B4 logo - den vrede koala
Cute (efterfulgt af et manisk smil)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.22.07.2017, kl 18:14:05 Seneste opdatering: d.25.07.2017, kl 16:39:33
Porstmand Per(via mobil)

Kamptråd Farum - BIF

Jeg kan godt lide traditionen med en kamptråd, so here goes:

Farum skal have en på frakken, men det er nok nemmere sagt end gjort. Personligt sælger jeg den gerne for uafgjort, men lad os nu se.

Selv om kampen mod VPS var forfærdelig, så lykkedes missionen. En række spillere blev sparet, og man gik videre.

Jeg ved ikke om Nørgaard er rask, men hvis han er det, mener jeg at startformationen bør være den samme som mod FCM. Så kan Vigen og Jung evt komme på banen i anden halvleg.

Hvis Nørgaard stadig er ude, kan hans plads overtages af Vigen, der gjorde det fint der med U21.

God kamp 😊

+1 +1 Besvar

23 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.22.07.2017, kl 19:33:42
danielmoe(via web)

Jeg synes ikke, kampen mod VPS var så skidt igen. Zorniger tester et ny formation og taktisk mulighed i første halvleg, hvilket mislykkedes. I den del af anden halvleg, hvor vi er 11 mod 11 og i vores vante formation og taktik, der spiller vi ganske fint.

Med tanke på, at Ingvartsen og Lobotka er væk, samt at Marcondes måske mentalt er væk, så bør vi være favoritter. Kunstgræsset i Finland så dog ud til at drille os. Hvis vi kan finde melodien bare i nærheden af den, vi havde mod FCM, så tror jeg på en sejr. Deres kunstgræs og hurtigere spillere kan godt blive et problem. Men jeg tænker, at kampen kommer til at handle mere om at score end at forhindre modstanderen i at score.

Jeg har en fidus til, at vi med vores nye midtbanespillere får endnu stærkere offensive muligheder med at spille i små rum og afdrible modstandere, hvilket kan åbne endnu flere rum end tidligere. Så offensivt burde vi være stærkere end sidste sæson. Defensivt ligger vi nok ca. på samme niveau.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.23.07.2017, kl 22:50:18
Iver(via web)

Puha, sikke en kamp. Sidder tilbage med meget blandede følelser. Det underlige er, at jeg ikke føler det som et bollespark.

Jeg er pisse irriteret over at vi ikke henter minimum 1 point, men helst alle 3. For det skal vi faktisk gøre i næsten alle kampe, og i dag havde vi virkelig mulighederne til det. Men bortset fra 3 mål, så var der faktisk meget positivt i dag.

Det var en meget god 1. halvleg af vores hold. I de første 10-15 minutter sætter vi fcn under et voldsomt pres, som de slet ikke kunne håndtere. Det var en helt anderledes oplevelse end de seneste mange, mange kampe har været på Farum Park. Og det betød også masser af chancer, bl.a. 3 til Pukki, der desværre ikke scorer på de 2 første. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har nedspillet fcn så effektivt, og vi burde føre med 2+ mål.

Men så går det alligevel galt. Ved 1-1 har vi erobret bolden langt nede på vores egen halvdel. Spiller frem til Mukhtar, der får taget et for dårligt træk og mister bolden. Vi er i fremdrift, Crone er langt fremme og ligger nærmest som en venstre midtbane, og er nødt til at forsøge at presse højt. Men bolden spilles langt frem, hvor Röcker så er nødt til at trække helt ud som venstre back, og da han mangler inde foran kan fcn umarkeret udligne. Her kunne/burde Larsson måske have fået dækket op.

Ved 2-1 er det faktisk igen Mukhtar der er sidste Brøndbymand på bolden, før den tabes da den spilles frem et sted hvor vi ikke har nogen med. fcn får den over i vores højre side, og får driblet sig forbi Crone. Herefter snydes også Nørgaard, inden den sparkes ind foran mål. Her kommer Donyoh så imellem Halimi og Arajuuri, der ikke ser ret godt ud.

Vi kommer flot tilbage og får udlignet, og har så herefter nogen gode chancer. fcn har en enkelt stor som Rønnow klarer flot. Men så går det galt til sidst, hvor vi kun holder 2 mand tilbage ved et af vores hjørnespark, og den ene (Halimi) er endda ret langt fremme. Dette er virkelig idiotisk, nå vi ved at fcn har 3 hurtigløbere i front, og Assante spiller den nemt over Halimi og så er de 2 mod 1 (Crone).

