B4 logo - den vrede koala
Cute (efterfulgt af et manisk smil)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.27.07.2017, kl 23:52:49 Seneste opdatering: d.04.08.2017, kl 11:24:00
Iver(via mobil)

Kamptråd: Brøndby IF-Hakduk Split 0-0

Ærgerligt vi ikke vinder. Godt vi holder nullet.

Ærgerligt vi ikke spiller godt. Godt at modstanderen heller ikke var gode.

+1 +1 Besvar

28 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 00:07:10
Mapman(via web)

Synes vi spillede ok. Vi spiller med den risiko vi kan tillade os. Split er heller ikke noget dårligt hold.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 00:41:09
hellinnorth(via mobil)

Ikke noget dårligt hold vi møder. Men vi bør være skarpere på den sidste/næst sidste aflevering. De var heldigvis også dårlige til at sætte angreb op.

Vil tro at vi er knebne favoritter til at gå videre . Havde de haft deres tilskuere hjemme havde det været min. 60-40 til dem.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 06:12:49
bobas(via mobil)

Efter kampen mod muuuhh var jeg imponeret over vores midtbane. Det var jeg ikke i går.

Afstanden til angriberne var for stor, afleveringer for lange og derfor efter min mening skabte vi alt for få chancer.

Underligt ar niveau af spillet kan være så forskelligt og specielt fordi modstanderen i går var ikke skræmmende.

Forskellen i går var måske Fisker og Mukhtar som levede ikke til forventningerne.

Man skal virkeligt oppe sig hvis man vil i Europa og jeg synes at gejsten manglede me få undtagelser som Nør, Vibe og Ara. Ara kæmpede vildt og man havde på fornemmelsen at det sluttede med rødt, men han forsvarede godt.

Bedre held næste gang

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 07:46:17
Embo(via web)

Jeg så et rigtig godt Hajduk Split hold i går. De stod fantastisk godt på banen, og gjorde det svært for vores midtbane. Heldigvis spillede vi med en fantastisk gejst, da spillet ikke rigtigt flød.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 07:58:21
duro(via web)

Syntes heller ikke de var skræmmende, Hvis vi spiller godt, så vinder vi også over dem!

Men Hvad fanden sker der for alle de Røde kort vi bliver ved med at få ???

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 08:15:19 som svar til #5 af duro
Kapper(via mobil)

Til Arajuri forsvar skal det dog siges at et rødt kort fem minutter før slut er bedre end at lade modstanderen score det vindende mål. (Ikke at Split nødvendigvis havde scoret hvis ikke Arajuri stoppede manden i situationen).

Jeg vil hellere bitche over en karantæne end et nederlag

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 08:16:29
duro(via web)

Meget enig kapper. det er bare mere den serie af røde kort vi får :-(

2 alene i de sidste to El kampe

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 09:33:56
Farisæren(via web)

Vi skal passe på med ikke at gøre vores Brøndby hold bedre end det er.
Lad os starte med den berømte midtbane, som jeg erkender er vores omdrejningspunkt, men hvis jeg skal være kritisk
Fisker virker langsom både i tanke og handling
Er der ingen som undrer sig over hvordan man kunne købe Fisker for en slik når manden havde 4 år tilbage af sin kontrakt i Randers.
Mukhtar har ikke præsteret i ca. 1/2 år, han er hyppet, når han er så fysisk klejn skal han have en succes rate på over 90% i sine aktioner, det sidste 1/2 år mister han bolde hele tiden, hjørne spark (koncentration) uhadada.
Lasse Vigen har spillet en god kamp, i går var mangelfuld.
Nørgaard spiller næsten på samme niveau hver gang (klasse spiller).
Reserver til midtbane (har ikke niveau måske - Tibling).
Jeg kan ikke begribe at vi har købt Mensah, det han præsterer er meget sløjt.
Vores forsvar og angreb kan erstattes af hviket som helst angreb og forvar i super ligaen uden problemer.
Det er derfor rart at Zorniger's måde at træne og coache kan gøre en forskel.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 09:40:36
Le boss(via mobil)

Rønnow blev ikke sat på prøve - så vi lukkede af.

