B4 logo - den vrede koala
Hvis nogen ønsker en plan for sin dag, bør de få sig et job i en bank. (sagt på træningslejren i Dubai)
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.02.02.2017, kl 17:34:33 Seneste opdatering: d.20.02.2017, kl 17:13:37
Sune(via web)

Indretningen af udebaneafsnit til Derby

Hej
Jeg har lurket på blokken længe, men har ikke følt der var så meget at bidrage med før nu. Men kan se at der bliver stillet umiddelbart udemærkede spørgsmål i skakten vedr. Tilskuerbegrænsninger I forhold til derby.

Inden jeg starter er det måske værd at understrege, at jeg ikke har nogen forbindelse til klubben, udover som almindelig fan gennem ca. 16 år.

Udebaneafsnittet og dets ændringer er I øvrigt noget jeg har diskuteret relativt hæftigt med en kammerat, der er inkarneret FCK’er. Jeg mener han er fuldstændig udenfor pædagagisk rækkevidde her, men han holder stædigt fast, så det kunne være interessant at høre jeres mening.

De steder der står [Link] I det efterfølgende er udtryk for at jeg er sikker på at have læst artikler om emnet. Men jeg er ikke så vaks til at finde dem, så det kan være der er nogle andre der kan være behjælpelige. Ellers har jeg lidt opklaringsarbejde til gode, såfremt der er tvivl om fakta.

Jeg vil prøve at udlægge sagen som jeg ser den, men I er meget velkomne til at korrigere mig.

1. Gennem mange år har FCK været tildelt hele endetribunen (Nordea), dvs 6.000 pladser

2. De har aldrig kunne udfylde tribunen. Et gæt er at knap 4.000 pladser har stået tomme.

3. Brøndby hyrer et (arkitekt-?) firma til at indrette udebaneafsnittet. Firmaet anbefaler at det indrettes så tildeling af minimumantal af biletter til europacupkampe imødekommes.
[Link]. Derved kan Brøndby forsøge at sælge resterende biletter til egne fans.

4. I superligaen har dette kun betydning for kampe mod FCK. Alle andre modstandere kan ikke udfylde udebaneafsnittet.

5. Brøndby melder beslutningen ud kanp 1 år før den effektueres. Ingen danske klubber har tilsyneladende indvendinger eller bemærkninger til ændringen (Heller ikke FCK). [Link]

6. Delkonklusion: Det giver god mening at udnytte kapaciteten på stadion, især med henblik på de opgør (dvs Derby’s) hvor stadion faktisk kan fyldes.

7. Alpha (og andre?) inddrages. I deres høringssvar anbefaler de, at i kampe mod FCK bør de tildeles den vestlige side af Nordea tribunen for at imødekomme antallet af fremmødte, og øge stemningen. Dette afvises fordi adgangsveje ikke tillader dette. Muligvis spiller tribuneindretning også en rolle. Det er tilsyneladende et problem, hvis FCK’ere skal bruge den vestlige indgang til Nordea istedet for den østlige. Jeg ved ikke om dette er klubben eller politiets vurdering. [Link]

8. Arbejdet udføres. Dette leder til den nuværende løsning, Hvor klubben vælger at udforme udebaneafsnittet efter den bedste foreliggende ide.

9. Som en del af arbejdet bliver hegnene boret direkte ind I beton’en.
–Dette er konstateret ved selvsyn.

10. Dermed afgiver man noget fleksibilitet, hegnene kan således ikke flyttes efter for godt befindende.

11. Da Derby på Brøndby stadion nærmer sig vælger FCK at stille sig uforstående over for ændringerne, på trods af at de har kendt dem længe (jf. Pkt. 5).

12. De er I forvejen – og I øvrigt ikke uden grund – utilfredse med brøndby tilhængeres opførsel I Parken. [Link].

13. De vælger AKTIVT at begrænse udebanetribunen for Brøndbyfans. Pladserne kan ikke bruges af andre (hjemmebanetilhængere), der er udelukkende tale om en begrænsning af Stadions naturlige kapacitet.

14. Dette træk er selvfølgelig lidt spekulativt, men efter min mening kan det skyldes, at man – på særdeles barnlig, og relativt misforstået, vis – vil tage “hævn” for Brøndbys nyindretning af eget udebaneafsnit.

15. Her opridses den kritiske forskel I klubbernes ageren. Brøndby begrænser udebaneafsnittet for modstandernes fans for at udnytte kapaciteten på stadion til egne tilhængere. Særligt I de kampe, hvor det faktisk kan fyldes. Hvorfor skal 4.000 pladser stå tomme?
FCK vælger aktivt at fjerne pladser fra stadion. De begrænser kapaciteten fordi de ikke vil have mennesker på stadion. I hvert fald ikke udebanetilhængere. Måske har de det bedre, hvis der ikke er nogen?