Det var en frustrerende måde at tabe på, når vi nu spillede så godt. Vi skulle vel have vundet 4-2 i dag uden at sejren kom i fare i 2. halvleg. Så kan man tale om dommeren, og jeg synes da også at vi snydes for 1 eller 2 straffespark, og der kom et par andre underlige kendelser.

Men altså. Vores presspil fungerede fint. Lasse Vigen fik en rigtig god debut, og så synes jeg faktisk det er positivt at man ikke savnede Mukhtar da vi skiftede ham ud. Vores dominans fortsatte nemlig.

Jeg er også rigtig glad for, at vi nu har lært at slå farlige hjørnespark. Sidste år var ren ynk på hjørne, men nu har vi flere gode varianter.

Vi spiller flot på en meget svær bane - når vi kan spille så godt på kunst, så kan vi sikkert spille endnu bedre på græs.

Vi har en god angrebsduo, og jeg synes igen Kliment spiller en god kamp. Det er godt at få ham i gang. Jeg tror vi kommer til at se nogen kampe hvor vi fuldstændig får smadret vores modstander, for vi må være vildt svære at spille mod. Vi skaber rigtig meget, og det burde have været nok.

Spændende at de Jung når han får mere spilletid. Og så er det spændende hvordan man vil stille op og rokere med så mange gode på midtbanen. Synes faktisk det er synd for Fisker at han er sat af, men han er ny i BIF og er måske lidt mærket af hård træning og mange kampe. Og så har vi ikke engang haft Tibbling i truppen endnu. Det er en vild midtbane.

+9 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 01:37:13
Thegreatdane(via mobil)

Vi spiller desværre uden midtbane, Iver, så vi kan forstærke os lige så tosset vi vil på midtbanen og stadig tabe kampen fordi forsvaret bliver solgt eller sover. Det var ihvertfald hvad der kostede sejren i dag. Vi bliver gennemspillet i to identiske sekvenser og det sidste mål er bizart, hvor er Brøndby? Hvordan er det vilje til sejr at der står 9 mand og alle vil score i feltet? Kampen illustrerer nogen ting, som vi i denne sæson skal kæmpe helt vildt til træning for:

1. Forsvaret: Jeg er desværre ikke blind for de efterhånden kroniske defensive problemer dette hold har.
De to første mål illustrerer at forsvaret bare ikke er ordentligt afstemt. Vi forsøger selv at lave en 'Godsway Odonjo' og spille den ind i et fladt hårdt indlæg bl. A. Via Larsson, men fcn står bare, over 90 min, en bedre kamp og får dækket af, så vi ikke scorer nemt.

2. Det kniber med balancen på holdet, og der var på et tidspunkt tre-fire nye på banen samtidig. Et problem der forsvinder ganske hurtigt er de nye spillere, de skal nok hurtig falde til, men fordelingen af spillere kan give indianerkampe som denne. Og hvem taber en indianerkampe? Dem, der spiller naivt.

Tilgengæld var det fedt at se, at bænken er styrket og typer som Kalmar og Sikosek nu kun kommer i truppen, hvis den virkelig sidder i skabet.

3. Lav udnyttelsesprocent.
Zorninger forsimpler problemet til dårlig beslutninger i sidste tredjedel af banen, men vi må også erkende at vi mangler kyniske skarprettere, der sparker den ind hver anden gang som minimum.

4. Vanvittigt lavt bundniveau.
Det var i fodbold FM efter 1. Runde at en ekspert tørt siger at ja, Brøndby startede godt mod et decimeret fcm hold, men vi kunne ligeså godt fejle stort næste kamp fordi vi er så svingende i præstationer og der er milevidt fra vores gode præstation til vores dårlige.

5. Europa er ikk for amatører

Vi vil gerne til Europa, men det er som at stjæle slik fra et barn at angribe os i kontra eller spille igennem via kanterne. Selv med en sejr i Hajduk er vi ikke favoritter, pga. udfald. Hvis Vps var tæt på efter vores sejr, så er Hajduk dobbelt op på sværhedsgraden og risikoen for to gange bollespark er til stede.

