B4 logo - den vrede koala
There will be no head down and no bla bla!
AZ

Debat

Profilbillede
Oprettet: d.01.02.2017, kl 08:02:47 Seneste opdatering: d.12.02.2017, kl 16:40:37
bobas(via web)

Slut for denne gang

Der blev snakket meget frem og tilbage. Mange ros til TB men også en del kritik. Jeg tilhørte måske den sidste gruppe men kan ikke vurdere hvad er godt eller skidt, men,,,,,,,

Når man kigger på hele vores transfer så kom der ind 7 mand og 11 forlod os. På denne område lignede det meget flere tansfer de sidste nogle år.

Som jeg skrev allerede for et par år siden så skifter vi spillere som underbukser. Er det godt? - nogle synes at der skal ryddes ud, - rigtigt, men hvor mange år?

Til sammenligning så har fck fået 2 mand og 2 man ind. Forskel? - ja enorm og hvad betyder det?

For mig at se fik vi for første gang i nogle år enorm succes. Vi ligger nummer 2. Vi manglede spillere, helt sikkert. Vores udskiftnings bænk var ikke eksisterende og vi måtte købe ind, men holdet fungerede, der var noget at bygge på takket AZ men også spillerne.

Mine forventninger til transfer var derfor at vi skulle forlænge med vores nuværende spillere og tilføje et par stykker til udskiftninger osv. Sådan blev det ikke.

Til sommer bliver det nogenlunde det samme fordi vi ved allerede at et par af spillere forlader også og andre skal sælges. Det er tale om Rønnow, Wilczek,Phiri, Pukki, Larsson, Holst med flere.

Hvorfor kan fck opnår en stabilitet på holdet? og vi ikke... kommer vi nærmere mesterskabet på denne måde? Hvor mange år skal denne taktik fortsætte?

Folk jubler at vi slap med Urena - ja, men vi har lige fået ham. Nogle skriver at vi tjente godt på Hjulsager - undskyld det er vist ikke sandheden. Sølle 3 millioner kr. når man fratrækker uddannelse.

Vi ved intet om hvad de nye kan. Giver det stabilitet som er vejen til succes? - har mine tvivl.

Noget helt andet... man talte om vores egne unge danske talenter. Hvor mange dansker har vi på holdet? Er det noget som fremmer tilgang af fans?
Jeg håber at vi beholder vores 2 plads. Jeg håber at de nye indkøb er gode, men jeg har mine tvivl om det er vejen frem.

+3 +1 Besvar

15 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:01:35
kiptanui(via mobil)

Hvad havde du gerne set anderledes?

Vi får en gardering til Rønnow, kender ham ikke men en rutineret keeper med landsholds erfaring. Rønnow kan vi nok ikke holde på for evigt, så at være er skridt foran og få erstatningen ind nu ser jeg kun som positivt. Så glider toppel ud som er fodbold invalid og vi sender en ung keeper på leje i Næstved. Kan det være andet end godkendt?

Vi får en ung spændende venstre back. Samtidig er crone nu backup på både højre og venstre backup og forhåbentlig klar til at overtage for Larsson hvis han skal videre til sommer eller næste vinter.. som jeg ser dette er der også rigtig fint.

Vi får en nu CB i en god alder fra det finske landshold. Det giver konkurrence til röcker og hermansson, mere brede og måske bedre start 11er. MA sender man så til Horsens, fair nok, kan lukkede er hul da der var behov og nu satser vi på andre. Kabongo komme op og er 4 valg. Alt dette er vel også fint..