16. FCK begrunder så deres valg med at de blot modsvarer de forhold de selv bliver tilbudt.
Dette er et klassisk dioplomatisk træk (hvis vores borgere ikke umiddelbart kan få VISA til dit land…).
Problemet er, at logikken er fuldstændig forfejlet, idet logikken bag ændringerne af udebaneafsnit er forskellig, jf. Ovenfor: Brøndby: Pkt. 3-6, og 9-10, FCK pkt 11-14, samt 15.

Som sagt er dette noget jeg har diskuteret en del med venner med tilhørsforhold til FCK. I den forbindelse har jeg virkelig svært ved at erkende, hvor jeg tager fejl. Derfor kunne det være interessant at høre jeres mening.

+9 +1 Besvar

59 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.02.02.2017, kl 18:24:24
JJOlsen(via web)

Udmærket indlæg, har selv haft denne samme diskusion med venner som har tilhørsforhold til fck, diskusionen blev dog ikke så lang, da jeg efter kort tid hvad fandt ud af, at de mest(kun) så det fra fcks side og brugte de argumenter, som de havde læst om på div fck forums og hvad fck ledelsen har spyttet ud. De kunne slet ikke se det fra min side, for jeg brugte de argumenter som jeg havde læst om på div Brøndby forums og hvad Brøndby ledelsen har fortalt.
Så kort og godt står vi på hver vores side og holder stejlt på vores.

Det bliver ikke bedre i den nærmeste fremtid, hverken i siloen eller på Brøndby Stadion.
På Brøndby Stadion skal hele J.Jensen tribunen bygges om, både på indersiden og ydersiden, før der kan tilbydes næsten samme forhold som før i tiden. der kommer nok til at gå nogle år, før det sker.
I siloen skal der findes nogle større sko og der skal fra vores side udvises en bedre opførsel. Der kommer til at gå mange år før det sker.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.02.2017, kl 18:51:10
Sune(via web)

Link tilføjelser:

Ad 1-5) [brondby.com]
RETTELSE: FCK har “typisk” afsat op til 3.000 biletter. Dvs ca ½ af kapaciteten på Nordea tribunen.

Ad 12) kræver vist intet link, Vi er alle klar over at der har været særdeles uheldig opførsel fra brøndbyfans I parken. –Og at dette så går begge veje er umiddelbart irrelevant.

Ad 7) Jeg husker klart at have læst en udmelding fra Alpha om dette. Men jeg kan ikke umiddelbart finde den. Måske andre kan? Under alle omstændigheder er denne ikke vital for ovenstående udlægning, nærmere en tilføjelse.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.02.2017, kl 18:57:42
Sune(via web)

@JJOlsen,
Det er også min erfaring, at når jeg har diskuteret det med ellers umiddelbart fornuftige mennesker har det virket som en skyttegravskrig. Derfor vil jeg virkeligt gerne vide hvor jeg tager fejl. Og så hjælper der jo at blive irettesat af venligt stemte, inden man igen bliver skudt ned af andre.
Tak for at du tog dig tid til at læse og kommentere det lange indlæg.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.02.2017, kl 19:26:00
Sune(via web)

@JJOlsen,
Jeg har prøvet at udlægge fakta som jeg ser dem. Udover linket til brondby.com har jeg ikke set så mange andre gøre det. I forhold til denne udlægning kunne det være interessant at se hvor dine venner er uenige, hvis de da kan lokkes til at læse det.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.02.2017, kl 21:22:06 som svar til #4 af Sune
JJOlsen(via web)

Jeg tror som sådan ikke at der nogle af os, hverken fck tilhængere eller Brøndby Fans, der tager fejl.
Men vi er alle kun mennesker, som mennesker er vi let påvirkelige, det er desværre ikke noget vi kan ændre.
Vi dyrker alle fodbold som een "religion",på den ene eller anden måde, men med hver vores Gud(Hold/Klub).
Så skal der ikke komme nogle andre og sige at vores Gud er forkert på den.
Kan vi så ændre dette??
Bådeog...Men det ville kræve at alle der er i og omkring klubberne ændre indstilling og begynder at respektere hinanden, det er lige fra ledelsen til samarbejdspartnere, fans, frivillige, politi, politikere og hvem der ellers har noget med klubberne at gøre.
Spørgsmålet der så vil dykke op er ; Hvor meget vil vi have ændret?
For vi kan jo alle godt lide at "hade" hinanden bare lidt.
Men klart det kan gøres på en mere fornuftig måde.
Det vil dog kræve at vi alle sætter os ned og snakker med hinanden og forvent at det kommer til at tage meget lang tid. For der skal også renses ud, både blandt klubberne og fans.
I sidste ende starter det hos en selv, hvad kan man selv gøre, for at gøre en fodboldkamp/fodbold oplevelse bedre, hyggeligere og festligere.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.02.2017, kl 10:13:31 som svar til #5 af JJOlsen
Owen Garwan(via web)

Det er vel ikke så svært at forstå, at det her jo også er et magtspil, som handler om, at FCK ikke ønsker at få begrænset antallet af deres supporterere i Brøndby ... og specielt ikke hvis det kan øge ".. antallet af fremmødte [Brøndby-fans], og øge stemningen." ... til fordel for Brøndby.