Bottomline - rent agf'sk at snakke om medaljer fordi vi er, på trods af hypen, et hold der kæmper med åbenlyse defensive og offensive udfordringer hvor sæsonens mål må være at mindske afstanden mellem top og bundniveau samt opnå en status af et STABILT præsterede superliga-hold.

Hvis vi formår disse ting, så bliver vi endog et fremragende fodbold hold og kandidat til guldmedaljer - i næste sæsob

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 09:34:01
Kapper(via mobil)

I det mindste stopper al snak om mesterskab nu.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 15:12:24 som svar til #4 af Kapper
Iver(via web)

I det mindste stopper al snak om mesterskab nu.

Nej.

Nogen (mig selv, inklusive) taler om en reel guldchance. Siden har vi signet Tibbling, lejet Jung og spillet vores bedste kamp i Farum siden år 200?, så naturligvis stopper det ikke efter en enkelt god kamp, som uheldigvis blev tabt.

AZ ved godt hvad der var galt, nemlig individuelle fejl i forsvaret, samt manglende balance/returløb på midtbanen. Jeg forventer at AZ får rettet disse problemer omgående.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 16:35:41 som svar til #5 af Iver
Trio(via web)

Godt, Iver

Selvfølgelig skal vi ikke opgive noget som helst så tidligt på sæsonen. Vi skal gå efter gruppespillet, pokalturneringen og mesterskabet. Altid.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 17:24:27 som svar til #6 af Trio
Iver(via web)

Selvfølgelig skal vi ikke opgive noget som helst så tidligt på
sæsonen. Vi skal gå efter gruppespillet, pokalturneringen og
mesterskabet. Altid.

Jeg synes det er dumt at man hele tiden skal se tingene på baggrund af en enkelt eller to kampe. Sæsonen er lang, faktum er, at vores trup er væsentlig styrket siden sidste sæson hvor vi var pænt vilde indtil 2.pladsen var sikret og fokus på ligaen forsvandt. Og nej, vi gik ikke ned på fysikken eller træthed i de sidste kampe, for vi viste i pokalfinalen at vi var præcis hvor vi skulle være. Havde vi ikke raget så mange røde kort til os, så havde vi dog nok fået lidt flere points i ligaen, men jeg tror at AZ er ligeglad med + / - 5 point hvis vi alligevel er milevidt fra vores konkurrenter.

Vi skal se om vi kan opnå et pointsnit på over 2 i denne sæson. Klarer vi det, så må vi se om det er nok til at blive mester, eller om vi er 5, 10 eller 15 point efter.

Og vi skal se, om vi kan spille bedre end i sidste sæson samt blive mindre sårbare. Husk dog på, at vores gamle superhold i 1996-1998 også godt kunne finde på at tabe nogen mærkelige kampe mod fx Lyngby, Vejle etc. selvom vi burde være overlegne når man ser på spillertruppen.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 20:48:16 som svar til #3 af Thegreatdane
nylusk(via web)

Synes du forsimpler tingene helt enormt - og samtidig tænker markant anderledes end vores nye træner har plæderet at han vil spille fodbold.
Når man vælger en spillestil med så højt pres - og med høj bagkæde og backs fremme - så fanges man i omstillinger - uanset hvem der spiller i forsvaret. Det er en kalkuleret risiko der løbes.
Det kan man være uenig eller enig i, men det er klubbens strategi at praktisere denne spillestil.

Du skriver at FCN blot står og forsvarer enkelt på vores indlæg - øhhh, har du set kampen ? FCN er møghamrende heldige med en lang tå, en bold der springer deres vej osv. Vi skaber masser af kaos i deres felt - og de har bestemt ikke styr på tingene. FCN var heldige.

Vi spiller en type fodbold hvor der presses højt, skabes kaos - og så skal vi være bedst til at udnytte kaos. Det var vi også i går - men desværre udeblev målene, og så skal der findes fejl i taktisk oplæg, blandt spillerne, balancen på holdet osv.
Kampen i går var en super fed fodboldkamp - og på en normal dag, så vinder vi denne kamp.
Vi har det notorisk svært mod FCN - og i går spillede vi langt bedre end dem. Sidste gang vi var i Farum, der blev vi kørt rundt - men vandt en heldig sejr på 1-0.

