B4 logo - den vrede koala
Cute (efterfulgt af et manisk smil)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.12.06.2017, kl 17:08:53 Seneste opdatering: d.21.06.2017, kl 15:29:25
NewBridge(via web)

Lejesvende, udlændinge og identiteten

Jeg har set det være debatteret i skakten og i debatindlæggene… Men ville gerne høre jeres meninger og holdninger ift. nedenstående

Jeg blev i dag, i den grad bekræftet i den nagende følelse jeg har haft i kroppen hele forårssæsonen og lidt af vores jubel-efterårssæson, da vores nye målmand blev, mere eller mindre bekræftet. En følelse af tabt identitet og irritation over at vores hold mistænkeligt nærmer sig noget man har set i Esbjerg. Den historie kender vi... Det er ikke for at diskutere vores nye målmand at jeg laver indlægget her, men mere for at få en temperaturmåling hos jer andre! Jeg har sgu ikke meget lyst til at tage på stadion for at se lejesvende og, for mig uinspirerende spillere uden nogen som helst tilknytning til Brøndby som klub, og nej det drejer sig ikke at man har stået på Faxe som ung, men at man har forståelse af og relation til Brøndby som Dansk fodbolds flagskib og motor for udviklingen… Jeg savner at man lever op til ordene omkring det danske blod på førsteholdet – og det kan godt være at vi ikke har u19 spillerne som kan indgå i start 11 lige nu, men så må man kunne finde interessante danske spillere i alderen 19-23 alt efter modenhed. Det kan ikke være rigtig at man ikke kan scoute sig til at finde de rigtige profiler… Jeg må indrømme at min forlængelse af sæsonkortet hænger i en meget tynd tråd, hvis ikke trenden vendes snart!

+2 +1 Besvar

39 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 17:22:03
tct1979(via mobil)

Skal vi ikke bare se at komme i balance igen, og så se om talenterne holder

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 17:40:06
webmikkel(via web)

Meget relevant problemstilling imo, men det meget lavpraktiske svar på hvorfor det står sådan til er:

1) Vi er i en dårlig periode talentwise, og bliver nødt til at vente på årgang 2000 og særligt 2001, før vi igen kan regne med spillerne derfra.

2) Er midt i en økonomisk omstilling, der gør at det ikke kan betale sig at købe 19-23-årige danske talenter, da de er væsentligt dyrere end udenlandske spillere.

Det er så bare uheldigt at disse to ting sker samtidig.

+7 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 17:50:24 som svar til #2 af webmikkel
NewBridge(via mobil)

Kan du som fan 'leve' med den tilgang til køb/ leje spillere...? Jeg har det sgu stramt med det! Savner virkelig den her identitetssamhørighed mellem mig og klubben, som det står lige nu...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 18:13:24
kewell(via web)

Det er ikke nødvendigt og samtidigt ikke muligt, at scoute danskere i alderen 19-23, som er gode nok til Brøndby.
De spiller allerede på højeste niveau herhjemme, og vi kender dem alle.
Så der er ikke nogen kaniner, vi kan trække op af hatten, hvis den samtidigt skal have dansk pas.

De danskere i Superligaen, vi kan pege på, er også oftest for dyre, i forhold til hvad vi kan betale i øjeblikket.
Vores muligheder i Danmark, er primært spillere, som nærmer sig kontraktudløb, da dem vi kan bruge, også skal være topspillere.
Topspillere på længere kontrakter koster bare for meget herhjemme.
Om vi kan lide det eller ej, så er det bare betingelserne pt.

Desuden fylder nationalitet meget lidt hos mig, når jeg ser vores hold spille.
Jeg bliver mindst lige så tændt, når Mukhtar banker bolden i kassen fra 30 meter, når Röcker banker sig selv på brystet, efter en vellykket takling eller Zorniger der giver jublen fuld gas, foran Sydsiden.
Jeg synes ikke min begejstring for spillere, hænger sammen med deres nationaliteter, og jeg synes heller ikke, at spillernes entusiasme omkring klubben, afspejles i, hvorvidt spilleren er dansker eller ej.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 18:17:24
bobas(via web)

Jeg ved ikke hvorfor alle mener at det er billigere med udenlandske spillere, specielt dem fra Øst Europa end de danske. For mig er det enten fordi man husker jerntæppe og lever i fortid eller har intet kendskab til klubber i Øst Europa. Vores unge danske spillere tjener næsten ingenting og kigger man på klubber i Øst så finder man mange spændende navne.