Larsson var bedre defensiv end han plejer.

Crone havde et par udfald men en god kamp.

Centerforsvaret skulle spille den for meget op da Split stod meget defensivt.

Vigen, hold nu op et drive han har med bolden. Men det blev til for lidt i opbygningen til mukhtar.

Nørgaard, går godt ind i duellerne og spillede godt.

Fisker virkede ikke til at smide for mange dumme dødbolde væk med upræcise indlæg.

Mukhtar havde et par gode afslutningerne med de spillede for defensivt og kompakt, så hullerne var der ikke

Mensah skulle lige vænne sig til rollen og det er ærgerligt at boldene lå så upræcist til ham, for han var hurtigere end forsvaret.

Pukki kæmpede men virkede igen uskarp.

Ok kamp, de smed sig meget og stod defensivt.

Hvis vi finder en angriber der kan afslutte resolut, så kan han banke 30 kasser ind på en sæson med alle de chancer vi skaber.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 09:43:32 som svar til #8 af Farisæren
Kapper(via mobil)

Sjovt jeg så en virkelig stærk Vigen. Første halvleg bedste.
Tv folkene var enig.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 13:19:26
Andy Pipkin(via web)

Enig i, at vi ikke spillede op til vores bedste, og i at Hajduk ikke på nogen måde var skræmmende.

Men lad os heller ikke gøre hverken os selv eller Hajduk ringere end som så. Vi møder nr. 3 fra en liga, der vel omtrent er på samme niveau som Superligaen, så hvis man havde forventet, at vi ville kunne afgøre sagerne i første kamp må man enten have groft overvurderet Brøndby eller groft undervurderet Hajduk. Kroatiens nummer fire, Osijek, vandt ude over PSV Eindhoven i går.

Hvis ellers UEFA fastholder beslutningen om lukkede døre i returen, er vores chancer gode, for vi kan sagtens score mod det hold. Hvis de omstøder beslutningen i dag, ser det meget, meget svært ud.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 21:28:52
danielmoe(via web)

Hajduk spillede os helt som de skulle. De havde en ekstremt smal midtbane. Larsson var ofte næsten den eneste spiller på højre banehalvdel, når vi angreb i vores venstre side. Har aldrig set så en ekstrem smal defensiv organisation af et hold før. Men det virkede. Så snart bolden kom tæt på deres forsvarer, blev vores spillere overfaldt. De sad helt oppe i nakken på os. De få gange de fik bevæget sig op i vores del af banen, så de i mine øjne farlige ud. De har rigtigt mange hurtigere spillere, som kan gøre ondt på et dårligt eller uorganiseret forsvar.

Derudover går de helt til grænsen fysisk. Deres 9'er havde konstant underarmen oppe i halshøjde i stedet for brysthøjde. Det skal forsvaret spille meget mere på i anden kamp. Især nu hvor Arajuuri ikke er med til at holde ham ned.

Jeg frygter lidt, at Hajduk har et offensivt gear, vi endnu ikke har set. Forhåbentligt vil vi dog få mere rum at spille i, hvis Hajduk tager en mere offensiv tilgang til returkampen. Jeg synes, der er flere ting, der taler for, at Hajduk er favoritter, men fordi kampen er uden tilskuere, og fordi vi har udebanemålet på vores side, synes jeg, det er 50/50 om, hvem der går videre.. Hvis de åbner mere op defensivt, og vi får bare ét mål, så kan de godt få det svært.

Fordi Hajduk spiller meget fysisk, så håber jeg faktisk, vi starter inde med Wilzcek i returkampen. Den korte tid han var på banen i går, der så man, hvor ondt han kan gøre på en modstander. Det ligner næsten, han elsker det hårde spil. Så kan Mensah komme ind senere i kampen, hvor vi forhåbentligt ikke er bagud, hvilket formentlig betyder, vi får mere bagrum at spille i.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 21:32:39 som svar til #12 af danielmoe
danielmoe(via web)

Glemte at kommentere på noget mere.

