B4 logo - den vrede koala
Hvis nogen ønsker en plan for sin dag, bør de få sig et job i en bank. (sagt på træningslejren i Dubai)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.29.05.2017, kl 12:03:21 Seneste opdatering: d.15.07.2017, kl 09:32:11
William(via web)

Truppen 2017/18 (Den Store Transfertråd)

Denne tråd prøver at skabe et overblik over truppens situation hen mod sæsonen 2017/18.

Den aktuelle spillertrup:

01: Frederik Rønnow
16: Adam Kwarasey
30: Viktor Anker

04: Benedikt Röcker
05: Gregor Sikosek
06: Hjörtur Hermannsson
13: Johan Larsson
23: Paulus Arajuuri
27: Svenn Crone
38: Joel Kabongo

10: Hany Mukhtar
11: Zsolt Kalmár
17: Rezan Corlu
19: Christian Nørgaard

09: Teemu Pukki
14: Kevin Mensah
20: Kamil Wilczek
22: Gustaf Nilsson

Tilgange:
- Mads Juel Andersen (tilbage fra leje i HB Køge hvor han har været fast mand)
- Gregers Arndal-Lauritzen (rykkes op fra MC, venstreback og 98'er)

Afgange:
- Frederik Holst (kontraktudløb)
- Jan Kliment (lejeaftale udløb)
- Lebogang Phiri (kontraktudløb)
- Rodolph Austin (kontraktudløb)
- Thomas Kahlenberg (karrierestop)

Mulige tilgange:
- Rani Khedira (AZ mand fra Leipzig som har fået løbepas. ville passe godt som 6'er eller måske defensiv 8'er)
- Jan Kliment (Brøndby har endnu ikke besluttet om man vil beholde ham)
- Christian Enemark (Højreback og 99'er, ros og debut af AZ, kunne måske rykkes op fra MC)
- Jacob Pryts Larsen (Målmand og 98'er, kunne bruges som ny 3. keeper hvis Rønnow smutter og Kwarasey tager over - var i truppen mod Panathinaikos og har fået lidt kampe for Næstved i foråret)

Mulige afgange:
- Frederik Rønnow (det virker meget sandsynligt at Rønnow sælges)
- Johan Larsson (kontraktudløn næste sommer og vil ikke forlænge, virker også sandsynligt at han sælges)
- Kamil Wilczek (er blevet rygtet væk, ikke været så god i foråret)
- Teemu Pukki (Kunne være fedt hvis han blev, men hvornår har en angriber sidst lavet 20 kasser i Superligaen uden at blive solgt?)

Den mulige spillertrup 2017/18:
(Udfra devisen om at vi gerne skal have 2 til hver plads (dog 3 keepere.)

16: Adam Kwarasey
30: Viktor Anker
00: Jacob Pryts Larsen

Kommentar: Kwarasey er ny førstekeeper og Anker samt Pryts Larsen bliver forfremmet til hhv. 2. og 3. keeper. Hvis Kwarasey ikke har overbevist AZ hentes en mere rutineret konkurrent og enten Anker eller Pryts udelejes.

04: Benedikt Röcker
05: Gregor Sikosek
06: Hjörtur Hermannsson
23: Paulus Arajuuri
27: Svenn Crone
38: Joel Kabongo (kunne blive udlejet)
00: Mads Juel Andersen (kunne blive udlejet igen)
00: Gregers Arndal-Lauritzen (kunne blive udlejet hvis man vil have stærkere konkurrent til Sikosek)
00: Ny HB (hvis Larsson skifter)

Kommentar: God bredde og mix mellem unge og gammel. To til HB (Crone og Larsson afløser), to til VB (Sikosek og Arndal (evt, ny spiller), tre rutinerede stoppere (Röcker, Hermannsson og Arajuuri) suppleret med en ung (Kabongo/Juel - den anden udlejes).

10: Hany Mukhtar
11: Zsolt Kalmár
17: Rezan Corlu
19: Christian Nørgaard
00: Ny 6'er backup til Nørgaard
00: Ny 8'er
00: Ny 8'er
00: Evt. ny midtbanemand til bredden (så vi har 8 til 4 pladser), kunne være en fra MC, Warming (00'er fra U/17) er måske lige ung nok selv som 8. mand.

Kommentar: Sikre startere på 6'eren (Nørgaard) og 10'eren (Mukhtar). Kalmar og Corlu er i første omgang nok bedst til bredden som enten offensiv 8'ere eller 10'ere. Troels Bech har annonceret at der kommer mindst 3 nye, det skulle gerne være en offensiv og en defensiv 8 som begge er startere og så en 6'er som kan kan tage over fra Nørgaard når han nok sælges inden for 1-2 år. Mensah kan måske også bruges hernede, i så fald skal vi have en ekstra angriber til bredden.