Hjul og phiri ville ikke forlænge og vi vælge at sælge hjul og beholde phiri til udløb. Vi får en erstatning for hjul i Kalmar. Greko sendes videre og vi får mensah ind som kan spille på midten og i angrebet. Her hvade jeg måske gerne set en midtbanespiller mere til lidt konkurrence, men hvis den rigtige ikke var der, så er jeg hellere fri og giver de minutter til Holst, rezan og måske Kalle, hvis kan kommer i gang igen.
Hvad ville du have gjort her? Sprunget alle lønrammer for at beholde de spillere? Signet hjul i sommer hvor han ikke havde vist noget i flere år? Givet phiri lov til at tage til OL og svække vores efterår og lave rav i gruppen, da alle andre OL aktuelle ikke måtte komme afsted.. eller skulle vi holde på hjul og phiri og så midste dem til sommer sammen med hany? syntes ikke rigtig jeg kan finde er godt alternativ til hvad TB har gjort..

Så er urena, Nunez og Elba kommet videre. Nunez og Elba er der vel ingen tvivl om bare skulle videre. Urena var er underligt køb, men måske logistik nok alligevel. Borring havde ingen fremtid i klubben og bedste mulighed for at bytte til urena. Han kunne forhåbentlig slå til og ellers kan man så skyde ham af nu.. det er vel ganske fint. Nilsson var skadet meget af efteråret og det var urenas chance. Han greb den ikke og så må han videre.

Jeg må sige jeg er meget tilfreds med dette vindue. Men hvad havde du gjort anderledes bobas?

+14 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:13:01
tct1979(via mobil)

Jeg er med dig Bobass 👍

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:17:06 som svar til #1 af kiptanui
Trio(via web)

Jeg er med dig Kpitanui

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:25:25 som svar til #1 af kiptanui
bobas(via web)

Alt hvad du skriver er fornuftigt nok og jeg er da også enig i det meste af hvad du skriver.

Det er bare det at dette transfer ligner til forveksling mange andre og det betyder et stor udskiftning af spillere. Det er jo ikke bare denne vinter. Sådan har det været længe.

Hvordan skal vi tjene på spillerne hvis vi ikke holder på dem?

Hvilken fordel ser du i at vi ikke brugte pengene på f.eks Phiri og Hjulsager i forhold til at vi bruger pengene på nye spillere som vi ikke en gang ved om de kommer til at trives og som skal spilles ind på holdet? At sige at de ikke ville forlange er vist ikke hele sandheden.

Du må da erkende at vores hold har fungeret i efteråret næsten optimalt, selv om vi manglede erstatninger. Nogle spillere skulle ud, - helt enig, men hvorfor er det sådan næsten hver transfer?

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:39:28 som svar til #4 af bobas
Trio(via web)

Bobas

Jeg er helt enig med dig vedr stabilitet i truppen, samt at vi må udvikle spillere gennem tid, og have en fastlagt plan med spilleren og dennes agent om et fremtidigt salg. Der er vi ikke nu.

Jeg tror TB har denne plan med f. eks. Larsson, sikkert også Rønnow og Pukki. De spillere han ikke har den med er sikkert en fyr som Holst, jeg tror ikke TB og AZ er overbevist om hans kvalitet. Hvis han brager igennem på Hjulsagers plads i foråret er det godt for Holst og BIF, men TB vil så skulle høre for at han skulle have forlænget i tide.

Jeg ser en udvikling i langsigtet planlægning under TB, men ja 11 spillere ud er håbløst, det er bare kun få af de 11, Urena og Yun, der er hentet af TB/AZ i fællesskab. Dette vindue giver AZ en trup der i endnu højere grad er sammensat efter hans ønske. Han håber helt sikkert at Phiri bliver. Men jeg tror ikke at TB/klubben vil sprænge de rammer de i 6.4 har sat for løn. Jeg tror de hellere vil miste Phiri fremfor at være utroværdige både internt overfor de øvrige spillere men også over for omverdenen.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 09:58:09
kiptanui(via mobil)

Det er jo bare en balancegang.. hvis vi skulle skrive en lang kontrakt med alle spillere, så snart de kom bare lidt ind på holdet. Så ville vi have Da Silva, dumic, stuckler, gehrt, Oke, fætter Agger, semou, Kristian Andersen, Stenderup, norouzi, Randrup, akharraz og Patrick Olsen den dag i dag. For bare at nævne nogle.. vi kan jo ikke bare skrive lange kontrakter med alle..