Jeg håber, at Zorniger vil gøre mere brug af begge backs i returkampen. De skal ikke nødvendigvis være den afgørende offensive kræft, men jeg tror, at hvis man bringer backs i spil tidligere i opbygningen, så vil Hajduk have svært ved at holde deres smalle midtbane. Det kunne fx være, man kun brugte backs i et 1-2-spil, eller at backs løber frem med bolden for efter at spille den ind i banen.

Jeg synes dog, i modsætning til mange af hvad jeg kan læse, at vores midtbane var rigtig god i går. De havde meget lidt plads at spille i jf. mit indlæg oven for, og alligevel fik de skabt en del chancer. Vigen og Nørgaard var på hver deres måde i særklasse derinde. Glæder mig til at se, om Tibbling er lige så god som Vigen.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 23:25:27
Iver(via web)

Her et døgn efter er jeg stadig behersket optimist før returkampen. Synes Brøndby var lidt af en grædemur i går, men venner, så slemt står det slet ikke til.

Vi skal huske på, at vi faktisk mødte et ret stærkt hold i går. De sidste 3 år er de hvert år kommet til 4. kvalifikationsrunde i EL, så de er på ingen måder novicer i EL. De er et tophold i Kroatien, og det betyder i hvert fald at de har et ret højt topniveau.

Alligevel sidder jeg tilbage med fornemmelsen af, at vi var det bedste hold. Når man ser nedtakten på TV, så er det også os der har klart de fleste chancer, og Rønnow har vel reelt ikke en eneste redning. Vi har gode forsøg i 1. halvleg fra Mukhtar (frispark hvor Lasse Vigen desværre helkikser den efterfølgende afslutning), Mensah, der får en tilfældig bold som han desværre sparker 1-2 meter forbi mål, og i 2. halvleg har Mukhtar 2 muligheder efter hurtige 1-2-kombinationer helt inde i feltet, men han rammer desværre ikke målet på nogen af dem. Ved den ene af chancerne kunne han måske have valgt at tage et træk mere, men så var han kommet meget tæt på keeperen, og så ville eneste chance måske være at sparke mellem benene (ikke en nem detalje). Dermed mener jeg også, at kritikken af Mukhtar er delvist skudt forbi. Manden nyder stor opbakning hos os, men desværre er han også spiller nummer 1 på modstandernes taktiktavle, så de gør alt for at lukke ham ned. Dette skal vi bare lære at udnytte, og når midtbanen bliver mere sammenspillet og vi også får Tibbling i spil, så tror jeg bare det flytter problemet og så kan vi ikke så let stoppes.

Så selvom de stod ekstremt kompakt og defensivt, så kom vi rent faktisk til 3-4 ret pæne chancer mod et ellers stærkt hold.

Det er tydeligt, at vi ikke havde forventet at Hajduk stod SÅ lavt - og kombineret med nye folk på holdet var det en svær opgave for midtbanen, der prøvede og fightede godt.

Jeg synes vi - specielt i starten - havde held med at stresse Hajduk. De smed mange bolde væk, eller vi tacklede den tilbage. Her var alle vores folk med, og vi angreb dem ofte med mere end en mand.

Jeg synes også vores backs gjorde sig spilbare i de store huller på kanterne, og folks kritik af Svenn Crone kan jeg ikke tage seriøst på baggrund af denne kamp. Crone havde ikke defensive problemer, det eneste problem han har er, at han er højrebenet og spiller i venstre side. Jeg tror ikke Larsson ville gøre det mærkbart bedre end Crone hvis han kom over i venstre side.

Der var dog også flere ting der irriterede mig. Selvfølgelig afleveringer uden adresse - men misforståelser kan jo ske. Det værste var alle de gange hvor vi var over-optimistiske. Vi gør tit det at vi spiller bolden frem til en angriber eller offensiv midt, men hvor vedkommende er dækket op. Er det fordi vi håber på at forsvareren laver en hjerneblødning eller skvatter i bolden? Eller er det fordi afleveringen ikke er præcis nok? Det virker jo lidt skørt at sparke bolden til en spiller der ikke er fri, med mindre man gambler på at man får bolden forbi forsvareren og vores angriber samtidig er løbet på det rette tidspunkt før man er i offside.