Jeg er klar over at vi er i såkaldt økonomisk omstilling. Det har vi været snart meget længe og det bliver man lidt træt af. Når man tænker på at klubben siden 2005 har formøblet og smidt i kloakken over 500 millioner så tænker man sit. Selv efter man endeligt har smidt Per på porten og man troede at der kom nye tider så har man igen lavet fejl på fejl og det bliver man ved med. Er JBA tider bedre? - måske fordi vi er nummer 2, men hvad med næste år?

Jeg er også træt af lejesvende og udenlandske spillere vi har hentet på det sidste. Det eneste spiller som er værd at kigge på er vel Mukhtar og den slags er selvfølgelig mere end velkomne, men helt billig var han heller ikke.

Hvor mange danskere har vi på holdet efter sommerferien? Personligt betyder danske spillere rigtig meget for mig. Det er absolut ikke ligegyldigt hvem er på holdet. Folk som kommer 6 måneder eller 1 år og så er de væk. Hvordan skal man forholde sig til dem og "elske" dem? - det er umuligt. De bliver ligegyldige og det går ud over forholdet til klubben. Det kan tydelig ses på tilskuertal.
Der er mange ting man skal tænke på, men vi er en klub med traditioner og det forpligter.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 00:15:12 som svar til #5 af bobas
Tct1979(via web)

Rooolig.... larsson, mukhtar, rocker hermansson austin pukki wilchek phiri, har da alle været gode. Kan i huske hvordan peter madsen og thomas rasmussen med flere glemte alt om klubånd og loyalitet da der blev viftet med uretmæssige penge fra spillerdoreningen. Man er ikke speciel bare fordi man kommer fra brøndby, man skal gøre sig fortjent til at være respekteret brøndby spiller

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 07:28:37 som svar til #5 af bobas
Mandriel/Oliver(via web)

Jeg ved ikke hvorfor alle mener at det er billigere med udenlandske
spillere, specielt dem fra Øst Europa end de danske. For mig er det
enten fordi man husker jerntæppe og lever i fortid eller har intet
kendskab til klubber i Øst Europa. Vores unge danske spillere tjener
næsten ingenting og kigger man på klubber i Øst så finder man mange
spændende navne.

Kodeordet er *vores* danske spillere. Vores egen talentmasse er pt. ikke fantastisk (sådan er det i talentarbejde), og hvis vi skal hente gode 19-23 årige danskere udefra - Så koster det kassen.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 07:44:45 som svar til #7 af Mandriel/Oliver
Jens YM(via web)

Jeg er delvist enig i problemstillingen, tror også det vil være en god mulighed for flere tilskuere mv - hvis der er flere Brøndby IFere i opstillingen.

Med Holst, Hjulsager, Phiris afgang begynder det er være lidt skidt.

På et punkt er jeg uenig, jeg mener ikke (bare eksempel) Kevin Mensah er mere Brøndby IF'er end Zsolt Kalmar.

Nationaliteten er nok ikke så vigtig, men jeg så meget gerne flere Vestegnsdrenge på holdet. Selvfølgelig er det en udvidet Vestegn, Holst - Dumic, tæller fint med selvom de er fra Nordvest og Himmelev.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 09:04:08
Torben/Casual(via web)

og det kan godt være at vi ikke har

u19 spillerne som kan indgå i start 11 lige nu, men så må man kunne
finde interessante danske spillere i alderen 19-23 alt efter
modenhed. Det kan ikke være rigtig at man ikke kan scoute sig til at
finde de rigtige profiler…

Vores talentarbejde har sejlet i mange år og vi ser nu "frugten" af dette ringe arbejde. Der skulle være bedre tider på vej, men indtil da, må vi væbne os med tålmodighed.

At begynde at snakke om at købe spillere på 19-23 virker på mig, som uvidenhed, at begynde at købe danske spillere i denne alder er bare meget dyrt, ikke noget vores økonomi kan holde til.

Jeg så da meget gerne BIF fik fingrene i en Robert Skov og Lasse Vigen, men bare fordi de er danske, gør det ikke for mig, at de er mere "Brøndby" end en fra Sydafrika.

Hvis spilleren har hjertet på rette sted, så skal han nok finde Brøndby ånden, bare se på Phiri, han tabte den så igen, da pengene begyndte at tale(Tak lorte Lerby). Se på Nør han snakker og taler nu som en Vestegnsdreng, selv om han er Lyngby svin, jeg synes netop Nør har vist, at vil man det nok, så kan man blive Brøndby dreng på kort tid, uden at have været med fra u11.

Der er mange grunde til, at vi er havnet i den nuværende situation, og vi kan også sige tak til en masse BIF talenter, som valgte de hurtige penge, frem for at blive i Brøndby og spille Brøndby frem. De havde med andre ord, heller ikke BIF under huden, selv om de var "Brøndby drenge".