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 10:23:17
Trequartista(via web)

Jeg er meget enig med Nanna fra 3point i denne status over transfervinduet: [3point.dk] Det er et godt vindue af TB - lige med undtagelse af de satans forlængelser.

Troels indikerede på Indefra-appen i går, at der var nogle muligheder i støbeskeen, der ikke blev til noget på sidste dag af vinduet. Jeg tror at han gerne ville have haft en gardering yderligere til midten. Både fordi vi ligesom i efteråret er tyndt besat på midten kvalitetsmæssigt, og fordi vi igen til sommer står foran en stort arbejde. Lige nu har vi Nørgaard, Corlu, Kalmar (og Mensah, samt evt. Noer) til sommerens EL kampe (7-9-13).
Hany må meget gerne forlænges, og så håber jeg at der bliver skrevet med nye folk allerede i løbet af foråret. Bud/ønsker: Jeppe Andersen, Rani Khedira.
Jeg håber derudover stadig naivt på den Phiri forlængelse.

I det hele taget bliver næste vindue et travlt et med mulige afgange af store profiler (Rønnow, Larsson, Phiri, Pukki, Kamil, Hany) - og der er kort tid til næste sæson starter. Erstatninger skal gerne stå klar første arbejdsdag. Arbejdet er nok slut for denne gang, men allerede i dag starter TB's arbejde mod en ligeså stærk trup til sommerens EL-kampe!

Derudover glæder jeg mig også til en fremtidig start-11 med mere dansk islæt og nogle gode MC-drenge.

+1 +1 Besvar
Administrator
Sendt ind d.01.02.2017, kl 12:52:56
Administrator(via web)

Da bobas selv har valgt at oprette en ny tråd om vinduet, har admin valgt ikke længere at lade hans oprindelige tråd være låst i toppen.

Vi antager at de fleste vil vælge at kommentere i den her i stedet for, og derfor er der ikke behov for fortsat at fremhæve den anden.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 12:54:51
Boulahrouz(via web)

Phiri-handlen er vel ikke død endnu? Det amerikanske transfervindue lukker jo først den 14. februar så der er masser af tid til at det alligevel kan blive til noget. Hvis det lykkedes TB alligevel at sælge Phiri så er der topkarakterer til TB for transfervinduet fra min side.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 13:09:27 som svar til #9 af Boulahrouz
Trequartista(via web)

Hvem skal spille i stedet for Phiri, hvis han skifter?

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 13:49:44
kewell(via web)

Det kommer også lidt an på hvordan du gør tilgangene op.
Isoleret set lyder syv spillere måske af meget, men de to af dem er unge vi har hentet op i truppen.
Det betyder marginalt for stabiliteten af en trup.
Derudover er der hentet fem spillere udefra, men det er jo ikke fem nye startere.
Den eneste fra startopstillingen vi har mistet i dette vindue er Hjulsager, og her er Kalmár hentet ind i stedet.
Kwarasey er hentet for Toppel, men henblik på 1. keeper pladsen på sigt, når Rønnow skydes af.
Arajuuri går ind i stedet for Albrechtsen, og må også bare siges, at være en forstærkning af bredden, og måske start 11'eren på sigt.
Mensah er hentet ind, og udfylder samme rolle som Greko, som lidt af en universal spiller.
Men også her er det jo en reel opgradering af en indskifter.
Så har vi til sidst hentet den nødvendige venstre back.
Den position har haltet noget tid, og det er vel ikke en transfer vi kan sætte en finger på, inden vi kender til spillerens niveau.

