B4 logo - den vrede koala
It's not a question about figure skating. It's a question about goals!
AZ

Debat

Profilbillede
Pinned
Oprettet: d.19.08.2015, kl 09:51:58 Seneste opdatering: d.13.05.2017, kl 00:59:47
JensYM(via web)

Den bedste tråd længe (læs nedenfor)

Kære Blågule Venner!

I en tid hvor drengene fra Vestegnen virkelig er hele Danmarks stolthed, hvor de smukkeste drenge igen og igen beviser sig away, så er det tid til at tale Brøndby IF merchandise!

Hvis du er villig, til at fortælle lidt om dig selv og hvad du har af merchandise, jeg tænker mest på det voksne har, men fortæl da gerne om dine poder og prinsesser også.

For at man kan danne sig et billede er en lille intro af dig selv måske spændende -> man må forvente at demografi kan have voldsom indflydelse på valg af merchandise.

Jeg starter!

Midt i 40'erne, gift, ingen hjemmeboende børn! Kommet på Stadion (og været fan siden 1987).

Har aldrig købt voldsomt meget, et par gult trøjer som vist er bortkommet. Så min nuværende samling består af:

- To specialtrøjer, en sort/orange og en grå/grøn (tror de er fra Kasi tiden begge)
- En "Brandgoe Brøndby" sixpence (sikkert fra omkring 1988)
- Et sæt Babuska'er med Pukki, Elmander, Riza, Kahlenberg og Alex (ikke officiel merchandise).

Er der noget man bare bør have i sit hjem?

+8 +1 Besvar

62 kommentarer

Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 10:59:13
Mandriel/Oliver(via web)

Det kan vi da godt lege. :-)

Starten af 30'erne, samboende, ingen børn. Har været tilhænger siden, start/midt-90'erne. Bor i Aarhus, så kommer til 2-4 hjemmekampe om året og tilsvarende udebanekampe - cirka.

Trøjer: En Auri, en Bagger, en Jallow, en Jens Stryger + den sort/orange specialtrøje. (Havde en bordeux Per Nielsen også, men den er gået tabt)

To halstørklæder - Et Wieghorst og et fra pokalfinalen i 2008.

En Brøndby bøllehat fra meget langt tilbage - Den bliver sjældent luftet nu om dage. :-)

Det er umiddelbart det jeg har i skabet.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 11:20:06
Betteroev(via web)

37 år, gift og med 4 hjemmeboende piger på hhv. 1, 5, 10 og 17 år.

Mine piger på nær den ældste som kun har sin Brøndby trøje på på kampdage får alle syet en masse Brøndbytøj af min kone, som er god med symaskinen.
Samtidig har jeg naturligvis erhvervet en Brøndbytrøje til dem hver, men jeg har ikke råd til at opdatere dem med det nye hvert år, så de kører foreløbig stadig med UNICEF på maven og så deres navne.

Ellers har jeg et par halstørklæder af ældre status samt et lille flag, jeg netop har købt ii shoppen til en 50´er.
Min lille datter på 1 har haft en lille lillerød sparkedragt fra shoppen, og jeg har lige købt en lyserød rigtig flot t-shirt til min 5 årige datter.

Det er vist det...

Nå jo... Jeg har selv 5-6 trøjer liggende, der iblandt den nyeste som jeg netop har købt for penge jeg fik på min fødselsdag, båndlagt til den nye hjemmebanetrøje.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 11:53:27
FP(via web)

24 år, forever alone, hehe...

Har været fan siden ca. 1998, da min far tog mig med på stadion. Han arbejdede på Brøndby Park Hotel så dengang var der massere billig merchandise, autografer og fodboldkampe.

Har i tidens løb ejet nogle forskellige trøjer som jeg er vokset ud af og som desværre er blevet kasseret. Ejer i dag et på tørklæder og den sidste adidas hjemmebane trøje med Unicef, men uden Kasi. Overvejer at købe hjemmebanetrøjen med Elmander, men synes 724 kr er mange penge for en trøje der stort set kun bruges når jeg er på stadion, hvilket desværre kun skete 2-3 gange i sidste sæson grundet arbejde. Vi tabte to af dem :-(

Har dog været inde at se kampene mod Juvenes og Beroe i denne sæson. Satser også på PAOK kampen, men da jeg skal på udveksling bliver det nok også sidste hjemmebane kamp i efterårssæsonen :/

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 12:19:23
Mapman(via web)

23 år, og ligesom FP forever alone :-)

Fan siden Mads Jørgensen sendte mesterskabet vores vej i 2002, så jeg er vel en slags medløber. Opvokset i Jylland, så de første år er det bare blevet til aways. Sidenhen flyttet til sjælland og har haft sæsonkort et par sæsoner.

Ejer en Codan trøje fra 2005, en Holmen udebane trøje fra 2008, og en hummel fra 2012/2013 sæsonen. Derudover nogle halstørklæder, et flag, huer osv.

Tager til Asien 5 måneder nu her så PAOK bliver også min sidste hjemmebanekamp i år.
Ser frem til at vise trøjerne frem derovre, + stream klokken lort om natten :-)

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 13:13:32
Lars W(via web)

46 år, samboende, 3 børn fra tidligere..piger på 12 og 21 og dreng på 14.

Har været med siden starten af 80´erne, eskalerede fra 84 da jeg startede på Schneekloths gymnasium.

Ejer idag kun den lange sorte trøje med guldtryk oversigt over de 10 mesterskaber. Knægten har fået et par trøjer, og så var der et par romaer der stjal ca. 10 gamle trøjer da vi havde indbrud.
Jeg har byttet mig til et widzew lodz halstørklæde og har et halstørklæde fra tenerife udebane.

Tager typisk på stadion når der er fribilletter :-) ... hvis det ikke kan lade sig gøre tager jeg afsted alligevel til de fleste hjemmekampe.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 14:08:49
kewell(via web)

Meget sjov tråd.
Lets get to know each other :-)

34 år, samboende og en knægt på knap 2 med en ny på vej.

Blev for alvor Brøndby fan under vores Europacup eventyr i start 90'erne, hvor især Roma kampen står lysende klart.... Rudi dit dumme svin!

Jeg har en række trøjer, tror det må være en 7-8 stykker, alle uden navn og nummer.
Jeg havde et princip med, ikke at ville have navn på, da jeg støttede klubben og ikke spilleren.... Det blev så revideret da Kahlenberg kom retur til klubben, og min nuværende kamptrøje er Hummeltrøjen fra dengang, med nr. 7 og Kahlenberg på tryk og personligt signeret, da en af mine kunder lavede køkken for ham.
Så den holder lidt speciel værdi over de andre.

Ellers har jeg en række halstørklæder, en Hacky Sack og en lille bold (størrelse 3), jeg triller med indenfor under kampe jeg ser fra hjemmet af, hvilket er de fleste i øjeblikket, med bolig i Jylland, og en lille krudtugle, der "stjæler" al min tid :-)

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 14:43:07
MS(via web)

22 år, samboende og ingen børn

Har været fan siden 2001. Jeg har haft 6-7 trøjer gennem tiden. Den første var den klassiske gule fra 1999 (en gave) og den seneste er fra 13/14. Har kun haft Retov og Schleebrügge på mine trøjer, men overvejer at købe den nye og få trykt Dumic på.

Derudover har jeg et par Brøndbyshorts, et helt klassisk Brøndby IF halstørklæde jeg har arvet af min far og et Brøndbykrus. Havde også en hue engang, men den blev vist nok kasseret for mange år siden.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 16:51:15
geniet(via web)

Midt i 40'erne, gift, 3 børn. Fan siden 81. Antal besøg på stadion steget gennem de sidste 12 år resulterende i sæsonkort nu to år i træk.

Har den brune udebanetrøje fra kasitiden med lange ærmer. Går aldrig med den. Man skulle tro den var lavet af rockwool og andet isolerende materiale.

Børnene har (i forskellig forfatning) flag, halstørklæder, tasker, linealer, 2xgul trøje, 2xmørkeblå udetrøjer (kasi tid), træningssæt, sort/orange trøje (tror også fra kasitid).

