B4 logo - den vrede koala
Hvis nogen ønsker en plan for sin dag, bør de få sig et job i en bank. (sagt på træningslejren i Dubai)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.19.05.2017, kl 10:22:59 Seneste opdatering: d.01.07.2017, kl 03:13:03
Jens - Yellow Madness(via web)

Plenumdiskussion / Brainstorm - Tilskuer "krisen" i DK/Brøndby IF

Hej,

Lad os tage en diskussion om tilskuerudviklingen og fremtiden for dette, jeg sætter den præmis at det er ønsket at så mange som muligt deltager på lægterne, for:

- Stemningen gør spillet bedre, mere intenst
- Økonomi:
-- Flere tilskuere, flere penge til klubberne
-- Flere tilskuere, større sponsorindtæger
-- Flere tilskuere, mere tv eksponering

Jeg håber de fleste er enige med den præmis?

Lad os starte med en brainstorm, så kan vi på et tidspunkt indskrænke ideer og tanker til de mest populære/bedste, jeg synes vi har 3 kategorier:

(jeg synes IKKE vi skal bruge argumentet, SPIL BEDRE, det ser jeg mere som et mål end et middel)

1: Hvordan kan Brøndby IF/vi få flere tilskuere til kampene på Brøndby Stadion?
2: Hvad kan divisionsforeningen/tv selskaberne gøre for at få flere tilskuere til kampene i superligaen?
3: Hvad kan Brøndby IF/vi gøre for at få flere Brøndby IFere til udekampe
4: Hvad kan klubberne (altså i fællesskab) gør for at flere kommer til kampene?

Jeg håber mange af jer vil deltage. Jeg forestiller mig at det kan diskuteres henover de næste måneder :-)

+1 Besvar

54 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.19.05.2017, kl 10:51:50
SLEORT(via web)

Jeg tror, fansene i højere grad skal være ambassadører, således at det altså er igennem dem, der kommer nye fans til.

For selve produktet kender alle jo - også dem, der ikke går til fodbold. Hvordan skal man sælge det på ny? Men fans har en relation at trække på, når de hiver ikke-fans med til fodbold og forhåbentlig gør dem til fans. Så det skal kort sagt være så fedt at være fan, at man ikke kan lade være med at være det.

Og her mener jeg, at der fortsat er et udviklingspotentiale, lad os bare formulere det således...

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.05.2017, kl 10:59:11
Iver(via web)

1: Hvordan kan Brøndby IF/vi få flere tilskuere til kampene på Brøndby Stadion?

Sørge for at faciliteterne er bedst mulige. Korte øl-køer selv til de store kampe. Varieret udbud af mad. Eventpark etc. Man gør allerede mange af disse ting.

2: Hvad kan divisionsforeningen/tv selskaberne gøre for at få flere tilskuere til kampene i superligaen?
Bedre planlægning af kampe (længere tid i forvejen). Måske færre tidspunkter pr. runde så flere kampe spilles samtidig.

3: Hvad kan Brøndby IF/vi gøre for at få flere Brøndby IFere til udekampe
Ikke meget - der er næsten udsolgt hver gang. Evt. give forkøbsret til sæsonkortholdere, men det er bare ekstra administration.

4: Hvad kan klubberne (altså i fællesskab) gør for at flere kommer til kampene?
Det er mest op til den enkelte klub.

Generelt har der i denne sæson ingen spænding været i foråret, pokalkampe undtaget. Og en struktur som de færreste kan forklare til menigmand. Udvidelsen til 14 hold kommer ikke til at gavne mht. tilskuergennemsnittet.

Når der samtidig er vigtige pokalkampe må mange også prioritere. 1 dag til Randers, 1 dag til Herning, og 1 dag til finalen. Så ryger der måske en torsdagskamp kl. 20 eller en away til Haderslev på den konto, når vi snakker Hr. og Fru Danmark.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.05.2017, kl 14:16:39
Veidal(via web)

#1 Klart bedre faciliteter, og her betyder parkeringspladser og trafikafvikling efter kampen ret meget. Der kunne måske også gøres noget med selve billetkøbet, således at der ikke ender med at være så mange enkeltpladser ledige på et afsnit (muligvis indføre et lille gebyr hvis man vælger pladser og efterlader et enkelt sæde ledigt)

#2 Bedre TV dækning ville helt klart forbedre oplevelsen. Der er generelt et meget negativt fokus, og de taler faktisk deres eget produkt ned. Bedre kampplanlægning ville selvfølgeligt også hjælpe rigtigt meget.

#3 Måske bedre dialog med de andre klubber så der bliver tildelt flere pladser.

#4 Måske være bedre til at samarbejde om oplevelsen for alle på stadion (også udebane fans)

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.05.2017, kl 09:36:13
Breck(via web)

Det er kamptidpunkterne der gør det for mig, jeg gider ikke sent hjem søndag aften, når jeg ved at der skal puttes unger og smøres madpakker osv

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.05.2017, kl 15:56:03
Kapper(via mobil)

At møde fx. FCM 5 gange på en sæson er lidt kedeligt. 2 gange er optimalt, mens fem gange flyder for meget sammen.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.05.2017, kl 20:13:08
Kirkegaard(via web)

Alle klubber i Danmark bør blive langt bedre til at fortælle en historie. Hvorfor skal man bruge tid på at holde med en klub, og hvorfor skal man på stadion. Hvis ikke man kan det, så bliver folk hjemme og ser Chl eller PL, eller ser en helt anden sport.

Hvad er formålet med Brøndby? Er det at være vestegnens hold? Nej vel. Er det bare at være en modpol til fck? Det er ret svagt. Er det at være en gammeldags foreningsklub? Det passer jo heller ikke.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 11:54:30
Cuenca(via web)

Denne artikel om Rosenborg kunne være inspiration. De har et gennemsnit på 19.000 tilskuere i en by på størrelse med Odense. Imponerende. De taler meget om nærheden til fans.

