B4 logo - den vrede koala
It's not a question about figure skating. It's a question about goals!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.20.07.2017, kl 14:25:38 Seneste opdatering: d.31.07.2017, kl 00:29:14
Iver(via mobil)

Brøndby IF startende 11 vs. ps&e

Er vi efterhånden nået så tæt på som er realistisk muligt? Jeg synes vores trup er vild nok nu. Dog med den lille risikofaktor at vi måske sælger 2-3 spillere hvis ikke vi laver overraskelsen og kommer i EL gruppespil.

Men vores start-11 er vel så stærk at vi kan eller skal være klare favoritter mod alle andre hold i DK end ps&e, og dermed er vi måske nede på, at de 4 indbyrdes kampe afgør skabet.

Er truppen ikke så stærk, at det kun er halvdelen af ps&e's startere der er klare forstærkninger for os?

+1 Besvar

14 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.20.07.2017, kl 14:32:55
Porstmand Per(via web)

Jo, men deres bænk er stærkere.

Og der bliver nok også solgt et par BIF-spillere.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.07.2017, kl 15:05:30
Jakobb(via web)

Hvis vi holder truppen som den er nu, så vil alt under top-2 være en katastrofe.

Hvem der vil forstærke hvem er svært, da vi spiller forskellige systemer. Jeg synes fx ikke at Verbic fra FCK er en decideret dårlig spiller. Men han er kant - så han vil ikke kunne bruges hos os.

De kan - med klubøjne - også fint argumentere for at Mukthar er eneste klare forstærkning de ville kunne bruge.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.07.2017, kl 15:08:27
kewell(via mobil)

Vi er stærke men vi er også nødt til at bevare benene på jorden.
Jeg ser Jung som en forbedring af venstre backen (forventer det) og Vigen en mindre forbedring i forhold til Halimi og så er bredden derigennem naturligvis forstærket.
Men Rønnow bliver solgt og der vil vi med al sandsynlighed gå ned i niveau.
Sælger vi Larsson med Crone som arvtager vil det også fjerne lidt offensivt, selvom jeg tror på Crone på den plads.
Så vi må gå ud fra vi svækkes lidt i forhold til truppen i dag.

Men lige i dag, er vi meget tæt på fck.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.07.2017, kl 15:43:09
Iver(via mobil)

ps&e i går:
Robin Olsen
Boilesen
Lüftner
Johansson
Bengtsson
Verbic
Gregus
Matic
Toutouh
Santander
Sotirio

Bænk:
Kvist
Pavlovic
Kusk
Thomsen
Antonsson
Mads Roerslev
S. Andersen

Skader:
Rasmus Falk
Peter Ankersen
?

Jeg er ikke vildt imponeret ift os selv. Det er et stærkt hold, men jeg kan ikke se hvorfor vi ikke kan spille lige op med dem. Vores midtbane er stærk nu. Deres forsvar er dog hurtigere end vores.

Toutouh kunne vi godt bruge, men de 3 andre på midten (samt Kvist) ser jeg altså ikke meget i.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.07.2017, kl 15:52:52
bobas(via web)

Fck er meget svag i øjeblikket og derfor er det ikke spørgsmål om hvem spiller og hvem er på bænken. Vi startede godt sæsonen og det har de ikke. Vi spiller godt og de spiller ad h.. til.
Det skal vi prøve at udnytte

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.07.2017, kl 08:44:59
Cuenca(via web)

Lad os tage den sammenligning når transfervinduet er overstået. Der kan ske meget den næste halvanden måned.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.07.2017, kl 09:44:13
Thegreatdane(via mobil)

Det giver ikke mening at sammenligne 11 udvalgte spillere fra hver trup. Det vil være uhyre sjældent de samme 11 spillere stiller op samtidig. Så hvis vi skal sammenligne kvaliteten af truppen, så skal bænken med.

Jeg er overbevist om, at spillere som Sikosek, Kalmar, Hermannson, Bellot og Kliment er matchet på et for højt niveau og koste holdet dyrebare point. Jeg vurderer det på deres indsatser i trøjen indtil videre.