Der er jo også et sportsligt aspekt her. Det vil alt andet lige være en sportslig ulempe for FCK, hvis de har færre fans med, og hvis der er flere Brøndby-fans (= øget støtte til Brøndby). Ergo kæmper FCK en naturlig kamp kan at Brøndby ikke får en endnu større hjemmebanefordel ud af stemningen ... og FCK har da også - mig bekendt - ydet en vis indsats for at få så mange FCK-fans med til Brøndby som muligt. Det har så vist sig lidt svært for dem, og det hænger trods alt nok også sammen med en generelt og stigende utryghed for "almindelige" FCK-fans i oplevelser i Brøndby ang. adgangsforhold, flaskekast m.v. (... og så er de bare generelt ikke så gode til at tage på udebaneture, men foretrækker åbenbart at sidde på et Københavns værtshus og se udebanekampene på TV).

Jeg vil da håbe (og går ud fra) at Brøndby også til hver en tid kæmper en kamp udenfor banen om de sportslige marginaler mod modstandere ... herunder på ude/hjemmebane overfor Europæiske modstandere. Antallet af udebanesupportere er jo en helt klassisk kampplads mellem klubber, hvor ingen ønsker at give sig.

Dette betyder så også at det er fuldstændig ligegyldigt (for FCK og FCK-fans), hvor, hvornår og hvordan Brøndby satte et hegn op, om det boret ned i beton eller sat fast med tyggegummi osv. osv.

De kæmper for at få så mange supportere med til Brøndby og deres bedste "våben" er at begrænse antallet af Brøndby-fans i Parken tilsvarende. Begrænsningen i Parken har så den fordel for FCK at det giver mindre/ingen opbakning til Brøndby-spillerne = alt andet lige større sandsynlighed for en sejr til FCK.

Økonomien er jeg sikker på, at de er ret ligeglade med .. og inkl. hærværk og besvær/dårlige forhold med smadrede toiletter på deres familietribune i deres næste hjemmekampe, så tror jeg faktisk de har det fint med færre Brøndby-fans ...også i økonomi-afdelingen.

Er der så svært at forstå? ... ikke for mig.

Owen

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.02.2017, kl 12:24:26 som svar til #6 af Owen Garwan
Sune(via web)

Måske har du ret.
Min undren bunder nok også i, at jeg kender fck’ere der føler sig oprigtigt forurettet over indretningen af udebaneafsnittet i Brøndby.

Du har selvfølgelig ret i, at det umiddelbart er ligegyldigt for fck fans hvordan hegnene er monteret.
Når jeg gjorde lidt ud af det, skyldes det at jeg ofte møder argumentet om at Brøndby bare kan flytte hegnene, hvis de vil forbedre forholdene. For mig forekommer det dog ikke så enkelt i praksis, men jeg indrømmer min viden om hegnopsætning er stærkt begrænset.
Den konkrete montering indebærer vel, at kritikken i så fald burde rettes mod den praktiske indretning af stadion, og ikke nødvendigvis manglende velvilje.

Men jeg medgiver gerne, at hvis hele forløbet udelukkende skal ses som et magtspil, så kan alle tilkendegivelser læses som efterrationaliseringer, der udelukkende skal retfærdiggøre handlingerne i magtspillet.

Du har selvfølgelig også ret i, at FCKs bedste pressionsmiddel er at ændre udebaneafsnittet i parken. Det virker dog noget ude af proportioner at stille krav på hel nordeatribunen, især når man ikke kan fylde den.

Jeg synes dog stadig der er forskellige motiver. Sat på spidsen vil Brøndby udnytte stadionkapaciteten. FCK vil begrænse den. Det har så også de implikationer du påpeger om andelen af tilskuere til kampene med tilhørsforhold til de forskellige klubber.

Det er i øvrigt værd at bemærke, at mindst en aktør ikke blot vil reducere andelen af udebanetilskuere. Det fremgår nemlig ret klart af alpha’s anbefaling til indretningen af Nordea mod FCK.

Så ja, jeg medgiver, at det hele kan ses som et magtspil, med dertil forbundne motiver. Jeg har bare et lidt naivt håb om at alle parter også er interesseret i fulde lægter.

Men tak for svaret, det giver god mening.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.02.2017, kl 13:20:39
tct1979(via web)

Det er nemt.... Luk udebane afsnit.....

