B4 logo - den vrede koala
Cute (efterfulgt af et manisk smil)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.10.07.2017, kl 10:10:08 Seneste opdatering: d.16.07.2017, kl 23:10:49
Torben/Casual(via web)

Min vurdering af ligaen 17/18

Smider lige min vurdering af styrkeforholdet i ligaen som jeg synes den ser ud pt.

Meget kan ændre sig i løbet af transfervinduet, men min vurdering pt. er...

1. PS & e, De har mistet en del stamspillere i forhold til sidste sæson og kan rystes, da de lige skal have spillet den nye trup sammen. Bredden i truppen er dog stor og det giver dem lige fordelen i de fleste kampe.

2. fcm, de har en solid trup, med mange gode spillere. Største problem er dog deres træner, som ikke virker som en større inspirator. De har truppen på plads og virker helt klar til den nye sæson. Kan dog blive et problem, at hierarkiet ikke er på plads.

3. Brøndby, har kun mistet en starter, men også sagt farvel til en del reserver. Truppen er endnu ikke helt på plads, der mangler især kvalitet på midtbanen og højre back. Måske er det ikke fair, at smide dem bag FCM, men synes FCM truppen har større bredde og kvalitet. Det er også en bekymring, at sidste sæson endte med alt for mange nederlag.

4. FCN, de har endnu ikke solgt ud af arvesølvet og det efterlader en ung, men også harmonisk trup med kvalitet til noget større. Sælges der ud af profilerne kan de hurtigt tage en tur ned gennem rækken, men med Hjulmand ved roret og en identisk trup, så er de farlige for alle hold.

5. OB, nu begynder det at blive tæt, for mange hold er i min bog helt lige, når vi snakker plads 5-9 . Mange hold har oprustet og OB har fået Helenius, som jeg tror kommer til at scorer mange mål for OB. Kan de få tingene til at rulle som i foråret, så har de et solidt fundament. Jeg tror på en god OB sæson.

6. Randers, Har faktisk ikke den store fidus til Randers, da de har mistet kvalitet både defensivt og offensivt. De er dog generelt svære at score i mod og det kan gøre en forskel i de tætte kampe.

7. AGF, det ligner faktisk det bedste transfervindue i mands minde for AGF. Kan de få tingene til at spille og truppen til at spille som en enhed, så kommer de ikke i nærheden af et nedrykningsspil. Det gode er så, at AGF for det meste ødelægger det for sig selv.

8. Lyngby, de får en svær 2. sæson og har sagt farvel til en af deres bedste spillere i Jesper Hansen. Lyngby er læst, bare giv dem bolden, så kan de ikke meget.

9. Aab, det kan måske godt blive bedre end en 9. plads, men synes de mangler kvalitet oppe i front. En Okore i forsvaret kan gøre dem stabile, men tror de kommer til at score få mål, jeg er ikke skræmt over deres offensiv og en vigtig spiller som Rasmus Wurtz bliver ikke yngre.

10. SønderjyskE, måske bliver jeg igen snydt af de gæve sønderjyder, men synes det ligner en sæson, hvor de kan få det svært. Det ligner en sæson hvor de lige skal finde deres ben efter at have mistet et par profiler.

11. Horsens, Vi er nu nede i det tynde øl og de sidste 4 hold, har jeg ingen fidus til. Har dog Horsens som nr. 11, men også med afstand, med langt op til 10. pladsen. Horsens mangler kvalitet i alle kæder og det eneste der giver lidt point i min bog, er at de fighter, om der er nok til at blive oppe er jeg i tvivl om, men heldigvis for Horsens er løbet tæt i nedrykningskampen.

12. Hobro, er nu oppe igen og tror mere på de kan overraske end Horsens, men især i det offensive er de tynde ved skader. Om de overlever handler ikke om deres styrker, men mere om, at de andre hold også er svage.

13. Silkeborg, om det er det tyndeste angreb nogensinde set i ligaen skal jeg lade være usagt, men det er ikke meget power der er i offensiven. De skal virkelig håbe på en god sæson fra Robert Skov og Moro på midten, ellers kan de hurtigt ende i den tunge ende.