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 17:23:07
lusk(via web)

Midt 40´erne.

Fan siden start 90érne - men først rigtig aktiv fan på stadion medio 90érne.

Har boet i Horsens de sidste 10 år - så kommer oftest kun til udekampe i Jylland.

Har en Risager trøje og en Rommedahl trøje. En hue. Min søn på 15 (PSG fan !!!) har ligeledes en Rommedahl trøje fra Rommes dage i BIF.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 17:47:39
NHH(via web)

Midt 50'erne, gift, ingen hjemmeboende børn. Beskæftiget gennem flere år inden for IT i forskellige brancher (heraf nogen år som konsulent).

Har været fan on & off fra starten af 80'erne (primært TV) og mere konstant siden midten af det samme årti. Har været med i BS & BST bestyrelser (samt aktiv i Brøndbys Fremtid) og har været med til at stifte BLOK4 i sin tid, da det startede som en klike på langsiden der fandt sammen. Er desuden frivillig Hytten på udvalgte kampdage.

Kommer nu stort set på stadion hver gang, og har haft fast plads på langsiden i mange år efterhånden (har tidligere været bl.a. på Faxe tribunen). Udebane blev det mere til tidligere, også europæisk (senest Berlin), men f.eks. Farum er ved at blive en (B4) tradition - parken er bevidst valgt fra de senere år!

Købte en del småting de første år jeg kom på stadion, sidenhen er det blevet mest lidt spiller/special-trøjer samt huer/kasketter (af praktiske årsager) samt lidt tøj fra Bruhns Bazar perioden. Seneste anskaffelser er retro-trøjer og har netop modtaget bet25 special trøjen!

Overvejer "hoptismisten" .... ;-)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 18:33:42
Tvile(via mobil)

Super tråd, hyggelig at få lidt baggrund på tosserne herinde.

Snart 36, en knægt på 2 1/2. Bor i Ejby, det tætteste jeg har boet på stadion. Har overbevist mig selv om at jeg har holdt med BIF siden 1991, men tror sgu at jeg lyver. Min interesse begyndt vist først under et ophold i Sydney, 2007/08 og har faktisk haft sæsonkort sinde hjemkomst. Følger nu ingen andre hold, kun BIF, har lidt aktier, men ikke meget opsparing der.

Har en del trøjer i skuffen, en gut solgte på dba, så en Colding med auto er blandt herlighederne. Ellers en UNICEF med alle autografer på som en dag skal i glas og ramme. Har en A3 plakat hængende med et Photoshop billede af et gul/blå røg sydsiden / holdet i en cirkel lige før kamp start.

PS, vi vinder torsdag mod POAK

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 20:19:01
kristianrm(via web)

30, gift og 2 piger på hh. 2 og 0.

Bor i København og kommer med kone og små børn sjældent på stadion. Så dog også hjemmekampen mod Beroe i år.

Har været fan i siden 97 efter et mislykket forsøg på at holde med Aalborg. Voksede op i Taastrup. Så fandte jo hurigt ud af, at det var meget hurtigere og sjovere at cykle til Brøndby.

Ejer stadig den gule reebok trøje fra 97/98 med alle stjernernes autografer, samt en Daugaard trøje fra Laudrup tiden. Og så har jeg lige investeret i den brune Bet25 trøje.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 21:30:36
runc(via mobil)

39 år, gift og 2 børn. Pige på 6 år og en dreng på 4 år. Bor i Rødovre.

Kommet på stadion ca siden 1995.
I starten på Facebook tribunen, siden sæsonkort på langsiden og i de sidste par år er sæsonkort blevet til Nordea.
Udekampe bliver kun i fjernsynet.

Merchandise:
- Et par forskellige udebane trøjer hvor den sorte en den nyeste. Havde egentligt tegnet med at lægge ny trøje men syntes virkelig ikke den grå udebane trøje er særlig pæn. Ligner mest en trænings trøje
- Kasket
- T-shirts
- Fligths til dartpile
Børnene har endnu ikke fået spilletrøjer - venter på en pæn udebane trøje :-)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 21:53:03
2MinutesLeft(via mobil)

Hyggelig tråd! 40 år, gift , 2 børn (dreng 11, pige 8). Bor i Odense hvor jeg arbejder på det lokale uni. Blågul siden 1991 (Roma/Rudi). Kommer desværre kun på stadion et par gange om året (+ udekampene i Odense naturligvis )resten følges på tv. Var i 1997 medstifter af og i en årrække formand for Brøndby support Fyn. Husker bla CL og derby -kampen, hvor vi typisk sendte 50 personer over bæltet . Glory days!
Har alt alt for mange trøjer, 1 enkelt står dog mit hjerte nær; Hummel årgang 94-95, som jeg fik signeret af hele holdet til DM -fest i klubhuset i 1996. Har desuden en gaveæske uåbnede jubilæums-øl. Den første æske smagte af helvede til, så jeg har undladt at åbne nr 2.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 21:58:09
Trio(via web)

Fed leg, jeg vil være med......

Karsten, bor i Slagelse, 46 år, gift med en skøn kvinde der kender BIF's spilleplan og altid har "en af de gule rædsler" (det kalder hun trøjen) klar ved kampstart. Vi har 2 drenge på 8 og 13 år og en dejlig hund (han er også Brøndby fan).

Jeg kan ikke huske jeg ikke har været fan. Min far lokkede mig med til kampe på Slagelse stadion, men det trak ikke rigtigt. Sidst i 80'erne var jeg på det rigtige stadion. Når man stod der på Faxe blev man jo solgt på stedet.

Jeg har haft en del forskellige trøjer og halstørklæder både til mig og drengene, har også haft de sejeste små dragter til ungerne da de var små. Men som andre har skrevet før mig støtter jeg klubben og ikke den enkelte spiller.

Og alligevel, En helt almindelig formiddag kørte jeg ud til shoppen for at købe en spilletrøje til den lille. Jeg var tidligt på den og shoppen var endnu ikke åben. Mens jeg gik og ventede var der en del spillere og trænere der gik til og fra banerne, ingen af dem tænkte sikkert på hvad jeg stod og lavede og det er vel også helt ok. Men en af dem kom over til mig med et kæmpe smil, et totalt overskud, en ydmyg hjælpsomhed og spurgte på fint engelsk om der var noget han kunne hjælpe mig med.

Det var Phiri. Ham er jeg fan af.

+7 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 22:29:19
henrikTS(via web)

Henrik, 41, far til to, en pige og en dreng. Han er fan.
Bor nu nord for kbh, så ikke så tit på stadion, men sker ind i mellem. Fan -altid nemlig opvokset i glostrup - kommet på stadion siden 88 - måske sent 87. Har været på stadion før faxe blev opfundet (alså sydsiden) for i starten var der bare en jordvold hele vejen rundt.
Har haft et par trøjer med Dansk Avis Tryk - de betalte jo billetterne dengang.Og en med UCHE - men de er alle gået bort.
Der ligger stadig et halstøjklæde et sted. Har også haft et rigtigt sæt spiller tøj fra da jeg spillede som knægt (spillede for GIC, men vi havde mest BIF tøj på til træning).

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.19.08.2015, kl 22:34:25
Jakobb(via web)

Spændende læsning!

Mand, 27, bosat i Gladsaxe. Uddannet pædagog, arbejder på et bocenter for udviklingshæmmede. Ingen bedre halvdel, og ingen børn - det tætteste på er en 1-årig niece som har stjålet mit hjerte....

Mindes at min Brøndby karriere startede i slut90/start00'erne - muligvis omkring Allan Ravn vs. Bayern. Min første trøje - og stadig eneste med navn - er En Wieghorst trøje fra 2003/2004 cirka. Udover det er der røget 4 trøjer i kassen, sammen med et enkelt halstørklæde.

Er sjældent at finde på stadion, hvorfor ved jeg egentlig ikke. En blanding af arbejde, dårlige undskyldninger og familiearrangementer.. (Man er vel sofa-fan).

