise sig selv. Både Vigen og Fisker vil osse kunne spille Mukhtars plads godt eksemplvis

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 19:33:22 som svar til #6 af bobas
nylusk(via web)

Bobas, AZ rammer det meget præcist ind.

Vi er som hold ikke der hvor hverken fck eller Split er. Vi mangler mere kynisme, mere tempo i aktionerne - og holde mere defensiv tempo.
AZ sagde at vi måske kan være der næste år - eller året efter, og jeg er helt enig.

Forstår ikke hvorfor folk snakker mesterskab - det er holdet ikke klar til, med mindre fck fucker helt op, sorry.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2017, kl 21:12:19 som svar til #13 af Jedi mind tricks
Porstmand Per(via mobil)

Selvtilfredshed? Split har lige givet en lektion i hvordan et fodboldHOLD spiller. BIF var reelt chanceløse over to kampe.

Jeg tvivler på at det er selvtilfredshed der er problemet - snarere manglende evner på flere positioner.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.08.2017, kl 13:36:35
danielmoe(via web)

Et nederlag vil næsten ikke være til at kunne bære. Så er pse foran os i ligaen, formentlig i CL, og vi er ude af Europa. Men hvis det sker, så skal det ikke være, fordi vi er udspillet. Så græder jeg mig i søvn i aften.

Hvis pse starter med Gregus og Lüftner på banen i dag, og vi starter med Pukki, Kliment og Arajuuri, ser jeg gode muligheder for en sejr. Der vil være mange kampe i kampen, fx Arajuuri og Santander, og de bliver afgørende i dag.

Defensivt ser vi fine ud i åbent spil. Der kommer modstanderen ikke til mange chancer. Kontraspillet imod os ser vi sløje ud. Det er her, vi skal passe på i dag. Indlæggene håber jeg, Arajuuri og Röcker kan afværge. Dem slår pse sikkert mange af.

Jeg tror, vi skal presse på over for Lüftner. Han skal udfordres med løb omkring sig, presspil helt op i hælene og med dybdeløb. Jeg tror offensivt, det er nøglen til sejr for os i dag.

Såfremt opstillingen er inkl. de spillere, jeg nævnte lige før, så ser jeg kampen som en 50/50. Det er svært at vurdere, hvorvidt pse spillede godt mod Vardar, eller om Vardar bare var skræmmende dårlige. Håber og tror mest på det sidste scenarie, hvilket kun vil gøre kampen i dag endnu mere spændende.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.08.2017, kl 13:53:23 som svar til #16 af danielmoe
Porstmand Per(via mobil)

Jeg tvivler på at de starter med Gregus. Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at slippe af med ham hvis jeg var FCK. Han får rødt kort i hver eneste vigtige kamp han spiller. Det kan man da ikke bruge til noget.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.08.2017, kl 14:29:30 som svar til #17 af Porstmand Per
danielmoe(via web)

Men alligevel har han indtil videre været foretrukket frem for Matic. Og Matic har da ikke været skade, så vidt jeg ved? Men forstår heller ikke, hvad Ståle ser i Gregus. Han er vel ikke god nok til et medaljehold.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.08.2017, kl 23:02:37
Iver(via mobil)

Hurra. Det defensive lykkedes, og vi skabte flere store chancer. Og i sidste minut kommer den fortjente scoring så. Fed kulisse, bedste derby præstation længe, og endelig en sejr. Jeg er meget, meget tilfreds og stolt over holdet i dag.

+8 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.08.2017, kl 23:43:50
danielmoe(via web)

Lidt tanker og oplevelser fra kampen i dag.

Det negative.