14. Helsingør, det er altid dejligt med eventyr. Det eneste negative ved eventyr er, at det hurtigt kan blive hverdag igen. Jeg kan ikke finde en eneste grund til at de overlever i ligaen. De viste mod Viborg, at de kunne være med i 70 minutter, men det var også deres CL. finaler. Nu er det hverdag og spille over evne i over 30 kampe i træk er for mig utopi. De skal nok få nogle point, men de kommer til at hænge bag efter, især når vi rammer oktober måned.

+1 Besvar

8 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.10.07.2017, kl 21:29:12
Tb(via web)

Helsingør kan tabe samtlige kampe i mellemspillet og nedrykningsspillet, tabe den deres første play off kamp, vinde den næste kamp, gå samlet videre på reglen om flest udebanemål og så spille 0-0 i to kampe i sidste playoffrunde og så vinde på straffesparkskonkurrence. Og vupti, de får et år mere....

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.07.2017, kl 12:14:37
Kapper(via mobil)

1.fck
2.fcm (træneren er største svaghed)
3.fcn (sammenholdt truppen betyder meget)
4.bif
5.lfc (træneren er deres eneste profil)
6.sje (profil-løs)
7.aab (profil-løs)
8.rfc (profil tab koster)
9.silkeborg (har profiler, men mangler lidt kvalitet overall)
Resten..

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.07.2017, kl 12:16:03 som svar til #1 af Tb
Kapper(via mobil)

Ja men de kan også vinde samtlige af deres kampe og derved står som DM vinder til maj.

Begge muligheder er dog næppe sandsynlige.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.07.2017, kl 12:58:15
Røde(via web)

1. Brøndby IF

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.07.2017, kl 17:25:42 som svar til #4 af Røde
Iver(via web)

2. Brøndby IF.
Vores form og presspil viste sit værd indtil vi reelt var sikret 2.pladsen. Vi har mistet Phiri og Austin, men fået en god spiller i Fisker og en for os ukendt. Og Mensah er vel kommet i kampform. Kliment bør være klar hvis Wilczek sælges, men tror vi henter 1-2 mand mere. Smutter Rønnow er det dog umiddelbart en klar svækkelse.

3. fcm
De har højt topniveau, men spiller for mange kampe med lange bolde op til Paul. Intern uro pga. Van der Vaart, en kritiseret træner, en ny sportschef og en ejer der bruger nogen metoder der til en hvis grad overtrumfer trænerens frie valg.
De har også Pusic i truppen endnu.
Joker: de er tæt på seedning i 4.runde i EL kval. Kommer de med her vil det helt sikkert koste i ligaen. Holdet er generelt stærkt, men husk på at de sluttedeunder Lyngby sidste år. Så medaljer er jo et fremskridt for dem

4. Odense
Vildt gæt, men tror de bliver stabile. Kent har gjort det før.

5. ågf. Desvære, håber i griner af mig til marts. De henter gode spillere, så Glenn kan spille sit eget spil. De kan ikke blive ved med at lukke mål ind til sidst. Og hvert 4. År plejer de at have en ok sæson.

6. Randers FC.
Mister spillere, men har en god base og en træner der kender holdet. De giver alle hold problemer, både i toppen og bunden. De kommer i slutspillet fordi de er gode til at vinde pligtsejrene mod de helt små hold.

7. fcn
Det undrer mig hvis de ikke mister et par spillere, og så er jeg modsat medierne ikke imponeret af deres sidste sæson. De kom lige med i slutspillet, men endte som nr 5. Deres sidste 2 kampe hos os gav de tonsvis af chancer væk, men vinder pga forsvars- og dommerfejl, samt et tidligt rødt kort til os. De får problemer mod de kompakte hold som Hobro, SE, Silkeborg osv.

8. Aalborg
En rodebutik og Wieghorst plejer at være ekstremt svingende med resultaterne. Deres hjemmebane er ikke et fort, og de skuffede fælt i foråret. Okore gør ikke forskel nok.