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 01:59:53
Morten S, Washington (tidligere Østerbro)(via mobil)

Herlig tråd.

36 år gift og 0 børn (I hope!). Bosat i Washington, DC. Opvokset ved Kongens Have før Den Store Fodbold Satan forpestede byen. Første live-kamp var 3-0 sejren over Ferencvaros i Idrætsparken. Fast inventar på nedre Faxe siden 1992 - øvre Faxe siden 2003 (undtagen de perioder jeg har boet i udlandet).

Har en gul Codan trøje fra 1993, en espresso farvet udebane trøje fra Kasi-dagene, en ditto sort samt en ditto blå og en langærmet retro Agger trøje (som var en gave - ellers har jeg kørt samme princip som kewell med trøjer uden navn). Desuden adskillige halstørklæder og en kop. I tidernes morgen samlede jeg også på billeder af spillerne: Douglas Mwambe, Jesper Kristensen og Mark Strudal med flere. Nå ja: så har jeg en grå T-shirt fra en casual linje!

Desuden lidt uofficielt merchandise fra det hedengangne zone 43. Sidst jeg havde en sådan T-shirt på i det offentlige rum i Købengavn insisterede to PSE fans på at ville rydde min overmund. Heltemodigt takkede jeg nej og stak af.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 07:42:02
sorenzo71(via web)

44 år, samboende, 2 børn på hhv 12 og 13 (begge med i Brøndby Junior)
Fan siden starten af 90erne, ejer Reebok/Codan-trøjen fra midt 90erne, den mørkebrune udebanetrøje fra Kasi-tiden. Ungerne er udstyret med den næstnyeste Hummel-trøje.
Er på stadion 4-5 gange i løbet af sæsonen, når det lige passer.
Største oplevelse på stadion er nok da vi Daugaard scorer mod Lyngby og vinder mesterskabet i 2002.
Største udebaneoplevelse er nok i 1998, hvor vi slog FCK 4-1 i Parken to gange indenfor 4 dage. Those were the days!

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 08:37:16
Martin78(via web)

36, Gift, 1 Barn på 6 (hun er på stadion til alle kampe inden kl 18)
Bor i Skovlunde Opvokset i Hornbæk
Fan siden 1996, Årskort på samme plads siden 2000 langsiden.

har 5 trøjer (Blå trøje addidas LANTZ+Gul Addidas ikke snablen JONSSON + Brun/blå Addidas Ericsson + Hummel Den nye Szy + Bet 25 ny udebane og 6 Halstørklæder... Min klare yndling er min gamle Addidas JONSSON trøje købt til Schalke kampen hjemme.

Største oplevelse Schalke hjemme + Sporting Hjemme (første gang jeg græd på stadion :-) )

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 09:01:14
BS_delux(via web)

34, gift, 2 drenge, hvoraf den store på 8 var på stadion første gang med 1½, senest i søndags i Viborg. Med den mindste har jeg gjort et eller andet galt, hans fodboldinteresse er ikke rigtig vækket...
Bor pt i Luxembourg, opvokset i Rødovre. Sæsonkort fra 2005-2012, hvor jeg flyttede udlands. Er pt. til alle kampe hvor jeg er i KBH.
Fan siden 1989, var på stadion til en kamp mod Lyngby, vistnok Brian Laudrups sidste kamp for BIF.

Har 6 trøjer (2002-trøjen med Bjur+den bordeaux fra 2003 med Daugaard, samt den blå ude og den sorte mestertrøje, den adidas med den skæve krave og en enkelt KASI trøje). Drengene har en hel del tøj, den mindste har lige arvet storebrors Chris Katongo t-shirt i sort. Favoritten er dog det nu hedengangne BS-undertøj jeg forærede min kone kort efter vi mødte hinanden :-) Der er vist også fire halstørklæder, et af dem hjemmestrikket + et fra AHO samlingen.

Største stadionoplevelse hjemme må være 5-0. Udekampe er 1-3 i Parken 2004, samt pokalfinalen 2008. I TV er det klart 2-1 over Bayern München, hvor fjernbetjeningen blev kværnet i jublen ved Allan Ravns mål...

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 09:04:53
Thegreatdane(via web)

28 år og født det år, du blev fan, Jens.

Jeg husker, at jeg gik i børnehaveklasse og vi snakkede alle om Brøndby. Da jeg så en forlænget reklame, hvor der var klip med en brøndby-målmand, der scorede i overtiden blev jeg så spændt (og misforstod noget) at jeg farede ud og proklamerede for min mor, at Brøndby ville vinde deres næste kamp på et hovedstødsmål af målmanden. Det VAR desværre sket, sagde min mor, og så genfandt jeg først fascinationen i gymnasiet, da jeg fik venner at dele min hobby med, og jeg opdagede hvor fedt det var at komme på stadion.

Samtidig opdagede jeg Sydsiden - og hurtigt AlleHaderOs og Blok4. Jeg var besnæret af den sum af viden og meninger, der var omkring Brøndby.

Jeg kommer ikke nok på stadion - økonomien og tiden som studerende blev strammere i takt med at studiet skred frem, og nu er jeg en sofafan med dårlig samvittighed, der nok skal veksles til sæsonkort, som jeg gerne vil have igen, whenever I grow a pair.

Nu til det vigtige!

Merchandise:

"Kedelige" og standard Brøndbytrøjer har jeg haft. To stk. èn fra Michael Laudrup-æraen og én fra Kasi-æraen.

Jeg har fået special-lavet en Brøndbyseng med udsmykning købt fra Brøndbyshoppen - det var altid en overraskelse for de piger, jeg hev med hjem, haha.

Halstør-klæder har jeg løbende kastet og byttet med til vigtige kampe. Det sidste jeg har fået på denne måde er et lettere snusket men derfor også 100 p autentisk halstørklæde, som måske måske ikke er gået i arv per kastearm på Stadion.

Jeg er efterhånden blodfattig på merchandise, og jeg vil enorm gerne have mere kulturel kapital og gerne med humoristiske indslag, som Holst-målmandstrøjen.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 09:46:42
Betteroev(via web)

Glemte da lige at ting til mit indlæg deroppe.

Jeg bor i Haslev på sjælland men er fra en lille bitte sodavandsby "Saltum" oppe i det nordjyske, og årsagen til jeg blev fan var nok hovedsagligt mine brødre og min fars skyld.
Min far tog os drenge med på Aalborg Stadion da vi var bette, og jeg holdte jo naturligvis med AaB. Men hver gang Brøndby kom på besøg der skete altid noget. Var f.eks til stede i AaB´s første mesterskabskamp, hvor Brøndby kom på besøg og tilskuerne sad helt ud til linien af banen hele vejen rundt. Det var vildt, og der var vel lukket 5000 for mange tilskuere ind til den kamp.

Nå, men jeg var en lille knægt og min onkel sagde til mig og min fætter, at vi kunne da bare løbe ind på banen og få en autograf af Schmeichel som stod og mærkede græsset en times tid inden kampstart, så det gjorde vi. Har stadig et billede af Schmeichel og jeg liggende et sted.
Under opvarmningen råbte vi efter Vilfort og Frank Pingel, som begge kom ud til siden hvor vi stod, og gav og autografer. Det var jo stort set hele holdet som gjorde Danmark til Europamestre et par år efter, så det var stort.
Den gule trøje var jo alt for sej, og da jeg var på min første landsholdstur til hovedstaden hvor DK vandt 1-0 over Spanien på mål af Flemming Poulsen, der sad jeg altså med min Brøndby trøje. Jeg skulle fandme ikke have en Danmarkstrøje på.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.20.08.2015, kl 22:22:15
Iver(via web)

Jeg er gammel.

Har ca. 6 hjemmebanetrøjer og 5 udebanetrøjer (2 slags blå, 1 brun, 1 sort med neongult logo, 1 sort mesterskabstrøje fra 2005). En enkelt af hjemmetrøjerne er Reebok (den første Reebok). Resten er Adidas. Har også lidt huer, tørklæder og caps.