Vil man se og snakke med Brøndby drenge, så gå i klubhuset og snak med de frivillige eller andre medfans, der finder man BIF ånden, ikke blandt spillerne, for de går kun efter de hurtige penge, og det er bare tendensen i hele verden.

Den tid hvor spillerne føler noget for den klub de spiller i, er forbi. Der er selvfølgelig enkelte, men pengene betyder meget mere end klubfølelse i moderne fodbold.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 09:25:23 som svar til #9 af Torben/Casual
NewBridge(via web)

Som du selv skriver så vil unge spillere ud på eventyr og tjene penge tidligere end før. Jeg ser dog også en tendens den anden vej, hvor Silkeborg formår at holde på deres egen producerede spillere lidt længere. Jeg håber man kan gøre det samme hos os.
Det eneste eksempel er vel Kabongo, som man skrevet en lang kontrakt med, og derved sagt vi satser på dig... De andre man har forlænget er relativt korte kontrakter... Jeg blev virkelig glad da CN forlængede sin aftale med Brøndby. Det var virkelig fedt og jeg håbede at det ville gøre at de andre unge "semi" Brøndbydrenge ville gøre det samme..
Uagtet hvad der bliver skrevet, så er Brøndby for mig en DANSK klub. Jeg vil hellere at vi tager chancen med vores unge folk i stedet for at hente Siko, Zsolt, Kliment, Röcker...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 09:32:34 som svar til #4 af kewell
Thegreatdane(via web)

Danske spillere er blandt de billigste spillere i verden.

Vi har solgt spillere, der går direkte ind i diverse storklubbers startopstillinger til så lave beløbssummer, at momentet blækket er tørt på kontrakten, så er deres markedspris eksponentielt udviklet.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 10:19:28 som svar til #10 af NewBridge
mvp(via web)

Kabongo kunna man lave en lang kontrakt med, da han var over 18 på det tidspunkt. Det er ikke mulig at lave lange kontrakter med spillere under 18.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 10:41:07 som svar til #11 af Thegreatdane
Torben/Casual(via web)

Danske spillere er billige, men ikke i interne transfer i DK.

Prisen på en dansk spiller ryger altid væsentlig op, når danske klubber som fck og BIF vil købe i andre danske klubber, det er jo velkendt.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 10:43:14 som svar til #10 af NewBridge
Torben/Casual(via web)

Uagtet hvad der bliver skrevet, så er Brøndby for mig en DANSK klub.
Jeg vil hellere at vi tager chancen med vores unge folk i stedet for
at hente Siko, Zsolt, Kliment, Röcker...

Og det er jo fair nok, men er du så også villig til at sidde og kigge på nedrykningsspil, lige som agf, frem for sølv og pokalfinaler. Det er hvad du får med de nuværende danske talenter i BIF og har fået igennem de sidste 10 år.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 11:42:37 som svar til #14 af Torben/Casual
NewBridge(via web)

Jeg vil helt klart mene at vi kunne have givet spilletid vores egne talenter og i stedet Sikosek, Zsolt og Kliment og stadigvæk opnå vores andenpladser! Röcker er nok en lidt anden sag qua hans umiddelbare indvirkning på holdet, specielt i efteråret... Nedrykningsspil er også spændende, og nok mere spændende end topstriden i år, sagt med et smil...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 12:00:11 som svar til #11 af Thegreatdane
webmikkel(via web)

Med fare for at afspore en ellers spændende debat allerede, synes jeg det er interessant at spørge ind til en påstand jeg har set to gange nu (henholdsvist #11 og #5); at danskere skulle være særligt billige, og det derfor ikke giver mening at købe udenlandske spillere...

Hvor kommer den tanke fra, og hvad går argumentet ud på? Det lyder ret crazy konspirationsteoretisk, da vi jo konstant får meldinger fra direktører, sportsdirektører osv om at det omvendte er tilfældet.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 12:04:45 som svar til #15 af NewBridge
Iver(via web)

Du kan ikke bare stille det sådan op.

Jeg vil helt klart mene at vi kunne have givet spilletid vores egne
talenter og i stedet Sikosek, Zsolt og Kliment og stadigvæk opnå
vores andenpladser!
Du glemmer halvdelen af ligningen. Du fjerner de udlændinge, som du ikke mener har været gode nok. Men hvis man skal følge dit eksempel, og ikke købe (for os) ukendte udlændinge, så havde vi i denne sæson nok heller ikke haft Röcker, Mukhtar og Wilczek. Og så tror jeg ikke du skal regne med, at vi bare havde cruiset 2.pladsen sikkert hjem.