- Der gik ikke længe før Kliment fik rockstar-attitude og i bedste Thomas Gravesen-stil sparker en modstander ned uden grund og meget kluntet. Jeg savner i den grad makkerparret Wilzchek og Pukki. Jeg har svært ved at forstå man har hindret det samarbejde så meget i optakten, men en skade til Pukki og jeg tror vi står med kæmpe offensive problemer.

- Hermannson koster mål når han løber. Han har ikke den placeringerne, der gør han kan kompensere. Denne gang lader han finnerne og finnen der scorer komme foran ham i en situation hvor han kommer til at hænge i bagløbet.

- Bellot er ikke en matchvinder-keeper, er min vurdering efter at have set ham to gange. Måske ikke overvældende beviser, men nok til at danne en umiddelbar holdning . Jeg er ikke i tvivl om han elsker at spille fodbold, men havde det ikke været for Zorningers minde om et ungt talent havde Bellot endt sine dage i 3/4. Bundesliga. En skade til Rønnow/karantæne/hvile/salg og vi er umådeligt skrøbelige på den position.

- Kalmar er lidt i samme dur som Bellot. Han elsker at spille fodbold, men er dødheldig med at være kommet til en storklub. Når Kalmar får chancen er det en umiddelbar svækkelse hver gang. Jeg ville være ligeså overrasket/skeptisk som jeg var over Kliment hvis man genlejer eller endda bruger penge på ham.

- Sikosek, den velmenende tonser, er livsfarlig for et hold, fordi han er så nem at komme forbi, og han tager uklogt beslutninger. Transferen tog 3 dage, og man har ikke undersøgt spilleren tilstrækkeligt. Han er blevet købt til at være den primært venstreback, men alle håber på at Crone spiller istedet og det er heller ikke optimalt.

Alt i alt er der meget stor sandsynlighed for at én af disse starter, og så må jeg bare sige at det vil koste endog mange point.

Nu er vi alle sammen med rette begejstret over holdets start of TBs ageren, men vi kan ikke regne med at de samme elleve starter eller at vi ikke kommer til at se de fire-fem nævnte spillere få en del kampe, og det vil være sæsonens udfordring at få det til at køre i længere perioder, når disse spillere kommer ind på holdet og skal forsøge at holde niveau.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.07.2017, kl 22:40:21
Blindkilde(via web)

Jeg er meget begejstret for købet af Kasper Fisker. De øvrige spillere, som vi har hentet ind, har jeg ikke meget kendskab til, men de fleste har gode cv'er, og det tegner derfor lovende.

Vi skal dog passe på, at der ikke går AGF i den. Vi spillede en rigtig god kamp mod FCM og vandt fortjent 4-0, men det hører altså med til historien, at de havde taget vist nok fem spillere ud fra deres startellever fra ELQ-kampen forinden, og i hvert fald manglede en profil i hver kæde: Kian Hansen i forsvaret, Tim Sparv på midten og Paul Onuachu i front.

Vi klarede os også fint videre mod det finske hold, men i returkampen så vi dog, at træerne ikke vokser ind i himlen, og vi var tilsyneladende lige så sårbare overfor at spare profiler, som FCM var det mod os.

Siden den kamp ser bredden i truppen på især midtbanen dog ud til at være styrket gevaldigt. Det bekymrer mig sådan set heller ikke voldsomt, at det endte med at blive lidt for spændende i Finland. Man ser ofte i EC, når klubber, hvor der burde være forholdsvis niveauforskel, mødes i de tidlige runder, at den store klub sparer nogle spillere, men alligevel klarer sig videre på kynisme og professionalisme.

Alt i alt tegner sæsonstarten derfor meget lovende, men jeg vil gerne lige se nogle flere kampe med vores nye spillere, før jeg for alvor begynder at drømme om en ny storhedstid for klubben.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.07.2017, kl 23:38:14 som svar til #8 af Blindkilde
YOLT(via web)

Vi skal dog passe på, at der ikke går AGF i den.