09: Teemu Pukki
14: Kevin Mensah
22: Gustaf Nilsson
00: Ny angriber
00: Ny angriber (hvis både Wilczek og Pukki smutter)

Kommentar: Forhåbentlig mister vi ikke både Pukki og Wilczek. Pukki er klart den bedste af de to, men forhåbentlig kan vi holde på ham som med Mukhtar. Kunne være spændende at få en angriber helt efter AZ' hoved ind som starter. Kliment spøger lidt, men virker ikke som en AZ for alvor tror på.

TL;DR: Alt i alt ser vi okay ud i bredden bortset fra midtbanen. Måmandsposten ser okay ud, skulle Rønnow smutte har vi Kwarasey og evt. penge til en god konkurrent hvis AZ ønsker det. Forsvaret trænger måske til en ny/bedre VB og en ny HB hvis Larsson smutter, jeg tror AZ er tilfreds med den centrale del pt. Midtbanen skal have 3-4 nye, heraf to startere til 8'er positionerne. Angrebet ser fint ud pt, men der skal hentes fuldgode erstatninger hvis Pukki og/eller Wilczek sælges.

Hvordan tror i holdet kommer til at se ud? Hvilke spillere tror i bliver de nye? Og hvem kan vi holde på og ikke holde på?

+10 +1 Besvar

72 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 13:47:50
Trequartista(via web)

Tak for initiativet og et godt oplæg. Det er godt at kunne samle diskussionerne ét sted.

Lad mig supplere med tilgange og diverse mere eller mindre omtalte/realistiske rygter:

Forsvar:
- Mads Juel Andersen bliver hentet tilbage, selvom Køge har forsøgt at forlænge lejekontrakten ([3point.dk] Bragt 29/5

Midtbane:
- Rani Khedira (Udløb nu) (som du selv nævner)
- Emiliano Marcondes (kontraktudløb 31/12-17): Tipsbladet siger, at Marcondes er på blokken hos Brøndby til sommervinduet [www.tipsbladet.dk] Bragt 10/2-17.
- Petar Brlek: Rapporteret af diverse internationale medier på twitter, og senest Søren Sorgenfri her: [nordicbetblog.dk] Bragt 25/5-17
- Jeppe Andersen (udløb nu). Blev omtalt flere gange i vinterens transfervindue, eksempelvis her: [www.tv3sport.dk]
- Lasse Vigen (30/6-18): Blev spekuleret til Brøndby i vinters, men i stedet udlejet til Burton fra Fulham. Oprindeligt kun interesseret i halvt års leje, men ting kan jo have ændret sig.
- Uffe Bech (udløb 30/6-19): EB (iflg Tipsbladet) spekulerer i Uffe Bech som emne i Brøndby, dog uden at det tyder på de har noget særligt at bygge det på: [www.tipsbladet.dk] Bragt 29/5

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 14:05:10
Iver(via web)

Gider ikke kommentere på navne. Troels Bech plejer at have godt styr på det, og han er god til at holde det udenfor pressen. Så tror stadig der kommer en kanin eller 3.

Vigtigst er at bygge på holdet. Hvad har vi manglet i denne sæson?
- mere målfarlige midtbanespillere
- lidt mere fysik, så vi er farligere på dødbolde både i forsvaret og angrebet
- en bedre defensiv venstre back
- nogen gange kunne vi godt brugere mere fart i forsvaret, men jeg er meget tilfreds med deres styrke generelt.
- Nørgaard skal ned som 6'er, så vi skal bruge 1-2 nye 8'ere. Alternativt en ny 6'er der er bedre end Nørgaard

Generelt skal vi ikke hente ind til bredden. Vi skal hente folk ind som vi tror kan gå ind i startopstillingen.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 14:10:45 som svar til #1 af Trequartista
Iver(via web)

- Emiliano Marcondes (kontraktudløb 31/12-17): Tipsbladet siger, at
Marcondes er på blokken hos Brøndby til sommervinduet

Arh, det giver måske god mening. Marcondes sad på bænken i går, hvilket undrede mig, men det kan jo være fordi de satser på at sælge ham (ikke nødvendigvis til os), og så skal han ikke blive skadet da dette transfervindue er sidste chance for FCN til at få penge for ham.

Kunne umiddelbart være en god spiller, MEN det kræver at han ser BIF som andet end et springbræt.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 14:23:55 som svar til #3 af Iver
William(via web)

Hvis en spiller skal bruge Brøndby som springbræt (hvilket en ung spiller jo trods alt gerne skal have ambitioner om når han spiller i Brøndby), så skal han jo slå til. Dvs. indfinde sig under AZ og hans spillestil, spille sig på holdet og fungerer med holdkammeraterne og præstere kontinuerligt på et højt niveau over 1-2-3 sæsoner.