Ofte lå vores indlæg og dødbolde også alt, alt for tæt på keeperen. Mange indlæg eller afleveringer frem er helt umulige for vores angribere at løbe op.

Vores hjørnespark var af meget variabel kvalitet, uanset hvem der sparkede. Synes vi har set at vi er blevet langt bedre til hjørne end sidste år, men vi mangler at slå kapital på det.

Nogen gange går der også for meget Karl Smart i den i forsvaret fordi man helst vil spille sig ud af problemerne. Nogen gange skal bolden altså bare losses langt væk.

Jeg lagde mærke til et par sporadiske angreb fra Hajduk, hvor de kom ned til baglinjen og i flere tilfælde valgte at spille bolden skråt bagud, fordi alle vores forsvarere var løbet langt tilbage. Det skal vi lige passe på i returkampen.

(fortsættes)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 23:26:09
Iver(via web)

(fortsat)
Mensah er svær at bedømme. Ift. Wilczek mangler han klart fysik, men synes heller ikke han fik meget at arbejde med, da afleveringerne til ham tit var upræcise. Til returkampen tror jeg at jeg ville starte med Wilczek.

Vi vil helt sikkert stadig spille med offensiv kaos-fodbold, for det er det vi kan. Der er nogen spændende scenarier til returkampen:
0-0 - her skal Hajduk passe på at vi ikke scorer. Vi vil nok heller ikke satse ret meget ved 0-0.
1-0 - og Hajduk kan trække sig tilbage og spille på kontra. Det vil være giftigt for os, men vi skal jo "bare" have 1-1.
0-1 - hvis vi kommer foran, så ser det rigtig godt ud. Så skal Hajduk forcere, og det kan give os mere plads.

Husk på, at vi er et super stærkt kontrahold. Fra vi vinder bolden går der ikke lang tid før vi har en chance eller i hvert fald burde have det. Vi kommer til at tvinge Hajduk til at spille på en anden måde end de plejer, for de har faktisk ret meget at tabe. Og modsat i går kan de ikke bare stille sig ned og forsøge at lukke kampen med 0-0. De SKAL frem og score, og i takt med at tiden går vil det være mere og mere fatalt for dem hvis vi laver en enkelt pind.

Det bliver meget svært, men det kan lade sig gøre. Vores chance er vel 40-50%, og det er vel slet ikke så ringe mod et seedet hold?
Det hold der er mest cool og kyniske på dagen går videre. Den kynisme vi manglede i går skal vi hive frem dernede.

FORZA BRØNDBY
PS - fed stemning.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.07.2017, kl 23:59:54
hellinnorth(via mobil)

Det havde vel givet bedre mening at spille med Mensah på udebane hvor de nok står højere oppe med deres bagkæde og han så kunne løbe i dybden.

Backerne var enormt tit i gode positioner uden at blive spillet.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.08.2017, kl 07:22:32
Nedim(via web)

Det var en ret dårlig kamp hvor det eneste der fungerede var Hajduks defensive indstilling (jeg synes at deres anfører Nizic var MOM), Nørregårds fantastiske overblik på midtbanen og enkelte fine driblinger fra Vlasic.

Både Hajduks træneren og kroatiske medier var super tilfredse efter kampen. De siger, at kampen forløb lige som de har håbet på: Luk for Brøndby vertikalt og så kan vi ikke ret meget andet da vi ikke spiller med wings og vores backs er ikke særlig gode.