Du slutter af med en FM ekspert der siger at BIF sagtens kan ryge på røven næste kamp - for de svinger meget.
Tager du i betragtning at Halimi og Vigen er nye. Kliment ny i start 11ér, så synes jeg faktisk at holdet præsterer meget flot - og vanvittig underholdende.
Vi spiller en fed fodbold - og jeg mindes ikke at have set så godt et pres, hvor et boldfast hold som FCN tabte rigtig mange bolde pga vores pres.

Om vi kan slå Split - det aner jeg intet om, men jeg vil hellere ryge ud med denne spillestil, end fedte os videre med et par heldige sejre med Thomas Frank fodbold.

Jeg er meget mere på linje med Iver - og vi er slet ikke et færdigt hold endnu, men vi er godt på vej - selv med et meget ungt hold. Vi har landet nogle meget spændende spillere - og står med en meget stærkere trup end i foråret. Men selvfølgelig kommer der udsving - men det lever jeg fint med, for vi ser en vanvittig positiv spiral i BIF efter 10 elendige år. Det betyder meget i min bog, også selvom vi kommer til at tabe flere kampe i år.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 22:11:00
Porstmand Per(via web)

Mine betragtninger:

Vigen: Så god som jeg forventede - og det er rigtig, rigtig god. Jeg havde tippet ham som starter på landsholdet på dette tidspunkt, og undrer mig over hvad han laver i BIF. Han er på niveau med Mukhtar.

Midtbanen har i det hele taget potentiale til at blive den bedste i Superligaens historie.

Angrebet: Både Pukki og Kliment er desværre notorisk uskarpe. Jeg forventer mange frustrationer fra den kant, selv om de arbejder godt for det.

Jung: Så tung og klodset ud. Jeg tror han blev overrasket over hvor stærkt det går i toppen af Superligaen. Den strammer han forhåbentlig lige op på til næste gang.

Forsvaret: Arijuuri og Crone er en klar opgradering i forhold til Hermansson og Sikosek. Så nu er forsvaret bare halvsløjt i stedet for virkelig dårligt. Det er virkelig en akilleshæl. Larsson genopliver også en hans gamle dårligdomme ved det første mål. Der skal han altså være.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 23:25:45 som svar til #5 af Iver
Kapper(via mobil)

Du ved godt vi har lukket 5 mål ind i seneste to kampe. Mod hold som næppe er blandt de 3-4 bedste i ligaen.

De er muligt vi kan slå alle og det er fint. Men pt kan vi tabe til alle, derfor er vi fucking miles away fra et mesterskab i maj.

Jeg medgiver at giver de næste ti kampe 25 point kan vi tale om det, men indtil da, så er vi ikke bedre end de sidste kamp...

og den var ikke til guld.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 23:44:42 som svar til #10 af Kapper
nylusk(via web)

Kapper hvorfor snakker du mesterskab ? Er det pga sejren over FCM ?
Klubbens økonomiske målsætning hedder top 5, og BIF har et spillerbudget der er 1/3 af PSE.

Det er også lidt sløjt at du hiver en kamp i EL ind i dine betragtninger, når vi ret beset kunne gå videre ved at lukke de mål ind vi gjorde og vel egentlig et mere.

I SL har vi lukket 3 mål ind i 2 kampe og selv scoret 6 mål. Vi har spillet 2 rigtig gode kampe, og har nu fået kvalitet ind centralt i banen på lange kontrakter, som giver forhåbninger om, at vi bevæger os mod højere niveau.
Kan vi holde på de drenge, og et par gode vinduer med forstærkninger andre steder på banen - så ser det lovende ud for en ny stor periode for BIF - men meget få forventer at mesterskabet allerede i år ender i Brøndby.
Slå koldt vand i blodet - nyd det flotte spil og de positive vibrationer der er omkring klubben nu - og tænk tilbage på de elendige 10 år før TB og AZ.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 23:54:04 som svar til #11 af nylusk
Trio(via web)

Jeg er med på langt de fleste af dine pointer, men ingen i spillertruppen eller i trænerteamet stiller sig da tilfreds med ikke at skulle spille for at blive mestre. Ingen professionelle spillere med landsholds- eller udlandsambitioner kan tænke anderledes.