Med andre ord, hvis man skifte fra en sub-klub som FCN til Brøndby og for at bruge denne som springbræt så er det også fordi man vil Brøndby.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 14:26:36 som svar til #1 af Trequartista
William(via web)

Mads Juel lyder spændende, jvf:[3point.dk]

Virkelig ærgerlig der ikke er en rediger kanp, så kunne jeg opdatere original posten med rygter og bekræftede handler.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 15:03:08 som svar til #3 af Iver
Saxen73(via web)

- Emiliano Marcondes (kontraktudløb 31/12-17): Tipsbladet siger,
at

Arh, det giver måske god mening. Marcondes sad på bænken i går,
hvilket undrede mig, men det kan jo være fordi de satser på at sælge
ham (ikke nødvendigvis til os), og så skal han ikke blive skadet da
dette transfervindue er sidste chance for FCN til at få penge for
ham.

Kunne umiddelbart være en god spiller, MEN det kræver at han ser BIF
som andet end et springbræt.

Jeg håber virkelig ikke at vi henter Marcondes. Jeg syntes at han er gennem usympatisk spiller. Hele tiden pisse provokerende og smider sig ved en hver lejlighed.
Arrogant fodboldspiller som er en skændsel på niveau med Zanka. Vurderer ham faktisk værre.....

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 15:37:21 som svar til #6 af Saxen73
MightyJ(via web)

Marcondes har tysset på fck's fans, så han er mere end velkommen - derudover ville han passe perfekt ind i taktikken :-)

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 16:15:22 som svar til #6 af Saxen73
kewell(via web)

Fck'erne havde ham, så det alene er et kæmpe plus i min bog.
Derudover er han en type vi mangler, til at "lege" med Mukhtar på vores midtbane.
Derudover har han ved flere lejligheder antydet, at han ret godt kan lide Brøndby.
Han er mere end velkommen.
Om ikke andet, mangler vi lidt en "Mike Jensen" som kan få fck'erne ud af balance.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 16:33:17 som svar til #3 af Iver
Aggerdoooo(via web)

- Emiliano Marcondes (kontraktudløb 31/12-17): Tipsbladet siger,
at

Arh, det giver måske god mening. Marcondes sad på bænken i går,
hvilket undrede mig, men det kan jo være fordi de satser på at sælge
ham (ikke nødvendigvis til os), og så skal han ikke blive skadet da
dette transfervindue er sidste chance for FCN til at få penge for
ham.

Kunne umiddelbart være en god spiller, MEN det kræver at han ser BIF
som andet end et springbræt.
Mon ikke at spillere som Marcondes, Ingvartsen og Mathias Jensen startede ude for at give dem en lille puster inden U21-EM.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 16:38:32 som svar til #8 af kewell
kewell(via web)

havde = hader hvis man skulle være i tvivl.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 17:31:40 som svar til #6 af Saxen73
Mandriel/Oliver(via web)

Arrogant fodboldspiller som er en skændsel på niveau med Zanka.
Vurderer ham faktisk værre.....

Værre end Mathias? Er det muligt?

+8 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 19:28:59
Thegreatdane(via web)

Godt initiativ!

Før jeg læser og giver egne bud, så siger jeg lige følgende:

Vi har en gylden mulighed for at kunne bruge talenter som vi førhen har brugt lejesvende. Med så mange fejl vi begår burde vi lade de unge begå dem i jagten på et gennembrud.

Gregers, Crone, Kabongo, Corlu og Nilsson samt hvem der nu er på vej frem, Frederik Nørrestrand (tror jeg) fx.

Det er ingen hemmelighed, at vi ikke længere er blandt de klubber der bruger mest egen avl, og det er ellers tydeligt, at det kan lade sig gøre. Så hermed er der givet en bøn henmod at bruge talenterne mere som indhop, og måske skippe en eller to ekstra lejesvende man "har brug for at gardere sig med".

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 20:18:30 som svar til #12 af Thegreatdane
William(via web)

Ja, jeg ser også gerne at "4. angriberen", "4. stopperen", en af vores reserve backer og 1-2 af vores midtbanefolk er unge spillere. Ikke nødvendigvis allesammen U19 spillere, men spillere som er så unge at de ikke absolut behøver 30+ kampe for at udvikle sig. Crone, Greko, Enemark, Warming, Nilsson, Corlu, Holst har været eksempler på dette i denne sæson. Kliment, Urena, Yun, Kahlenberg, Albrechtsen og Juelsgaard er tilgengæld spillere som kunne have været erstattet med unge spillere (det blev nogle af dem så også i løbet af sæson).