9. Lyngby
Den svære sæson 2, men de ridder på en bølge og skal nok få sine sejre. Værste problem er økonomien.

10.Silkeborg
God træner og en fint sammensat trup.

11. SE
De går lidt ned men deres DNA lever videre

12. Hobro
Har lært af seneste sæsoner, og har et godt samenhold

13. Horsens
Grim spillestil og en træner der ikke er underholdende længere. Deres niveau var ikke højere end Esbjerg, og denne gang kommer de ikke med den selvtillid en oprykning giver, men med frygt for en gentagelse af playoff

14. Helsingør
Den grimme ælling skal nok få sejre og de spiller friskt til. Det er bare ikke nok. Mod top-3 kan de blive decideret kvast. Om deres kompromisløse unge stil er nok til at slutte højere end Horsens vil vise sig. Deres problem bliver, at de ikke får points nok, hvor Horsens får 0-0 af og til.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.07.2017, kl 17:03:13 som svar til #2 af Kapper
Kapper(via mobil)

1.fck
2.fcm (træneren er største svaghed)
3.fcn (sammenholdt truppen betyder meget)
4.bif
5.lfc (træneren er deres eneste profil)
6.sje (profil-løs)
7.aab (profil-løs)
8.rfc (profil tab koster)
9.silkeborg (har profiler, men mangler lidt kvalitet overall)
Resten..
FCN har solgt deres topscorer. Ny vurdering er derfor en 6.plads

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.07.2017, kl 11:37:46
Black Francis(via web)

1 fck

2 bif - jeg tror primært vi slutter over fcm pga. trænerne

3 fcm - deres hold er styrket siden sidste år, så de vil forbedre sig

4 lyngby - de har godt nok mistet en god målmand, men jeg tror ganske enkelt, at David Nielsen er så god en træner, at alle andre en top 3 vil fejle mere end Lyngby. Der skal nok komme en masse 1-0 sejre igen.

5 agf - de har købt glimrende ind ift det, de havde. De kommer i top 6 i år og måske slutter de endda over Lyngby. Placeringen her skal dog også ses i lyset af,at alle hold fra nr 4 - 9 er ret jævnbyrdige. så meget kan ske inden for den gruppe af hold.

6 OB - jeg er ikke imponeret over dem, men med Helenius har de vel fået styrket deres største svaghed, og med Kent Nielsen på siden må man forvente kontinuerte forbedringer år for år

7 fcn - de har allerede solgt deres topscorer og mon ikke, der kommer flere til? Hjulmand vil dog næppe være tilfreds med at slutte uden for Top 6

8 aab - holdet er svagt og jeg har ikke den store tiltro til Wieghorst som træner. Mon ikke han fyres, hvis de ender så langt nede som dette, selv om holdet ret beset ikke er bedre?

9 randers - de mistede deres klart bedste offensive kort til os. De får en meget middelmådig sæson

10 SJE - har mistet en masse spillere det seneste års tid. Det bliver ikke godt, men de er et godt niveau over Bund 3

11 Silkeborg - jeg tror faktisk de klarer sig OK. De har fået et par fine spillere, herunder Nilsson, som nok skal styrke dem. Jeg tror på, at de er et niveau over Bund 3. Peter Sørensen, om man kan lide ham eller ej, er en god træner for dem

12 Hobro - herefter bliver den svær. Hobro og Horsens er pænt ringe begge to, men jeg tror, at Hobro er et nøk bedre

13 Horsens - deres spillestil og de spillere de har til rådighed kan simpelthen ikke holde til mere end lige at slutte over Helsingør

14 Helsingør - et så lille budget med hvad dertil hører må over 26 kampe + nedrykningsslutspil gøre dem til klare bundfavoritter, selv om de er væsentlig mere sympatiske end Hobro og især Horsens.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.07.2017, kl 23:10:49 som svar til #1 af Tb
hellinnorth(via mobil)

Mig bekendt vil de så taber nedryknings spillet hvilket ikke giver play off kampe.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.