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.02.2017, kl 17:15:51 som svar til #6 af Owen Garwan
JJOlsen(via web)

Du kommer med alle de samme floksker set fra fck side, som jeg har hørt mange gange før. Intet nyt under solen der. Ikke ment som at du er forkert på den, eller at jeg har mere ret.
Fra begge parters side vil man jo sit eget hold det bedste. Man har ikke formået at se det fra den side som kun handler om FODBOLD og give en god oplevelse til den neutrale fodboldglade fan eller dem som sidder foran tvet.
Hvis ikke alle tager sig selv i nakken, vil der aldrig ske noget. Og noget SKAL der ske.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.04.02.2017, kl 16:26:42
Iver(via web)

Kan man ikke lave et kompromis, hvor vi halvdelen af gangene giver dem hele Nordea (øvre + nedre), og de andre gange får de kun det lille udebaneafsnit?

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 00:46:29
MightyJ(via web)

Jeg synes det er så godt arbejde af fck's kommunikationsafdeling, at hver gang vi skal i parken med elendige forhold til følge, så får de på en eller anden måde vendt det til at vi både på fanfora og i medierne diskuterer hvordan forholdene for fck er på Brøndbystadion....

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 10:28:18 som svar til #11 af MightyJ
Dannyboyking(via web)

Det er da klart. Medier på samlebånd er korrupte og tager tydeligt parti. Stoler ikke på hvad jeg læser i et nyhedsmedie, prøve i stedet at tænke selv.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 11:56:49 som svar til #12 af Dannyboyking
Kejz0r(via web)

Tag dig sammen...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 12:08:30 som svar til #10 af Iver
ROM(via web)

Nej Iver. Du skulle ikke have et +
For mig kunne vi lukke udebaneafsnittet til FCK kampe. Jeg ser dem ca. Hvert 8. år på Brøndby Stadion og fortryder det hver gang. Senest var 28.09.2013. De væltede hegnet, så de og vi kom ud samtidig. De smed kanonslag ind mod BIF-tilhængere på Apollotribunen på vej ud. De slog og sparkede en BIF-fan halvt ihjel. De antændte bål på vej tilbage til stationen. For mig kan de forblive inde på Østerbro Stadion og rådne op i deres selvagtelse.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 12:16:26 som svar til #14 af ROM
Dannyboyking(via web)

Er disse episoder fra pse side blevet blæst op i nogle af vores yderst pålidelige og objektive medier?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 13:23:01 som svar til #15 af Dannyboyking
ROM(via web)

Nej. Det havde du vel ikke forventet?
Jeg har bemærket, hvordan 3+ kan fastholde kameraet på Brøndbyfans, når de laver ballade/pyro, men også bemærket, de panorerede kameraet langs LOXAM og ned til fck-fans, men straks 3+ så de var igang med at tænde pyro røg kameraet straks væk.
Jeg tænker.....mon 3+ medarbejderne får gratis billetter til engagementer på Østerbro? De er bestemt meget farvede....eller rettere hvide i deres syn på Superligaen.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.02.2017, kl 20:38:56 som svar til #16 af ROM
ML(via web)

Har du lagt mærke til hvem der hoster fcktv? viasat..
De har et habilitets problem, det er især et problem i forhold til DBUs måde at uddele disciplinære straffe.(Ja DBU har også et problem)

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.02.2017, kl 15:59:12
Sune(via web)

Hej igen,
jeg faldt lige over denne kommentar:
[ekstrabladet.dk]

Udlægningen af forholdende adskiller sig en del fra min øverst i tråden.

Der lægges en del mere vægt på sikkerhedssituationen i parken, efter kampen i april. Argumentet er vel egentlig legitimt nok, men jeg synes stadig ikke det hænger sammen med fck’s ”tilbud” om at tildele flere pladser i parken, mod at få hele nordeatribunen.

Der er selvfølgelig flere ting i det, men jeg synes kommentarens pointer om
a) konsekvens for tidligere opførsel og
b) principielt standpunkt i forhold til ligebehandling af fangrupper
umiddelbart giver bedre logisk grundlag for fcks position.

Dermed ikke sagt jeg er enig i substansen. Ift b) synes jeg fx stadig det i bedste fald er ude af proprotioner, at kræve en stor tribune og dertilhørende tomme pladser i brøndby, til gengæld for en mindre tribune i parken, som fck så ikke begrænser yderligere med tomme pladser.

Punkt a) diskuteres jo en del løbende. Det ender desværre ofte i mudderkastning.

I øvrigt har jeg tænkt en del over især JJOlsen og til dels Owen Garwan’s kommentarer ovenfor (især #5). I det lys må jeg erkende, at det er uhensigtmæssigt når jeg selv karakteriserer fck’s træk som ”-særdeles barnlig, og relativt misforstået-” (#1 pkt. 14). Det er i hvert fald ikke konstruktivt, og tilskynder ikke til gensidig respekt og forståelse. Den formulering burde jeg nok have holdt mig fra.

I skal i øvrigt have tak for at komme med indspark, og brede debatten. Mediebilledet er helt sikkert relevant for sagen. Alligevel tror jeg ikke, at jeg vil forholde mig aktivt til det her, selvom jeg selvfølgelig læser interesseret med.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.02.2017, kl 12:32:31 som svar til #18 af Sune
MightyJ(via web)

Blot lige lidt ekstra Nice to know omkring sidste kampe i parken.