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 21:56:30
Djak(via mobil)

Grundlæggende tror jeg ikke at vi har været så attraktive som vi er nu, siden Laudrup. Vores spillestil og AZ's personlighed og tilgang til træning (hårdhed og seriøsitet) har skabt genklang og jeg tror (håber) det er noget mange i suppen (måske endda Norden) godt kunne tænke sig at prøve.. Ikke mindst talenter der hører at der er internationalt snit over det og kan bruge det som forberedelse til et udenlands eventyr.. Derudover tæller sølv x2 og gode præstationer europæisk også med.. Det fremgår at vi har tabt kampen om spillere til fcm på lønnen (fx dal hende jeg ellers meget gerne havde set), men jeg tror ovennævnte faktorer kan opveje en lavere løn for nogen.. De øvrige har jeg det fint med graver efter guld på heden eller andetsteds.. Generelt ser jeg en stor værdi i at rippe de øvrige klubber i suppen, der hvor det giver mening (hvor vi ikke skal betale overpris). Det har vi tidligere gjort med stor succes, og det giver også os spillere som vi kender og som kender os.. Hvis vi kunne snuppe bare et par stykker af Bartolec (fcn), Robert Skov, Sammy Skytte (begge Silkeborg), Jens Odgaard (LBK) eller lignende ville det være fantastisk..

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 21:57:04
Iver(via web)

Kan vi bruge Jeppe Andersen og/eller Mads Hvilsom? Hvilsoms udtalelser om at de ikke var klar fra start i går lyder som om han ikke er imponeret af hverken medspillere eller klubben som helhed. EfB ligner et galehus.

Og hvor spiller Emil Berggreen egentlig i dag?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 22:02:14
SLEORT(via web)

Jeg håber, vi går efter at sælge Rønnow, Pukki og Larsson og potentielt også Wilczek, hvis buddet er rigtigt. Ja, det er gode spillere, nogle af dem endda pissegode, men vi har bare muligheden for at lave nogle kanonsalg, som virkelig kan rykke ved klubbens økonomi. Rønnows pris bliver næppe nogensinde højere, mens han spiller for os, og Pukkis et års-kontrakts påvirkning af salgsprisen opvejes forhåbentlig af, at han er brandvarm og derfor tiltrækker mange klubbers interesse. Larsson er lidt samme historie, bare i noget mindre målestok. Det er nu, vi kan få markedspris eller måske endda en smule mere for ham.

Alternativet er besværlige og ikke mindst DYRE kontraktforlængelser, der måske/måske ikke lykkes. Så vil jeg altså langt hellere skyde dem af sted. Klubbens image har også brug for nogle flere gode salg. Det gavner klubbens forhandlingsevne i de kommende år, og det sender et godt signal til de dygtige spillere, der godt kan se sig selv spille for os, men som er nervøse for at sidde fast.

Jeg tror på, det er den strategi, der på sigt vil give os mest sportslig succes. Ja, vi kan teoretisk set også holde sammen på holdet og komme i EL, og så henter vi pengene der. Men det er ikke den fremgangsmåde, der er en del af strategi 6.4, som jeg bakker fuldt og helt op om.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 22:12:17 som svar til #15 af Iver
Trequartista(via web)

Jeg troede ikke du ville kommentere på navne? ;-)

Men jo, Jeppe Andersen er et godt bud, synes jeg.
Mads Hvilsom ligner en skygge af sit Hobro-jeg. Men måske i en anden spillestil og på et hold, der fungerer, kan han genfinde formen. Som type kunne han godt passe ind tror jeg.

Berggreen er i Mainz, hvor han i januar 2016 kom til fra et ekstremt succesfyldt ophold i Braunschweig. Han har bare ikke spillet én eneste kamp, pga vedvarende og gentagne knæskader. En trist historie.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 22:31:15
tct1979(via mobil)

Sylvester Igboun
[en.m.wikipedia.org]

Moritz Leitner
[en.m.wikipedia.org]

Marc Rzatkowski
[en.m.wikipedia.org]

Mike Jensen
[en.m.wikipedia.org]

Michael Krohn Dehli
[da.m.wikipedia.org]

Timo Perthel
[en.m.wikipedia.org]

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 23:05:49
tct1979(via mobil)

Thulani Serrero
[en.m.wikipedia.org]

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 08:04:15
Rush(via web)

Ja, Krohn-Dehli så god ud mod Real Madrid. Så han ville nok også pynte hos os. Men hans førsteprioritet er nok Sevilla.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 10:48:52
Thegreatdane(via web)

To løsgående rygter:

[www.bold.dk]

Bellot, en keeper.

Quaschner, en angriber.