Hvorfor kan det så ikke accepteres at enkelte fans, som undertegnede, også er så meget sportsmand at vi altid spiller for at vinde.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.07.2017, kl 23:57:03 som svar til #12 af Trio
Trio(via web)

Blev ikke færdig.

For jeg kan godt acceptere at du ikke tror vi er gode nok til at blive mestre, men det tror jeg. Jeg tror altid på sejr om det gælder fodbold eller Ludo.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 07:44:50 som svar til #11 af nylusk
Jens - Yellow Madness(via web)

Lidt flueknepperi..

Vi har spillet EEN rigtig god kamp, mod Ikast. Det kan altså ikke være en rigtig god kamp man spiller, når man taber 2-3 i Farum. Endda efter at have været foran.

Jeg håber da virkelig ikke at Farum kampen er det "høje" niveau, for så får vi en meget trist sæson.

Umiddelbart synes jeg det er svært helt at sige hvad der gik galt, initiativet blev ihvertfald mistet, og det gode spil var i for korte perioder.

På positivsiden, synes jeg at Vigen ligner en spiller der kan gøre en forskel - måske ret hurtigt.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 08:46:24 som svar til #8 af nylusk
Thegreatdane(via mobil)

Synes du forsimpler tingene helt enormt - og samtidig tænker markant
anderledes end vores nye træner har plæderet at han vil spille
fodbold.

Tror bare du misforstår min indlæg.

Når man vælger en spillestil med så højt pres - og med høj bagkæde
og backs fremme - så fanges man i omstillinger - uanset hvem der
spiller i forsvaret. Det er en kalkuleret risiko der løbes.
Det kan man være uenig eller enig i, men det er klubbens strategi at
praktisere denne spillestil.
Det er vilkåret, at man forsøger at finde en balance mellem hvor mange der kan nå hjem og forsvare, når det går galt. Her har Zorninger antydet vi kæmper netop dette aspekt af taktikken.

Du skriver at FCN blot står og forsvarer enkelt på vores indlæg -
øhhh, har du set kampen ? FCN er møghamrende heldige med en lang tå,
en bold der springer deres vej osv. Vi skaber masser af kaos i deres
felt - og de har bestemt ikke styr på tingene. FCN var heldige.
Her forstår jeg godt du er uenig, idet du har misforstået mit indlæg. Jeg taler her om kanternes flade indlæg specifikt. FCN formår at komme igennem i to identiske sekvenser og scorer to lette mål, hvor vi ser en Larsson forsøge det samme men fejler på dårlige indlæg. Det er et andet generelt problem. Kvaliteten af indlæg og vores evne til at møde dem.

Vi spiller en type fodbold hvor der presses højt, skabes kaos - og
så skal vi være bedst til at udnytte kaos. Det var vi også i går -
men desværre udeblev målene, og så skal der findes fejl i taktisk
oplæg, blandt spillerne, balancen på holdet osv.
Helt enig, iøvrigt.

Kampen i går var en super fed fodboldkamp - og på en normal dag, så
vinder vi denne kamp.
Vi har det notorisk svært mod FCN - og i går spillede vi langt bedre
end dem. Sidste gang vi var i Farum, der blev vi kørt rundt - men
vandt en heldig sejr på 1-0.
Vi kommer os nok, min pointe er at der er nogen problemer som vil præge vores sæson. Defensive såvel som offensive.

Du slutter af med en FM ekspert der siger at BIF sagtens kan ryge på
røven næste kamp - for de svinger meget.
Tager du i betragtning at Halimi og Vigen er nye. Kliment ny i start
11ér, så synes jeg faktisk at holdet præsterer meget flot - og
vanvittig underholdende.
Han fik jo ret. Vores chanceudnyttelsesprocent var forfærdelig hvorimod alt haglede ind i forrige kamp. From heaven to hell.
Faktisk kan man læse på sydsiden, at vi er langt fra Fcm og FCK i udnyttelsesprocenten

Vi spiller en fed fodbold - og jeg mindes ikke at have set så godt
et pres, hvor et boldfast hold som FCN tabte rigtig mange bolde pga
vores pres.
Vi pressede dem godt. Synes det er mega lovende at du ikke har set lignende. Jeg var selv imponeret af Vigen. Men tilbage står at vi var uheldige eller dårlige nok til at tabe kampen på velkendte svagheder: Udnyttelsesprocenten og forsvaret mod kontra/omstilling.