Hvordan kan politiet på nogen som helst måde finde det særligt smart at lukke Brøndby-fans og pse'ere ud på samme tid? Enten bliver udeholdet på stadion til efter, hjemmeholdet har forladt stadion, eller også lukkes udeholdet ud med det samme efter slutfløjtet. Ved en tabt kamp (fryd pse) lukkes udeholdet ud først. Jeg går med familien tilbage ud af Park Allé (mod Rødovre og F24-tanken). Ved første øjekast ligner det, som i så mange andre tilfælde, at der går både Brøndby'ere og pse'ere side om side. Ingen fare på færde. Når vi har gået et lille stykke derned af, finder vi ud af, vi går blandt pse'ere, der er maskerede og som samler sten op (gad vide hvad de skulle bruges til). Som en sidenote så fik jeg og andre selvfølgelig trusler med på vejen samt en masse råb (os der havde Brøndby-trøje på). Det er sgu en om'er til politiet. De politifolk der endda gik i flokken kunne godt have gjort noget aktivt for at samle os Brøndby'ere og få os væk fra klyngen, nu de ikke kunne finde ud af at afvikle og håndtere post match-situationen.

Som en ekstra politinote, så havde de rigtigt mange muligheder for at fange og anholde de maskerede pse'ere, både før og efter kampen, men intet gjorde de. Det er sgu til grin.

Dommeren viser igen i dag, at niveauet hos de danske dommere (undtagen Putros imo) er uhyggeligt lavt. Jeg synes personligt, vi bliver mest bortdømt på i de grovere situationer, mens pse bliver bortdømt mest på de mindre ting som fx indkast og små frispark. At ingen dommere så straffet til os, er helt til grin synes jeg. Jeg vil dog give Anders Poulsen kredit for at stille op til interview efter kampen. Hans svar giver også mening i de fleste tilfælde. Men hvorfor fanden spørger Joachim Boldsen slet ikke ind til straffesparket på Kliment? Det er totalt mangel på journalistisk objektivitet.

Det er en skændsel, at pse opfører sig som en flot møgunger, der er totalt uden for pædagogisk rækkevidde. Én ting er, at de går amok og smadrer nogle sæder. Fred være med det, når man er sur. Men når mennesker kommer til skade, så står jeg helt af. En vagt, der blev ramt i ansigtet af noget. En familietribune og politi, der modtog et tændt romerlys i gave. pse'ere der stormer tribunen før tid. Glemte jeg noget?

Det positive.

Vi fucking vandt! Vi smadrede pse. De kom ikke til en reel chance. De kunne godt have været blevet farlige på indlæg, men jeg var faktisk ikke på noget tidspunkt særligt bekymret for, om de ville score. Andet end de heldige mål, de normalt altid får. Når man ser på statistikkerne, så vinder vi dem overlegent. Vi har langt mest spilovertag (se evt. superliga.dk for yderligere beskrivelse under kampfakta), og vi finder afslutningerne med 18/2 mod 3/0 (afslutninger i alt/afslutninger inden for målrammen). Hvornår har pse sidst haft 0 afslutninger inden for målrammen? I dag så vi i hvert fald, at deres kamp mod Vardar kun så god ud, fordi Vardar var et virkeligt sløjt hold.

Fantastisk detalje efter kampen er fløjtet af, hvor politiet ikke vil lukke pse ud, så de skal stå og høre på stort set hele vores række af sejrssange og generel sejrsjubel. :-) Det samme gælder i de mange minutter efter deres hjerneblødning og indtil kampen blev fløjtet i gang igen. Fedt at vi lige kunne trampe lidt på dem, mens de lå ned.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 03:43:59 som svar til #20 af danielmoe
Tct1979(via web)

Du har helt og aldeles ret i din observation omkring politiet. Det er ikke første gang at de laver de her bommerter. Jeg stoler på ingen måde på politiets måde at håndtere fans på.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 08:43:02
bobas(via web)

Alt i alt en god kamp hvor vi viste at vi kan godt og at parken er til at slå. Dejligt med sejr og først og fremmest en fortjent sejr.