Begge med en fortræffelig klub, men pauvert CV. Det bliver et kæmpe NEJ TAK her fra. Men fint med rygter, knap så fint med rygter om spillere, der måske nok hellere skulle til Esbjerg og 1. div.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 10:50:26 som svar til #20 af Rush
Thegreatdane(via web)

Krohn er god nok til at komme tilbage, men har for mange skader.

Jeg har været klar til at skyde enhver idé om gamle koryfæer til Brøndby ned, men Krohn spiller jo faktisk på øverste hylde - stadigvæk. Hvis ikke han var skadesplaget, så ville jeg sige god for det.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 12:04:50 som svar til #22 af Thegreatdane
William(via web)

Krohn skulle vel spille på Nørs plads (løbepensum taget i betragtning). Så mener ikke det ville give meget mening. Vi skal have en ny 6'er, men gerne en som kan tage over om 1-2 år når Nør sælges til udlandet.

Lidt som med Kalle (ved godt Krohns niveau er højere, selv efter skaden) så passer en gammel spiller måske ikke så godt ind i AZ' måde at spille på, med mange højtintensive løb og en indlæringskurve der kan tage tid (som med Austin), tid (og løbepensum) en spiller i slutningen af sin karriere nok ikke har så meget af.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 12:12:19 som svar til #21 af Thegreatdane
henrikTS(via web)

Kan ikke se hvad vi skal med de to som er rygtet fra Leipzig, så skal de i hvertfald være gratis og med løn-støtte euro fra EU.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 12:29:46 som svar til #24 af henrikTS
William(via web)

Ikke imponerende CV de to har.

Keeperen kunne give god mening hvis AZ vil have en til at sidde på bænken (og tror på Kwarasey) og hellere vil give Pryts og Anker spilletid (læs udlejning) end splinter i røven. Med hans CV taget i betragtning kunne han måske godt sidde der til en Toppel lignende løn/rolle.

Angriberen (har spillet meget kant, men det bruger vi jo ikke) har ikke et imponerende CV. Men AZ kender ham og nu kender han også niveauet i SL - så risikoen for at der bliver lavet Møllesten signings er mindre.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 14:32:12
Tingleff(via web)

Måske vi skulle overveje at få Hjulsager hjem..

Er allerede blevet sat til salg:

[www.farodevigo.es]

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 16:50:37
Thegreatdane(via web)

Den store hunds ultimative liste superliga-liste, version haps:
Jvf. Bech's udtalelse/forhandling i medierne om at danske spillere var for dyre, så får han lige en ønskeseddel fra mig.

Robert Skov - Silkeborg
Bubacarr Sanneh - Horsens
Viktor Palsson - Esbjerg
Ingvartsen*, Mathias Jensen, og Marcondes - FCN
Esper Ansen - Yngby K
Kasper Fisker - Randers FC

*urealistisk. Men der skal jo være nogen fejl i en liste.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 16:52:42 som svar til #26 af Tingleff
Thegreatdane(via web)

Wow, Hjulsager til at afløse Hjulsager.

Det kunne godt være, men så skal klub og spiller være villige.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 18:27:09 som svar til #18 af tct1979
Nissen(via web)

Kan se at Igboun er nævnt højere oppe. Løber hans kontrakt ud el. lign?
Tænker at en løn i Rusland nok ikke kan matches herhjemme...

Men han ville fandme være giftig i aktion, aktion, aktion :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 19:35:00
Jacob(via mobil)

Hvad med en.Christian Gytkjær 1860 München er på vej ned i 3 bundesliga mon ikke ham ville videre

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 22:35:35 som svar til #30 af Jacob
William(via web)

Han kunne i hvert fald lave mål i Norge, men god i Tippeligaen er ikke nødvendigvis lig et hit i Superligaen..

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 23:02:26
Le boss(via mobil)

Kunne man forstille sig en diamant der hedder

Nørgaard
Uffe Bech - Hjulsager
Mukthar

Synes ikke der skal hentes til forsvaret, mener det er rigelig fint. De bliver solgt fordi vi står væsentligt længere fremme på banen end tidligere. Ser hellere at Mads Juel, Enemark, nørrestrand, kabongo og Arndal får 5-10 kampe hver også spiller fast med

Crone - Paulus - Röcker - Sikosek

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 08:15:10
Kapper(via mobil)

Hjulsager er da ikke sandsynlig? Mon ikke Celta vil have penge for ham? Og Hjulsager kræver nok højere løn end hvad han blev stillet i udsigt i Brøndby. Plus vil han erkende et "nederlag" ved at skifte hjem nu?

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 11:05:34 som svar til #32 af Le boss
William(via web)

Tror ikke Hermansson bliver skiftet ud. Han er ung og en af dem der kun vil blive bedre med spilletid. Synes egentlig godt Crone kan få chancen på sin rigtige position, spørgsmålet er så bare om vi ikke skal have et mere rutineret alternativ end Enemark hvis han ikke slår til.
Sikosek har ikke slået til, men jeg mener egentlig at alle spillere fortjener mindst ½-1 sæson hvor de falder til på holdet/i landet/ med stilen osv. - medmindre de fuldstændig falder igennem (hej hej rector).

