B4 logo - den vrede koala
Hvis nogen ønsker en plan for sin dag, bør de få sig et job i en bank. (sagt på træningslejren i Dubai)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.14.04.2017, kl 11:21:43 Seneste opdatering: d.15.04.2017, kl 17:50:49
Iver(via web)

Nedtakt: Randers fc-Brøndby IF 2-4 e.f.s. (2-1)

Drømmestart, så går vi lidt i stå og bliver passive, og Randers udligner heldigt på fejl af Paulus og keeperen.

Efter 1-1 bliver kampen på Randers' præmisser. Det bliver mere fight end fodboldspil, og det passer os bare ikke ret godt. For mange af vores spillere falder ud.

I 2. halvleg forsøger vi mere, men vi laver stadig alt for mange fejl, dårlige afleveringer, afleveringer bag ved den modtagende spiller etc.
Vi åbner naturligvis lidt op, og Randers har vel 2 gode muligheder for at score til 3-1.

Vi har dog også en del chancer. Størst er Pukkis header på overliggeren. Der skal bare være mål. Punktum.

Randers begår så den fejl at stille sig alt, alt for langt tilbage, og det ender naturligvis med at give os chancer. Læg mærke til 2-2-målet - Nørgaard spiller en fantastisk pasning fra egen bane og langt op til Larsson. Vi får hjørne (tages kort, keeperen når ikke engang at løbe med frem), Randers afværger og vi får indkast, og det ender med den løse chance til Mukhtar og 2-2.

I forlængelsen dominerer vi totalt og sejren er fuldt fortjent.

Jeg undrer mig lidt over vores udskiftninger og opstillingen generelt. Rønnow ude - hvorfor? Pokalkamp med potentiel straffesparkskonkurrence. Kalmar burde også være frisk nok. Og jeg undrede mig meget over at se angrebskonstellationen med Wilczek og Kliment. Men det synes jeg egentlig gik fint, indtil vores midtbane smeltede ned i 1. halvleg.

Det er interessant at se Kliment og Wilczek sammen, for Pukki er et salgsobjekt, og sælges han skal vi vide om vi kan bruge de to andre sammen.

Gider ikke bashe Kliment, og han har vel også 3.sidste fod på 0-1-målet. Ser stadig stort potentiale i ham, men kræver mere spilletid og selvtillid. Det er AZ der har hentet ham, og han ved hvad han gør.

I 2. halvleg snakker vi om hvordan vi får mere kreativitet ind fordi vi ikke får nok ud af Mukhtar. Den oplagte er at tage Holst ud for Kalmar, men vi tænker at det er fordi AZ overvejer Mensah og spille med 3 angribere de sidste 10 minutter (hvis vi stadig var bagud). Så kommer indskiftningen, og jeg undrer mig over at den kommer SÅ sent. Hvis det er for at skabe mere, så skulle det være sket senest efter 60. 2. halvleg fløj afsted og pludselig står der 80 på uret. Vi er fucked, tiden arbejder mod os.

Jeg undrede mig også over at vi spildte en udskiftning på en midterforsvarer hvis ikke det var pga. en skade. Holsts udskiftning kom der så en forklaring på, men forstår ikke hvorfor det ikke skete før.

Kalmar er altså en rigtig god spiller. Han kan blive endnu bedre næste år. Han har også en vilje, men det ser vi hos alle. Bemærkede i, at spillerne stod sammen i flok efter 2-1-målet, og også efter 2-2. Det varmer - spillerne VIL det her. De VIL Brøndby IF, og de VIL det som AZ vil. Nørgaard ligner allerede en klar ledertype.

Sidste ting: En af mine kandidater til MOM er faktisk Sikosek. Jeg synes han gør det fint, og i går kæmpede han for vildt. Han lignede en færdig mand mod slutningen, hvor han humpede rundt. Men han kæmpede sig igennem og gav sig ikke. Erobrer en vigtig bold fra Johnny Thomsen, og trækker herefter gult kort på ex-fuckeren. Det er da for vildt.