Når jeg kommer på stadion har jeg ikke længere nogen forventninger om godt spil eller om en sejr.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.21.08.2015, kl 00:26:33 som svar til #24 af Iver
Cherok(via web)

Jeg er over 50!
Lykkelig fan fra 1985 til 2005. Deprimeret fan fra 2006 til nu.

Forstår ikke alt det med spillertrøjer etc., men har engang købt en sweatshirt fordi den var ret cool.

Skylder i øvrigt Iver en fadbamse fra et ca. 15 år-gammelt væddemål, men jeg har aldrig fundet ud af hvem han er... (på stadion). :-)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.22.08.2015, kl 23:31:49
Jedi Mind Tricks(via web)

43 somre
Fan siden 89
Har kommet på faxe i en årrække i 00`erne men fortrak til langsiden pga. mit temperament ikke er til at være omgivet af alle de kæmpe egoer der havde deres egen dagsorden mht. at fyre pyro af omkring ørerne på en og kaste med øl på andre. Der havde jeg sæson kort til i en årrække og havde min nu 10 årige søn med første gang da han var 2 år :-) han er selvfølgelig Brøndby fan som farmand. Alt andet er udelukket. Fulgte osse vor klub på udebane i en årrække, indtil min søn kom til verden. Tabte vi en søndag var den dag ødelagt og mandagen stod på dybe tømmermænd selvom jeg aldrig har drukket på stadion. mandag begyndte tankerne så igen at køre i mit hoved angående næste søndags kamp og stillingen og de kommende kampe blev iagttaget flere gange for at se hvem af vores konkurrenter der kunne tabe point, mens vi liiiige skulle vinde de næste kampe for at komme eller forblive i top. Ca. i o8 havde jeg vænnet mig til at vi ikke længere var hvad vi havde været, men jeg har aldrig opgivet troen på tilbagekomst til toppen !
Idag kommer jeg sjældent på stadion fordi jeg dårlig kan magte at se dem tabe hjemme fra sofaen og ofte sørger jeg for at være ude og først komme hjem til 2. halvleg, eller midt i denne. At se vores hold fra start til slut er simpelthen blevet for hårdt for mig..
Jeg har et hav af trøjer og kamp trøjer og min søn har da osse haft alle spiller dragter indtil nu. hans med spiller navn, mine uden. Jeg gør det for at yde min ydmyge økonomiske støtte til klubben nu jeg ikke har nok af mine (ellers flotte og højt roste) balls tilbage til at komme på stadion.
Min bedste trøje var 5-0 vi griner stadig og den har jeg altid iført mig når jeg har været i Kbh.
Mit bedste minde med den trøje var et par måneder efter 5-0 kampen i den nye sæson hvor vi skulle møde de unævnlige på Brøndby stadion. En kammerat og jeg kommer gående et par timer før kamp start og skal over i hytten. forude står en flok på et par hundrede fans af deres og jeg tar min trøje af så jeg går stolt med min nye T-shirt på. Vi nærmede os og der var go stemning blandt dem. jo tættere på jeg kom jo mere blev der stille og jeg kunne fornemme at folk stirrede mens jeg gik pænt gennem flokken med et smil og et "undskyld må jeg lige komme forbi" da jeg netop var kommet ud af menneske mængden var der HELT stille og det var som sound of music i mine ører :-) stilheden varede til vi gik rundt om hjørnet uden for høre vidde. Min kammerat sagde tørt, det var nok første gang de så den mester..

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.23.08.2015, kl 16:36:14
anders bruun(via web)

35 år, bor i Horsens.

Gift, 3 børn i alderen 0-6 år.

Tabte mit hjerte til Brøndby da brøndby tabte til Roma og dumme rudi.

Har fulgt holdet med forskellig intensitet afhængig af hvor i landet jeg har boet og så videre.

De seneste år mest fra sofaen, men efter at min ældste søn er begyndt at interessere sig for fodbold er vi så småt begyndt at tage til lidt udekampe.

Glæder mig til at vise ham Brøndby Stadion.

Har ikke så meget merchandise, men har et par trøjer og et par halstørklæder. Og så har jeg en gammel cowboyjakke som jeg altid havde på til kampene i årene 00-06. Nu er den blevet for lille og er iøvrigt også ret slidt, men den hænger bagerst i skabet og minder mig en gang imellem om mange gode stunder :-)

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.23.08.2015, kl 22:02:24 som svar til #27 af anders bruun
Pollux(via web)

Er 39 år. En søn på 10 der er stor Brøndbyfan, og en datter på 8 som holder med både Brøndby og FCK, for som hun siger: "hvorfor ikke?". Har ikke det gode argument uden at gå på kompromis med alle de gode pædagogiske budskaber om venskaber, mangfoldighed o.lign. som jeg normalt prædiker overfor hende.

Har holdt med Brøndby siden 84-85. Var til min første kamp i slut 80erne med min far og bror. Overfor familiens gamle og udtjente volvo i 1995 indtil den skulle synes. I den kørte vi jævnligt til kampe på stadion med halstørklæder flagrende ud af alle vinduer.

Var sjældent på stadion i årene 1997-2001, da koncentrerede mig om at redde verden. Alle kampe blev dog så vidt muligt set på tv. Sæsonkort fra 2002 først var vi 4 med kort, det voksede til 6, hvor de 4 er faldet støt fra gennem de onde år. Når vel selv 12-14 kampe om året på hjemmebane. Eneste gang jeg har set en udekamp de sidste 10 år, var i Farum, hvor mit drengehold spillede forkamp tættest på Brøndbys tribune. Alle drengene gav den lige lidt mere..... og glemte at aflevere. God oplevelse for alle.

Har læst med på B4 de sidste 10-12 år. Holdt usigeligt meget af Arne. Apropos hvor blev de der casuals med Burberry tasker på hovedet af? blev de bare voksne ligesom os andre?

Har et par Brøndbyseler som min kone har forbudt mig at bruge. De er dog ligesom også krympet gennem årene. Et enkelt cap og en trøje anno 2005 som har sponsoren "odan" på maven efter, at "C"et faldt af lige før sommerferien. Skal have købt noget tesktillim. Ungerne har "alt" i trøjer, caps, madskasser og drikkedunke.

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.23.08.2015, kl 23:24:22
anders bruun(via web)

jeg har også en "odan" trøje :-) Mit C er dog blevet væk selv om jeg selv synes jeg havde lagt det på en sikker plads...

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.08.2015, kl 16:01:02
Muckup(via mobil)

41 år, far til 2 piger på hhv 8 og 6, bor nu nord for Kbh. Fan siden 89 og har taget turen fra Faxe til langsiden, hvor jeg har haft sæsonkort til de sidste 6-7 år.

Af merchandise så bliver det nok ikke til mere end 2-3 halstørklæder og et par spilletrøje fra Codan tiden.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.24.08.2015, kl 17:00:53
Dorte(via web)

41 år ingen børn. Er blevet slæbt på stadion siden ca. 1980, i starten mod bestikkelse i tvillingeis. Har tilbragt en del tid på Faxe og i pølseenden, mens finanserne mest var til fribilletter. I mange år var mødefrekvensen lidt frem og tilbage afhængigt af tid og penge men de sidste 10-12 år har jeg været til stort set alle hjemmekampe og har sæsonkort til Loxam. Jeg er fast inventar til kampene i Farum men ellers er udebaneture ikke så hyppige - sidste gang var i San Marino.

Har et anstrengt forhold til kunststof og har derfor kun bomuldstrøjer. Sort Phiri t-shirt og gult stadion og så et par BS ting, da shoppen på kampdage er klaustrofobisk og jeg ikke rigtigt får bevæget mig forbi på hverdage. Har et krus som er omkring 20 år gammelt og tråden her har fået mig til at erindre at jeg engang har haft en sofapude, et halstørklæde og et par hårelastikker :-D

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.08.2015, kl 12:24:02
Black Francis(via web)

Midt i 40'erne.