P.S.
For mig er det en gåde at Larsson han være anfører. Han må være super god til træning og til at hjælpe andre når der ikke er kamp. Under kampene ser jeg ikke de store lederegenskaber hos ham og hans egen spil er også nedadgående.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.08.2017, kl 10:35:44 som svar til #17 af Nedim
Kapper(via mobil)

Hej

P.S.
For mig er det en gåde at Larsson han være anfører. Han må være
super god til træning og til at hjælpe andre når der ikke er kamp.
Under kampene ser jeg ikke de store lederegenskaber hos ham og hans
egen spil er også nedadgående.

Der har været flere situationer sidste år h ord man virkelig gik forrest, fx. ved indkasserede mål osv.
I år har vi primært set Bene have den rolle omend hans spil til tider har været rystende ringe.

Jeg tror, Larsson mentalt var/er på vej væk i dette vindue og ikke før han accepterer, at han fortsat er i BIF vil han finde sit gamle anfører mentalitet. Der kan godt få et par måneder med det endnu.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.08.2017, kl 08:41:00
creator(via web)

Hvis I skal se kampen på TV så kan i hos GENIPTV (som har HTV 2) for 3 Euro vælge "uge abonnement":

[geniptv.com]

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.08.2017, kl 10:31:54 som svar til #19 af creator
KennethJ(via web)

Jeg ser ingen kroatiske kanaler - hvor ligger HTV 2?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.08.2017, kl 11:09:49 som svar til #20 af KennethJ
TB(via web)

Ex-Yu

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.08.2017, kl 12:28:24
Nedim(via web)

Jeg bruger BalkaniYUm.tv når jeg skal se det bosniske landshold. Det er en betalingsside med for 8 USD får man adgang til mange kanaler fra exYu i en måneds tid (og der er meget meget meget sport!) HRT2 er også med i den. Jeg så i aftens Rijeka-Salzburg den vej og alt fungerede super fint.

Siden er dog kun på bosnisk/serbisk/kroatisk men jeg har lavet en kort vejledning på dansk som man selvfølgeligt meget gerne må få. Smid en mail på nedim_76@hotmail.com så sender jeg den.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.08.2017, kl 15:46:43
Funny Man(via web)

Kampen vises på Eurosport 2.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 07:35:27
Nedim(via web)

God morgen.

Nå..det var så det. Hvis man skal finde noget positivt så vil jeg gerne rose vores træner for at være ærlig og ikke pakke tingene i latterlige undskyldninger. Som AZ siger: Vi tabte til et bedre hold som over to kampe var bedre både teknisk, taktisk og fysisk.

Da vi trak Hajduk var mange af vores fans jublende glade for lodtrækningen. Det skyldes for det meste manglende indsigt i europæisk fodbold og ligaerne og klubberne uden for DK (og de store ligaer). Jeg var ret skeptisk fra starten og gav os max max 50% chancen for at gå videre. Desværre fik jeg ret i det.
Hajduk og kroatisk klubfodbold er i en meget fin udvikling. Det skyldes flere ting: Dinamo og deres altbestemmende præsident Mamic har ikke mere den magt de har haft i flere år, der er kommet pænt store penge i klubber som Rijeka og Osijek (de slår PSV ud i går efter de har vundet begge kampe 1:0), både fra kroatiske men også italienske, tyske og ungarske investorer. Og Hajduk har den ompakning som ingen hold i Skandinavien kan måles med. Talentmassen er enorm (Hajduk havde 5 (6) mand fra deres egen fodboldskole i startopstillingen mod os, vi havde én (Crone)), dommerne er blevet bedre, der bygges nye stadions osv.osv. Og når pse senere på dagen trækker Rijeka i deres play-off til CL kommer de nok til at juble ret meget i første omgang, men det ændrer sig nok ret hurtigt når de så møder Rijeka som er, som jeg ser det, taktisk det bedste hold i ex.yu lige nu. Kigger man på transfermarked.com har Hajduks trup større værdi end vores. osv..osv.. Ergo: Vi var ikke favoritter mod Hajduk og kampene viste også ret godt hvorfor. Og nej, Hajduk er hverken Barcelona, Bayern eller Chelsea men de er- desværre- bedre end os.