[politiken.dk]

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 12:14:45
anders bruun(via web)

jeg bor langt væk fra stadion. Ser alle brøndby kampe på tv. Det ville helt sikkert hjælpe på min evne til at komme på stadion, hvis der var kampe der ikke blev vist på TV... (ved godt det er urealistisk)
Har børn der gerne vil med på stadion. Ser også fodbold lokalt (Horsens) og andre steder (fx. Hamborg, Haderslev mv)

Det der gør at jeg oftere ser det her, er simpelthen den tid det tager væk fra hjemmet. Mht. Hamborg tager det ca. samme tid. Du kan iøvrigt parkerer udenfor byen, og så tage s-toget HELT til stadion...Det er smart.
At det koster 2 x broafgift gør også at mine besøg på stadion desværre er alt for få...
Så desværre ikke rigtig nogle forslag til hvad der kunne ændres, udover bedre infrastruktur omkring stadion...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 16:51:10 som svar til #8 af anders bruun
Kapper(via mobil)

Men det er jo ikke anderledes end det altid har været? Det kan i hvert fald ikke forklare faldet i antal alene.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 17:26:53
henrikTS(via web)

Bedre faciliteter ville 120% give flere på stadion. At det var lidt lækkert og ikke så beton/kælder agtigt at gå ned i boderne, det er noget med lyset under tribunenerne. Skal ikke være en lounge, men er sikker på der ikke skal så meget til.
Flere brøndbyshops, en under hver tribune, så ville man opleve et klart mer salg.
Bruge de første 10-20 uden for tribunerne på boder til mad øl/vand, og lir. Igen man ville opleve et mersalg.

Trafikafvikling, vel, klager ikke så meget her. men hvis det skulle rykke ville en tilkørsel direkte fra parkering til motorvejen (på østsiden af stadion og mod syd/vest bare) tage en stor del af bilerne. Så kunne "vi andre" nemmere nord/øst på. Hvis det kun er til personbiler kan det godt presses ind ;-)

Ja ville være smart med s-tog til stadion. Men desværre kommer letbanen ikke til stadion. Men der er vist allerede masser af busser til/fra glostrup station. Og fler af dem.

Cykel-parkering - kan godt gøre bedre.

Mange ting, men mange ting som kan gøre for små penge (motorvejs tilkørsel er dyr ved jeg godt).
Så mere fokus at vi har det godt, så kommer vi både tidligere osv. Og gør Eventparken en del af området, så når man har vist billet er det med i området. Så man kan gå til/fra før kampen.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 20:15:02
Thegreatdane(via web)

Stort gruppetilbud:

Hvis der eksisterer et billettilbud online, hvor der lige sidder en gut, og ser: OK, jeg kan spare 50 % hvis jeg kan få mine venner med. Han ringer så rundt og siger, "Prøv at hør: vi skal på stadion, det er længe siden". Han får så recruitet for klubben. Det skal hedde en fælleskabsbillet/eller der skal selvfølgelig brandes på ordet fælleskab. Det er dét, der trækker folk til. At man får set hinanden og sin klub.

- Købere af tilbud verificeres og der er navn på billetter, så man ikke kan købe billetter på tilbud og overbyde som billethaj.

Endnu flere fordele til sæsonkortholdere:

Da sæsonkortet er vigtigst, skal det justeres så det fremkommer som det produkt, der for en enkeltperson er value for money. Det virker, når en sæsonkortholder vifter med gratisbilletter foran vennerne. Hvis det kunne registreres at man tog venner uden for gratisbillet-kampene kunne man optjene en form for credits til en sodavand/øl.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 20:20:01
Thegreatdane(via web)

Altså pointen er, at hvis vi brander os, nu, primært på følelsen af et fællesskab, så tror jeg, at det er fansne, der skal "nudges" til at være primus motor på at få nye såvel som gamle med.

Gamification:

Konceptet med "Brøndby APP" giver mening hvis den tracker ens "progress" og konstant har et forholdvis høj kvalitet og forholdvis frekvente opdateringer. Hvad nu hvis man fik "point" for at downloade appen og tage på Brøndby stadion for "første gang" og at milepæle udløste gratis stuff/rabatter på alt fra merchandise over stadionsalg til billetsalg.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 20:48:43
Cuenca(via web)

Har nogle gange tænkt på hvor mange fans/tilskuere vi har tabt gennem de mange kriseår siden vi sidst vandt mesterskabet med Laudrup.

Os gamle fans hænger nok stadig med - man skifter jo ikke klub ! (Er selv 42 år og har fulgt med siden starten af 90erne).

Men hvor mange nye fans har vi "rekrutteret" de sidste 10 år? Hvor mange af de trofaste fans på fx sydsiden er under 25 ?

Konkurrencen er hård. Der er endnu mere fodbold i fjernsynet, et hold fra frb har været meget dominerende de sidste 10 år og vi har været i nærmest konstant krise.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.05.2017, kl 23:58:59
Black Francis(via web)

Fint emne at diskutere, Jens.

Har ofte diskuteret med mine med-sæsonkortholdere, hvad der skulle til og hvad der mangler. Vi har ikke fundet løsningen :-) ... men vi har i hvert fald altid været enige om, at der generelt mangler noget energi omkring kampene.

Fodboldkampen er naturligvis den primære grund til at komme, men man gør sandt for dyden heller ikke noget som helst andet for at lokke folk ud.
Nu skal man ikke sammenligne med amerikansk fodbold, men at tage til en NFL-kamp er ikke blot at tage på stadion et kvarter før start og så smutte, nærmest inden den er fløjtet af. Det er en stor ting derovre og folk mødes jo mange timer før og står og griller og alt muligt andet. Det er en stor helhedsoplevelse og selv om vi selvfølgelig ikke skal overføre den 1-1 til vores fodboldkampe, er der helt klart noget at lære.