Röcker er nok en lidt anden sag qua hans
umiddelbare indvirkning på holdet, specielt i efteråret...
Nedrykningsspil er også spændende, og nok mere spændende end
topstriden i år, sagt med et smil...
Det har vi prøvet i 2013. Det er der ingen af os der ønsker igen.

Hvis vi går tilbage til 2013, så var vi rigtig mange der hurtigt blev glade for Szymanowski og Hasani. Jeg tænkte ikke et sekund på, at de ikke var danske, for jeg kunne se deres vilje og spilleglæde. De spillede for klubben.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 12:57:15
Le boss(via mobil)

Jeg er fuldstændig ligeglad med nationalitet. Attitude er alt. Den måde mukthar hilser på fans efter scoringer, röcker der banker hånden på brystet eller Austin der gejler andre op er for mig det vigtigste. De vil vinde, de vil kæmpe og det gør de. Austin har aldrig kritiseret klubben for manglende udtagelser. Det er klubben over personen. Det er Brøndby ånd og det er attitude.

+9 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:07:38 som svar til #17 af Iver
NewBridge(via mobil)

Jeg mener ikke du kan sammenligne trupperne fra 2013 og nu... Det danske islæt i truppen var væsentlig større i 2013.ø og derfor også langt nemmere at acceptere Szyma og Hasani!

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:10:46 som svar til #15 af NewBridge
Torben/Casual(via web)

Jeg vil helt klart mene at vi kunne have givet spilletid vores egne
talenter og i stedet Sikosek, Zsolt og Kliment og stadigvæk opnå
vores andenpladser! Röcker er nok en lidt anden sag qua hans
umiddelbare indvirkning på holdet, specielt i efteråret...
Nedrykningsspil er også spændende, og nok mere spændende end
topstriden i år, sagt med et smil...

Sportschefen og træneren i Brøndby har så ment noget andet, og alt respekt for dig, så har jeg en større tiltro til dem.

Men kunne da være spændende, hvis du kunne komme op med nogle navne på BIF talenter, som kunne gøre en større forskel på 1. holdet, end de udenlandske navne du nævner!!

På den lange bane, så er jeg da enig i, at vi skal have flere af egen avl på vores hold, men vi må jo indrømme at det der MC ikke har været den store succes. Hvem der har skylden og hvad der skal gøres for at få flere af egne talenter på 1. holdet, skal jeg lade være usagt, men MC har indtil nu ikke vist dets berettigelse, hvis det var mening, det skulle hjælpe BIFs 1. hold.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:23:48 som svar til #16 af webmikkel
bobas(via web)

Påstande går begge veje, men danske unge spillere tjener ofte ca. 15 tusinde kroner om måneden. Billigere kan det faktisk ikke gøres og slet ikke når man tænker på hvad livet ker koster. Hurtig kig på internettet og også spillernes fagforening understøtter det. Se også på hele diskussion om hvad så gode spillere skulle tjene som Phiri eller Hjulsager. De tjente under 50 tusinde om måneden så vidt vi ved.

Personligt følger jeg meget i Polsk fodbold og derfor kigge jeg også på hvad spillerne bliver handlet til . Både de unge og de dyre drenge. I de fleste tilfælde tjener de betydelig mere end herhjemme fordi konkurrencen er betydelig større og økonomien i klubberne også bedre .

Og sådan helt andet. Er der mange russiske spillerer i Europa? - nej fordi deres vilkår er betydelig bedre end her. Se hvad kineserne betaler for middelmådige spillere.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:28:18 som svar til #21 af bobas
Iver(via web)

Påstande går begge veje, men danske unge spillere tjener ofte ca. 15
tusinde kroner om måneden.

Ja, men dette gælder jo ikke de spillere vi vil hente i fx FC Nordsjælland, Esbjerg etc.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:34:46 som svar til #11 af Thegreatdane
kewell(via web)

Nu er man nødt til at forholde sig til omstændighederne, da "billig" jo altid vil være et relativt begreb.
10 mio. er for meget for os pt. med mindre man virkeligt har fundet guldfuglen, som med Mukhtar.
10 mio. er standard for fck.
10 mio. er ingenting for en Premier League klub.

Så det giver selvsagt ingen mening, at snakke om, at danske spillere er billige for udenlandske topklubber, i relation til vores indkøb, for det er de givetvis for de udenlandske klubber.
Men for Brøndby, som skal handle profiler/store talenter i Danmark, så er en 8-10 mio. oftest for meget, som reelle profiler med al sansynlighed, mindst vil koste.