Zanka skubber en BIF kontrolllør lige foran de værste af vores krydderboller.. situationen tilspidses meget... straffen? Ingen.

En idiot løber op på spillertunnelen.. én idiot.. fck's vagter? Gør ingenting.. inderst inde håber de vi klokker i det, så der kan kommer sanktioner.

Samme kamp ryger der ting fra fck tribunen mod biffansne.. skal bestemt ikke forsvare kryderbollernes ageren , meeen ingen vagter mod de fckfans der kaster og derfor eskalerer stemningen....
Nå det var bare lidt af hvor slemme biffansne er...

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.02.2017, kl 14:31:31 som svar til #18 af Sune
Kapper(via mobil)

Hej

Alligevel tror jeg ikke, at jeg vil forholde mig aktivt til det her,
selvom jeg selvfølgelig læser interesseret med.
Hvorfor fanden starter du så en tråd med emnet?

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.02.2017, kl 18:10:14 som svar til #20 af Kapper
Sune(via web)

Jeg kan godt citatet ser mærkeligt ud, og jeg burde måske nok have formuleret mig klarere. Med ”det” mener jeg mediebilledet, som jeg skrev om i sætningen før.
Og som de 3 indlæg i tråden før mit omhandler.

Og forskellige mediers udlægninger spiller vel ind på forskellige opfattelser om indretning af udebaneafsnit, og dermed også på den diskussion, der er om emnet. Men derfor kan jeg vel godt lægge op til en debat om indretning af udebaneafsnit uden at have gennemtænkt, hvad mediedækningen af tilskueres opførsel betyder. Og debatten herom kan vel fint fortsætte, uden jeg skriver indlæg om dette aspekt.

Det er selvfølgelig problematisk, hvis man mener mediedækningen er den vigtigste, eller eneste, grund til konflikten, men det har jeg ikke set nogen argumentere for endnu.

Derudover er der da mange fine indlæg i tråden, der ikke handler om medierne.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.02.2017, kl 19:11:39 som svar til #19 af MightyJ
Sune(via web)

Det er særdeles uhensigtsmæssigt hvis vagterne optrapper balladen og i den grad forskelsbehandler tilskuerne.

Jeg forstår sådan set godt frustrationerne, og håber da også at parterne har en form for konstruktiv dialog om hændelserne.
Jeg skriver håber, fordi jeg ikke rigtig kender til samarbejdsforholdet mellem klubberne og tilhængerne.

Når det så er sagt må der vel stadig være grænser for folks opførsel, uanset hvad man reagerer på baggrund af. Men det er vist også det, som du selv antyder ift ikke at forsvare krydderbollernes ageren.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 01:25:51 som svar til #21 af Sune
Kapper(via mobil)

Hej

Det var nu ikke ment som en kritik. Det var et reelt spm. som du nu fint har svaret på.
(Efterdom fck er så uendeligt ligegyldige for mig, har jeg kun overfladisk læst de forudgående ca. 20 indlæg)

Mvh

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 11:38:23
Saxen73(via web)

Hvad er det blevet til med det boykot?

Stiller vi samlet op derinde eller skal man blive væk? Kan sgu' ikke finde hoved og hale i noget af det....

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 12:39:04 som svar til #24 af Saxen73
Anders(via web)

[brondby.com]

Det ville være rart at vide præcis hvilke restriktioner man er blevet pålagt. Mærkelig sag og kedelig afslutning.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 13:47:04 som svar til #25 af Anders
Owen Garwan(via web)

Ja, så har FCK da i hvert fald fået den sportslige fordel til kampen i Parken ... og vel dermed reelt vundet "magtspillet" ... i hvert fald efter min mening.

Tænk sig hvis den bliver 1-1 og FCK får udlignet i overtiden, ned mod den tribune, som burde have været iklædt gult og med verbal støtte til Brøndby-spillerne! .. man kan i hvert fald godt tænke sig en situation, hvor den manglende støtte til Brøndby bliver afgørende.

Jeg peger ikke fingre af nogen, men jf. ovenstående om magt og sportslige fordele, så tror jeg IKKE FCK vil give Brøndby en mulighed for at sløjfe FCK's udebaneafsnit i Brøndby :-)

... i hvert fald ikke, hvis det er en betydende kamp, som f.eks. en pokal-semifinale i Brøndby!

Owen

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 17:49:33 som svar til #25 af Anders
Kapper(via mobil)

Mon ikke DBU snart burde få sig et sæt nosser og sætte den skod butik på plads med er ultimatum ala, "enten giver i 1.400 pladser på et fornuftigt og af BIF accepteret sted på lortesiloen under de normale sikkerhedsvilkår, ellers taber-dømmes fck på forhånd"

Magen til lorte klub og magen til lorte forening skal man lede længe efter.