Eneste BIF-merchandise er en trøje fra 2010 med spillerautografer på (gave).
Har sæsonkort, som bruges sporadisk... kommer aldrig til udekampe.

Har fulgt BIF siden slutningen af 70'erne (kan ikke præcist huske, hvornår det startede). Tidligste klare minde er fra 1981, hvor vi slog HIK 8-4 i en legendarisk kamp i den daværende 2. division.

Fandt lige data på kampen og det var sgu et godt hold, når man tænker på at det var 2. division:

Poul Funch Sørensen
John Frandsen
Bjarne Jensen
Brian Chrøis
Finn Laudrup
Anders Sundstrup
Flemming Søborg Hansen
Kim Christofte
John Widell
Jim Stjerne Hansen
Ole Østergaard

Jeg tror næsten, at det kunne slå dagens Brøndby-hold :-)

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.26.08.2015, kl 16:26:00
MightyJ(via web)

Kanon idé med sådan en tråd Jens :-)

Men vi mangler vist lidt svar fra de rigtige fans med de rigtige fakta her i tråden? - kom frisk :-)

39 år, 2 små piger..

Har været fan siden jeg var dreng engang... kan ikke huske det præcist. men startede med at stå fast på faxetribunen i 1993 mener jeg - Der sad næsten alle ned på faxe.. men en lille gruppe drenge/mænd stod op og opfordrede alle til at komme "op og stå" med sang og glade dage - jeg kendte ingen af dem, men stillede mig hurtigt derover da de var ret seje i mine øjne :-)

En af mine første kampe på stadion endte 0-0 mod Ikast (tror jeg) der blev i de sidste 10 minutter af kampen sunget sange som " Bare bare bare tag det roligt og giv jer god tid vi når det nok" og da kampen blev fløjtet af lød det: "1 point var nok, 1 point var nok" og så var der igen liv og glade dage. Dét var SÅ sejt i mine øjne, noget helt unikt.

Ellers har jeg været med i alle triumferne og set næsten alle europæiske kampe i alle årene og haft en masse Brøndby trøjer, halstørklæder og store flag (smed engang mit store flag i hidsighed og brøndbytrøje ind på banen efter en 2-2 kamp mod Lyngby efter vi havde ført).. købte en ny trøje og nyt flag til næste hjemmekamp..... har ikke rigtig købt så meget nyt merchandise siden Per B-krise årene...Købte dog den sorte mesterskabstrøje i 2005 der blev lavet 100 af (som nr.2!! lortekondi!) og den går jeg stadigt med den dag i dag.

Har boet på vestegnen i alle årene.. kan ikke slippe væk herfra og det er helt fint :-) står i dag i svinget, men vi har allerede planlagt at NÆSTE år så er det den ægte langside for os..

Forza Brøndby!

Ps: har altid drømt lidt om at købe det Brøndby køleskab der var i shoppen engang.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.27.08.2015, kl 13:37:11
Keller(via web)

Jeg tilhører gruppen som har fulgt med på Blok4 længe, men det er mit første indlæg.

Jeg er 36. Tre børn, to piger på 13 og 10 og en dreng på 8.

Rudis mål hørt i radioen er der det startede for mig. Derefter delte vi altid hold i frikvarteret efter om man holdt med Brøndby eller AaB, da jeg er fra Læsø.

Da vi boede i Kbh i studietiden var jeg en del på stadion fra 2001 til 2008. Specielt i Laudrup-perioden var det næsten alle kampe, da en studiekammerat havde fribilletter fra hans arbejde.

Nu er det hovedsageligt derby'er jeg ser af hjemmekampe og udekampe på Sjælland, mens udekampe i Jylland er nemmere at komme til og en eller to af ungerne kan lokkes med.

Hvis ungerne er med, så sidder vi altid på langsiden. Både til ude og hjemmekampe.

Jeg har en enkelt trøje, og ungerne har nogle bamser de bruger som sovedyr (eller, de står et sted på sengen).

+6 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.27.08.2015, kl 15:43:03
Tim Kronsell(via web)

35 somre og 34 vintre (Regn den ud:-))

Single, ingen børn. Første kamp en eller anden som mine forældre tog mig med til I foråret 1980. Første jeg kan erindre regnvejrs kamp mod 'GF weekenden før Honved kampen I 1986. Vi tabte mener jeg og det hele var totalt miserabelt. Åbenlyst fangede det mig og kan forklare hvorfor jeg holder ved stadigvæk:-)

Fra 1990 til 2008-10 stykker var jeg på stadion til de fleste kampe og mange udekampe, men arbejde har siden gjort det mere og mere besværligt.

Har haft nogle trøjer og gamle halstørklæder gennem årene men ejer ikke noget merchandise lige nu.

Mit største claim to fame var at "opfinde"/starte "nu scor Per Nielsen" chantet for alt for mange år siden før jeg flyttede til den magelige langside. Største øjeblik med Brøndby var nok Hjemmekampen mod Frankfurt I '90 omend Karlsruhe ude og mesterskabs kampene mod Lyngby (91) og Aab (96) står stærkt.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.27.08.2015, kl 18:38:34
Nummer Syv(via web)

40 år, børn på 4 og 6, bor på Amager, forfatter. Fan siden kampene mod Porto i foråret 1987, der grundlagde en perlerække af bitre nederlag, som man husker tydeligere end triumferne. Stiftede Brøndby Support i det tidlige forår 1993. Mødtes i den anledning med Per B og en særdeles brysk Emil B, der ville vide, om "vi var sådan nogen, der lå og boksede." I dag sæsonkort til Øvre Sydsiden med fire-fem gamle venner.

Fangear: Lidt, men ikke så meget til børnene. Forskellige trøjer, Hummel-trøjen vi spillede i mod Arsenal i 1994 (igen bittert nederlag, den russiske dommer snød Bo Hansen for et straffespark i de døende minutter af returkampen), en grå Adidas-udebanetrøje, hjemmetrøjen fra Laudrups første sæson, den mokkabrune trøje (lortebrune? Efter temperament?) fra Kasi-tiden. Særligt kær er en Dundee United-trøje jeg byttede mig til i september 1993. Derudover samtlige numre og årgange af Mighty Colors, der i begyndelsen hed noget andet, som ligger ude i skuret. Interessant læsestof med formentlig en del ungdomsbilleder af denne fornemme tråds bidragsydere.

All-time øjeblik? Mogens Kroghs hovedstød oppe i Aarhus. DET var vildt...

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.08.2015, kl 00:34:09
C.H.(via web)

Er 47 år og født og opvokset i Hvidovre, så ungdommen kampe blev set på Hvidovre station.
Første ude kamp var mod Brøndby, på et vindblæst stadion, med et trinbræt på langsiden.
Det blev så også første kamp med Brøndby, tror året er omkring 1985/86
Kommer et par gange om året på station, men det er pga job.
Første ude kamp i Europa er en skør bustur til S04 (er dine bukser tørre Lars W ).
fedeste oplevelse, puha der er for mange
I skabet ligger der en Codan, en 100 europa kampe trøje, Gul station, et par halstørkæde, og lidt blandet.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.30.08.2015, kl 22:48:35
Mapo(via mobil)

Er 36 år, gift og har en søn(11 år)
Har støttet klubben siden 2002
Vi er alle tre fans så har alle sæsonkort og tager 4-5 udebane kampe om året...

Har et par trøjer og kasketter og havde en mani med at købe alt for mange tørklæder(20-30 stk). Knægten har en 4-5 trøjer og konen et par stykker.

Glemmer aldrig mit første (og eneste) mesterskab...måske 5-0 kampen mod fck som det største. Savner virkelig et fyldt stadion......skal nok komme igen!

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.02.09.2015, kl 10:26:41
K.(via web)

Herlig tråd!

Er 34 år, gift og har tre børn på 1, 3 og 6 år. Bor i Phnom Penh, Cambodja.

Har støttet Brøndby siden 1992, men har ikke boet tæt på klubben siden 2001, så det er blevet til færre og færre hjemmekampe.