Skal man lave en liste med interessante danskere fra de andre klubber, ser det vel nogenlunde sådan her ud (Ikke nødvendigvis profiler, og til positioner vi mangler, men interessante grundet niveau/talent):

Aab: Ingen.
FCM: Ikke aktuelt.
fck: Ikke aktuelt.
OB: Tverskov, Casper Nielsen, Thomasen.
Randers: Fisker
Silkeborg: Skov, Skytte
FCN: Ingvartsen, Maxsø, Marcondes, Mathias Jensen
Lyngby: Jesper Hansen, Odgaard, Kjær (?)
SE: Uhre
Horsens: Ingen.
Esbjerg: Højbjerg, Jeppe Andersen
Viborg: Jacobsen (?)

Det er udelukkende danskere fra Superligaen (uden hensynstagen til, hvorvidt en spiller reelt er en mulighed).
Og nu skal vi ikke fluekneppe emnerne, da det er meget løst ført.
Men kigger jeg på den liste, er profilerne (som ikke har snarligt udløb) simpelthen for dyre. Det være sig Fisker, Ingvartsen og Maxsø.
De store talenter ender formentligt med at være det samme: Skov, Skytte, Mathias Jensen og Odgaard.
Marcondes og Jeppe Andersen er reelle muligheder grundet deres snarlige kontraktudløb, hvis de ikke hellere vil til udlandet.
Resten er måske mulige, men det er også uvist, hvor stor en betydning de vil få for en klub som Brøndby.
En klub som OB, kan jeg i øvrigt heller ikke forestille mig, vil sælge billigt til os.
Så udbuddet er meget lille.

Skal jeg pege på en spiller, som jeg tror vi godt kunne finde på, at ligge bud ind på, så må det være Uhre, hvis vi sælger Wilczek.
Han har både fart og fysik, og samtidigt en fornuftig teknik.
Foruden det, er han ung, og har dermed videresalgs potentiale.
Men han koster formentligt også en 4-5 mio.

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 13:41:29 som svar til #16 af webmikkel
Thegreatdane(via web)

Har jeg virkeligt formuleret dét?

Der kan man bare se. Altså, hvis det er med den på, så lad os gå fra asken til ilden:

"Fortuna Düsseldorf, Holstein Kiel og norske Lillestrøm kæmpede med Brøndby IF om en underskrift fra Bellot, og det var altså en kamp, de blå-gule endte med at trække sig sejrrigt ud af."

Altså, forget about at konkurrere med andre klubber i DK, når Holstein Kiel næsten kan ligge arm med BIF. ;-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 14:21:22
Thegreatdane(via web)

Attituden er vigtig, ligesom deres fodboldkundskaber. Alle vil elske en kombination af disse to.

Der hvor vi køber for meget og for dårligt er netop: lejesvende + pensionatspillere ala trekløveren fra gamle fordumsdage (Elmander, Kalle, Agger), som jo er toppen af poppen. Det var et levn fra pensions-kulturen, der herskede i BIF under Per. Vi kom ikke af med den del af "forretningen", da de nye ejere ikke kunne stå for PR-fristelsen, og nok tænkte at deres aldre ikke var "for" høje.

I bagklogskabens lys skulle man have gjort mere ud af at undersøge deres "body-age". De tre havde ikke det fysiske niveau. Det må vi bare erkende. Og ja, Kalle spillede da 'okay' i en enkelt sæson, men det er bare ikke godt nok, når man så sidder på skadesbænken de to andre.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 15:51:14 som svar til #20 af Torben/Casual
Kapper(via mobil)

Hej

På den lange bane, så er jeg da enig i, at vi skal have flere af
egen avl på vores hold, men vi må jo indrømme at det der MC ikke har
været den store succes. Hvem der har skylden og hvad der skal gøres
for at få flere af egne talenter på 1. holdet, skal jeg lade være
usagt, men MC har indtil nu ikke vist dets berettigelse, hvis det
var mening, det skulle hjælpe BIFs 1. hold

Der skal vel også gå en del år før det slår igennem fuldt ud. Så vent du bare 6-8 år endnu, men kritikken af MC.

Indtil videre skal BIF naturligvis gerne lave nye førsteholdsspillere. Vi lider nok stadig under at en del bliver solgt, seneste eksempel er vel Hjulsager og Riza.
Folk som ville være dominerende i Superligaen.
Indtil økonomien er bedre kan vi ikke forlænge med alle talenterne og vi må nok desværre accepterer en øget andel af ikke egne...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.06.2017, kl 17:25:21 som svar til #24 af Thegreatdane
webmikkel(via web)

I en kontekst hvor vi bl.a. snakker om at det er billigere at hente udlændinge end danskere siger du at "Danske spillere er blandt de billigste spillere i verden", hvilket jeg tolker som "at danskere skulle være særligt billige, og det derfor ikke giver mening at købe udenlandske spillere".