Der skal foregå noget mere, fra et par timer før kampstart. Efter kampen er det nok svært at holde så meget på folk og fint nok med det. 1964 kunne måske peppes lidt op, så fans har lyst til at stå der og diskutere kampen bagefter over en øl eller to, men meget skal man nok ikke regne med.

KASI-Jesper havde fat i noget rigtigt med sit håndboldhold, hvor han var meget inspireret af NBA i USA ifm. kampdagene. Jeg er bestemt ikke til håndbold, men faktum er, at han fik skabt noget hype om sit hold, mens han var der. Der må kunne gøres noget mere ifm. vores fodboldkampe - omend jeg personligt i virkeligheden er glad for at det ikke er for poppet og kommercielt. Jeg kommer for at se fodbold og gider ikke alle mulige gak og løjer ifm. kampene. Heldigvis er ikke alle som mig... :-)

Spørgsmålet om, hvad der skal til, er også et spørgsmål om, hvilket publikum man ønsker. Ønsker man at øge andelen af unge, er det een form for elementer, der skal tages i brug. Er det mere børnefamilier, man vil have på stadion, er det jo andre virkemidler, der skal til.
Der er i mine øjne ingen tvivl om, at den sidstnævnte gruppe er meget afskrækkede af de uheldige episoder om voldelige/aggressive fans, vi og andre klubber har. Det hører jeg ret ofte omtalt, når jeg taler med folk, som egentlig godt kan lide at se fodbold, men ikke gider få en dårlig oplevelse med familien pga. nogle idiotiske "fans", der ikke forstår at opføre sig ordentligt. Så er det sikrere på tv...

Derudover er der i mine øjne ingen tvivl om, at de mange forskellige spilletidspunkter er en stor synder og medvirkende årsag til både lave tilskuer- og seertal. Tv-selskaberne og Divisionsforeningen har muligvis sejret sig selv ihjel her.

Det vil være en god idé at se på, hvorfor der er så mange flere tilskuere til den bedste svenske række (Allsvenskan). Det nemme svar er, at der bor ca dobbelt så mange mennesker i Sverige så d'oh... naturligvis er der også flere på stadion! Men det tager bare ikke hensyn til, at Sverige også er pænt meget større rent kvadratkilometer-mæssigt og befolkningstætheden som følge deraf er meget lavere end i Danmark.

Der er tre store klubber i Stockholm, der alle har høje tilskuertal. Stockholm er ikke meget større end Kbh., men alligevel giver de os og fck baghjul angående tilskuertal... og den traditionelt dårligste af dem deroppe (i hvert fald i nyere tid) er den, der har allerflest. Sidstnævnte pointe sammen med den generelt accepterede opfattelse, at Allsvenskan kvalitetsmæssigt nok er lidt ringere end Superligaen, eller i hvert fald maksimalt på niveau, gør, at det jo ikke er kvaliteten i sig selv der gør det. Så JYM's pointe om ikke at gøre det til et spørgsmål om blot at "spille bedre" er faktisk ret legitim.

Så hvad gør svenskerne, som vi ikke gør? Bedre spilletidspunkter? Vises der mindre ikke-svensk fodbold i Sverige, så folk er mindre mætte? Er der færre af de svenske kampe i tv, så man er nødt til at se dem live, hvis man rent faktisk vil se sit hold?

Det er en spændende debat, men det er helt sikkert også en diskussion, der kan køre længe, da svarene ikke lige ligger til højrebenet...

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.05.2017, kl 10:31:02 som svar til #14 af Black Francis
Lars W(via web)

I mine øjne så har den nye struktur bekræftet, at den var en dødsejler fra starten. Den er udelukkende lavet til tv selskaberne, og Esbjergs træner har ret når han siger at sjælen er blevet solgt.

Fremtiden må meget gerne indeholder et godt fundament af "back to basic"

Holdene møder hinanden 2 gange henover sæsonen, og så er der vindere og tabere bagefter.

Så er basis på plads for at skabe rammer rundt omkring de forskellige kampe. Så er det UNIKT når Brøndby eller andre kommer på besøg...lige nu er det udvandet i en sådan grad at man mister en meget stor del af tidligere og potentielle tilskuere.

Tilhængerne af de forskellige slutspil vil hylde dette års meget store spænding om nedrykning.....men ikke engang det trækker tilskuere de forskellige steder. Der skal lokkes med fri entre osv.

Slutspil bliver desværre nok ikke hevet væk til næste år, men jeg håber at det så bliver det sidste.

Gør evt. som i Sverige og lav pokalturneringens start som gruppespil, så man er sikret et antal kampe til at få god "træning".

Der er mange gode tiltag omkring stadion og på stadion, og hvis disse kan udvikles lidt, så er der god basis for at se stigninger. Lad os bare få noget gak og gøgl i ny og næ, hvis det kan trække lidt hist og her.

Lars W

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.05.2017, kl 11:20:23
Iver(via web)

Det handler om det produkt man har. Produktet Superligafodbold er bare ikke specielt godt. Jo, ps&e har et godt hold, men de spiller jo ikke jublende brazil-fodbold, men struktureret 4-4-2, og det er trods alt begrænset hvad de har af sjove individualister. Ingen af deres spillere er fx lige så farverige at se på som Zuma var i gamle dage - faktisk er de røvkedelige, og det eneste kant de har er deres påtagede arrogance (zanka), men trækker det folk til? Næppe.

Nu har vi i nogen tid vænnet os til kampe uden betydning, og før det var der ca. 5 kampe hvor vi allerede vidste at de ikke ville få betydning. Og efter de første par kampe har man nu vænnet sig til den ringe sportslige berettigelse som kampene har, og det er ikke lige det der trækker tvivlerne til stadion. Hvorfor skal man komme? For at mødes med vennerne. Hvis man er en gruppe på 4 der bor på Vestsjælland, Fyn eller i Jylland, så kan man lige så godt blive hjemme med vennerne.