Mht. vores egen spil synes jeg at disse to kampe har vist følgende:

-Mukhtar er ikke på det niveau han skal være på, hvis vi skal kunne kæmpe om en plads i EL-Gruppespil

- Fisker skal nok blive super god hos os og til Superliga-niveau men han mangler - stadigvæk- i den grad meget for at begå sig på den europæiske scene.

- VI har en fantaststik spændene midtbanen som på sigt kan nå europæisk niveau men der skal stadigvæk arbejdes og udvikles meget. Vigen har taget os alle med storm i ligaen og ham har potentialet til at komme på et niveau hvor han kan være afgørende i disse europæiske kampe. Men det tager nok lidt tid og kræver en del kampe på højt niveau.

- Vi starter kampen i Split meget fint men ret hurtigt forsvinder vores spil igen. Ergo, der skal stadigvæk arbejdes meget på træningsbanen.

-Vores backs: Flyt Crone på højre back da han er i en meget fin udvikling, synes jeg, Sælg Larsson hvis nogen vil gerne købe ham.

-Central forsvar: Vi har brug for min. én forsvarer der er hurtig og/eller kan noget teknisk. Det kan vores nuværende folk ikke. Jeg har hørt rigtigt meget godt om vores unge Mads Juel Andersen fra folk som følger med i 1. division. Ifølge dem var han ret god sidste sæson i Køge. Kan han snart komme i spil til en plads på 1. hold? Jeg ved det ikke, har ikke selv set ham spille i lang tid. Og hvad med Joel Kabongo? Var han ikke udråbt til at være light udgave af Agger på et tidspunkt?

-Angreb: Vi savnede Pukki, i den grad. Ja, han er ikke i super topfom lige nu men han er vores klart bedste angriber. Jeg er lidt bange for at de tre andre aldrig kommer i nærheden af hans niveau selv om Kliment har vist fine takter i denne sæson.

-Vi har problemer med teknisk (og taktisk) dygtige folk. Vlasic er en kæmpe talent som vel uden problemer allerede i dag kan sælges for over 25-30 millioner DKK (og som er fra BBC blevet valgt som en af de største talenter i Europa i hans årgang) og det er klart at vi har haft problemer med ham. Men jeg synes også, at vi har problemer med teknisk dygtige spillerne som er et eller to niveau under Vlasic.Og det skyldes for det meste at vores forsvarere er langsomme og uden teknik.

-Synes Rønnow også i går viste at han er en ret god målmand. Hans to redninger i første halvleg er ren verdensklasse, synes jeg.

Nu kan vi koncentrere sig om Superligaen. Vigtigt kamp på søndag som vi må ikke tabe. fck fik selvtillid i torsdag dog uden at spille wou-godt og vores kamp i Split har nok trukket tænder ud. Ret spændende at se, om AZ kan få holdet til at ryste kampen fra Split af sig.

+8 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 08:37:35 som svar til #24 af Nedim
Andy Pipkin(via web)

Da vi trak Hajduk var mange af vores fans jublende glade for
lodtrækningen. Det skyldes for det meste manglende indsigt i
europæisk fodbold og ligaerne og klubberne uden for DK (og de store
ligaer). Jeg var ret skeptisk fra starten og gav os max max 50%
chancen for at gå videre. Desværre fik jeg ret i det.

Rigtig godt indlæg, som jeg er meget enig i, men jeg vil lige indsparke til denne sekvens:

Mit indtryk er, at folk primært var tilfredse med lodtrækningen, fordi der blandt alternativerne fandtes Milan og Bordeaux (som så endte med at tabe til et ungarsk hold...). Det handlede i mine øjne ikke om undervurdering af kroatisk fodbold. Jeg tror, at de fleste var klar over, at det ville blive en 50/50-kamp, og langt fra en walkover.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 09:01:37
Iver(via web)

Synes 1. halvleg er godkendt. Vi fik stadig ikke megen plads at spille på, og havde vi haft et lyn oppe foran (Ernest Assante), så var der 1-2 gange hvor man kunne have sendt ham afsted. Men ellers en til tider rodet halvleg, hvor vi ikke har bolden ret meget.