Har diverse halstørklæder fra 90'erne. Ville i mange år købe en Auri trøje, når han scorede sit første mål. Jeg blev træt af at vente, så da jeg købte en scorede han jo selvfølgelig kort tid efter. ;-)

Største opture: Mogens til 3-3, guld i 96-98, Liverpool, 7-1 mod Herfølge, 5-0 mod fck og Auris første scoring.
Største nedtur: At jeg takkede nej til en billet til kampen mod Bayern.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.09.2015, kl 13:58:46
JUF(via web)

51, gift, 4 piger, 21-25, den næstyngste spiller selv i Brøndby.

Fan siden 1984, hvor jeg flyttede til Frederiksberg - før det fulgte jeg on/off Næstved frem til skuffelsen mod KB (Aabech).

Har haft et par spillertrøjer og pigerne har aldrig forstået, hvorfor Ruben Bagger var cool nok til at komme på ryggen. Men han bliver jo aldrig overgået, og jeg kan ikke passe den trøje længere, så de seneste 7-8 år har der bare stået JUF på ryggen... Første barnebarn, som kom sidste uge har naturligvis BIF-logo på undertøjet :-)

Kommer til de fleste europæiske hjemmekampe, men kun enkelte udekampe. Jeg ser ca. halvdelen af hjemmekampene på stadion og sådan har det været i 30 år efterhånden.

Største øjeblik? Well - jeg tror vi alle lærte noget om vedholdenhed af Dortmunds fans i 1993(?) , men der er jo så mange store øjeblikke...

Et alternativt stort (og langt) "øjeblik": 2 af pigerne var medlemmer af aktionærklubben fra de var 10-12 år og deltog uden voksenledsagelse i nogle år i aktionærklubbens møder. Altid blev de godt modtaget, altid var der nogen, der snakkede med dem og altid kom de deltagende spillere hen og hilste og hyggede. Pigerne følte sig nærmest som klubmaskotter!

Fællesskabet rakte (rækker) langt...

JUF

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.09.2015, kl 09:49:42
the_maniac(via web)

39 Gift og har 3 børn 2 piger og en dreng (hvor af 2 er fan af Brøndby)..

Fan siden 1993 min første kamp jeg husker var i parken mod FCK Vilfort scorede og brøndby vandt 4-0.

Er primært til hjemme kampene hvor jeg også har sæsonkort.. Før i tiden tog jeg også til udebanekampe men efter jeg har fået børn, holder jeg mig til hjemmebanekampene. Dog enkelte gange i Parken...

Nogle af de bedste Bif Oplevelser på stadion:
Alle EC kampene ikke mindst kampene i Championsleague. Bedst at opleve Allan Ravns mål mod Bayern. Kampen mod Schalke Fedeste Tifo ever.

Og min Eneste udebane tur I Europa. Turen til AJax fed tur, dog lidt mindre fed hjemtur.

Største nedtur at opleve på stadion: Må være mod Lodtz... samt kampen hvor hjalte scorede til 1-0 og FCk fik mesterskabet.

Sjoveste: Vandkampen...(dog ikke for duncan der blev skadet pga en tackling som jeg husker det)

Favorit spiller nuværende: Daniel Agger...
Favorit spiller Stoppet: Kim Vilfort
Favorit træner: Ebbe Skovdal

Bedste all time oplevelse At se Brøndby banke FCk 5-0(desværre kun i tv)
Værste at se den deroute Brøndby har været på i nu 10 år...

Men
Engang Brøndby altid Brøndby......

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.14.09.2015, kl 15:06:37
Le Frere(via web)

43 år - gift og har to drenge på 16 og 11. Begge er BIF'ere.

Bosat i Taastrup - et stenkast fra Sorenzo71, derfor ved jeg han lyver om alt sit merchandise ;-).

Fan siden start 90'erne. Dan Eggen stjal mit hjerte med sit hovedstød mod 'Pool og derfra begyndte jeg at komme på stadion sporadisk. Røg på sæsonkort efteråret 2005 og føler derfor derouten derefter til dels er min skyld (jeg jinxede hele pisset - sorry guys!). Røg af sæsonkortet igen da presset mod Per var størst. Derfra sporadiske stadion besøg igen - dog med unger nu. Og en enkelt gang fruen (det havde jeg aldrig troet).

Har en langærmet trøje fra deres casual linje fra omkring 2004. Og 5-0 trøjen plus en grøn Arne nullvier. To udebanetrøjer - en med Agger (Codan) og en blå Adidas (Kasi). Ungerne har lidt flag og diverse spillertrøjer bl.a. en Elmander "snabel" trøje med Kampers autograf på (?).

Bedste øjeblik: Da Phiri scorer mod Horsens og vi ikke rykker ned.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.09.2015, kl 07:41:49
Finni(via web)

71 år - Har egentlig været Brøndbyfan så længe jeg kan huske. Var også med til oprykningsfesten under Brøndby hallen til 1. division sammen med mine to brødre og min mor. I mange år gled det lidt i baggrunden med Brøndby på grund af mit arbejde(arbejdede på skift i SAS). I 2006 begyndte jeg igen at komme på Brøndby stadion og i 2007 fik jeg sæsonkort til sydsiden(øvre) og har haft det siden. De sidste tre - fire år har jeg været med Brøndby support på de fleste udebaneture, og det bliver jeg ved med så længe jeg nu kan. Jeg skal også med til Aalborg på søndag. Glæder mig vildt. Jeg tror jeg i øvrigt er en af de ældste der er med der. " Jeg har sagt det før - jeg er skide skør - jeg er BRØNDBY TIL JEG DØR".

+18 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.09.2015, kl 13:12:34 som svar til #46 af Finni
Betteroev(via web)

Du er simpelthen for sej, Finni :-)

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.15.03.2016, kl 16:28:02
Kalledrengen(via web)

42 år, gift, 3 børn. Tvillinger på 8 år (dreng og pige) og lillesøster på 7 år.

Jeg så min første kamp på stadion mod Borussia Dortmund i ´93 og siden kom jeg mere eller mindre fast på stadion. Jeg kan ikke huske hvornår jeg hoppede på sæsonkortvognen, men jeg havde et afbræk, da børnene var små, hvor jeg ikke kom på stadion hver gang. Jeg købte sæsonkort igen i 2013 og har det fortsat.

Jeg har 5-6 hjemmebanetrøjer, bl.a. en med Elmander (fra første ophold) og Mattias Jonson (nr. 12 inden han byttede til nr. 10). Begge spillere er blandt mine all time favoritter i den gule trøje.

Jeg har haft alle børnene med på stadion flere gange, men det er kun den mindste der udviser rigtig interesse, så nu kommer hun med næsten hver gang vi spiller hjemme kl. 16.00. Da vi kom hjem fra stadion i søndags sagde hun: "Det har bare været den bedste dag i dag" :-)
De 2 ældste er stadig erklærede Brøndbyfans og knægten bryder da som regel også ud spontan jubel når jeg kommer hjem fra stadion og fortæller at Brøndby har vundet.

Fedeste jubel på stadion: Allan Ravns scoring mod Bayern (selvom det var i siloen). Alle væltede rundt mellem hinanden i jubel-ekstase.

Fedeste jubel foran tossekassen: Phiri mod Horsens. I min optik den vigtigste scoring i Brøndbys historie.

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.03.2016, kl 08:05:21 som svar til #50 af Kalledrengen
Kapper(via web)

Vildt nok at have en lillesøster på 7 år, når man selv er 42. :-)

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.16.03.2016, kl 14:30:53 som svar til #51 af Kapper
Kalledrengen(via web)

Haha. Jeg sad faktisk og overvejede om jeg skulle omformulere det, men blev enig med mig selv om, at flertallet herinde nok ville forstå meningen.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.17.03.2016, kl 10:02:56
Cuenca(via web)

41 år, ingen børn. Har været fan siden ca. 1990. Først kamp på stadion var mod AGF i 1995-1996 sæsonen, hvor guldet kom hjem efter de mørke år efter Interbank skandalen.