Samtidig er der heller ikke samme intensitet i kampene, og der spares profiler. Kampen i går er jo helt gal, men jeg læste da om en på Facebook der havde spillet 1000 kr. på sejr til SE. OG samtidig 1000 kr. på SE til at vinde med over 2 mål. Sådan scorer man lige 13.000 kr. Det er ikke engang matchfixing - dette er næsten værre.

Dem der vil se god fodbold vil også gerne se kampe fra England, Spanien, Tyskland eller Italien. Her er man vant til topunderholdning og lækre detaljer, og det betyder bare, at man ikke gider Superligaen, med mindre man virkelig er FAN i ordets bedste betydning. At være FAN er også at være nørd og lidt ekstrem, for så er man i en gruppe der planlægger familielivet ud fra en fodboldkamp. Og hvor mange gør lige det? Målgruppen er altså ikke så stor endda, og modsat 1900-hvidkål er der mange andre ting der trækker. I gamle dage uden prof. bold kunne der være 30.000-40.000 når b1903, B93 eller kb spillede i Idrætsparken.

Det er nye tider. Skal vi lave alt muligt om, mystiske ting før kampene og andet cirkusgejl? Nej. Måske en gang pr. måned, men er vejret ikke godt og varen ikke attraktiv nok, så GLEM det. I 1990'erne var BIF toppen af poppen, underholdende, fyldt med profiler, og vi havde den vildeste stemning så selv en kamp som i torsdags ville give en stor oplevelse. Det har vi bare ikke mere, og det er nok bare de nye tider der er sådan.

Skal vi over 17.000 i snit kræver det at vi spiller blændende angrebsfodbold a la 2004-2005, krydret med et stærkt hold der også kan gøre sig i Europa. Ellers bliver det som nu: Kun høje tilskuertal til lokalopgør samt de sjove Europa-Cup kampe (Hertha Berlin, Sporting Lissabon).

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.05.2017, kl 20:41:36 som svar til #14 af Black Francis
anders bruun(via web)

Spørgsmålet om, hvad der skal til, er også et spørgsmål om, hvilket
publikum man ønsker. Ønsker man at øge andelen af unge, er det een
form for elementer, der skal tages i brug. Er det mere
børnefamilier, man vil have på stadion, er det jo andre virkemidler,
der skal til.
Der er i mine øjne ingen tvivl om, at den sidstnævnte gruppe er
meget afskrækkede af de uheldige episoder om voldelige/aggressive
fans, vi og andre klubber har. Det hører jeg ret ofte omtalt, når
jeg taler med folk, som egentlig godt kan lide at se fodbold, men
ikke gider få en dårlig oplevelse med familien pga. nogle idiotiske
"fans", der ikke forstår at opføre sig ordentligt. Så er det sikrere
på tv...

Det er i hvert fald en stor faktor. Min kone er ikke vild med at komme på brøndby stadion pga. rotter, pyro, slagsmål osv. Til gengæld synes hun det er hyggeligt at komme på fx. Haderslev stadion.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.23.05.2017, kl 09:13:17
hellinnorth(via mobil)

Prisen på et sæsonkort er så billig at det ihvertfald ikke er det der er problemet.

Kvaliteten på superligaholdet er gået så meget frem siden Thomas Frank så tror heller at det er der problemet ligger.

Jeg ser selv alle kampe fra svinget. Også dem uden spænding eller andet. Men selv i svinget er der mange "medløbere" som er på til de store kampe men ellers ikke komme er så ofte.

Jeg tror at slagsmål romerlys, kanonslag og rotte kast koster et betydeligt antal tilskuere. Det er ting der kan være skræmmende for små børn og der kan betyde at hele familier bliver hjemme.

Derudover så ville et renere stadion være en fordel. Sæderne og betonen omkring Sæderne bliver gjort dårligt rent. Og i boderne kan man også sælge varen bedre (ikke personalet men rammerne).

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.05.2017, kl 14:11:36
Embo(via web)

Spændende og relevant debat.

Det der betyder noget for mig er flere af de ting, som allerede er nævnt. På negativ siden parkeringsforhold og problemer med at komme til og fra stadion. På positivsiden tæller den gode stemning; herunder at der emmer af fodbold i og omkring stadion. Derfor håber jeg aldrig, at vi hopper i FCM og FCK fælden og i et forsøg på at tiltrække bredere begynder med kunstig opbygning af stemning ved hjælp af højtalere og andet. Det ville være uudholdeligt og meget lidt Brøndby.

Synes i øvrigt klubben gør det rigtige i øjeblikket. Sælger kampene som små historier. Men det kan gøres endnu bedre. Jeg er til Spurs i England, og de bombarderer med klip på facebook og andre steder, der viser historiske kampe mod Hull og andre op til en kamp. Derudover er der masser af interviews med gamle spillere og deres oplevelser fra bestemte opgør. I øjeblikket er der på brondby.com et interview med PerPer og Lars Olsen om deres pokaloplevelser med Brøndby. Mere af det. Den slags binder tingene sammen, skaber minder og lyst til mere.

I forhold til Sverige, så handler det også om traditioner. Tog lige og lavede en søgning på Stockholmklubberne. AIK blev stiftet 1897, Djurgården IF 1891, Hammerby IF 1889. De har mødt hinanden et utal af gange. De har kæmpet om mesterskaber. Bedstefædre, fædre, unge og børn har været der gennem årene. Og de her klubber spiller altså ikke mod en eller anden fiks idé a la FC Skåne, FC Blekinge. Nej, de spiller mod andre klubber med helt egne traditioner som Malmø FF, Gøteborg og Halmstad. Den slags betyder noget.