Så alle fem signings giver jo fin mening, og er ikke noget der ryster vores trup eller startopstilling på nogen måde.
Derudover kan vi da også kun være tilfredse med, at have skåret en masse overflødig dødvægt fra i truppen, af spillere som ikke spillede fast.
Jeg kunne forstå din pointe, hvis vi skiftede en halv start 11'er ud, men det har slet ikke være tilfældet i dette vindue.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 14:57:01
William(via web)

Det er jo kun naturligt med relativ stor af/tilgang på spillersiden, når vi snakker det bare 2. transfervindue med ny træner og helt ny spillestil. Læg dertil at truppen var lidt tynd i efteråret visse steder, der ikke kunne forlænges med en stor del af midtbanen og man har vist rettidig omhu på bl.a keeper pladsen.

Enig i at det umiddelbart må gives et flot 10-tal for dette vindue.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.02.2017, kl 15:46:36
Aggerdoooo(via web)

Jeg ser det overståede transfervindue som et solidt et af slagsen. Vi har først og fremmest fået ryddet op i truppen og har skilt os af med noget dødvægt, som ikke bidrog med det helt store. Spillere som Nuñez, Ureña, Greko og Albrechtsen enten passede ikke rigtigt ind eller havde niveauet. Så det er fint at komme af med dem og få slanket en stor trup.

Vi har samtidig fået hentet et par spillere ind til et par nøglepositioner, og især købet af vores nye venstreback var vigtigt. Jeg aner intet om hans niveau, men med en landsholddebut for nylig må der være noget potentiale i ham. Det er også fint at få skærpet konkurrencen i midterforsvaret med Ajaruuris ankomst. Er spændt på at se, hvem af ham og Hermannsson, der tager pladsen ved siden af Röcker.

Købet af Kwarasey er vel mest af alt et dejligt strejf af rettidig omhu, hvor han har et halvt års tid til at blive kørt ind og vænne sig til omgivelserne, før han formentlig skal tage over efter Rønnow til sommer.

Kalmar er den spiller, jeg er mest spændt på at se. Jeg er meget ked af, at vi mistede Hjulsager, og det er for mig et stort spørgsmålstegn, om Kalmar kan løfte arven. Men Zorniger kender ham, og Zsolt kender spillestilen fra Leipzig, og det er vel et godt tegn (og så ikke et ord om Kiment :-))

Mensah ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til. Han har god fart og teknik og kan dække mange positioner, men om han har niveauet, og om han ikke mindst kan holde sig skadesfri, bliver spændende at se. Forhåbentlig overrasker han alt og alle.

Alt i alt er det fint arbejde af Bech efter omstændighederne. Kvaliteten og konkurrencen er blevet hævet over det meste af linjen, men jeg ville gerne have haft endnu en central midtbanespiller. hvis ikke Kalmar slår til, ser det tyndt ud.

Men det hele er okay, og vi har efter sigende overskud på transferkontoen for vinduet, og det er bestemt også værd at glæde sig over.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.03.02.2017, kl 15:40:48
Iver(via web)

Det er et fremragende stykke arbejde af Troels Bech.

Der blev lavet noget oprydning i sommers, men naturligvis måtte efteråret vise hvem der bestod og hvem der ikke bestod i vores nye system.

Vi har tilsyneladende endda tjent på Urena. Det er da fremragende.

Hjulsager fik vi også penge for.

Phiri vil bare ikke forlænge - det har jeg næsten været sikker på hele tiden, så jeg er ikke overrasket. På bænken med ham, eller sælg ham til USA for 5+ mio. kr.

Ellers er det mest dødvægt der er forsvundet, men vi er styrket i forsvaret - og DET er jeg rigtig glad for.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.02.2017, kl 16:40:37 som svar til #14 af Iver
Porstmand Per(via mobil)

Næsten enig, bortset fra Phiri. 5 mio for ham er for lidt. Hvis man beholder ham er 2. pladsen og Europa League næsten sikker, og det er sådan cirka 5 mio værd hvis man er BIF.

Hvis han sælges er halvdelen af den velfungerende midtbane væk, og det er lige præcis sådan noget der kan koste sølvet.

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.