Noget af det værste ved dansk fodbold er at smånaiv optimisme og store målsætninger bliver set som noget negativr. Gu´ fanden skal fans da drømme stort og ambitionen i Brøndby skal altid være mesterskabet. Alt andet er for fattigt og kedeligt.

Det er heller ikke derfor AGF altid fucker op. De er bare dårlige til fodbold.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.07.2017, kl 00:02:32 som svar til #9 af YOLT
Trio(via web)

For helvede, Yolt, spot on.

Hvor er jeg enig i, at vi med denne trup skal være ærlige nok til at sige at vi rækker ud efter trofæet.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.07.2017, kl 00:41:28 som svar til #9 af YOLT
Blindkilde(via web)

Selvfølgelig skal vi gå efter at vinde - hver gang. Og jeg ser ikke optimisme og slet ikke store målsætninger som noget negativt.

Men man skal have noget at hænge dem op på, og det mangler jeg indtil videre, da jeg kender meget lidt til langt de fleste af vores nyindkøb.

Jeg er med på at Tippling er noget nær det største, der er sket i klubben i årevis - jeg har bare aldrig set ham spille, og jeg kendte end ikke hans navn, før vi blev kædet sammen med ham.

Alt hvad jeg hører om ham lyder meget, meget lovende, men sådan var det i sin tid også med Farnerud. Giv mig lige lov til at se ham og de andre spille et par gange, før jeg fælder den endelig dom. For jeg skal blankt erkende, at jeg ikke kan huske at have set en eneste kamp med flere af vores nyindkøb.

Og endeligt, så er jeg faktisk også optimist, hvilket burde fremgå af den del af mit indlæg, der rundt om den ene sætning, som du har revet ud. Det bekymrer mig blot lidt, når optimismen koger helt over, for så er der en tendens til, at folk omvendt går helt amok den anden vej, hvis holdet/enkelte spillere ikke helt lever op til forventningerne.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.07.2017, kl 11:50:04 som svar til #9 af YOLT
webmikkel(via web)

Det er heller ikke derfor AGF altid fucker op. De er bare dårlige
til fodbold.

Det er sgu den skarpeste analyse, jeg nogensinde har hørt af AGFs nu 20-årige krise.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.07.2017, kl 19:23:06 som svar til #9 af YOLT
DenHåbLøse(via mobil)

100% enig... der hersker efterhånden en ånd der hedder sig at Brøndby fans ikke må håbe før vi ligger foran med 15 point... jeg melder mig i koret af dem, som har et håb og en gemt forventning om guld!

Flere snakker vores egne spillere ned, og bevares vores bredde kunne være bedre... MEN pas nu på med at snakke pse for meget op. Kig på deres hold, der findes og mange svagheder ligepludselig.

- Boile og Thomsen = glasben der vil utvivlsom komme skader.

- Johansson = har haft en virkelig skidt start på sæsonen. Mange personlige fejl.

- Antonsson = en skygge af sig selv og er ikke meget mere end en breddespiller

- Gregus = langt fra hvad pse selv forventede.

- Santander = for glad for slik.

Det er ikke et pse hold hvor jeg er nervøs for om vi får en øretæve.

Vi har handlet klogt ind, forstærket alle de svage punkter vi havde i sidste sæson. Eneste umiddelbare punkt hvor det halter en smule er den centrale forsvar, men glem nu ikke at det bragte os sølv i sidste sæson samt at vi har en Arajuuri der ser ud til at have fundet sig til rette - kæmpe plus da Hermansson stadig skal lærer.

Jeg tror på det denne sæson, alle tegnene er der. Pse er svækkede, vi har et stærkt system og vi har øget kvaliteten på samtlige pladser hvor vi har haft afgang (forudsat Rønnow bliver).

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.07.2017, kl 00:29:14 som svar til #13 af DenHåbLøse
Lakajen(via web)

- Boile og Thomsen = glasben der vil utvivlsom komme skader.

Boile skadet, du får lige 10 point. :-)

+2 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.