Faktisk hele holdet spillede godt. Mukhtar som løftede sit spil, Crone som gjorde mange her til skamme, Halimi og Ara. Kliment som kæmpede som gal selv om ikke alt lykkedes og ikke at forglemme Nør. Tak til alle for en god indsats

Jeg kunne dog tænke mig at vi skal vise lige så meget gejst i andre kampe og ikke bare mod fcm eller fck. Den gejst manglede i Europa kampene og vi skal være med. Det bliver så bare ikke i år

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 09:18:35
Iver(via web)

Skandaløs opførsel fra deres ballademagere. Jeg undrer mig også over, at kampen overhovedet fuldføres - 20 minutters pause er ikke ok. Nu er det så op til DBU at gøre noget, for ps&e kommer ikke til at ville/kunne gøre nok. Vi taler om en klub og en direktør der (in)direkte har forsvaret angreb på fredelige Brøndbyfans i en kamp i parken, så hvorfor skulle han dog gøre noget anderledes nu? Vi må sætte vores lid til, at DBU giver dem 1-2 kampe uden tilskuere. Men tror desværre ikke det sker.

Mht. hjem fra stadion: Det smarteste for Brøndbyfans er nok, at gå mod Glostrup (eller Brøndby Strand) frem for Brøndbyøster. Udeholdenes fans, når der kommer mange, kommer jo altid fra Brøndbyøster-siden.

Dommeren lavede nogen store fejl undervejs, og det kunne have kostet os sejren. Mener også man godt kunne have givet rødt til Erik Johansson for en alt for voldsom tackling, men det gives bare ikke så tit. Lyngbys Mikkel Rygaard fik jo også kun gult/rødt for en tackling der burde have givet rødt. Og vi bliver snydt for straffespark til Kliment, og jeg mener også jeg i sammendraget så et der kunne være givet til Mukhtar.

Mukhtar var tilbage i forrygende spillehumør. Og holdets pres fungerede rigtig fint. Vi fik virkelig udstillet de svagheder ps&e har på backpladserne, hvor de brugte en midtbanespiller (Thomsen) og en lidt rusten Bengtsson. Vores backs kom godt med frem og skabte overtalssituationer mod deres, og så lagde jeg mærke til, at vi vandt ekstremt mange af andenboldene. Vi ville og kunne simpelthen mere. Også en fornøjelse at se William Kvist tænde af i duellen med Halimi.

Der var mange gode præstationer. Mukhtar blev kåret til MOM, men det kunne lige så godt have været andre. Jeg var meget imponeret af Halimi - han drev gæk med dem mange gange, og de kunne slet ikke se hvordan han skulle stoppes.

Stats vidner om en overlegen kamp. 11-1 i hjørne, 3-0 i skud på mål, 8-3 i skud forbi mål. ps&e var totalt tandløse, og i går havde 0-0 været worst case scenario. Vi burde nok egentlig have vundet 3-0, men det er stadig klasse bare at vinde en kamp på denne overlegne måde. Den kamp skal følges op nu hvor vi har mange "overkommelige" modstandere, for ellers er det ligegyldigt. Selvtilliden må være i top efter i går, så lad os komme videre!

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 10:13:50 som svar til #23 af Iver
Farisæren(via web)

Hvor er det dog befriende, at vi vandt denne kamp over FCK.
Det er ikke så meget at vi vandt, men det var mere måden at vi vandt på.
FCK vidste hvordan vi ville spille, men kunne intet gøre mod det enorme midtbane pres.
Som jeg har skrevet før er vores midtbane suverænt Danmark bedste.
Jeg syntes Mukhtar i går havde forbedret sit defensive spil ( Enormt løbe arbejde og indstilling til at arbejde hårdere), men jeg savner stadig tidligere momenter af hans storhed, kvalificerede afslutninger og 100% oplæg).
Hans arbejdsraseri var fantastisk og MOM kan evt. forsvares med dette argument.
I min optik var Halimi mere kreativ i sit spil end Mukhtar, men begge spillere manglede i går desværre et slut produkt.
Vores forsvar spillede for en gangs skyld med konsekvens, men i skal alle huske at et forsvar begynder hos de 2 forreste. Og helheden var som støbt.
En fysisk klasse præstation af holdet uden at vi kan give top karakterer for de kunstneriske og individuelle.
Når Halimi og Mukhtar får styr på slut produkterne har vi nogle fantastiske underholdende og seværdige kampe i vente.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 10:21:50 som svar til #23 af Iver
bobas(via web)