Wilczeks kølighed ved 0-1 var også fedt, og målet til 2-4 er jo en nydelse.

Sejre skaber selvtillid. Tror ikke fuckerne som sådan frygter os, men lige nu topper vi på formen og selvtillid. Vi taber næsten aldrig, vi scorer rigtig mange mål, og spillerne ser ud som om de kan lide klubben og sammenholdet. Før eller siden skal AZ jo smadre fuckerne i en kamp - hvorfor ikke gøre det på mandag?

Vi skal af med vores døde perioder i kampene. Det er vores eneste svaghed. Ellers har vi et stærkt hold der også har de individuelle matchvindere på flere positioner, bl.a. Rønnow.

+3 +1 Besvar

9 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 12:05:28
Tårn 28(via mobil)

1-1 scoringen mener jeg 100% er Kwaraseys (ligesom 1-2-målet). Når en målmand går ud til en bold, så må forsvaret ikke være i tvivl.

Har læst et par steder Rønnow har haft lidt ondt i hånden. Derfor fint Kwarasey fik spilletid. Ikke overbevisende, men alt for tidligt at gå i panik. Rusten skal bankes af og vigtigt han får spilletid der hvor han kan.

Jeg er dog ikke enig i din betragtning om, at "Randers stillede sig tilbage". De blev presset ned. Og at de netop ikke havde noget modtræk, da de kom bagud 2-3 og 2-4, understreger også vi er dem overlegne og de blot havde været lidt heldige med at komme foran.
Randers ligner bestemt ikke en kandidat til næste års top-6.

Det der har gjort mig virkelig opstemt efter kampen i Lyngby og i går mod Randers er, at nu begynder bredden også at vise højere niveau. Spillere der i efteråret virkelig faldt igennem, samt nye spillere, har øget vores bredde. Så selvom efterårets idealopstilling var bedre end forårets (dvs. med Hjulsager), så er det samlet niveau højere:
- Paulus er med til at tilføje rutine, selvom Röcker og Hermansson virkelig har holdt højt niveau
- Sikosek har været et godt pust, omend han ikke har været overbevisende i alle kampe. I går var han god. Og Crone spillede godt mod Lyngby
- Austin er reborn. Har virkelig lagt på. Og så tror jeg han virkelig er med til at indgyde power til sine medspillere og måske også en lille smule skræmmende for en modspiller. Ikke en jeg ville slå mig på.
- Holst har stadig ikke overbevist mig. Men niveauet er højere end i efteråret.
- Kalmar ser også bedre og bedre ud. Har godt blik for medspillerne. Lækker assist mod Lyngby og køligt afsluttet i går.
- Kliment. Ja selv ham har vist højere niveau. Rigtig god kamp mod Lyngby. Mangler dog samme afslutningsintelligens som Pukki. Jesper Hansen er ekspert i tv-redninger. Så bare prik den mellem benene :-)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 12:06:09
Jimmbo(via web)

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde er tryg ved Kwarasey. Så udsigten til at få solgt Rønnow og at Kwarasey overtager huer mig ikke.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 15:07:07
William(via web)

Kwarasey skal jo testes. Hellere teste ham i kamp nu og finde ud af om vi skal satse på ham når Rønnow er væk end først finde ud af om han er god nok i kamp næste sæson.
Han har vel gjort det godt til træning og så vil AZ give ham nogle kampe for at kunne vurdere ham her. Og der er cup turneringere jo det normale sted at gøre det, også for PL klubber fx.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 17:54:08
bobas(via mobil)

Vi har jo købt Adam så han skal også spille. Han virkede meget nervøs lige fra starten. Det gik så betydelig bedre i slutningen af anden halvleg. Han har et ret god udspark. Vi må se tiden an, men det er stadigvæk spørgsmål om vi burde har købt en 3 valg målmand i Norge. Jeg vil dog ikke kritisere ham. Han skal have lidt tid.

