B4 logo - den vrede koala
It's not a question about figure skating. It's a question about goals!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.26.05.2017, kl 17:06:51 Seneste opdatering: d.29.05.2017, kl 22:57:22
Iver(via web)

Nedtaktstråd: ps&e-Brøndby IF 3-100 (0-0)

Synes vi skal have en nedtaktstråd, for det var på rigtig mange måder en interessant kamp. Det var også den sidste betydende kamp i denne sæson, så det er også tid til at gøre status og se fremad. Skal nok selv skrive mere senere.

Sæt igang!

+1 Besvar

8 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.27.05.2017, kl 23:55:09
Porstmand Per(via mobil)

Den vigtigste lektie var at det midterforsvar jeg har brokket mig over siden efteråret blev udstillet på det skammeligste. De tillader friløbere på ganske simple afleveringer i HVER kamp. Ofte flere per kamp. Der har været snak om at det er fordi presset fra midtbanen ikke sidder i skabet, men her var det tydeligt at Röcker og Hermansson bære ikke er gode nok. Især Hermansson falder slemt igennem gang på gang.

Rønnow har været ekstremt god mod friløbere,men hvis han ryger, koster forsvaret nemt 10-15 mål ekstra på en sæson, og så skal vi pludselig til at passe på nedrykningsspillet.

Röcker er muligvis god nok hvis han har en rigtig dygtig makker, men det har han ikke. Det må nærmest have topprioritet at finde en.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.05.2017, kl 00:20:39 som svar til #1 af Porstmand Per
kewell(via web)

Jeg har altid undret mig over, at fejl på et fodboldhold, ofte er genstand for en ekstremt overdrivelse.

Hermansson begår en fejl på den første scoring, ved at han at taber en duel med Cornelius, hvor han dog får presset ham ud i siden af feltet, til en afslutning der normalt ikke giver mål på Rønnow.
Det er vel ikke en fejl, der går over i historien, da Cornelius trods alt, er ganske kropsstærk, og også har en fornuftig fart.
Det er vel, i den pågældende situation, en større fejl, at Röcker ikke bakker Hermansson op, da de ligger to mod en i situationen, hvilket Zorniger også selv påpegede.

På mål nr. to, går jeg ikke ud fra, at du kan finde noget, at klandre Hermansson for, og på det sidste mål, taber han en hovedstødsduel.
Det alene, må heller ikke kaste et mål af sig.

Det er fejl der ses i hver eneste kamp, og ret beset kan jeg også finde en 2-3 lige så store fejl, hos fcks voldsomt roste centerforsvar.
Forskellen var blot, at de ikke kastede mål af sig.
Og man kan vel også pege på vores mål, som en fejl fra deres side, da de vel skal følge Pukki.

Hermansson og Röcker har udgjort centerforsvaret stort set hele sæsonen, som har kastet en sølvmedalje, og en pokalfinale af sig, oven i købet, med en spillestil, som bestemt ikke er en let spillestil for et forsvar, at praktisere.
Det bør også aflede noget respekt for præstationen, og jeg synes ikke det står så skidt til i vores centerforsvar, som mange ligger op til, her efter pokalfinalen.

+11 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.05.2017, kl 08:22:43 som svar til #2 af kewell
bobas(via web)

Det er ikke tale om enkeltstående fejl. Som Postmand skriver, også mig og par andre så er det generelt problem i forsvaret. Jeg vil gentage mig endnu en gang, - Når midtbanen ikke stopper angrebet så er vi på spanden og det er ikke bare på grund af spillestilen.

Corne er god angriber, - ja, men de fleste klubber har ikke sådan en spiller til rådighed.

Du skal ikke kigge på når det går godt for vores hold. Du skal kigge når vi bliver presset eller simpelthen overløbet af modstanderens spillere.

Skal vi har fremgang på holdet og skal vi klare os i Europa så skal vores forsvar udskiftes. Det kan godt være det er spørgsmål om penge, men jeg synes ikke vi skal bruge 1 enkelt krone på spillerne som ikke forstærker os. Så er det bedre at bruge vores egne og pengene bruge på en anden enkel spiller eller 2.

Jeg kan sagtens leve med dårlig forsvar, men ikke en bunke uduelige udlændinge.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.05.2017, kl 08:56:01
Embo(via web)

Vi har et hold, der fire ud af fem gange har spillet lige op med fck. Sidst vi oplevede de standarder var under Laudrup, og der var sejre i parken heller ikke noget, der kom fra dag 1. Husker en 1-1 kamp i foråret 2004, hvor vi ganske vist ikke vandt, men hvor vi spillede bedst. Deres overtag i kampene var der ikke længere. I efteråret 2004 kom så sejren, der var definerende i vores mesterskabssæson. Det jeg vil sige med det her såre simpelt, at den her sæson og pokalfinalen viser, at vi er på rette vej.

Der var tydelige og ærgerlige forsvarsfejl. Er du vanvittig, hvor var jeg også irriteret, men løsningen er ikke at panikke og smide på porten. Først og fremmest har vi ikke råd til at købe de sikre kort fra øverste hylde, og når vi så handler fra de øvrige hylder, så har jeg over sæsonen oplevet vores forsvar som ret solidt. Igen, det er der, at vi er nu.

Bortset fra de 2-3 forsvarskiks oplevede jeg et meget velspillende Brøndbyhold. En flok spillere, der kæmpede røven ud af bukserne, og som kom igen efter at være kommet bagud 0-1.