Dommer var på en meget svær opgave. Det gjald om at ikke ødelægge kampen. Det blev som det blev.
Er også uenig i flere af hans kendelser, men jeg har kigget flere gange på situationen med Kliment og faktisk er jeg ikke enig i at der var straffespark

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 12:44:43 som svar til #25 af bobas
Porstmand Per(via mobil)

og faktisk er jeg ikke enig i at der var straffespark

Så må du nok en tur til lægen. Den er gal med øjnene eller hovedet.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 13:10:51
tct1979(via web)

Han får klippet benene

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 19:23:30 som svar til #23 af Iver
danielmoe(via web)

Jeg tror desværre, at DBU giver dem 1-2 udebanekampe uden tilskuere. Men det gør hverken fra eller til. Så længe pse må tage tilskuere med til derby igen, så er de klovnene fra i går tilfredse. Hvis DBU skal ramme klovnene, så skal de fratage pse at have tilskuere til 1-2 næste derbys - også selvom det er på hjemmebane. Ellers kommer det ikke til at have nogen præventiv effekt overhoved.

Mht. hjemkomsten efter kampen skulle jeg også have været mere opmærksom på, hvilken klynge af folk, jeg gik ind i. Men eftersom jeg bor i Rødovre og bilen fra parkeret ved Park Allé og Højstens Boulevard, så måtte jeg nødvendigvis gå mod Brøndbyøster og ikke Glostrup eller Brøndby Strand.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 19:41:24 som svar til #25 af bobas
danielmoe(via web)

Dommer var på en meget svær opgave. Det gjald om at ikke ødelægge
kampen. Det blev som det blev.

Er helt uenig. Dommerens opgave er at dømme så korrekt som muligt. Hvis en dommer giver rødt kort i et derby, er det, fordi spilleren ødelægger kampen - ikke dommeren.

Er også uenig i flere af hans kendelser, men jeg har kigget flere
gange på situationen med Kliment og faktisk er jeg ikke enig i at
der var straffespark
Helt uenig her også. Kliment prikker bolden videre og bliver derefter løbet ind i (ikke med skulder mod skulder) inkl. at hans ben bliver tacklet.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 22:32:40 som svar til #28 af danielmoe
Tårn 28(via mobil)

Jeg tror desværre, at DBU giver dem 1-2 udebanekampe uden tilskuere.
Men det gør hverken fra eller til. Så længe pse må tage tilskuere
med til derby igen, så er de klovnene fra i går tilfredse. Hvis DBU
skal ramme klovnene, så skal de fratage pse at have tilskuere til
1-2 næste derbys - også selvom det er på hjemmebane. Ellers kommer
det ikke til at have nogen præventiv effekt overhoved.

Helt uenig. Jeg synes FCKs og Hørsholts reaktion oven på balladen i Parken var overilet og uretfærdig. Hvorfor skal en hel tribune slås i hartkorn med de 60-80 idioter. Alt tyder på balladen var planlagt og ikke et FCK/BIF-regnskab. Det var et regnskab mellem FCK og politiet fra optakten til pokalfinalen.
Hvis vi skal tilbage til dengang hvor derby var overdrevet fedt, også når man var på udebane, så er det idioterne der skal polariseres. Ikke alle fans.
Jeg hader FCK. Jeg holder med to hold. Brøndby og dem FCK spiller i mod. Men vi kommer ikke udenom de også vil være her de næste 25 år. Og det er hårdt nok, at de er løbet fra os de sidste par år. Lad os ikke starte et ryk tilbage mod det vi fordømte dem for at gøre. At straffe alle fans. Og ikke bare idioterne!

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.08.2017, kl 23:39:44 som svar til #23 af Iver
TerryCUFC(via web)

Hi Iver,
A great result yesterday, I was translating twitter feed at a friends house, so I didn't understand what was happening for the last 20 minutes!.
Watched it on Youtube later, nasty to see a flare thrown at fans.
It looked like slow reaction by the police to stop the trouble, especially as there had been problems with some fck fans getting into the ground early.
Is it true the trouble was caused by Hamburg fans?
Nice to see fck in the relegation places.