Det kan godt være, at den svenske liga ikke er helt på højde med den danske endnu, men jeg mener, at de har et bedre og mere spændende produkt på grund af de traditionsrige klubber. Jeg ved ikke nok om det, men det virker som om, at det er fodbolden, der er i højsædet i Sverige. Modsat herhjemme, hvor det tit kommer til at handle om, hvor meget FCK kan tjene på CL, eller som i søndagens Onside, hvor Claus Steinlein sagde, at signingen af Van der Vart havde været en succes. Fordi han har strålet på banen og vundet titler til FCM? Nej, fordi han havde tjent sin kontrakt hjem på den megen spalteplads, der var blevet FCM til del. Jeg græder over den tilgang til sporten.

Som jeg ser det, så handler det for Brøndby om at kæle for fodboldproduktet. Genopleve de store sejre og nederlag mod de klubber, som de skal møde i netop den weekend. Altså ikke noget hokus pokus, bare endnu mere af det samme.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.05.2017, kl 14:23:45 som svar til #18 af hellinnorth
Rush(via web)

Jeg er enig I at tidspunktet på kampene har stor indflydelse. Når man har mindre børn ville et tidligere tidspunkt for kampene hjælpe til. Så er der selvfølgeligt sikkerheden, men det er mest omkring FCK-kampene.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.25.05.2017, kl 09:07:42 som svar til #8 af anders bruun
CVST(via web)

Jeg er helt enig med dig i det her.
Antallet af kampe der nu bliver vist i fjernsynet gør, at man på mange måder er mættet. Og selv om jeg da selvfølgelig til hver en tid foretrækker at se Brøndby fremfor de andre klubber, så viser tv stationerne nu samtlige kampe, samt at vi har en masse andre ligaer der vises.
Så er bestemt ikke enig i dem der siger, at det altid har været sådan her, for det har det jo netop ikke.
Konkurrencen fra tv stationerne indbyrdes har endog meget stor betydning.

Og nå ja.. så betyder det jo også noget, at man som familiefar har svært ved at slippe afsted midt i ulvetimen.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 09:17:13
Thegreatdane(via web)

Jeg kommer ikke så tit på stadion mere.

Den største ulempe er, at jeg er nødt til at blive kørt, fordi alternativet. Det offentlige, det gider man ikke, simpelthen. Så hvis der kørte busser fra tre forskellige adresser i KBH (fx fra Nørrebro, tak) til stadion og tilbage. Så ville jeg nok komme oftere afsted.
Hvor svært kan det mon være, at arrangere og fylde? Måske er det 20/40 kr. oven i billetprisen?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.05.2017, kl 09:23:14 som svar til #22 af Thegreatdane
Trequartista(via web)

Ærligt talt, det er da en dårlig "undskyldning".

Nu ved jeg ikke hvor på Nørrebro du bor, men det tager eksempelvis 15 min fra Nørrebro st. til Brøndby øster via Danshøj. Hvis du tager din cykel med, så er transporten måske 35 min samlet per vej. Det kommer du hurtigt op på, hvis du skal køre, finde parkering og gå derfra til stadion.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.06.2017, kl 18:51:56
Iver(via mobil)

Det er ganske enkelt. Ligaens udvidelse til 14 hold betyder, at xxxxxx tilskuere nu fordeles på flere kampe. Det SKAL logisk det give en nedgang i snittet, men totalt er der jo flere tilskuere.

Spændingen i toppen forsvandt så også ret hurtigt i år, og det koster tilskuere, og nok endnu flere tv-seere. Gider ikke selv se så mange af de øvrige kampe længere, for de har ingen betydning for BIF og kvaliteten er mega ringe. Selvom Esbjerg har tabt mange kampe, også stort, så betyder det jo ikke engang at modstanderen har spillet rigtig godt eller underholdende.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.06.2017, kl 23:25:06
Pøllen(via web)

God debat. Generelt om ligaen.

1.manglende spænding. FCK er desværre ret dominerende

2.Niveauet i superligaen generelt er ikke så højt. Flere vil hellere se engelsk og spansk fodbold. Synes flere jeg kender er lidt "snobbet" ( i mangel af bedre ord)

3. Vejrforholdene. I Sverige og Norge føler sæsonen kalenderen. F.eks. Var FCM kampen i december modbydelig kold. Der kan være lidt udfordringer når der er sommerferie, men omvendt skal dem der holder ferie hjemme have noget at lave, så hvorfor ikke gå på stadion i det gode vejr. Derudover er flere baner virkelig dårlige særligt i februar og december

4. TV eksponeringen gør at mange vælger at se den hjemme

5. Den danske tradition for at se sport. Vi er simpelthen nogle sofakartofler. Det var en fornøjelse for mig at være i Oklahoma City, hvor der var 80.000 til College football. Byen har færre indbyggere end KBH. Og de har tilmed også et NBA hold og Dallas Cowboys 3-4 timers kørsel væk.

Specifikt For BIF

1. kamptidspunkterne. BIF spiller ofte sent lige omkring spisetid. Jeg tænker det kan være et problem for mange børnefamilier.

2. Adgang til og fra stadion - tager lang tid at komme væk derfra med bil. Offentlig transport er umiddelbart også besværligt.