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 14:10:15
Le boss(via web)

Du har nok ret omkring Hermansson, men også fint at de 3 rotere fast.

Jeg synes ikke vi kan vurdere Sikosek på denne forårssæson, vi har ikke spillet godt og det smitter af på alle, også ham. Hvis ikke han bliver bedre til efteråret, så er det selvfølgelig slut. Men synes nogle gange, vi har været forhastet i vores måde at dømme ude.

Hjulsager tror jeg er svær, men han har den udfordring, at ledelsen er skiftet ud, og derfor ingen udsigt til spilletid - det kunne være et scoop. Ellers vil en Lasse Vigen være interessant.

Synes ikke vi bør gå efter Christian Gytkjær.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 14:11:24
Le boss(via web)

Hellere Martin Pusic som har gjort det fornuftigt i længere tid.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 15:49:27 som svar til #34 af William
Thegreatdane(via mobil)

Af Hermannson og Röcker ville jeg foretrække den sidste. Hermannson er en smule overvurderet og har jo også været i PSV. Men han kan måske nok forbedre sig. Håber bare at Zorninger er opmærksom på de mange individuelle fejl og placeringsvanskeligheder, der er i forsvaret

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 18:55:32 som svar til #33 af Kapper
Jakobb(via web)

Så kan han jo skelne til Andreas Cornelius - kom hjem efter et katastrofeophold i Cardiff - og allerede nu igen ryger ud i verden igen, efter et fint(for ham) ophold "hjemme".

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 20:16:40 som svar til #38 af Jakobb
Kapper(via mobil)

Ja bestemt. Det ville være en succes.
Jeg håber da Hjulsager kommer hjem og spiller her i to år for så at blive solgt for rigtige penge...

Man ser ofte at større klubber gerne ofre en ung dansker, hvis han var gratis eller nær gratis at hente..
Og det er meget sjældent den unge mand får gang i sin karriere for alvor (self. er der undtagelser)

Mvh

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.31.05.2017, kl 20:31:40 som svar til #35 af Le boss
William(via web)

Lasse Vigen vil være en drømmesigning i mine øjne.

Ung, dansker, erfaring fra U21 og Fulham, tilgængelig da Fulham nu satser på andre end ham, udviklings- og videresalgspotentiale, 8'er type som vi ingen har af pt og umiddelbart en som har niveauet til at gå direkte ind som starter.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.06.2017, kl 22:50:34 som svar til #40 af William
Porstmand Per(via mobil)

Jep, hent Vigen og lillebror Khedira. Så ser midtbanen noget bedre ud.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.06.2017, kl 23:59:55
William(via web)

Vito Hammershøj-Mistrati fra Helsingør virker ikke afvisende overfor Brøndby interesse: [www.tv3sport.dk]

En billig lottokupon og måske okay til bredden - kan også være AZ kan booste ham. Vi skal nok have en 3-4 midtbanespillere og de kan ikke alle være dyre, så Vito kunne måske være en fin, billig, rimelig ung, dansk spiller til bredden og måske med potentiale til mere.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.06.2017, kl 09:36:29
Porstmand Per(via web)

Kwarasey er på vej væk allerede:

[www.bt.dk]

Han har heller ikke været overbevisende. Spændende hvem der skal overtage fra Rønnow.
Anders Lindegaard? (Det var bare en fiks ide jeg lige fik).

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.06.2017, kl 12:18:11 som svar til #43 af Porstmand Per
William(via web)

Ja, han er væk nu: [3point.dk]

Højbjerg fra Esbjerg er også blevet nævnt.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.06.2017, kl 12:58:58 som svar til #44 af William
webmikkel(via web)

Højbjerg har sgu ikke været god denne sæson. Men hvis Lars Høgh vurderer at han har potentiale, og Esbjerg sælger billigt pga nedrykningen, så kan det vel gå an. Vi skal i hvert fald lande en målmand ASAP, da Rønnow jo kan blive solgt når som helst.