Mvh

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 17:52:37 som svar til #23 af Kapper
Sune(via web)

Hej Kapper,

Det er fair nok.
Hele det afsnit du citerede fra er jo noget vrøvl.

Vh

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.02.2017, kl 22:07:30 som svar til #26 af Owen Garwan
ROM(via web)

Jeg tror ikke det alene handler om pladser. Vi kan også stille med sikkerheds folk. Men jeg tror de strammer reglerne for: pladser, ansvar, men ikke mindst for, hvad fans må medbringe af TIFO o.l. Det er nok her kæden hopper af for de aktive fans og dermed for BIF.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 08:34:47
bobas(via web)

Ligegyldigt hvem har ret eller uret så er det totalt åndssvagt. Voksne mennesker? ansvarlige klubber? ansvarlige fans? - børnehave.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 09:05:48 som svar til #29 af ROM
Anders(via web)

Jeg tror ikke det alene handler om pladser. Vi kan også stille med
sikkerheds folk. Men jeg tror de strammer reglerne for: pladser,
ansvar, men ikke mindst for, hvad fans må medbringe af TIFO o.l. Det
er nok her kæden hopper af for de aktive fans og dermed for BIF.

Eftersom ingen har tilbagevist det, så virker det ikke som om der har været nogen nævneværdige restriktioner (udover antallet af billetter, forstås). Hvilket gør frk. Agerklint's ageren i medierne til en pinlig omgang :-/ Hvis det står til troende at vi kunne få tre capo tårne, flag, bannere osv. med ind, så burde det være muligt at skabe en god stemning. Aflangt afsnit eller ej. Med de glasbure vi selv byder velkommen med, så kan vi nok ikke brokke os :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 09:50:06 som svar til #31 af Anders
ROM(via web)

Nu har jeg læst begrundelsen fra BS og ALPHA. Vi tildeles 1.400 billetter af hensyn til risikoen. Vi spredes "langs" tribunen, hvilket vokalt forringer stemningen.

Samtidig siger Hørsholt vi kan få hele tribunen, mod Brøndby åbner for hele J.Jensen/Nordea tribunen.

BS og ALPHA undrer sig over, FCK pludseligt kan magte sikkerhedsrisikoen mod at få hele J.Jensen/Nordea tribunen.

Helt ærligt. Det er ren chikane og intet andet.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 10:56:25 som svar til #32 af ROM
kapper(via web)

Hej

Samtidig siger Hørsholt vi kan få hele tribunen, mod Brøndby åbner
for hele J.Jensen/Nordea tribunen.
BS og ALPHA undrer sig over, FCK pludseligt kan magte
sikkerhedsrisikoen mod at få hele J.Jensen/Nordea tribunen.
Helt ærligt. Det er ren chikane og intet andet.
Netop.
Det ligner et forsøg på at tvinge BIF til at tildele flere pladser til fuckernes lorte fans på vores hjemmebane.

Mvh

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 11:38:12
sygko(via web)

Jeg husker, et rigtig flot indlæg på sso, om bif's dårlige politiske ageren.

Indlægget gennemgik, hvordan vi gang på gang lod os tryne af fck, personificeret af Anders Hørsholt. Om det var banen eller tilhængere der blev overfaldet på familietribunen, det lykkedes altid fck, at få "ret" i medierne.
Jeg var selv enig i disse betragtninger. Jeg sad også med en fornemmelse af, at vi ofte valgte, at være den store i denne barnlige leg, og alligevel tabte vi altid denne leg i medierne.
Den sidste del af BIF's pressemeddelelse mangler uden tvivl format, men et eller andet sted er det fedt, at vi endelig bider lidt fra os. Vi skal kræve vores plads som magtfaktor i dansk fodbold ved siden af fck. Det må nage dem, og være svært, at acceptere, set i lyst af, at vi ikke har vundet et mesterskab siden 2005.

Jeg har også haft diskussioner med venner af fck tilknytning. De endte med, at være enige. En oplyste mig da også om der, at i dele af deres fan fraktioner, er utilfredshed med deres sikkerheds ansvarlige. Især efter pokalfinalen som officielt var et neutralt stadion. Han stod vist på bagbene omkring Agf's ønske om den store ende tribune. Agf's blev delt i op 2 områder, åbenbart også på c tribunen. Ingen var rigtig tilfreds, forstod jeg.
Min fc ven mener at denne sikkerheds ansvarlige for parken, som spiller en dobbelt rolle til pokalfinalen, har stor skyld i denne konflikt. Direkte citeret: "han er en nar".
Jeg tror så mere på, at Hørsholt sætter rammerne og stilen for den sikkerheds ansvarliges arbejde.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 11:44:19
sygko(via web)

i øvrigt, så har vi krav på 1900 pladser, som fck har sikkerheds ansvar for.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 12:18:20 som svar til #35 af sygko
ROM(via web)