Bor i Vanløse og arbejder på Københavns Universitet. Kommer ikke så tit på stadion - 2-3 gange om året. Ser alle kampe på TV hvis muligt. Savner de gode gamle dage, hvor det kun handlede om hvorvidt vi tog guld eller sølv eller hvis det havde været en virkelig dårlig sæson, så blev det kun bronze !

Har aldrig været så meget til merchandise. Har en lyseblå unicef addidas løbetrøje og et par træningsbukser.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.17.03.2016, kl 11:36:55 som svar til #52 af Kalledrengen
Kapper(via web)

Altså man kan jo vælge at læse det, som fanden vil læse biblen.

Men bare rolig, jeg forstod det 100%.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.17.03.2016, kl 13:14:49
Soulin(via web)

I slutningen af 30'erne. Bor i Valby. Arbejder som ledelseskonsulent.
Har været fan siden midten af 90'erne, hvor første TV-kamp jeg kan huske var Pokalen i 1994 mod Næstved.

Som rigtig Vestegns-knægt var første tur på stadion sammen med min barndomsven og hans mor, der var på kontanthjælp, men havde scoret et par fribilletter nede på værtshuset. Jeg tror det var mod Lyngby - vi tabte.

Siden kom en masse tv-oplevelser, når man var på besøg hos venner med kabel - ellers stod den på tekst-tv; herunder Lodz-kampen :-(

Først i 00'erne stod den på stadion med gymnasie-kammeraterne, hvor det næsten var samtlige kampe i 2004-05 med 5-0 kampen mod ps&e som største oplevelse.

Ellers er jeg den eneste Brøndby-fan i en familie af gamle B1903-fans, hvilket var sjovere dengang. Til gengæld er jeg også Barcelona-fan, hvilket betyder at der har været noget at glæde sig over de sidste par år, hvor BIFs resultater ikke har været prangende.

Efter et par år i udlandet er det sjældent stadion bliver besøgt - 1 til 2 gange om året, men når de fleste kampe i tv. Savner dog Europa-kampene, der er noget helt specielt og noget jeg forbinder BIF med fra min barndom.

Merchandise-wise har jeg den lang-ærmede udgave af den røde udebanetrøje (fra starten af 00'erne?) som min kusines veninde fik/tog til mig efter at delt seng med Graulund i en periode - han dumpede hende da han tog til Bochum.
Derudover den mokka-brune udebanetrøje, og et par halstørklæder.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.17.03.2016, kl 15:28:46
Broendbynews(via web)

Brøndby fan siden slut 80´erne.
Familiefar og fast arbejde indenfor det offentlige.
Vestegnsdreng

Har i nogen tid blogget om Brøndby på twitter og facebook, og nu har jeg så oprettet denne her.

[broendby-for-life.bloggersdelight.dk]

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.01.04.2016, kl 18:17:44
Borenbydent(via web)

Fin en gang slået en tand ud på Brøndby stadion men heldigvis er der mange tandlæger i Brøndby: [tandlaege-index.dk]

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.04.2016, kl 11:23:44
Embo(via web)

Startede efter Interbank med vild respekt for måden, hvorpå man overlevede den hjerneblødning.

Endelig fan fra og med 1994.

Deltaget i lidt fanarbejde, og været medredaktør på et fanfora.

Far til fire, hvoraf de to er til Brøndby.

+5 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.06.04.2016, kl 07:44:42 som svar til #33 af MightyJ
Finni(via web)

Jeg kan jo slet ikke forstå at man kan finde på at være på langsiden, når nu man har stået i svinget. Jeg selv ville aldrig drømme om at være andre steder end på sydsiden (øvre) :-). Tæt på stemningen. Kunne dog godt tænke mig at vi sang lidt mere med på det øverste afsnit.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.07.04.2016, kl 13:06:40 som svar til #33 af MightyJ
Iver(via web)

Ps: har altid drømt lidt om at købe det Brøndby køleskab der var i
shoppen engang.

Hvis det er øl-køleskabene så sælges de jævnligt på Facebook i gruppen Køb og salg af Brøndby-merchandise.

+1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.11.05.2016, kl 20:07:54
Peter(via web)

Mand sidst i 50-erne.. har været med helt fra starten.. har nogle af de allerførste trøjer fra starten af 80-erne.. en udekamp billet til Roma... billeder med spillerne efter hoved budapest kampen og en signeret bold fra kampen mod Leverkusen... kom lidt fra det i midten af 90erne.. men har en hel del fra Laudrup tiden.. en hel del med hans signatur... har også en del med doktorens signatur... + jeg har en hemmelig merchandise som er ekstrem unik... gætter du hvad det er får du den...

+3 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.12.05.2016, kl 09:12:22
beerpiece(via web)

Midt i 40'erne og far til to drenge. Jeg er en af de ultimative radiofans og har været det siden starten. Det første jeg husker er den reportage fra radiosporten d.23 oktober 1986 om morgen efter 1-1 kampen mod Berliner SC. Den helt store pointe var at det var første gang et dansk hold skulle spille med i Europa Cuppen om foråret! Mod sædvane, for danske hold blev ellers altid slået ud om efteråret. Jeg har altid fulgt Brøndby og kan ikke se mig selv være fan af andre danske hold. Jeg er ikke kommet meget på stadion, har aldrig boet i nærheden for alvor, så når jeg har set Brøndby spille,så har det været mere tilfældigt. Jeg er slet ikke aktiv debattør herinde på Blok4, men det er for mig det mest sobre og snusfornuftige fanforum og jeg elsker at følge med i skakten - især på kampdage. Med hensyn til merchandise, så er jeg generelt for nærig. Men enkelt trøje til den ældste dreng er det blevet til.

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2016, kl 17:53:45
The Gottschalck(via web)

27 år gammel, i et parforhold gennem snart 10 år, en lille pige på 10 mdr. Bor i KBH, men er oprindeligt fra det yderste af Vestegnen. Har 8-10 Brøndbytrøjer fra gennem tiden og et par halstørklæder, samt nogle nike-sko, som jeg selv har valgt designet på.

Personligt ville jeg ønske, at der var noget merchandise, som artede sig bedre til hverdagsbrug. F.eks. nogle fede skjorter eller hverdags-T-shirts, som ikke var gule og blå eller med VSTGN, men måske diskret indikerede, at det var et brøndbyprodukt, ligesom de skjorter, der blev produceret under samarbejdet med Bruuns Bazar. Der var der en lille blå/gul cirkel på tøjet, som ellers var helt neutralt, hvad angik tekster og farver.

+2 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.05.08.2016, kl 23:22:26
Terry CUFC(via web)

Google translate has helped me understand this thread,
I am English, in my late 50's, married with 1 daughter.
I have seen Brondby play twice when I was working in Denmark in 1991/1992, at home to Dynamo Kiev in the Euro cup (lost 1-0), and when Brondby played at Frem, I think it was a draw, there were not many fans at the game.
No shirts or scarves. When I get to a Brondby game I want a white polo shirt with a stitched logo.
The internet with streamed games and youTube has been great for me, I was on the edge on my seat watching the Hertha game. I few days before i was swearing at the monitor as Horsens equalised. (On a side note there was a lot of swearing when England lost to Iceland!)
When I was young I supported Chelsea, and went to a few games in late 60's/early 70's Cambridge United got into the football league in 1970, so as my local team I have supported them ever since. I have seen CUFC win at the old Wembley, lose at the Millenium Stadium in Wales, lose 2 years in succession at teh new Wembley, then win at Wembley twice in 1 season when we got promoted back into the football league after 9 years in the wilderness.
I have a selection of CUFC shirts, polo and t-shirts and all sorts of other stuff.

Thanks for reading,

Terry

+17 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.11.2016, kl 01:55:33
Dolling(via mobil)

Nu vil jeg også lege med..

Er 36, godt gift med en dejlig pige jeg mødte på turen til Prag i 2002. 2 piger på 2 og 6.
Min første kamp var en hverdag aften mod gf, som smadret i pokalen, 6-1 mener jeg,
Omkring 92-94..