Håber ikke det bliver Mikkel Andersen, selvom det jo også er ret oplagt.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.06.2017, kl 17:23:33
tct1979(via web)

Håber på en af vores egne tager over

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.06.2017, kl 18:14:06 som svar til #46 af tct1979
Porstmand Per(via mobil)

På målmandsposten? Det er vist aldrig sket før.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 11:19:27
Nissen(via web)

Ville Mikkel Andersen ikke være et udmærket bud?
Synes han gjorde det fint i møgjylland

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 12:01:08 som svar til #47 af Porstmand Per
Jens - Yellow Madness(via web)

Faktisk påfaldende, Emeka Andersen - var han egen avl?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 13:37:23 som svar til #49 af Jens - Yellow Madness
Weser(via web)

Nej - Han kom fra Birkerød og var 23 da det skete så ikke egen avl ud fra hvad jeg kan finde

Det er faktisk lidt påfaldende at vi aldrig har kunnet besætte posten med en fra egne række...det tætteste vi har været på har vel været Zaza...men han skulle så forbi en del andre klubber før end at han kunne spille for sin barndoms klub

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 13:57:14 som svar til #47 af Porstmand Per
Trequartista(via web)

Michael Falkesgaard fik 9 kampe i overlevelsessæsonen...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 21:02:30
Le boss(via mobil)

Hvad med Tørnes?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 21:08:58
Iver(via web)

Vi havde på et tidspunkt (så vidt jeg husker) både Kasper Ambrosen og en anden god ungdomskeeper, men hvor man satsede på den "forkerte".

Så har vi haft Kim Drejs, der dog kom fra IF Hjorten og via ågf.

Stephan Andersen var også talent i klubben, men røg desværre videre. Man må have satset på en anden.

Tørnes kom fra Lyngby.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 22:10:11 som svar til #53 af Iver
Kapper(via mobil)

Hej
Man satsede vist på en mand ved navn Mogens Krogh.

Så må du selv vurdere om det var en fejl eller ej.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 10:11:09 som svar til #54 af Kapper
Funny Man(via web)

Hej

Ja, der er kun 18 år mellem Krogh og SA. 🤦🏻‍♂️

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 11:57:30 som svar til #55 af Funny Man
Mandriel/Oliver(via web)

Jeg går ud fra at Kapper hentyder til Ivers første bemærkning om et sats - Kasper Ambrosen vs. en anden.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke. :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 14:30:42
webmikkel(via web)

Tror ikke der er nogen tvivl om, at vi på sigt skal satse på vores unge målmænd, da Pryts og Anker er nogle af de eneste i den årgang der har potentialet til førsteholdet. De er bare stadig for unge - særligt da de er målmænd - så det giver mening at vente et par år med at give dem chancen i start11.

Spørgsmålet er så om de begge gider blive hængende så længe... Det gad Zaza og Stephan Andersen i hvert fald ikke :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 14:37:19
webmikkel(via web)

Når man ser det i et større perspektiv, er det lidt bekymrende, at en kæmpe andel at vores største talenter er målmænd, når vi nu har en så dårlig historik ift at målmandstalenter slår igennem på A-holdet...

Anker (98), Pryts (98), Haugervig (99), Hermansen (00), Rossil (01)... Bemærkelsesværdigt så gode vi er til at lave målmænd, i en periode hvor vores talentafdeling generelt ikke har været skide heldig.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 15:31:22 som svar til #58 af webmikkel
Aggerdoooo(via web)

Hvad får dig til at sige, at det er store målmandstalentet? Pryts kunne ikke engang spille sig ind som fast mand i Næstved, et bundhold i 1. division, i foråret.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.10.06.2017, kl 16:18:40 som svar til #59 af Aggerdoooo
webmikkel(via web)

Hvad får dig til at sige, at det er store målmandstalentet?

At de alle spiller jævnligt på U-landsholdene, i modsætning til de fleste af deres holdkammerater.

Pryts blev bare hentet til Næstved for at presse deres førsteholdsmålmand. Det er overhovedet ikke en katastrofe at han kun fik 3 kampe. Knægten er 18 år. Hvornår har du sidst set den alder som fast målmand på et 1.divisionshold?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.06.2017, kl 00:27:13 som svar til #60 af webmikkel
Aggerdoooo(via web)

Hvad får dig til at sige, at det er store målmandstalentet?

At de alle spiller jævnligt på U-landsholdene, i modsætning til de
fleste af deres holdkammerater.

Pryts blev bare hentet til Næstved for at presse deres
førsteholdsmålmand. Det er overhovedet ikke en katastrofe at han kun
fik 3 kampe. Knægten er 18 år. Hvornår har du sidst set den alder
som fast målmand på et 1.divisionshold?
Min pointe er blot, at mange skriger op om, at vores målmænd er så store talenter. Jeg ser endda flere sige, at Anker eller Pryts allerede nu bør være reservemålmand for vores kommende førstekeeper. Det er jo sindssygt. Og jeg har i øvrigt set flere af vores u-kampe i år. Hauervig ser ud til at være et fint talent, men Hermansen har slet ikke imponeret mig.