Hvis du synes det er en fejltolkning, kan du bare sige det. Jeg har ingen grund til at lave stråmandsargumenter.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 06:32:08 som svar til #27 af webmikkel
Jens - Yellow Madness(via web)

Tilslutter mig dem der ikke kan se "fremmede" danskere som mere Brøndby IF'ere end udenlandske spillere, der har altid har været i Brøndby IF (i deres danske karriere)

Robert Skov er jo Silkeborg-mand, intet ondt i det..

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 08:39:56 som svar til #20 af Torben/Casual
NewBridge(via web)

Det er fint med tiltro til den sportslige ledelse - men følelse for mig er stadig den samme. Jeg bliver sgu ærgerlig over udsigten til en formodet start 11,med 1 dansker! Det kan nå at ændre sig endnu... Meget af min frustration går på at vi sætter Kliment ind i stedet for Corlu når der skal skiftes ind til sidst i kampene, at vi nærmest religiøst bruger Sikosek (når han ikke er i karantæne) frem for Holst eller Crone - eller bruger Zsholt og ikke Holst på midtbanen - Det kræver mod at bruge vores unge folk, og jeg håber inderligt at vi ser mere til Enemark, Tobias Noer, Kabongo næste år... De har været med på bænken, men spilletiden har været meget begrænset...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 09:58:07 som svar til #29 af NewBridge
kewell(via web)

Zorniger vil altid bringe den spiller, han mener der er bedst.
Vi er ikke FCN, og har ikke den luksus, at vi bare kan bringe vores unge, og så acceptere en 8. plads i rækken.
Vi er nødt til at være med i toppen hvert år, ellers lyder der jo først ramaskrig blandt os fans.
Unge spillere, som har talentet, skal nok også vise det gennem træning og reserveholdskampe, og gør de det, så får de også chancen.
Vi må bare acceptere, at der er langt fra gode ungdomsspillere, til toppen af Superligaen, hvorfor det er begrænset, hvor mange vi får igennem.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 10:22:00 som svar til #30 af kewell
William(via web)

Men hvis man for alvor vil satse på talenterne, så må man give dem chancen selvom der lige pt måske er en der er bedre. Hvis Hjulsager ikke havde fået alle de kampe under TF (hvor han tit var elendig), så var han ikke blomstret op under AZ.

Nogle gange må en spiller som i dag måske er 5% dårligere end end sin 10 år ældre konkurrent blive valgt først. Fordi han så med spilletid en dag i fremtiden kan blive måske 20% bedre end den 10 år ældre konkurrent. Der skal holdet som helhed så være stærkt nok til at kompenserer for de 5% vi mister. Men det er mange fans ikke villige til at accepterer og hvis klubben ikke accepterer det, så får vi aldrig kørt egne talenter ind.

En spiller som kun har spillet U19 kampe vil jo aldrig - i sine første seniorkampe - være bedre end en 28-årig udlænding (med 200+ kampe) som vi kan hente fra fx 2. Bundesliga. Der må man gå idt på kompromis når det rigtige talent der er. Wass, Mike Jensen, Hjulsager osv. var jo elendige i deres første kampe. Delaney det samme - men fck er så overlegne at de godt kan give et enkelt talent af gangen chancen engang imellem. Det niveau skal vi også gerne nå - mod bundholdene og i cup kampe fx.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 10:40:59 som svar til #27 af webmikkel
Thegreatdane(via web)

I en kontekst hvor vi bl.a. snakker om at det er billigere at hente
udlændinge end danskere siger du at "Danske spillere er blandt de
billigste spillere i verden", hvilket jeg tolker som "at danskere
skulle være særligt billige, og det derfor ikke giver mening at købe
udenlandske spillere".

Hvis du synes det er en fejltolkning, kan du bare sige det. Jeg har
ingen grund til at lave stråmandsargumenter.

Beklager hvis du er fornærmet, men det var jo dig, der tolker videre på mine udsagn.

Der er to ting ved mit statement:
1. Vi burde over tid kunne få priserne i DK op mht. salg til det større Europa.
2. Vi burde måske gå tilbage til den strategi, der gjorde til mastodonter. At købe danske profiler med henblik på videresalg.

Det er dét, der gør at FCK dominerer for tiden. De har haft held til skubbe grænserne for deres mindstepris, når de sælger til udlandet, og har haft held med at købe danske profiler med henblik på videresalg.