3. Et skidt ry mht. Tilskuer uroligheder.

Men hvad gør vi??? Jeg tænker fanbasen i høj grad skal findes i lokalområdet. Gør man nok for at være synlige her? Gør man nok opmærksom på vi rent faktisk spiller virkelig underholdende? Selv har jeg set næsten alle hjemmekampe i denne sæson, og har også slæbt venner og familie med ind. De har alle været fint underholdt. Dog har vejret ved flere lejligheder været en udfordring for dem. Det har været virkelig koldt i slutningen af 2016 og start af 2017.
Under Thomas Frank syntes spillestilen var så kedelig med få chancer og meget spillen til siden og bagud, at jeg var sjælden gæst mod slutningen af hans virke. Jeg tror spillestilen betyder meget og samtidig at vi fans er ambassadørkunder så at sige, ved at vi slæber folk med på stadion. Derudover skal klubben være bedre til at få gjort opmærksom på sig selv, dog meget vigtigt at det foregår i den rette ånd. Man kunne tage udgangspunkt i de mange mål der er scoret på Brøndby Stadion i år.
Hvis vi samtidig undgår de dårlige tilskuer sager og får flyttet afviklingstidspunktet for ligaen, så tror jeg der er gevinst.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.06.2017, kl 22:49:45
Iver(via web)

Klubberne opererer også på et dynamisk marked i forandring. Medieverdenen ændrer sig hele tiden.

I dag vælger nogen måske også at slukke tv'et, og i stedet få stillet sin lyst ved at lytte til diverse podcasts (BrøndbyLyd, Fodbold FM, Mediano etc.)

Viasat-kanalerne har ikke specielt god dækning. Se på Tyskland, hvor ARD og ZDF viser hvordan sådan en kage skal skæres. Det er verdensklasse, journalisterne stiller relevante spørgsmål og responderer på svarene i stedet for blot at stille næste spørgsmål fra blokken. Her ville en som Boldsen, Camilla Martin, Rasmus Lund m.fl. ALDRIG være sluppet gennem nåleøjet. Programmet Onside stinker og er fyldt med reklamer. Ikke god reklame for deres dyrt indkøbte produkt.

Måske det bedste ville være, hvis klubberne selv producerede kampene. Så ville der komme flere og bedre optakter, og helt sikkert endnu mere hype om de vigtige kampe.

Hvor meget har vi fx hørt om de to livsvigtige kampe i morgen (Vendsyssel-Horsens og Viborg-Helsingør) ? Der er næsten intet i medierne om kampene. Jeg måtte lige checke på telefonen om kampene blev spillet i dag eller i morgen, samt hvilken tid.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 07:16:13 som svar til #26 af Iver
Kapper(via mobil)

Uhhhh Iver. Jeg er så enig.
Kvaliteten af alt omkring kampene står slet ikke mål med hvad man ser andre steder.
Det er lidt som om at en fortid i sport er nok til at være på dansk TV. Det ville klæde især TV3 at tage håndværket og derved sporten seriøst.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 10:19:01
Iver(via web)

Mht. strukturen, hvorfor beholdt man ikke 12 hold? 6 i slutspil, 6 i nedrykningsspil. Nummer 12 rykker direkte ud, nummer 11 spiller playoff mod nummer 2 i 1. division.

Det giver 32 kampe (ligeud), foruden de to playoff kampe.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 10:30:48
William(via web)

FORSLAG:

Sælg TV rettighederne til TV2 og DR1.

ALLE kampe spilles søndag kl 15 (eller hvornår der nu er flest fans der kan komme på stadion).

DR og TV2 viser en kamp hver på deres hovedkanal (nok fck og Brøndbys kampe) men alle klubber har beholdt de digitale rettigheder til deres egne hjemme+ude kampe. Klubberne kan derved selv producerer/streame de kampe de deltager i (evt. med forbehold hvis det er en af de to tv kampe).

Færre indtægter fra TV rettigheder i det korte løb (da Viasat/canal digital nok vil byde mere, men også smadre produktet). Men produktet bliver pt værre og værre, så det vil til sidst alligevel blive færre penge.

Flere indtægter ifm. kampdag fra øgede antal tilskuere, salg i boder, mm.

Mere interesse for ligaen i det lange løb (=endnu flere indtægter). Ingen dårlig viasat dækning med massere af reklamer og elendige værter/"eksperter"/"journalister", ingen åndsvage spilletidspunkter fredag og mandag aften fx. og alle kan se ALLE ens holds kampe uden at skulle have to store tv-pakker (hvem gider tv-pakker længere?).

Søndag eftermiddag kl 15 bliver SUPERLIGATIDSPUNKTET. Dvs. alle fans af dansk fodbold, af Horsens eller Brøndby eller Helsingør eller OB vil med tiden vende sig til at de INTET skal søndag eftermiddag, for der skal de se Superliga (enten på stadion eller TV eller stream). På den måde kan man bedre konkurrere mod andre arrangementer/produkter og andre fodbold kampe - da DET HER er Superligarunden.

Alt i alt ville det betyde færre indtægter på den korte bane, men til gengæld et langt bedre produkt og derved flere indtægter på den lange bane. Pt. pisser ligaen sig selv i bukserne for at holde varmen - gode indtægter lige i nu'et. men produktet bløder og bliver dårligere og dårligere.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 12:50:01 som svar til #29 af William
Røde(via web)

Og dette ville også øge klubbernes egne sponsorindtægter. Jeg er helt enig, det handler nemlig om at få kørt en langsigtet plan ind, jeg håber at divisionsforeningen har hjerne og nossere til at gøre det. Men ønsket skal reelt starte hos klubberne selv

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 13:06:41 som svar til #30 af Røde
William(via web)

Præcis prioriter de "lette" TV-penge lavere og sats på tilskuere og egne sponsorer i højere grad - sæt produktet i højsædet og høst frugterne deraf. Spørgsmålet er om klubberne / divisionsforeningen tør dett.e

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 14:10:22
NHH(via web)

Jeg synes det er helt fint, at man tager en debat om hvordan der kan komme flere på (Brøndby) stadion,og der har også været nogen fine forslag undervejs.

Men en enkelt ting kan jeg så ikke længere afholde mig fra at kommentere på, nemlig at sætte "krise" sammen med Brøndby IF og tilskuere - specifikt i den netop overståede sæson.