Min MOM er måske lidt overraskende Pukki. Han arbejder som en hest, han presser faktisk de lange forsvarsspillere med sit lave tyngdepunkt. Derudover er han god til at holde på bolden, og gør de andre spillere bedre ved at have blikket for deres løb. Håber virkelig, at vi kan holde på ham.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.05.2017, kl 18:17:47 som svar til #2 af kewell
Porstmand Per(via mobil)

Overdrivelse? Der er ikke nogen overdrivelse i det jeg skriver. Jeg er ganske bogstavelig jeg siger at jeg stadig har til gode at se en kamp med Hermansson og Röcker i denne sæson hvor modstanderen ikke har fået en friløber med en banal bold hen over hovedet på dem.

Jeg har ganske vist misset er par kampe, så det kan da være de har undgået det, men det ændrer ikke på at det er en konsekvent svaghed.

Og modstanderne HAR luret den.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.05.2017, kl 18:52:25
Thegreatdane(via mobil)

Hvis vi skal forstærke forsvaret, så kan det ske på flere måder:

Erfaring: man kan håbe, at hvis vurderingen er, at vi har de rigtige spillere og gerne vil holde på dem i forsvaret, så har de begået dyre, dyre fejl man kan håbe ikke begås igen. Flipside er hvis de som coach siger simpelthen mangler færdighederne til at begås sig i spillestilen. Vi er forhåbentlig enige om at de forsvarsmæssige kiks hver gang det gælder er dræbende for et hold/klub.

Salg: Mange siger at midterforsvaret på nær de sidste mange, mange kampe har gjort det godt. Ergo kan det ske, at man sælger og enten må køre Arajuuri eller Kabongo i stilling. Denne løsning ville være optimalt for alle, hvis de vitterlig skal begå store fejl hver runde som jo faktisk er status på de sidste 7 kampe (disclaimer: andre har spillet i deres sted i disse 'ubetydende' kampe.

Degradering: vi kan ikke slippe af med spilleren, selv om vi tydeligvis gerne vil. I stedet må vi købe dyrt og belaste zpillerbudgettet. Det er den mindst realistiske, men nok det mange har forestillet sig oven på en lang række skuffelser.

Har hørt nogen sige vi ikke har ramt rigtigt i vinterpausen med nytilkomne og det er da også enormt interessant hvor meget der kommer til at ske i BIF oven på denne mareridtsafslutning på sæsonen. Forstå mig ret: mange nederlag er ubetydelige for placering men vi må også erkende det har været bekymrende at se hvor uskarpt vi er blevet istedet for at kunne sige vi er blevet bedre så er vi jo faldet sammen, kollapse. Som vi er så vant til.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 11:32:30
Iver(via web)

Vi spillede rigtig godt i torsdags. Medierne fik ikke ret i, at ps&e har luret os og at de bare kunne lukke os ned. Det var i periode os der pressede dem, bl.a. deres backs, og de begik en del fejl og tabte mange bolde. Vi var stærke i duellerne mod dem, hvor vi ellers normalt har problemer med fysikken. Vi skabte gode angreb.

Det pisser mig af, at vi igen-igen løber i for mange offsides. Det må kunne gøres bedre. For vi kommer i mange situationer hvor Nør eller Mukhtar har bolden og kan spille Pukki i dybden, og så er det dumt at være en halv meter offside når man ellers er hurtig nok.

Vi skal score flere mål end vi gør - specielt i torsdags.

Normalt spiller ps&e igennem kanterne, men synes slet ikke de fik udstillet vores backs denne gang. I stedet fik de så held med lange bolde sidst i kampen.

Vi spillede endda uden Phiri, men Holst kæmpede faktisk ret godt. En af hans bedste kampe. Synes også Austin gjorde det OK som 6'er og han er blevet bedre til at vende og føre bolden op. Men Nør er vores bedste 6'er.

Nu mangler vi så en halv ny midtbane, men den hovedpine er ikke vores.

Vi spillede en flot finale, vi har spillet lige op med dem i 3 af 5 kampe, faktisk næsten 4, og her har vi rykket os enormt. Vi viser, at vi har et højt niveau når vi rammer dagen, lige som mod Hertha. Så på en god dag kan vi slå alle.

Ærgrer mig på vegne af Zorniger. Synes han stillede rigtigt op - selvfølgelig kunne vi være gået endnu mere offensivt i 2. halvleg ved fx at smide Mensah ind noget før, men vi havde rimelig styr på kampen indtil... Men det var ikke AZ der tabte kampen for os. Vi kunne bare have scoret i 1. halvleg, så tror jeg vi havde vundet.

Röcker og HH har spillet rigtig mange gode kampe, så er ikke så bange for at de ikke rejser sig. HH har så karantæne i sæsonens første 1-2 kampe.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.29.05.2017, kl 22:57:22 som svar til #5 af Porstmand Per
anders bruun(via web)

Det har du ret i, men er det ikke det som vi fik at vide var spillestilen da AZ tiltrådte. Jeg tror problemet er at vi har spillet næsten over evne, og så har folk glemt hvordan det egentlig er vi spiller.
Vi spiller med stor risiko. Vi (burde) lukke(e) mange mål ind pga den risiko, men vi scorer også mange mål...

+1 +1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.