Det store spørgsmål er 'hvordan'? Og der er det jo lange, gode kontrakter, sportslig succes, store netværk, og stædig forhandling, der skubber ved den her mekanisme. Måske er der nogen, der ved mere om problematikken?
Tak for din kommentar, Mikkel!

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 11:00:05 som svar til #31 af William
kewell(via web)

Det er vi ikke uenige i, men f.eks. Hjulsager, han fik kun hans kampe, fordi alternativerne ikke leverede.
Vores kanter under Thomas Frank, var en evig akilleshæl, hvor vi oftest kun havde en enkelt præsterende kant, og derfor gav Frank, forståeligt nok, Hjulsager ekstrem lang snor.
Havde vi ramt bedre med de kanter, vi købte dengang, var Hjulsager formentligt røget videre, og vi havde klaret os bedre i ligaen dengang.

Og nu skal vi også lige have et scenarie, hvor en ung spiller, blot er 5% dårligere end første valget.
Man kan argumentere for Crone/Sikosek kampen, men man skal også huske, at Crone ikke er løsningen, heller ikke i fremtiden, på venstre back.
Han er en potentiel højre back til fremtiden.
Og man skulle jo også gerne have fundet en ordentlig løsning på venstre backen, hvorfor jeg synes det giver god mening, at bruge Sikosek, indtil den dag, hvor Zorniger endegyldigt vender fingeren nedad.
Holst har fået rigtigt mange kampe, og hvor vi er mange, der godt kan lide ham, og hans indstilling, så må vi også bare erkende, at han er for langt, fra en start plads hos os, med det niveau han har vist over sine mange kampe.
Hvis vi skal spille med i toppen, bør Holst ikke figurere i den bedste start 11'er.
Derfor er han også klogeligt søgt videre, mod et sted hvor fast spilletid er mere opnåeligt.
Vi har en Kabongo i centerforsvaret, men også her er der formentligt stadig for langt.
Vi har desuden tre centerforsvarer, som nok ikke vil acceptere en bænkplads, og som, jeg også mener, har niveau til en start formation.
Derfor er det også et problematisk sted, at smide eksempelvis både Arajuuri og Hermansson på bænken.
Jeg har dog tiltro til, at Kabongos tid nok skal komme, og han er også stadig meget ung.
Så har vi Corlu, som jeg faktisk har efterspurgt nogle flere minutter til et par gange.
Men som modargument, er der jo nok en årsag til, at han ikke har fået mere spilletid.
Men det er som udgangspunkt den eneste jeg kan få øje på, af vores egne unge, som i denne sæson, kunne have fået mere spilletid, og der må jeg også erkende, at min tillid til Zorniger, rækker ud over mit, trods alt fjerne, kendskab til Corlu, som jo begrænser sig til hans reserveholdskampe, samt de få minutter han har fået på 1. holdet.
Jeg har også hørt Zorniger udtale: "Med bolden var Corlu dominerende". Så det vidner nok om, at det er på andre parametre, at Zorniger har fundet ham for let, og med hans udløb, virker det ikke til, at han er i planerne for fremtiden.
Og så er der jo ret beset ikke flere tilbage i truppen, andet end Juel Andersen, Pryts og Arndahl, og der er jo naturlige årsager til, at de ikke har fået minutter endnu.
Så den manglende "tillid" til talenterne, skyldes i høj grad også, at niveauet hos dem, endnu er for langt fra øvrige spillere i truppen.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.06.2017, kl 10:03:34 som svar til #32 af Thegreatdane
Iver(via web)

Der er to ting ved mit statement:
1. Vi burde over tid kunne få priserne i DK op mht. salg til det
større Europa.

Enig. Kommer når spillerne præsterer bedre, har vi jo allerede set med Durmisi og Hjulsager som vi fik gode penge for trods kort tid til kontraktudløb.

2. Vi burde måske gå tilbage til den strategi, der gjorde til
mastodonter. At købe danske profiler med henblik på videresalg.
Ja og nej. Problemet er, at de danske priser er presset for højt op når vi er køber. Og de spillere vi vil købe vil ofte have bud fra udlandet hvor lønnen er højere og skatten lavere. Og vi har ikke råd til at satse for meget - for selvom vi køber 4 danske profiler, så er det stadig næsten umuligt at blive mester samt at komme i det lukrative EL gruppespil. Det er heller ikke noget de skaffer os 3.000 ekstra tilskuere pr. hjemmekamp.