I starten af 2. halvleg synes jeg vi løfter os markant. Her har vi en god periode, og kommer frem i deres felt et par gange, dog uden at vi får afsluttet vores angreb (det har vi også set før) - men vi kom trods alt frem.

Deres mål er på den ene side flot, fordi han snyder to forsvarere, og på den anden side dumt da vi kikser vores opdækning.

Deres andet mål er der mere held i - den rammer man ikke mere end 1 gang ud af 10, men ok, det var så i går.

Vi har også en enkelt 4 mod 3 situation hvor bolden ender i vores højre side, men kroaterne var for hurtigt tilbage og vi ender igen med ikke at få afsluttet.

Siden da havde vi reelt næsten intet.

Efter 2-0 forsøger vi med nogen udskiftninger, men hey, det var altså ikke til vores fordel at vi kun havde 1 ud af vores 3 ægte angribere til rådighed, og det var så endda vores mest uskarpe.

Det var frustrerende at se, fordi man sad med følelsen af, at de andre var så dygtige at vi ikke kunne komme til rigtige chancer. Det så vi også i første opgør. Det har vi til gengæld ikke oplevet i ligaen, så selvom kampen søndag er 50/50 så er jeg overbevist om, at vi kommer til flere chancer.

Hvad kunne vi have gjort anderledes? Vi kunne have undgået rødt til Arajuuri. Og Kliment kunne have undgået rødt i Finland. I går starter vi egentlig fint op taktisk. Eneste alternativ havde været at starte med Wilzcek ude (og Mensah inde), og så skifte Wilczek ind når/hvis vi skulle spille mere fysisk eller med lange bolde op på angriberen. Ellers var det småt med alternativerne.

Hajduk var som ventet en svær modstander. Vi håbede vel også alle, at Levski ville vinde returkampen, da de ikke virkede så stærke. Hajduk er dog et hold vi helst skulle kunne måle os med, og det kunne vi også i første opgør, selv uden Kliment.

Søndag SKAL vi op på hesten igen. Det bliver en signaturkamp for os. Et godt bud er 1-1 eller 2-2 - vi vil gerne vinde, men ps&e kan være så stærke at de kan sagtens holde en uafgjort, og det kan de nok godt leve med. Så vi kommer til at satse, mens de kan afvente at de nok skal få chancer efter indlæg eller dødbolde pga. ham dem store og tykke Santander.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 10:30:42 som svar til #25 af Andy Pipkin
Mandriel/Oliver(via web)

Da vi trak Hajduk var mange af vores fans jublende glade for
lodtrækningen. Det skyldes for det meste manglende indsigt i
europæisk fodbold og ligaerne og klubberne uden for DK (og de store
ligaer). Jeg var ret skeptisk fra starten og gav os max max 50%
chancen for at gå videre. Desværre fik jeg ret i det.

Rigtig godt indlæg, som jeg er meget enig i, men jeg vil lige
indsparke til denne sekvens:

Mit indtryk er, at folk primært var tilfredse med lodtrækningen,
fordi der blandt alternativerne fandtes Milan og Bordeaux (som så
endte med at tabe til et ungarsk hold...). Det handlede i mine øjne
ikke om undervurdering af kroatisk fodbold. Jeg tror, at de fleste
var klar over, at det ville blive en 50/50-kamp, og langt fra en
walkover.

Præcis. Jeg var ikke henrykt, men jeg var glad for at slippe for de to ovennævnte.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.08.2017, kl 11:24:00
Embo(via web)

Nederlaget er accepteret. Som i den første kamp, stod de godt, og vi skulle jo score dét mål.

Det ærgrer mig aligevel, at spillerne og coach var så fattede efter kampen; at de ikke vare mere skuffede.

Jeg ved godt, at der er god ræson i at komme videre, når nu der venter en derby-kamp allerede søndag. Men at man sådan bare ryster lidt på hovedet lige efter kampen er ja skuffende.

Europa-erfaring kunne have været godt for det her hold.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.