Kan du dokumenter de 1.900 pladser?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 12:21:56
sygko(via web)

vi har grav på 5% ligesom fck har krav 5% og derfor de får 1400 pladser

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 12:39:11
Anders(via web)

Vi er blevet tilbudt præcis 1903 sæder, som udgør de 5% vi selv tilbyder. Det er klubben der har frabedt sig de ekstra 500 sæder.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 13:10:09 som svar til #38 af Anders
sygko(via web)

der blev jo stillet grav om, vi at selv stod for sikkerheden for de 500 ekstra sæder

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 13:25:34 som svar til #39 af sygko
Anders(via web)

Jep, men det er jo heller ikke noget problem :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 13:29:10
sygko(via web)

sikkert sandt nok, men de kan stadig ikke stille kravet

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 13:32:21 som svar til #39 af sygko
Kejz0r(via web)

Jf objektivt udebaneansvar er sikkerheden altid det gæstende holds ansvar i de dertil indrettede afsnit.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 13:37:28 som svar til #42 af Kejz0r
sygko(via web)

Ok. Det vidste jeg ikke.
Underlig fordeling når hjemme holdet har ansvaret for sikkerhed på stadion

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 14:16:09
Citat: Christian Kokholm(via web)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 15:07:13
Dolling(via web)

Nu har Brøndby været ude med denne her

[brondby.com]

Jeg hæfter mig ved at fc nu har stillet krav om at vi skulle sælge alle billetterne.
Vi ved fra tidligere, at de gerne vil give os hele tribune, såfrem de får hele Nordea hos os. Så burde vi jo omvendt sige til dem - ok, I får 6000 pladser hos os, og så får vi 6000 hos jer (sjovt nok tror jeg ikke Hørsholt vil acceptere dette, ej heller kan de lave et sikkert afsnit på ca 2500 med egen indgang osv osv).
MEN, jeg tænkte på om løsningen kunne være at de 2 klubber var påtvunget at købe hele afsnittet - så fc skulle købe 6000 pladser hos os og vi de ca 3400 hos dem. Og så er det klubben der sælger til egne fans, og så er det bare øv bøv hvis fc ikke kan sælge deres 6000.
Ville dette måske være en løsning? (man skal selvfølgelig være enige om prisen på billetterne - 185 kr for en tur I telia land 19 Feb lyder godt nok dyrt..)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 15:18:21 som svar til #45 af Dolling
Kapper(via mobil)

Enten skulle man give samme procent del til hver klub. Fx. 10% til udeholdet, eller også skulle der gives det samme antal til hvert hold. (Fx. 3.000).

Jeg kan ved Gud ikke se hvorfor BIF skulle tillade 6.000 fucker svin på Brøndby Stadion og kun få 3.400 gode og dejlige BIF fans i parken.

Mvh

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 15:29:44 som svar til #46 af Kapper
Dolling(via web)

Nej jeg tror da heller ikke Hørsholt giver os 6000 pladser I telia , for det vil kræve en større ombygning.

Nen det var mit indtryk at fc har fået tilbudt alle 6000 hos os I de år, men aldrig været I stand til at sælge I nærheden heraf (nogen der endegyldigt kan bekræfte/afvise det har været sådan?)

I så fald er min ide jo at vi får solgt 6000 billetter og dermed ikke lider økonomisk tak - hvilket var en stor del af forklaring fra vores side. At vi ikke kunne sælge dem til egne fans, men samtidig led stort tab ved at have 3-4000 tomme pladser hver gang.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 15:32:18 som svar til #45 af Dolling
sygko(via web)

jeg synes der skal være ligelig procent fordeling ud fra parkens maksimum kapacitet på den lille ende tribune. det på ca. 3800 pladser, som er 10% af den samlet kapacitet i parken. 10% af vores stadion kapacitet er 2800

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 15:40:00 som svar til #48 af sygko
Dolling(via web)

Enig, det ville da være den bedste løsning. Men så vil det kræve endnu en ombygning hos os - Muligvis een der ikke er mulig, ellers havde man vel/måske valgt denne løsning da vi byggede udebane afsnittet om?

Så igen, når fc nu KRÆVER at vi sælger dem alle, spørger jeg om vi ikke bare skal gå tilbage til den gamle aftale, med krav om at de køber alle billetterne og så selv må kæmpe med at sælge dem..
Jeg tror ikke de kommer op på 5-6000 lige pludselig, bare fordi fc har købt alle billetterne og skal afsætte dem...

Kan godt se jeg er den eneste der har haft denne tanke som en mulig løsning ;o)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 16:26:19 som svar til #49 af Dolling
sygko(via web)

i en tid hvor der konstant bliver talt om tilskuerkrise, synes jeg stadion skal være fyldt, i de få kampe hvor det kan lade sig gøre. Hvis det lykkes dem, at få solgt alle pladser er det i stedet en uretfærdig fordeling.
Jeg er ikke tilhænger af din model. At klubberne hver især køber biletterne, kan være fint nok, men ud fra samme procents fordeling

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 16:30:42
Saxen73(via web)

Er der nogen som kan huske hvordan denne konflikt startede??