Om vi kan slå Split - det aner jeg intet om, men jeg vil hellere
ryge ud med denne spillestil, end fedte os videre med et par heldige
sejre med Thomas Frank fodbold.
Kampen mod Split er sæsonens vigtigste kamp. I og med det bliver med Jung, Vigen og Tibbling måske, så tror jeg at forsvaret bliver en del mere kompetent og afbalanceret.

Jeg er meget mere på linje med Iver - og vi er slet ikke et færdigt
hold endnu, men vi er godt på vej - selv med et meget ungt hold. Vi
har landet nogle meget spændende spillere - og står med en meget
stærkere trup end i foråret. Men selvfølgelig kommer der udsving -
men det lever jeg fint med, for vi ser en vanvittig positiv spiral i
BIF efter 10 elendige år. Det betyder meget i min bog, også selvom
vi kommer til at tabe flere kampe i år.
Guess what: det synes jeg også, men fra at have et godt hold til pludselig at være uden svagheder, arh vel? I min optik er det for tidligt at snakke om reel guldchance. Lad os se hvor vi ligger efter fem runder. Vi kan sagtens være så gode som du siger, og så ryge ud af Europa nu til Split og kun nå en top-tre placering.

Om vi kan slå Split - det aner jeg intet om, men jeg vil hellere
ryge ud med denne spillestil, end fedte os videre med et par heldige
sejre med Thomas Frank fodbold.
Vi tager lige dette citat to gange! Faktisk er det ligegyldigt hvordan vi vinder, vi skal bare vinde for at konvertere et dårligt år om til et godt år, så vi kan blive seedet til 3. og 4. runde i fremtiden. Det er afgørende for størrelsen på pungen at vi er med i Europa.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 09:32:51 som svar til #15 af Thegreatdane
nylusk(via web)

Det er vilkåret, at man forsøger at finde en balance mellem hvor mange der kan nå hjem og forsvare, når det går galt. Her har Zorninger antydet vi kæmper netop dette aspekt af taktikken.

Jeg synes flere herinde mangler lidt realitetssans.
Det er som om man tror, at der kun er et hold på banen - og vores taktik skal kunne forudse og lukke ned for alt.

Det her er fodbold, og kun meget få hold i verden undgår chancer mod sig - enten fordi deres taktik og spilkoncept mestres til perfektion, samt at spillerne har så høj kvalitet at de ikke fejler.

Fodbold er et spil hvor der sker individuelle fejl, hvor modstanderen foretager det uventede - og/eller ændrer på brikker i løbet af kampen som ændrer et kampbillede.

Her forstår jeg godt du er uenig, idet du har misforstået mit indlæg. Jeg taler her om kanternes flade indlæg specifikt. FCN formår at komme igennem i to identiske sekvenser og scorer to lette mål, hvor vi ser en Larsson forsøge det samme men fejler på dårlige indlæg. Det er et andet generelt problem. Kvaliteten af indlæg og vores evne til at møde dem.

Som nævnt, så taber vi kampen på nogle dumme individuelle fejl. Det er meget svært at luge disse ud, og det kræver vel ret beset spillere af højere kvalitet som ikke laver disse fejl.
Det ironiske er, at det vel ret beset er Hany som mister bolden - den ene gang hvor holdet er i fremdrift og dermed total i ubalance.
Det er vel ret umuligt at gardere sig mod med vores måde at spille på, da bolden sættes på spil med fremadrettet spil. Men vi kunne jo have ventet og kørt bolden tilbage - og dermed stå og skulle spille mod et hold i balance.

I AZ´s system ser jeg disse situationer som forekommende, og gode omstillingshold kan udnytte dem. Dermed ikke sagt, at man ikke skal søge at forhindre det - selvfølgelig skal man det, men fejl sker når man spiller så offensivt - og det er en del af gamet for os.

Vi kommer os nok, min pointe er at der er nogen problemer som vil præge vores sæson. Defensive såvel som offensive.

Selvfølgelig vil der komme udsving. Vi skal spille mod mange forskellige hold med forskellig taktik og dygtighed. Nogle hold vil fokusere meget på at ødelægge vores spil, og så får vi det sikkert svært.
Andre hold tror så meget på egne evner, at de vil få en ordentlig snitter - og så er der alle de andre.