Det er dét, der gør at FCK dominerer for tiden. De har haft held til
skubbe grænserne for deres mindstepris, når de sælger til udlandet,
og har haft held med at købe danske profiler med henblik på
videresalg.
Ja, de har satset fordi de har kunnet tåle ikke at blive mester i 3 år i træk (2012-2014), men til gengæld har de været i gruppespil i 3 eller 4 ud af de seneste 5 år. Og de er i år seedet i den afgørende CL-runde, mens vi ikke engang er seedet i 3. kval.runde til EL. Det er vi måske om et år, men så skal vi stadig op mod en meget, meget svær modstander i 4. runde.

Det store spørgsmål er 'hvordan'? Og der er det jo lange, gode
kontrakter, sportslig succes, store netværk, og stædig forhandling,
der skubber ved den her mekanisme. Måske er der nogen, der ved mere
om problematikken?
Tak for din kommentar, Mikkel!
Hvis vi havde forlænget med Phiri og Hjulsager i tide havde vi måske fået 10 mio. mere for Hjulsager, og vi kunne have fået 10 mio. for Phiri. Det er 20 mio. mere, som selvfølgelig kunne bruges på at hente de danske spillere du nævner, men det er bare ikke sikkert at det er nok.

Hvis vi skal være gode nok til at komme i EL, så skal vi hente så store danskere hjem som fx Lasse Schjøne, Lasse Vigen eller lignende typer der er i landsholdsklasse. Og de koster penge både i transfer og i løn

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.06.2017, kl 14:12:19 som svar til #34 af Iver
bobas(via web)

Gennemgående sælger vi måske for hurtigt og for billigt. Når jeg tænker på at det er meningen at Zanka skal indbringe 30 millioner....
At sælge Hjul var en kæmpe fejl efter min mening.
I øvrigt så kan man ikke vinde uden at satse.
Der findes tusindvis af gode unge spillere, man skal bare finde dem og det ser ikke ud for mig at vi er verdensmestre på området.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.06.2017, kl 15:58:32 som svar til #35 af bobas
Iver(via web)

At sælge Hjul var en kæmpe fejl efter min mening.

Vi havde intet valg, og det af 2 årsager:

1: Kontrakten tæt på udløb
2: Agentens økonomiske interesser samt spillerens interesse var at skifte til udlandet nu. Og det virker jo som om han er dygtig nok og ikke er gået i stå, så Hjulsager kan jo ikke være utilfreds med sit valg.

I øvrigt så kan man ikke vinde uden at satse.
Korrekt. Men man kan ikke bruge penge man ikke har. Du - af alle - må kende klubbens historik. Klubben har satset lidt ved at hente Kliment, og det får de jo også på puklen for.

Der findes tusindvis af gode unge spillere, man skal bare finde dem
og det ser ikke ud for mig at vi er verdensmestre på området.
Det er en meget svær disciplin. Du skal finde en spiller med et potentiale, som 10-20 andre scouts ikke har set fidusen i.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.06.2017, kl 18:19:54 som svar til #36 af Iver
bobas(via mobil)

Iver. Du ved jeg kender historien, men når jeg mener at en gang imellem skal man satse så mener jeg ikke at smide penge væk som under Per. Jo mere forarbejde jo større succes. Vi har faktisk også smidt utrolig mange penge til ingenting de sidste par år efter Per. Helt utilgiveligt.
Du har selvfølgelig ret om talenter. De er svære at finde, men man kan ikke sidde på sit eget bagdel og finde dem.
Jeg har altid ment at for de rette fagfolk skal man betale fordi de penge er givet godt ud. Jeg har sagt mange gange at træneren kan være den dyreste udgift. Herunder mener jeg også den rette scouting. Der er mange klubber i verden men endnu flere spillere. Man skal bare finde dem... Nemt sagt, men nogle gør det og det kunne ligeså godt være os som andre.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.06.2017, kl 07:56:05 som svar til #37 af bobas
Jens YM(via web)

Man kan også gøre det mere enkelt, scoutingmæssigt..

Kig på hvem de store klubber, dem der virkelig satser - Chelsea, Manchester City, Barcelona - og hvad de nu hedder..

Se på de spillere der IKKE slår igennem, man skal huske det er sikkert nogen af verdens bedste scouts, som har fundet dem.

Muligheden for at finde spillere, helt selv - tror jeg er svær. For hvad skal man se efter? Man skal jo netop se efter dem der har "skjult potentiale" - eftersom ellers er der større klubber, som er på banen..

(PS. Man kan ikke se skjult potentiale)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.06.2017, kl 15:29:25 som svar til #38 af Jens YM
bobas(via web)

Jens - det er bestemt også en måde man kan gøre det på og måske med succes. Har man dog været i en af de store klubber og blev kasseret så kan prisen stadigvæk være meget høj.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.