Var det ikke noget med at vi tilbød fck et lille øvre afsnit bag en plexi glas plade og et nedre afsnit ude i siden?
Jeg mener at det var der at fck satte foden ned og ændrede vores afsnit.

Anyhow, så forstår jeg ikke hvad problemet er med de pladser vi har fået tildelt? Er det ikke bag målet og hele vejen hen?
Det kan da aldrig blive så ringe, som deres pladser på vilfort park??

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 16:45:48 som svar til #47 af Dolling
Anders(via web)

Nen det var mit indtryk at fc har fået tilbudt alle 6000 hos os I de
år, men aldrig været I stand til at sælge I nærheden heraf (nogen
der endegyldigt kan bekræfte/afvise det har været sådan?)

Frit fra hukommelsen ville PSE have et sammenhængende afsnit på endetribunen, hvilket ikke blev accepteret da man ikke ville have tilskuere over/under udebaneafsnittet. Naturligt nok. I den forbindelse vil det jo være plausibelt at de er blevet tilbudt 6000 billetter.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 16:49:25 som svar til #51 af Saxen73
Anders(via web)

Var det ikke noget med at vi tilbød fck et lille øvre afsnit bag en
plexi glas plade og et nedre afsnit ude i siden?
Jeg mener at det var der at fck satte foden ned og ændrede vores
afsnit.

Jep, det tror jeg. En art hævn for at please fans. Jeg ville være skuffet, hvis vi ikke gjorde det samme.

Anyhow, så forstår jeg ikke hvad problemet er med de pladser vi har
fået tildelt? Er det ikke bag målet og hele vejen hen?
Det kan da aldrig blive så ringe, som deres pladser på vilfort
park??
Stop nu! To totalt særskilte afsnit med plads til 1400 gemt væk bag plexiglas, dårlige forhold? Tsk tsk :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 17:03:38 som svar til #51 af Saxen73
sygko(via web)

Jeg tror, at lige den her debat er en parentes i en større mediekrig

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.09.02.2017, kl 17:53:16 som svar til #49 af Dolling
Dolling(via web)

Hov - jeg er ikke helt alene om ideen

[www.bif-support.dk]

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.02.2017, kl 11:07:11
Allan S(via web)

Jeg synes at det er trist for alle os som gerne vil [www.sefodbold.dk] på stadion. Men omvendt er detr sgu også meget sjovt at hvordan historien er vendt fra at være os der sklaber problemer til fuckerne der ikke kan finde ud af at have gæster!

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.02.2017, kl 13:56:46
Nedim(via web)

Er det virkeligt så meget ballade til disse kampe at man ikke kan slippe alle billetter løs så må de komme med 10.000 til Vilfort Park, hvis de lyster (kommer aldrig til at ske) og vi igen kan være i overtal i parken (som vi har opnået det flere gange)?

Eller er det igen igen TV-rettigheder og hensyn til penge, at det bestemmer det hele? Synes, faktisk at vores egen klub optræder alt for blødt i denne historie.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.02.2017, kl 08:12:42 som svar til #57 af Nedim
Anders(via web)

[GOD RYGER]

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.02.2017, kl 17:13:37
Trequartista(via web)

Tak for godt oplæg!

Jeg har tænkt ret meget over det, og fuldt den barnlige debat fra begge sider med ret meget hovedrysten. Jeg synes begge klubber agerer helt åndssvagt, men omvendt forstår jeg godt eks. Brøndby trang til at skrive nedladende .com-artikler, når de konstant bliver mødt af samme tone fra fck. Det er dog grimt.
Grimt er det også at se fck kommunikationsdirektør blamere sig på twitter i diskussion med Brøndbyfans. Den leflen for egne fans er jeg glad for vores egen kommunikationschef ikke gør sig i.

Til hele sagen. Kort fortalt synes jeg fck har opført sig ekstremt underligt i denne sag, men de taler bare deres fans sag og har råd til det. Det er ærgerligt.

Der hvor jeg synes Brøndby har fejlet er i punkt 3-10.
Jeg kan godt forstå behovet for at have et mindre udebaneafsnit, der ikke fylder en hel endetribune - og dermed 6000 pladser, hvoraf maks halvdelen bliver solgt i et derby. Men jeg kan bestemt ikke forstå at man har valgt at lave en løsning, med et fast (støbt i cement) udebaneafsnit. Argumenterne om 5% af kapacitet og alt det der holder i retten, men hvorfor fanden har man ikke lavet afsnittet, så det har to indstillinger: et til almindelige kampe på 1400 og et til derby med kapacitet på eks 3400 - som svarer til en fuld D-tribune i parken. Det forstår jeg ikke.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.