Er dette ikke en del af charmen ved fodbold ? Bolden er rund.

Han fik jo ret. Vores chanceudnyttelsesprocent var forfærdelig hvorimod alt haglede ind i forrige kamp. From heaven to hell.
Faktisk kan man læse på sydsiden, at vi er langt fra Fcm og FCK i udnyttelsesprocenten

Sådan er fodbold. Vi havde tilløb til rigtig meget, men der kom lige en tå, en fingerspids, et manglende straffe, uskarphed fra Pukki og flere andre stolpe ud faktorer, som gjorde at vi ikke scorede mindst 4-5 gange i den kamp.
Men sådan er fodbold nogle gange. Den samme kamp sidste sæson - her forpagtede vi heldet og vandt ufortjent 1-0.

2 kampe inde i sæsonen kan du ikke sammenligne noget i mine øjne. Det er da et utrolig tyndt grundlag at drage sammenligning på.
Det minder jo nærmest om alverdens politikere der plæderer global menneskeskabt opvarmning og baserer deres spådomme på tal for 100 år - på en klode der er flere mia år gammel.
Man bruger tallene så de passer ind i end pointe.

Kampen mod Split er sæsonens vigtigste kamp. I og med det bliver med Jung, Vigen og Tibbling måske, så tror jeg at forsvaret bliver en del mere kompetent og afbalanceret.

Det må tiden jo vise.

Guess what: det synes jeg også, men fra at have et godt hold til pludselig at være uden svagheder, arh vel? I min optik er det for tidligt at snakke om reel guldchance. Lad os se hvor vi ligger efter fem runder. Vi kan sagtens være så gode som du siger, og så ryge ud af Europa nu til Split og kun nå en top-tre placering.

Tænk vi lyder jo næsten enige ;-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 10:20:41 som svar til #11 af nylusk
Tjekils(via web)

"Tænk på de elendige 10 år før AZ".

Det er da historieforfalskning som gør noget. Eller selektiv hukommelse?
De seneste 10 år har ikke været elendige.
Vi har vundet adskillige medaljer i denne periode. I 2009 var vi sågar løbet med mesterskabet, hvis vi ikke have skiftet Køhlert ud med Taber-Kent.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 13:09:24
bobas(via web)

Vi har tabt 1 kamp og hvad så?

Vi spillede godt, men udnyttede ikke vores overtag. Vi spiller fantastisk på midten, men det kniber med mål. Jeg er sikker på at AZ arbejder på det.

Vores forsvar har store mangler. Det har jeg påpeget mange gange de sidste nogle måneder. Det hjælper ikke med vilje og styrke. Den mangler hastighed. De er bare langsomme.

Fcn spiller godt. De overlevede første halvleg og havde også lidt held. Sådan er fodbold.

til Tjekils.
De sidste 12 år har været ren elendighed. Det at vi 1 år med Køhlert var nummer 1 betydede ikke at vi ville vinde og det var en tilfældighed. Vi har haft mange stjerner på holdet, men de sidste 12-15 år har vi ikke spillet så underholdende som nu.
Vi skal tilbage helt til Skovdahl for at se så god træner som vi har i dag.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 13:31:27 som svar til #18 af bobas
webmikkel(via web)

Er helt enig i det meste af dit oplæg bobas, men hvorfor igen-igen brokke sig over at forsvaret er langsomt? Ingen af målene de scorer er jo pga langsomt forsvar...

Der går inflation i dit argument, når du kører det hver gang uanset kampens udfald.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 14:43:06 som svar til #19 af webmikkel
Porstmand Per(via mobil)

Enig. Det var befriende at se at der for en gangs skyld ikke blev givet nogle friløbere væk på et simpelt lods frem ad banen af modstanderens bagkæde. Den sygdom lader til at være forsvundet med Hermansson.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 15:25:16 som svar til #11 af nylusk
Kapper(via mobil)

Hej

Jeg "taler" ikke om mesterskab, men det gjorde man forud for fcn kampen både i tv og i skakten og sikkert i en masse medier, der var villig til at give en "ekspert" taletid om hvorfor BIF trods fans forventninger IKKE vinder DM.