Vi får en vanskelig sommer men jeg er overrasket over at vores midtbane fungerer ret godt. Troede faktisk at mangel af Hjul vil være mere tydelig. Jeg synes stadigvæk at vi burde have forlænget, men må også erkende at jeg er fuld af beundring af AZ arbejde og lige nu fungerer det. Hvad sker efter sommer... Ser til den tid.

Jeg håber vi finder pengene til Mukhtar fordi vi kan ikke tabe på ham. Kan kun se gevinst.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 19:32:58 som svar til #4 af bobas
Kapper(via mobil)

Når Hany, Phiri, Nør og Austin spiller som de gør i de seneste kampe, savner jeg på ingen måde en meget svingende Hjulsager.

Vi har dog, som du skriver, er stykke arbejde foran os.
Først skal alle ressourcer bruges på at signe Hany på en fast kontrakt. Det bør vi forsøge før en U21 slutrunde, da alt kan ske der.

Anden prioritet er Phiri

Resten er i min optik ligegyldigt, såfremt nr. 1 opfyldes.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.04.2017, kl 21:13:05
S.P.(via web)

Udskiftningerne undervejs i kampen var efter min mening med til at bevise, at vi har fået en rigtig dygtig cheftræner.

Især udskiftningen af Arajuuri, som var ærgerlig (en centerforsvarer for en centerforsvarer, når man er bagud i en pokalkamp), men nødvendig. Vores forsvar sejlede mere og mere fra starten af anden halvleg, og Röcker og Arajuuri løb og diskuterede heftigt med hinanden, når bolden var væk - det var tydeligt, at de havde problemer med at få afstemt tingene, og Randers udnyttede det til at skabe flere store chancer.

Det var mærkeligt, fordi det egentlig gik fint nok i centerforsvaret i første halvleg. Men ikke desto mindre ... Det var vigtigt at få styr på defensiven i den fase, og efter Hermannssons indskiftning blev der sat en prop i (Randers skabte vel dårligt nok én chance derefter). Det var godt set af Zorniger.

Pukki og Kalmar: En oplægger (Pukki) og en målscorer, der også kom med god indstilling, fysik og kreativitet. De tre udskiftninger var med til at tippe kampen tilbage til os, efter at Randers ellers havde mast sig til et overtag.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.04.2017, kl 08:21:32 som svar til #6 af S.P.
JJOlsen(via mobil)

Ang. Arajuuri og Bene var det vel to spiller der skulle prøves sammen. Men de to er nok for ens, her tænker jeg på alder, erfaring, lederskab, den store forskel er at den ene bruger venstre fod, den anden højre.
Det havde måske fungeret bedre med Joel og Arajuuri. Man ville da have en ung gammel, rollefordelingen ville have været tydeligere.
Man skal da klart prøve tingene af denne sæson, frem for næste, hvor vi gerne skulle stå stærke i alle led.
Nu får Arajuuri og Bene også mulighed for at snakke tingene gemnem, og finde en rollefordeling der passer dem, for vi har brug for at alle kan og vil spille sammen.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.04.2017, kl 08:59:47 som svar til #6 af S.P.
bobas(via web)

Synes AZ fortalte at Arajuuri blev udskiftet pga af mindre skade.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.04.2017, kl 17:50:49 som svar til #8 af bobas
Iver(via web)

Synes AZ fortalte at Arajuuri blev udskiftet pga af mindre skade.

Det talte vi også om der hvor jeg stod - jeg mener han fik et skrub da han på et tidspunkt er helt ovre i vores højre forsvarsside, og vi frygtede faktisk at han blev skadet i situationen. Men han spillede så alligevel videre indtil pausen.

Mht. Kliment, så havde han en chance til at score, men får ikke fart nok i sit skud. Husk dog på, at han i Lyngby faktisk virkede OK skarp. Kom frem til et par gode afslutninger der pressede Jesper Hansen til rigtig gode redninger. Specielt hovedstødet efter hjørne - og her savner vi jo virkelig en der kan score på hovedet, for vi scorer næsten aldrig efter hjørne.

Jeg håber faktisk at Kliment bliver hos os.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.