Jeg synes da også, at vi har flere fine talenter i marken, vi kan håbe på. Spillere som Nærrstrand, Brajanac, Warming, Bruus, Lindstrøm, Kabongo, Pyndt bare for at nævne nogle stykker.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.06.2017, kl 16:47:45 som svar til #54 af Kapper
Iver(via web)

Hej

Det var ikke spørgsmålet om Mogens Krogh eller den unge keeper.

Vi havde 2 unge keepere, men satsede tilsyneladende på den forkerte hest. Ved ikke om det var i tilfældet Kasper Ambrosen, kan også være en anden.

Ambrosen har spillet U-landskampe. Men David Ousted (senere SE og Randers FC) er fra samme årgang og har også U-landskampe.

Vi har også haft Jimmy Klitland (årgang 82)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 18:18:15
Grandmaster(via mobil)

Meget længe siden jeg har skrevet her, men jeg ville så gerne se Lobotka på vores midtbane. Syntes han ser ekstremt stærk ud, men desværre nok alt for dyr.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 20:19:49 som svar til #63 af Grandmaster
William(via web)

Har ikke set Lobotka meget, men har bidt mærke i at han (sammen med Mukhtar) næsten er på alle de Årets hold som Tipsbladet har bedt en fra hver klub om at sætte.

Men ja, han ville nok være relativ dyr at hente. De mister i forvejen Marcondes og nok også Maxsø og Ingvartsen - de to sidste burde også give dem så mange penge at de ikke behøver sige ja til Lobotka bud.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.06.2017, kl 22:44:58 som svar til #63 af Grandmaster
Aggerdoooo(via web)

Meget længe siden jeg har skrevet her, men jeg ville så gerne se
Lobotka på vores midtbane. Syntes han ser ekstremt stærk ud, men
desværre nok alt for dyr.
Han koster mindst 2 mio. euro.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.06.2017, kl 12:20:33 som svar til #65 af Aggerdoooo
Porstmand Per(via web)

[www.bt.dk]

Dominik Kaiser? Jeg har aldrig set ham spille, men med det navn MÅ han simpelthen bare være god.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.17.06.2017, kl 10:43:42 som svar til #66 af Porstmand Per
William(via web)

25 kampe i 1. Bundelsliga (godt nok "kun" 7 fra start) i sidste sæson. Det lyder som en spiller hvor vi ikke helt kan være med. Men hvis AZ trækker og udsigten til spilletid bliver mindre, så kan vi måske være heldig - lyder som en spiller i Mukhtar klassen.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.06.2017, kl 09:52:07
Saxen73(via web)

Er I ikke en smule bekymret? Vores trup er jo slet slet ikke på plads her umiddelbart før sæsonstart?
Kan vi ikke finde de rigtige spillere eller er det Zorningers netværk som ikke er stærkt nok??

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.06.2017, kl 10:16:21 som svar til #68 af Saxen73
kewell(via web)

Godt nok en besynderlig kommentar, efter en stor brik til puslespillet, netop er fundet.
Vi mangler ret beset kun en defensiv 8'er pt. og vi har trods alt stadig en Kalmar vi kan bruge, selvom det måske ikke lige nu, er optimalt.

Det er umiddelbart sjældent at vi har holdet så meget på plads, allerede nu, og kun mangler en enkelt position, foruden der hvor vi måtte sælge.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.06.2017, kl 18:26:44 som svar til #69 af kewell
Kapper(via web)

Foruden en HH som vel ret beset har spillet def. midt mere end Kalmar :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.06.2017, kl 18:29:36 som svar til #69 af kewell
Porstmand Per(via mobil)

Jeg er nu delvis enig med Saxen. Det ser sådan nogenlunde ud hvis der ikke sælges, men Pukki, Larsson og Rønnow er oplagte salgsemner, og de eneste i forsvaret jeg har bare nogenlunde tillid til er Crone og Röcker.

Især Rønnow kan blive et stort tab hvis der ikke forstærkes i forsvaret, og modstanderne begynder på et eller andet djævelsk kompliceret som et lods frem i banen fra målmanden.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.07.2017, kl 09:32:11
William(via web)

Har vi nok til midtbanen nu med Fisker, Halimi og den nye unge slovak? Eller skal vi have en til ind? Vigen kunne være lidt en drøm!

TB siger i dag at man virkelig prøver at forlænge med Pukki - ville være godt gået, hvornår har en angriber sidst lavet 20 liga kasser (29) i alt for en Superligaklub uden at blive solgt?

Rønnow/TB udelukker ikke at Rønnow bliver - er det mon fordi der ikke er kommet nogle store nok bud (endnu)? Eller fordi man satser på at holde ham en ekstra sæson? Medmindre vi kommer i EL gruppespil, så tror jeg ikke han vil være mere værd næste sæson (da han kun vil have et år tilbage af sin kontrakt næste sommer).

+1 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.