Grunden til at jeg medtager en ikke DM kamp, er at vi der så et lavere niveau end hidtil. Pointen var at på baggrund af fire kampe, kan man sige at der har været 1 rigtig god (fcm), 2 middel og 1 ringe kamp.

I mit stille sind håber jeg vel bare på, at i fremtiden vil de vilde drømme bygge på mere end én god kamp.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 16:25:25 som svar til #16 af nylusk
Thegreatdane(via web)

Jeg synes flere herinde mangler lidt realitetssans.
Det er som om man tror, at der kun er et hold på banen - og vores
taktik skal kunne forudse og lukke ned for alt.

Det er Zorninger der udtaler, at vi skal spille klogere, og finde en bedre balance. Det er også min analyse, men synes du Zorninger mangler realitetssans?

Som nævnt, så taber vi kampen på nogle dumme individuelle fejl. Det
er meget svært at luge disse ud, og det kræver vel ret beset
spillere af højere kvalitet som ikke laver disse fejl.
Det ironiske er, at det vel ret beset er Hany som mister bolden -
den ene gang hvor holdet er i fremdrift og dermed total i ubalance.
Hvad er det? Taktisk overreaktion af holdet, eller dum individuel fejl af Mukhtar? Der er mere til målet, ja. Mukhtar starter med et boldtab. Vi bliver fanget i total overbalance (en spiller mere til det defensive tilbageløb ville have hjulpet LARSSON!), men Larsson er samtidig frustreret over Crone, der ikke får presset ordentligt, og tillader offensivspilleren at komme på den forkerte side.

Det er vel ret umuligt at gardere sig mod med vores måde at spille
på, da bolden sættes på spil med fremadrettet spil. Men vi kunne jo
have ventet og kørt bolden tilbage - og dermed stå og skulle spille
mod et hold i balance.
Sjovt nok er det alligevel udfordringen, hvis vi skal vinde noget på et tidspunkt. Vi kan erstatte Crone med en bedre spiller og arbejde med taktikken og balancen, og så kan vi måske træne lidt afslutninger. Meget forsimplet, men det er disse områder, hvor vi kan rykke os denne sæson.

Bolden er rund.
Sikke påståelig du er, kan du også bevise det!?

2 kampe inde i sæsonen kan du ikke sammenligne noget i mine øjne.
Det er da et utrolig tyndt grundlag at drage sammenligning på.
Det minder jo nærmest om alverdens politikere der plæderer global
menneskeskabt opvarmning og baserer deres spådomme på tal for 100 år
- på en klode der er flere mia år gammel.
Man bruger tallene så de passer ind i end pointe.
Jeg tillader mig at besvare dit spørgsmål, som var jeg NASA:

Lad mig citere Mr. Jinx, "2015/16
I sæsonen 2015/16 var vores udnyttelses % på 9%, hvilket var det 3. dårligste i ligaen. I samme sæson havde vi tredje flest skud på mål, kun overgået af FCK. Deres udnyttelses % var på 13%, som scorede 19 mål mere end Brøndby.

2016/17
I sæsonen 2016/17 var vores udnyttelses % igen på 9%, hvilket dog "kun" var 5. dårligst i ligaen. FCK havde igen en udnyttelses % på 13%, det samme som FCM.

Vi havde flest skud på mål, næsten 50 mere end FCK og 40 mere end FCM, som dog stadig scorede flere mål end Brøndby. På 257 skud på mål, lavede vi 61 mål. FCK 208 skud = 72 mål, FCM 220 skud = 70 mål.

Med det sagt, så er det tydeligt at vi ikke er skarpe nok foran mål, og skal bruge alt for mange chancer på at score mål.

Skal vi for alvor kæmpe med FCK om Guldet, skal vi simpelthen være mere effektive, og de 9% i udnyttelsesprocent er ikke nok."

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.07.2017, kl 16:39:33 som svar til #16 af nylusk
Porstmand Per(via mobil)

Det minder jo nærmest om alverdens politikere der plæderer global menneskeskabt opvarmning og baserer deres spådomme på tal for 100 år - på en klode der er flere mia år gammel.

Vi vandrer nok off topic, men det der er bare for dumt.

Her, educate yourself, det er ikke så svært:

[xkcd.com]

Ellers ender du bare med at blive til grin, sådan her:

[youtu.be]

Og det kan vi jo ikke have.

+1 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.