Jeg startede med fribilletter - efteråret på faxe, foråret i pølseenden.. efter et par år var der dog ingen tvivl, sæsonkortet til faxe var på plads. Og der belv det i mange år, sågar det år jeg flyttede til Australien - bare fordi jeg ikke miste min forkøbsret. (Opholdet dernede gjorde mig om
Muligt endnu mere fanatisk.. "de gule djævle"-sangen sidder stadig i mig, trods den aldrig blev et hit på tribunen..
Missede desværre også 5-0 kampen, men gode venner gav mig 5-0 tøjen i fødselsdagsgave et psr måneder efter.

Har modsat min hustru aldrig været aktiv i bs/tifo.
Men Tifo's strejke til pokalfinalen 08 mod Efb, fik mig til at skrive til "slænget" om vi ikke liiige skulle smide lidt i en pulje og så købe nogle ruller mm.. i løbet af et par aftener greb det om sig, og 2,5 uge senere havde vi indsamlet 35.000kr og købt alle Lyngbys blå ruller, fcn og horsens gule, samt en masse konfetti og balonner. Klubben var også behjælpelig med flag, balonner mv..

Nåh, tilbage til emnet - merchandise..
Jeg var helt sikkert eet de "glade juletræer".. dvs, spillertrøje og min 3-4 halstørklæder til kamp..
jeg vil tro jeg har 8-10
Tørklæder og en ca 20 trøjer.
Jeg har den den lyseblå t shirt med hvidt logo x 3!! Synes den er mega fed..
Har også en trøje med lynlås, samt manchetknapper.
Jeg går rigtig meget med de mørkeblå udebane -
Den med unicef er ret forvasket efterhånden.
Den nyeste er konge, trods de helt forkert mål.. (jeg er nu pludselig en str xxl!!)

De sidste 3-4 år (inden vi flyttede) har jeg fået sponsor billetter til så godt som alle kampe, og så blev sæsonkortet droppet..
Så støtter ved at købe trøjer jeg synes er cool nok..
Lige nu bor vi i Houston, så merchandise er eneste nemme mulighed for at støtte op, og samtidig vise min stolthed frem..

Savner som andre også skjorter eller poloer i god kvalitet med meget begrænset logo/synlighed..

Blå gul hilsen
Dolling

+1 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.08.11.2016, kl 11:58:07
Felix(via web)

34 år, gift og har en datter på lige godt et år.

Mødte min kone via Crossfit og har hængt sammen siden.

Min første Brøndby kamp var i 94 hvor en skolekammerat havde mig med. Første gang jeg fik lov til selv at tage afsted (Med ham) og sådan rigtigt stod på Faxe var 31 Marts 96 mod Viborg. Søref F scorede et tidligt mål og fik kastet en øl i hovedet i sin jubelscene til Faxe af en fra min skole. Morede mig kosteligt i mange år.

Havde frem til 2007 sæsonkort fast til Faxe og tog med på en del udebaneture (hvad økonomien kunne klare). Mindes mange sjove ture på færgen hvor spillerne altid kom op i kantinen og snakkede med os når de havde spist.

2007 blev jeg udsendt til Kina og måtte følge klubben via nettet - så stod op om natten og så kampene via en skype forbindelse til min mor eller far som pegede kammeraret mod tv skræmen (Fungerede fint indtil de begge fik LCD skærme det år -så blev det noget rod).

Efter hjemkomsten forsatte min afhængighed af sydsiden og det skiftede faktisk først efter jeg kom hjem fra mit 2. udlandsophold i 2012 hvor min arbejdsgiver nu har sæsonkort til Langsiden som jeg bruger ret ofte. Dog har jeg selv til Sydsiden da det ofte trækker at råbe som en tosset dernede - så¨er vel 50/50 for langside/sydsiden.

I de unge dage var jeg juletræ, ligesom Dolling, som jeg lærte at kende via udebaneturene. Har vel en 20 halstørklæder, og en 7-10 BIF trøjer.

Idag købes der ikke lige så meget - savner samarbejdet med Bruuns Bazar hvor der blev lavet nogle fede lyse blå skjorter med gule/blå farver på manchetterne.

Så ja som de andre - mere passive klub ting ville være fedt.

Til sjov info - har stadig en ordentlig stak af "mighty colours" og diverse billetter fra den tid.... Trip down memory lane hver gang jeg ser dem.
Missede 3-2 kampen mod Lodz som eneste Europa hjemmekamp i de år...

Mvh

Felix

+4 +1 Besvar
Profilbillede
Sendt ind d.13.05.2017, kl 00:59:47 som svar til #61 af Peter
Brondby nostalgi(via web)

Hej Peter

Har du mulighed for at kontakte mig via facebook? Det er angående de gamle spillertrøjer du har.

Facebook:
[www.facebook.com]

+1 Besvar
Besvar tråden

BLOK4.dk

Profilbillede
Du er ikke logget ind

Formatteringstips

Der understøttes følgende simple formatteringsmuligheder.

• **Fed skrift**
  • __Understregning__
  • //Kursiv//
  • --Slettet--

Senest på debatten

i dag, kl 14:52:08: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:56:19: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 08:05:51: Aijo har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i dag, kl 02:37:26: hellinnorth har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 19:31:50: Aarup har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 18:43:46: Freddi har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 11:11:36: Emil RD har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 10:40:12: Castor har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:47:23: Farisæren har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:45:24: Puma har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 09:37:45: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i går, kl 08:46:59: henrikTS har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 23:12:34: Iver har kommenteret i tråden Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 22:41:14: Iver har oprettet en ny tråd Kamptråd: Brøndby IF-SIF 4-1 (0-1)

i forgårs, kl 21:55:36: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 21:50:45: bobas har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

i forgårs, kl 07:57:56: Kapper har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 14:53:16: Iver har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:51:42: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.13.10.2017, kl 13:47:07: ROM har kommenteret i tråden blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 16:58:36: Kapper har oprettet en ny tråd blok4.dk update (en brugers bemærkninger)

d.12.10.2017, kl 12:13:40: Administrator har kommenteret i tråden blok4.dk update

d.04.10.2017, kl 22:21:19: Jakobb har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:42:08: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 13:40:38: CVST har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 11:24:57: Puma har kommenteret i tråden Optimal startformation

d.04.10.2017, kl 09:36:46: Aijo har oprettet en ny tråd Optimal startformation

d.02.10.2017, kl 19:47:16: CVST har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:44:42: Jakobb har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:22:00: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:18:52: Aijo har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 15:14:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 14:48:32: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 12:06:38: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 11:06:43: Torben/Casual har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 10:41:54: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:07:30: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 09:06:44: Puma har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.02.10.2017, kl 08:57:47: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 22:27:21: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.01.10.2017, kl 07:39:59: Iver har kommenteret i tråden Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.30.09.2017, kl 09:54:26: Puma har oprettet en ny tråd Optakt: Brøndby-Sønderjylland

d.26.09.2017, kl 10:19:42: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 14:08:20: kewell har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.25.09.2017, kl 08:19:21: bobas har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 22:11:12: Farisæren har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 17:13:10: Iver har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.24.09.2017, kl 16:09:26: the_wrong_ghost har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 21:20:39: Capper har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

d.23.09.2017, kl 09:41:34: Hans har kommenteret i tråden Optakt Hobro - Brøndby IF

Miniskakt

23:30 Mandriel/Oliver

[formatformat.dk]

Et ganske spændende longread i tre dele.

22:43 Jakobb

Inden kampen overvejede jeg odds ca 20 på Maribor.. "Et longshot, men for højt sat"...

22:41 Black Francis

En såkaldt "ekspert" havde udtalt, st han troede på få mål i Maribo - Liverpool, for hjemmeholdet var stærke defensivt. Hmm...

22:40 Black Francis

Wow... Liverpool vandt 7-0....

22:38 Jakobb

Næsten 4 mål i snit.. Fremragende aften.