Det skyldes at der tilsyneladende er tale om en (lille, ganske vist) stigning i forhold til sæsonen før - både på hjemmebane og samlet for netop vores klub: [www.superstats.dk]

Med mindre man altså mener at "krisen" er at der ikke kommer dobbelt så mange som sæsonen før .... :-) ;-)

Og så slår jeg det lige fast endnu engang - jeg synes også det ville være fint med endnu flere på stadion - hver gang!

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 14:32:04
Jens YM(via web)

Har selv 2 helt enkle forslag...

1: Gør Stadion rent! Jeg ved ikke om der er møgbeskidt overalt, men det er da på min plads (og NEJ, det er mig selv)
2: Der MÅ kunne gøres noget ved trafikken, især frakørselsforhold. Det MÅ kunne lade sig gøre.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 15:10:44 som svar til #32 af NHH
Iver(via web)

Men en enkelt ting kan jeg så ikke længere afholde mig fra at
kommentere på, nemlig at sætte "krise" sammen med Brøndby IF og
tilskuere - specifikt i den netop overståede sæson.

Det skyldes at der tilsyneladende er tale om en (lille, ganske vist)
stigning i forhold til sæsonen før - både på hjemmebane og samlet
for netop vores klub:
http://www.superstats.dk/tilskuere/?aar=2016%2F2017&vis=hjemme

Med mindre man altså mener at "krisen" er at der ikke kommer dobbelt
så mange som sæsonen før .... :) ;)

Enig, du har absolut en pointe. Kritikerne vil nok mene, at en rigtig god sæson med 2 hjemmekampe mod ps&e, samt et slutspil burde give endnu mere fremgang, men her skal vi så huske på, at slutspillet var uden spænding, og at holdene i slutspillet ikke medbragte mange fans (SE, Lyngby, fcn)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 16:48:13 som svar til #32 af NHH
William(via web)

Den marginale stigning er jo heller ikke særlig god når man tænker på at sidste sæson (som den er set ift vel var den værste under TF og med en træner fyring og kedelig Auri). I denne sæson har det været det bedste spil og resultat siden 2005 og vi stiger med 0.1%... Så nej, det er ikke fordi det ser særlig godt ud på den front (resten af ligaen stinker bare så meget at vi ser gode ud.)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.06.2017, kl 16:50:28 som svar til #34 af Iver
William(via web)

Jeg mener heller ikke at man kan kalde det krise ligefrem. Men at vi ikke rigtig går frem i en sæson med SÅ godt spil og SÅ gode resultater ift. en SÅ elendig sæson som vi havde under TF/Auri, det er sgu heller ikke imponerende.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.06.2017, kl 16:57:24
Røde(via web)

[nordicbetblog.dk] podcast med divisionsforeningens direktør, de taler bla. om tilskuerkrise, struktur osv

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.06.2017, kl 07:27:19
bobas(via mobil)

Efter min opfattelse så skal der flere danske spillere på banen. Folk (mig) gider ikke at komme for at se en bunke halv dårlige udlændinge.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.06.2017, kl 13:58:09 som svar til #38 af bobas
Kapper(via web)

Efter min opfattelse så skal der flere dygtige spillere på banen. Folk (mig) gider ikke at komme for at se en bunke halv dårligere spillere.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.06.2017, kl 14:16:55 som svar til #24 af Iver
Kapper(via web)

Det er ganske enkelt. Ligaens udvidelse til 14 hold betyder, at
xxxxxx tilskuere nu fordeles på flere kampe. Det SKAL logisk det
give en nedgang i snittet, men totalt er der jo flere tilskuere.
Ja det er jo en god forklaring, omend de "nye" hold jo også havde tilskuere i forrige sæson i 1. division.

mvh

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 20:44:40
bomber-bo(via web)

Gør rent.

Skab en oplevelse. Drop de små platte indslag hvor publikum ikke kan være med. God pause underholdning. Brøndby stadion må da være stedet hvor de lokale musikstjerner vil dø for at give et nummer eller to i pausen.

Højtalersystemet er en joke.

Fokus på hele stadion og ikke kun sydsiden.

Forny sydsiden. Væk med pyroteknik og hooligans. Sikkerhed først, ellers kommer børnefamilierne ikke. Det skal være trygt at gå til fodbold, både før, under og efter. Der er kommet en rå stemning, der ikke hører hjemme. Nettet foran tribunen hjemme og ude er et eksempel på det. Ikke noget vi skal være stolte af.

All-seater stadion. Det gør ikke noget hvis hele endetribunen og sving er fyldt. nedsat kapacitet kan hjælpe på det.

Kig til sverige.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 21:26:55
Embo(via web)

Det kan godt være, at der er nogen derude, der har det indtryk, at det ikke er sikkert at gå til fodbold på Brøndby Stadion. Men det er en myte. Muligt, at det er voldsomt for et barn eller en uerfaren kvinde at færdes på Sydsiden, men ellers er der en medlevende og hensynsfuld stemning på stadion.

Den mere rå stemning kan jeg heller ikke genkende. Tidligere oplevede jeg langt flere slåskampe, og pyroteknik var alene noget, der blev praktiseret og ikke diskuteret.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.06.2017, kl 22:29:49 som svar til #42 af Embo
Kapper(via web)

helt enig.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.06.2017, kl 11:50:53 som svar til #41 af bomber-bo
Cherenkov10(via web)

Fjerner man fanatismen fra Sydsiden, så har Brøndby intet. I mine øjne er Sydsiden Brøndbys mest attraktive vare, hvilket da også bevises af, at den konstant bliver brugt til at promovere klubben såvel som TV-selskaberne.

For det næste siger du kig til Sverige: Det er ingen hemmelighed, at både Sveriges ultras -og hooliganscene generelt er langt mere voldsom end den danske, hvilket man f.eks. kan se ved de mange Stockholm-opgør.

De to statements passer altså ikke rigtig sammen.