Cambridge United started the season with a defeat at Exeter on Saturday!
Terry

+7 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.08.2017, kl 08:31:20 som svar til #28 af danielmoe
HPH(via web)

Jeg tror desværre, at DBU giver dem 1-2 udebanekampe uden tilskuere.
Men det gør hverken fra eller til. Så længe pse må tage tilskuere
med til derby igen, så er de klovnene fra i går tilfredse. Hvis DBU
skal ramme klovnene, så skal de fratage pse at have tilskuere til
1-2 næste derbys - også selvom det er på hjemmebane. Ellers kommer
det ikke til at have nogen præventiv effekt overhoved.

Det ville nok give nogle ret farlige situationer, da det uden tvivl ville betyde blandede fans på tribunen. Tror at 2-3 kampe helt uden fans er den bedste fremgangsmåde.

/HPH

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.08.2017, kl 09:01:37
CVST(via web)

I sådanne situationer hvor 95 % af de involverede er uskyldige, så er der ingen steder i Europa hvor politiet ville have ageret anderledes end de gjorde lige nu.
Noget af det første man lærer på politiskolen/fængselsbetjent skolen når man står i situationer hvor man skal rydde afsnit, gårdtursarealer og des lignende, det er at man i første omgang altid skal tænke på sin egen sikkerhed.

Og med de relativt få magtmidler der anvendes i DK og med den stadigt stigende disrespekt for ordensmagten som der er i DK, så er mulighederne ikke alverden. Ja, man kunne selvfølgelig have tilkaldt forstærkning og ryddet afsnittet.
Men i en tid hvor man er bange for at straffe alle, fordi de få har gjort noget, så er det bare ikke en løsning man bruger. Vi ved det jo selv, fra de gange hvor vi har undret os over, at man ikke har ryddet bulen, når Brøndbys fans har skabt sig.
Der står en masse mennesker, bange for situationen samt måske nogle familiefædre med deres børn. De er nok meget glade for, at politiet reagerede sådan her, fordi en yderligere indtrængen kunne have skabt en kaos der var endnu værre.

Det er så let at pege fingre af politiets arbejde, hvilket man desværre hører tit i den danske presse også, men når man nu ikke kender mekanismerne hele tiden, og at der er mange ting der skal tages hensyn til, så kan jeg faktisk ikke se at politiet i den givne situationen kan og skal gøre ret meget anderledes.

Der er dog EN ting jeg vil medgive jer:
Man skulle have stoppet med at lukke folk ind, så snart de første maskerede mænd trængte ind før tid. Der kunne man relativt nemt have fået fjernet de individer først, inden man fortsatte med at gøre klar til kamp.

Hvad straffen nu skal blive det ved jeg ikke. Som Tårn 28 skriver, så skal man passe på at det kommer til at gå ud over alle, akkurat som i den tribunesituationen.
Men hvis der bare er en smule retfærdighed til, så mistede fck også et par kampe uden tilskuere. Hvis det bare er et udebaneafsnit de mister, så kan de relativt nemt på de danske ikke udsolgte stadions komme ind og se kampen alligevel, bare ikke i flok.
Og om de har hjemmel til at fratage dem hjemmebanetilskuere ved jeg ærlig talt ikke, da det forgik på udebane.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.08.2017, kl 09:18:44
Funny Man(via web)

Skulderklap til Crone for at spille sin bedste kamp hidtil.

+9 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.08.2017, kl 15:04:58 som svar til #33 af CVST
Porstmand Per(via mobil)

Jeg er ret enig i hvad du skriver angående kritikken af politiet. De så godt nok sløve ud, men det eneste FCKs hooligans opnåede mens politiet reagerede var rent faktisk kun at slå på et hegn.

Der var ikke nogen nem situation, og at afvikle den stort set uden der sker skade på mennesker eller materiel må anses som en succes.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.08.2017, kl 15:05:09 som svar til #34 af Funny Man
Porstmand Per(via mobil)

Enig.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.