Der er mange herinde, der nævner pauseunderholdning, men hvor vigtigt er det helt ærligt? For nyligt kom jeg frem til, at jeg har været på samtlige stadions i den nuværende Superliga, 1. Div og 2. Div, plus det løse, samt utallige stadions i udlandet, og jeg har stadig til gode at opleve god pauseunderholdning. Et par højdepunkter og noget musik er sgu fint.

Hvis du ikke rigtig gider at se fodbold, så vil jeg vove at påstå, at du ikke tager til fodboldkamp bare for at se en 15 minutters koncert i pausen.

I mine øjne er det primære problem kamptidspunkterne.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.06.2017, kl 15:04:38 som svar til #41 af bomber-bo
webmikkel(via web)

Inden der kommer sure kommentarer til dig Bo, så har jeg et spørgsmål til dig, som jeg synes er rigtigt vigtigt at få svar på:

Hvad mener du med at "der er kommet en rå stemning"?

Vi er alle med på at det er mere "råt" at tage på Brøndby Stadion, end at tage til Tina Dickow-koncert, men du har tydeligvis et indtryk af, at der er en vis grad af utryghed relateret til at tage til fodboldkamp, og at denne udvikling er gået i en negativ retning. Hvor har du fået det indtryk fra?

Jeg tror faktisk at du har ret i at "man" har et indtryk af, at det er utrygt at tage på stadion, og at denne utryghed påvirker tilskuerantallet negativt.
Jeg har bare personligt svært ved at se hvad der skulle skabe denne utryghed (udover EB/BT), da jeg selv føler mig aldeles tryg hver gang jeg er på stadion. Derfor er det et meget vigtigt spørgsmål. Det handler ikke om at kritisere dig, og fortælle dig at din opfattelse er forkert. Det handler mere om: Hvor har du fået det indtryk fra?

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.06.2017, kl 05:29:12 som svar til #45 af webmikkel
Dannyboyking(via web)

Det indtryk er kommet fra fake news.

De fleste nyheds medier er ikke andet end løgn og latin. Folk æder deres propaganda

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.06.2017, kl 10:02:54
Black Francis(via web)

Aargh, Dannyboyking. Rottekast var vel ikke fake news? Og ditto andre episoder.

Vores fans har, om man kan lide det eller ej, over tid leveret meget brugbart materiale til det dårlige ry, vi har.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.06.2017, kl 10:33:38 som svar til #42 af Embo
Iver(via web)

Jeg synes heller ikke der er mere "råt" nu end tidligere.

Forskellen er måske, at der i dag er et andet hieraki. Alpha dominerer midten og har taget ejerskab over stemningen. Der er ofte lys til kampene (før var det mere sporadisk).

Ølkast har der altid været, det er vel ca. det samme i dag?

Slåskampe på stadion synes jeg ikke vi ser noget til - det gjorde man engang imellem i de gamle dage.

I gamle dage gik der ikke så lang tid før der kom hadesange mod modstanderen. I dag er der flere "rolige"/"begravelsessange".

Kan ikke se det skulle være farligere / mere råt i dag.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.06.2017, kl 09:14:47 som svar til #46 af Dannyboyking
Jens - Yellow Madness(via web)

"fake news" - er det ikke i høj grad omtaler man ikke er enig i? (uanset hvilket ståsted man har)..

Men det er korrekt at "fake news" nok rammer de politisk ukorrekte mest, da medierne generelt er meget korrekte.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.27.06.2017, kl 17:12:03 som svar til #49 af Jens - Yellow Madness
Kirkegaard(via web)

Nej, fake news er forkerte eller bevidst vildledende nyheder. Der er så en del personer af tvivlsom karakter, der forsøger at lave nyheder de ikke er enige med om til "fake news". Men som udgangspunkt har det ikke noget med ståsted at gøre, medmindre det ståsted er under en sølvpapirshat.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.06.2017, kl 13:30:58 som svar til #41 af bomber-bo
webmikkel(via web)

Hej bomber-bo

Hvis du får læst med igen, ville det være fedt hvis du kunne svare på mit spørgsmål fra #45. Tror du repræsenterer et perspektiv der er rigtigt vigtigt for problemstillingen.

Hvad mener du med at "der er kommet en rå stemning"? Og hvad gør specifikt at du ikke oplever stadionoplevelsen som værende helt tryg?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.28.06.2017, kl 16:13:05
Kimsenator(via web)

Der er jo bare en anden kultur, end der var for 20 år siden. Jeg synes den er blevet mindre hyggelig, og "typerne" der er fanatiske er også mindre hyggelige. Synes man oplever en mere diktatorisk stemning på sydsiden, med lemmings der følger ubetinget. Udadtil er dette fint, det ser godt ud, og det lyder godt på tv.

Ved godt at det er en broget flok der står der nede så det er en grim generalisering.

Det at der bliver gjort meget lidt ved pyroafbrænding, som bunder i at der kommer for mange kontrontationer afspejler lidt hvad der er utryghedsskabende i mine øjne

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.06.2017, kl 08:59:19 som svar til #52 af Kimsenator
Embo(via web)

Kimsenator: Og det er ikke bare, fordi "vi" er blevet ældre, at stemningen er mindre hyggeligt end for 20 år siden? Og når "typerne" virker mere fanatiske, så er det vel også, fordi man ikke kender dem mere?

Men ja, det ændrer ikke på, at mange kan have det som dig, og det selvfølgelig er et problem, hvis det holder folk væk.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.07.2017, kl 03:13:03 som svar til #24 af Iver
-Falske-(via mobil)

Det der tiltræk mig til sydsiden var det sammenhold der var. Det totalt fedt, at stå med de store drenge. Nu føler man nærmest, at man ikke er en del af det mere. Folk skider det et stykke grundet manglende ledelse/uenighedi fangrupperne.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.